Günlük: Stellaris - 2.1 Anomali Modlaması
#1
diarystl.png
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta kısaca 2.1 yamasındaki anomali modlamalarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1098533/ :Duyurmadığımız, sürpriz bir günlüğe hoş geldiniz.

Zamanımızın çoğunu PDXCon hazırlıkları alsa da, ziyaretçilerin Distant Stars hikaye paketini denemeye başlamalarıyla gelecek yamadaki modcuların ilgisini çeken teknik değişikliklere kısaca göz atalım dedik. 2.1 Niven ile anomalilere gelen değişikliklerden daha önce söz etmiştik ama bunlar modcular için ne anlama geliyor? Umuyoruz ki değişen anomalilerin arka planı da modcuların işini daha da kolaylaştıracak.

Kemerlerinizi bağlayın çünkü teknik meselelere giriyoruz.

Eski favorilerden olan ve yazı olarak "kumlara gömülmüş" Anomali kategorisine bir bakalım:

00_anomaly_categories_3.txt :
Kod:
anomaly_category = {
   key = "DES_BURIED_CAT"
   desc = "DES_BURIED_DESC"
   picture = "GFX_evt_desert"
   level = 2

   spawn_chance = {
       modifier = {
           add = 3
           is_planet_class = pc_desert
           from = {
               owner = {
                   NOT = {
                       has_country_flag = masters_writings_politics_found
                       has_country_flag = ai_admiral_found
                   }
               }
           }
       }
   }

   on_spawn = {
   }

   on_success = {
   }

   on_fail = {
       ship_event = { id = anomaly_failure.4030 }
   }
}

00_anomalies_3.txt :
Kod:
anomaly = {
   event = anomaly.4030
   category = "DES_BURIED_CAT"

   weight = 1

   potential = {
       always = yes
   }
}

anomaly = {
   event = anomaly.4135
   category = "DES_BURIED_CAT"
 
   weight = 1
 
   potential = {
       owner = {
           NOT = { has_ethic = ethic_gestalt_consciousness }
       }
   }
}

Kötü, değil mi? İki farklı dosyaya ayrılmış üç başlık altındaki 50 satırlık script. Ama korkmayın, gelecek aydınlık.

Yeni script 03_anomaly_categories.txt :
Kod:
DES_BURIED_CAT = {
   picture = "GFX_evt_desert"
   level = 4
 
   spawn_chance = {
       modifier = {
           add = 3
           is_planet_class = pc_desert
       }
   }

   max_once = yes
 
   on_success = {
       1 = anomaly.4030
       1 = {
           modifier = {
               factor = 0
               owner = { has_ethic = ethic_gestalt_consciousness }
           }
           anomaly_event = anomaly.4135
       }
   }
}

25 satırdan az ve tek dosya içerisinde! Temiz, verimli ve hatta cilalı.

Event modlarınızı 2.1 için şimdiden güncellemeye başlamak isterseniz diye açıklama da ekledik.

Alıntı:
Kod:
an_anomaly_category = {                # Anomaly category ID key

   should_ai_use = yes/no            # Allows AI empires to generate the category. Default: no

   desc = "key"                    # Optional, if no desc is given "<category key>_desc" is assumed

   desc = {                        # Can also use triggered descs. First valid entry will be used.
       trigger = { ... }            # Scope: planet, from = ship
       text = "key"                # Localization key for description
   }
   picture = GFX_picture            # Picture displayed in category window
   level = int                        # Anomaly level, 1 to 10

   null_spawn_chance = 0.5            # Default 0. 0.0 - 1.0 (0 to 100%) chance category will NOT spawn
                                   # even if it is picked by the anomaly die roll. Used to make
                                   # categories for unusual objects (e.g. black holes) actually rare.
 
   max_once = yes/no                # default NO, if true will spawn category only once per empire
   max_once_global = yes/no        # default NO, if true will spawn category only once per game

   spawn_chance = {                # Chance for this anomaly category to spawn,
       base = <num>                # relative to other valid categories. Default: base = 0
       modifier = {                # Spawn chance modifier
           add/factor = <num>
           <triggers>                # Scope: planet, from = ship
       }
   }

   on_spawn = { <effects> }        # Executes immediately when anomaly category is spawned.
                                   # Scopes are this/root: planet, from: ship
                                   # NOTE: on_spawn effects will not run if category is spawned through console

   on_success = {                    # Picks anomaly event to fire; similar to random_list
       1 = {                        # Base chance
           max_once = yes            # Individual outcomes default to max_once = yes,
           max_once_global = no     # and max_once_global = no
           modifier = {            # Optional modifiers
               add/factor = <num>
               <triggers>            # Scope: ship, from: planet
           }
           anomaly_event = <id>    # New effect anomaly_event fires specified event ID. Scope: ship, from: planet          
       }                            # Can also use ship_event, though it gets different scopes:
                                   # ship, from: ship, fromfrom: planet      

       1 = <event id>                # shorthand for 1 = { anomaly_event = <event id> }
   }

   on_success = <event id>            # Shorthand for on_success = { 1 = { anomaly_event = <event id> } }
}                                    # Only use if there is only one outcome in the category

Şimdilik bu kadar! PDXCon'dan gelecek haberler için göz kulak olun.
[+] 2 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.