Günlük: Steel Division: Normandy 44 - Tek Oyunculu Senaryo
#1
Steel Division: Normandy 44 Geliştirici Günlükleri #4: Tek Oyunculu Senaryo

http://www.eugensystems.com/steel-divisi...-campaign/ :Steel Division: Normandy 44'ün geliştirilmesine başlandığı andan itibaren oyun içerisinde özenle hazırlanmış, güzel bir tek oyunculu senaryoya sahip olmak istedik. Özellikle oyunun konu aldığı zaman dilimi ve konum bize bu alanda kimi zaman kahramanlık dolu, kimi zaman ise trajik birçok hikaye kaynağı sunuyordu. Bu tek oyunculu senaryolarda eğer iyi oynarsanız tarihi baştan yazabilirsiniz.

Saatlerce sürecek olan bu senaryolar, 3 farklı hikayeye bölünüyor. Her farklı hikayede oyun içi mücadelenin yanı sıra oyunun farklı bir şekilde oynanışı ön plana çıkarılıyor.

Tarihi Yeniden Yaz
Tek oyunculu hikayelerde 3 tümenin kontrolünü ele alacaksınız.
  • 82nd Airborne Division'un Cotentin yarımadasında ilerleyişi (orta zorluk)
  • 21. Panzerdivision, eğer muharebenin ilk saatlerinde daha farklı hareket etse savaşın seyrini değiştirebilecek bir birimdi (üst seviye zorluk)
  • 15th Scottish Infantry Division, Odon nehrinde müthiş zorluklara göğüs germiş bir tümen (son seviye zorluk)
Her hikaye farklı görevlere bölünüyor. Her görevin kendisine has bir konusu var, farklı amaçları var. 

SteelDivision_20170424_152112-1024x581.png

İttifak güçlerinin senaryoları daha tarihsel yapıdayken, Alman güçlerinin senaryosu her ne kadar başlangıç olarak tarihsel olsa da, siz zaferler kazandıkça alternatif tarihe dönüşüyor. 21. Panzerdivision birliği muharebenin ilk saatlerinde Britanyalı ve Kanadalı askerlerle karşı karşıya gelebilseydi ne olurdu? senaryosu üzerine odaklanıyor.

İz Bırakma
Bu senaryolarda en önemli hususlardan birisi iz bırakma. Savaş alanında yaptığınız her hareket, bir sonraki görevinizde ve genel olarak tüm senaroyda etkili olacak. Senaryoda limitli sayıda birimlere ulaşabileceksiniz. Oyunda bıraktığınız iz, yaptığınız hamleler pozitif veya negatif olarak oyunu etkileyebilecek. Örneğin bir muharebede çok asker kaybederseniz bir sonraki görevde o askerleri elinizde bulamayacaksınız, öte yandan büyük bir başarı göstermeniz durumunda yeni birimlere sahip olabileceksiniz. Dolayısıyla eğer emrinizdeki adamları umursamayıp direkt olarak görevin sizden beklediğini gerçekleştirip görevi yapmaya çalışırsanız, bir sonraki oyununuzu tehlikeye atmış olacaksınız. Steel Division: Normandy 44'te iyi oyuncu her zaman iyi hamlelerinin karşılığını alır, dikkatsiz oyuncular ise her zaman yaptığı hataların cezasını çeker.

flak.png

Bu 3 senaryonun 3'ünde de daha farklı bir tat bulunuyor, bu senaryolarda birimlerinizi kontrol etmek multiplayer veya tek kişilik oyunlardan çok daha farklı olacak. Her senaryonun ilk görevinde varsayılan bir tümene sahip olacaksınız, ondan sonraki tüm görevlerde farklı durumlara farklı cephanelikle karşılık vermeniz gerekecek.

SteelDivision_Campaign_Battlegroup-1024x576.jpg

Bu senaryolarda aynı zamanda ikincil hedefler de olacak. Bu ikincil hedefleri gerçekleştirmek adına asker kaybetmeyi göze alacak mısınız? Bu görevler her oyunda farklılık gösterecek, kimi zaman bir şehri ele geçirmek, kimi zaman düşmana pusu kurmak.

Oyunun tekrar tekrar oynanabilirliğine önem veriyoruz, bu görevleri tamamladığınızda daha farklı yaklaşımlar sergileyip kendinizce yeni kurallar koyabileceksiniz. Örneğin sadece piyadeleri kullanarak görevi tamamlamaya çalışabilirsiniz.

Yeni Emirler
Eugen'de daha önceki oyunlarımızdan edindiğimiz tecrübe, Steel Division: Normandy 44'te kaliteli bir tek oyunculu senaryonun olmasını bizim için şart kıldı. 

Çok sayıda belgeyi ve arşivi incelememiz gerekti. Oyunda gördüğünüz her savaş alanı, RAF keşif uçakları tarafından fotoğrafı alınmış gerçek yerlere dayanıyor. Her senaryo gerçek bir hikayeye dayanıyor. Bazı haritalar diğerleriyle aynı yeri konu alıyor, dolayısıyla bir önceki görevde savaştığınz yerle bir sonraki görevde karşılaşabilirsiniz.

Bununla birlikte, oyunda oyuncuların ne olduğuna dair hiçbir fikre sahip olmadıkları bir hikaye oluşturmak istemedik. Eugen Systems'teki grafik şefi Thierry Dunter'ın da belirttiği üzere, 2. Dünya Savaşına modern ve daha gerçekçi bir şekilde ayrı bir bakış açısıyla yaklaşmak istedik. Her hikaye öncesinde girişmekte olduğunuz muharebeye yönelik bir video çıkıyor. Bu video olayları her zaman sizin tarafınızdan yansıtıyor.

SteelDivision_20170424_175626-1024x576.png

Bu videonun ardından bir subay tarafından bilgilendiriliyorsunuz, her bilgilendirme oyun içinde yararlanabileceğiniz bazı ipuçları içeriyor. Oyunda aynı zamanda taktiksel haritalar, işaretler kullanarak atmosferi korumaya gayret ettik.

SteelDivision_20170424_180429-1024x576.png

SteelDivision_20170424_180309-1024x576.png

Eugen Systems'te oyun tasarımcısı olan Vincent Cambedouzou'nun da belirttiği üzere, sizden istenileni yapmak farklı bir şey, bir sonraki muharebe için tümeninizi hazır tutabilmek ayrı bir şey. Her zaman birimlerinizi desteklemeyi bilmeli ve kayıplarınızı minimumda tutmalısınız. Yeni bir oyun tecrübesinin yanı sıra tüm bu tek kişilik senaryo, sizin oyuncu olarak yeteneklerinizi ve stratejik düşünce kapasitenizi geliştirecek.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Cidden çok güzel duruyor, minimum kayıbın avantajlarını oyun boyunca görmek harika olacak, aslında bu tarzda birbirine bağlanan oyunlar şeklinde bir multiplayer modu bile hazırlanabilir. Her yeni günlükte oyundan beklentim artıyor, umarım çıktıktan sonra üzmez beni.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.