Günlük: Stellaris - Čapek Güncellemesi
#1
?url=www.strategyturk.com%2Fwp-content%2...arystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward 1.8 yamasına dair bilgiler veriyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...e.1029455/ :Merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. 1.7.2 yaması da çıktığına göre* artık önümüzdeki 1.8 yamasından bahsedebiliriz. Yamanın ismi Čapek lacak. Bu yamada yapayzeka krizlerine ve bir önceki günlükte bahsettiğimiz diğer kriz değişikliklerine odaklanacağız. Önümüzdeki geliştirici günlüklerinde 1.8'in tam olarak neler içereceğine ve çıkış tarihine dair yeni bilgilerle karşılaşacaksınız, bu hafta sizlere bu yama dahilindeki yaşanabilirlik ve terraform değişikliklerinden bahsedeceğiz.

Yaşanabilirlik Değişiklikleri
Heinlein yamasındaki yaşanabilir gezegen sınıfları ve genel olarak yaşanabilirlik mekaniğinde yapılan değişiklikler sonrası özellikle galaksideki yaşanabilir gezegen sayısı üzerinde düşünmeye, tartışmalar yapmaya devam ettik. Ekibimizdeki genel düşünce, galaksi içerisinde yaşanabilir gezegen sayısının çok fazla olduğu ve bir yerden sonra bu gezegenlerin 'özel' hissettirmediği yönündeydi. Yaşanabilir gezegen sayısını azaltmamız da istediğimiz şekilde sonuçlanmıyordu. Aynı zamanda farklı iklim türlerine sahip gezegenlere koloni atabilmek için belli araştırmaları beklemenizin gerekmesi aynı zamanda sınırlarınızı genişletmek için çaba sarfetmenin gerekmemesiyle sonuçlanabiliyordu, çünkü hali hazırda sınırlarınız içerisinde olan gezegenlerle gezegen sayınızı 3'e katlayabiliyordunuz.

Bu gibi sebeplerden dolayı oyundaki yaşanabilirlik sisteminde bazı köklü değişiklikler yaptık. İlk olarak bir türün bir gezegene yerleşebilmesi için gereken yaşanabilirlik oranı %40'tan %20'ye düştü. Bu demek oluyor ki artık oyunun başlangıcında yaşanabilir gezegenlerin birçoğuna yerleşebileceksiniz. Aynı zamanda yaşanabilirliğin etkilerini de değiştirdik, artık mutluluk seviyesini kısıtlamak yerine mutluluğu etkileyen bir değer olarak gözüküyor. %100'den her %10 az oluşunda türün mutluluğunu %2.5 azaltıyor, yani %20 yaşanabilir bir yerde bir tur toplam mutluluk değerinin %20 daha azına sahip oluyor. Dolayısıyla düşük yaşanabilirliğe sahip gezegenleri artık daha kolay kolonileştirebiliyorsunuz, ancak oradaki halkınızı mutlu etmenin yollarına sahip değilseniz bu her zaman iyi bir fikir olmayabiliyor.

OcmNsiP.png

Bu değişikliklerle birlikte galaksi içerisindeki yaşanabilir gezegen sayısını yarıya düşürdük. Daha fazla veya daha az yaşanabilir gezegen isteyenler halen ayarlardan çeşitli değişikliklerde bulunabiliyorlar. Genel olarak tüm bu değişiklikler galaksi içerisinde terraform edilebilir gezegenlerin ve sizin iklim tercihlerinizie sahip gezegenlerin daha önemli olmasıyla sonuçlanırken, oyunun orta ve son dönemlerinde imparatorlukların yerleşecek gezegen bulamama sıkıntısına da çözüm üretmiş oluyor.

Gezegen Kaynakları
Yaşanabilirlik değişikliklerinin yanı sıra aynı zamanda gezegenlerdeki kaynaklar üzerinde de bazı değişiklikler yaptık. Eskiden her yaşanabilir gezegende farklı kaynakların oluşumu aynı olasılıkla belirleniyordu, artık iklim iklim olmak üzere bazı değişiklikler mevcut.
  • Nemli iklime sahip gezegenlerde yemek ve toplum araştırma puanı daha sık çıkıyor.
  • Buzlu iklime sahip gezegenlerde mineral ve mühendislik araştırma puanı daha sık çıkıyor.
  • Kurak iklime sahip gezegenlerde enerji ve fizik araştırmapuanı daha sık çıkıyor.
  • Gaia gezegenlerde her şey birlikte çıkabiliyor.
Tabi ki bunlar örneğin nemli iklime sahip gezegende sadece yemek olacağı anlamına gelmiyor, yemek olma olasılığının daha çok olduğu anlamına geliyor.

2017_06_15_1-png.276408


Terraform Arayüz Geliştirmeleri
1.8 ile birlikte terraform yapmak ve terraform adayı gezegenlerde de bazı değişikliklerimiz oldu. İlk olarak sizlere 'significant planetary modifier' adı verdiğimiz bir konseptten bahsetmek isterim. Artık gezegenleri belli özelliklere bağlı bir şekilde önemli olarak işaretleniyor ve bu şekilde işaretlenmiş gezegenler yaşanabilir gezegen sınıfında olmamasına rağmen Expansion Planner kısmında gözüküyor. Şimdilik yegane önemli olarak işaretlenen özellik terraform adayı özelliği, ileride bu konuda çeşitli geliştirmeler yapmayı planlıyoruz.

2017_06_15_3-png.276409

Aynı zamanda terraform arayüzünde de bazı temizlemelerde bulunduk, hiçbir zaman kullanılmayan bazı butonları kaldırdık, listelemeyi geliştirdik ve terraform penceresinin stilinde değişiklikler yaptık.

2017_06_15_4-png.276410

Bu haftalık bu kadar, haftaya sizlere genetik modifikasyon hususunda yaptığımız bazı değişiklikleri tanıtacağız.
*Günlük yazıldıktan sonra 1.7.2 yaması geri alındı ve 1.6.2'ye dönüştürüldü.
Cevapla
#2
1.8 olmuş oyun hala içi boş geliyor.
Ara
Cevapla
#3
oyun gayet güzel.. fakat bu tarz oyun oynamamış olanlar beğenmeyebiliyor. civilization serisini oynayanlar oyundan keyif alabilir.. oyunun tek sıkıcı yanı belli süreden sonra kendini tekrar etmesi ve zafer koşullarını yerine getirebileceğin late gameye gelene dek medeniyetlerin ancak kendini toparlayabilmesi.. misal mega mühendislik araştırmasını defalarca erkenden çıkarabilir miyim diye denemeler yaptım durdum. en iyi ihtimalle 2340 dan önce çıkarabildiğimi söyleyemem.. wikide bahsedilen olasılık artırma çabalarım da hep sonuçsuz kaldı.. genetik değişimler de 2320 lerden önce gerçekleşmiyor..yani oynanışta belli başlı sıkıntılar var ama bunlar düzeltilemeyecek şeyler değil.. ben oyunu seviyor ve oynuyorum...ama dediğim gibi herkese hitap eden bir oyun değil ..


barren world lere de terraformer mi getirdiler anlamadım ben üstteki olayı :P


edit : bazı barren world ler zaten terraformer yapılabiliyormuş.. ben şok..

gerekenler climate restoration teknolojisi ve barren worldun terraforming candidate modifierine sahip olmasıymış..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.