12-12-2019, 20:35
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 2019 yılının özeti yapılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1296343/ :Herkese merhabalar.
Yılbaşı her geçen gün yaklaşıyor, ekibimiz hakettikleri tatili yapmak üzere ayrılmadan önce sizler için 2019 senesini özetlemek ve bazı düşüncelerimizi paylaşmak istedik.
2019 bizim için zor bir yıl oldu, aşmamız gereken birçok zorlukla karşılaştık. Yıla geniş çaplı bir yama çalışmasıyla başladık, düzeltmemiz gereken çok sayıda sorun vardı ancak bir yandan bu yıla yönelik planlarımız da bulunuyordu. Yıl içerisinde artık biraz daha yavaşlamamız ve çalışmalarımızda neye odaklanacağımıza daha iyi karar vermemiz gerektiğini farkettik keza uzun bir süredir yüksek tempoyla çalışıyorduk. Federations eklentisi üzerinde çıkışı sonrası herhangi bir sorun olmamasına yönelik ağır bir çalışma içerisindeyiz.
Bu yıl içerisinde toplulukla olan iletişimimizde de çok başarılı olamadık, bunun en önemli sebeplerinden birisi sizlerle paylaşabileceğimiz elimizde çok bir şeyin olmamasıyla alakalıydı çünkü tüm duyurularımızı PDXCON'da yapmamız gerekiyordu. Önümüzdeki yıl bu alanda kendimizi geliştirmeyi umuyoruz, daha önce de bahsettiğimiz üzere 2020'ye farklı alanlarda soru cevap günlükleriyle giriş yapacağız. İlk geliştirici günlüğümüz 16 Ocak tarihinde çıkıyor olacak. 2020 için güzel planlarımız var ve geleceğe yönelik heyecanlı olduğumuzu belirtmek isterim.
141. geliştirici günlüğünde oyunda geliştirmek istediğimiz bazı noktalardan söz etmiştim. Şimdi gelin bu maddeleri inceleyelim.
2019 yılında üzerinde çalıştığımız unsurlar çerçevesinde oyunu daha derin ve daha özel hale getireceğiz. Özellikle Köken mekanikleri ve Galaktik Topluluk mekaniğini oyunculara sunmak için sabırsızlanıyoruz.
- Nüfus büyümesi: Göç sistemlerinin işleyişine tekrardan bir göz atmak, gezegenlerdeki taban büyüme seviyesini yeniden ele alıp yaşanabilirlik seviyesini tekrardan önemli hale getirmek.
- Sektörler & otomasyon: Oyuncuların gezegenlerin ait olduğu sektörleri belirleyebilmesi, sektör yönetimini güçlendirerek mikroyönetimi azaltmak.
- Bu alanda ciddi çalışmalar yaptık, sektör oluşturmak, manuel ayarlar ve gezegen otomasyonu bu çalışmaların birer parçası. Bunlara rağmen henüz katedecek yolumuz var.
- Arkaplanlar: Bazı civicleri arkaplanlara dönüştürüp yeni arkaplanlar eklemek.
- Bunu Köken olarak oyuna ekliyoruz ve oyuna kattığı değerden memnunuz.
- Civic yenilikleri: Civicleri daha özel ve eğlenceli hale getirmek.
- Bu konuda bazı çalışmalarımız oldu ancak halen katedecek yolumuz var.
- Kurumlar: İmparatorluğunuzun iç yönetimini oluşturan kurumları (Diplomatlar Heyeti, Xenoloji Bürosu gibi), bunların bütçelerini, büyüklüklerini ve güçlerini belirlemek.
- Casusluk: Diğer imparatorluklara dair elinizde istihbarat olması, casus eylemleri, gizleme, sabotaj vb. işler.
- Din ve Kültler: Ülkedeki fraksiyonlar gibi çeşitli şartlarda ülkede kültlerin ortaya çıkabilmesi, maneviyatçı imparatorlukların imparatorluk kültüne sahip olması vesaire.
- Arkeoloji: Antik uygarlıkların kalıntılarını araştırmak.
- Ancient Relics eklentisiyle oyuna arkeoloji mekaniğini ekledik.
- Vasal antlaşmaları: Koruyucu imparatorlukların korumaları altında farklı türde ilişkilere sahip devletlere sahip olabilmesi, haraç seviyeleri, vasalın edindiği faydalar vesaire.
- Federasyon yenilikleri: Federasyonların seviye atlayabilmesi, farklı seçim türleri, vergilendirme vesaire.
- Önümüzdeki yıl çıkacak Federasyon sistemiyle bu maddeyi tamamlamış olacağız.
- Galaktik Konsey: Politika ve diplomasi içeren bir bakıma "galaktik Birleşmiş Milletleri" kurulabilmesi.
- Önümüzdeki yıl çıkacak Galaktik Topluluk sistemiyle bu maddeyi tamamlamış olacağız.
- İlkeller: Işıktan hızlı seyahati keşfetmemiş, ilkel uygarlıklarla daha geniş etkileşimler.
Geliştirici günlüğü kaleme alamıyor olmamız ipuçları veremeyeceğimiz anlamına gelmiyor, buyrun:
158. geliştirici günlüğünde paylaştığımız daha önceki tasarımda Strongest (Ekonomi) ve Diplomatic Weight seçenekleri veraset biçimi olarak görünüyordu. Bu durumdan çok memnun değildik, bu sebeple Strongest veraset seçeneğinde ne yönden gücün kastedildiğine yönelik ayrı bir kategoriye aldık, bu veraset biçimi aynı zamanda Yüksek merkeziyetçilik gerektiriyor. Bu değişikliğe dair hoş olan husus, Araştırma İştirakı türündeki bir federasyona "teknolojide en güçlü" ülkenin liderlik edebilmesi.
Yapımcı Değişikliği
Şimdi sizler için Jamor'dan bir mesajımız var:
Herkese merhabalar. İlk olarak hepinize güvenli ve mutlu tatiller diliyorum. Bol bol video oyunları oynayın, sevdiklerinizle vakit geçirip 2020'ye en güzel bir şekilde girin.
Stellaris'te 2017 senesinin Şubat ayında yapımcı (o zamanlar Proje Şefi deniyordu) oldum. Oyun sektöründe yeni bir isim olmasam da, Evde oynadığım tarzda sağlam ve derinlemesine bir strateji oyunu üzerinde çalışıyor olmam büyük bir heyecan vesilesiydi. Paradox oyunlarına 2007 senesinde HOI2 ile başladım. Kendimi tanıttığım bu günlükten bu yana baktığımda 3 ana eklenti, 3 hikaye paketi, 2 içerik paketi ve 37 farklı yamayla oyunda çok büyük değişiklikler yaptığımızı görüyorum. Elbette bazı yamalar çok iyiyken, kimileri için o kadar iyi denemeyebilir. Aranızda 1.6 yamasıyla birlikte başlayan "büyük galaktik barış" dönemini hatırlayanlar vardır. Her şeyiyle bu çılgın sektörde kariyerimin en heyecanlı ve hatıralarımda iz bırakan dönemini geçirdiğimi söyleyebilirim.
Değişmeyen tek şey değişimdir demişler, bu sebeple Imperator: Rome'a geçiş yapıyorum. Oyunun potansiyelini açığa çıkartmaya odaklanmış çok güzel bir ekibimiz var. Bu ekibe liderlik etmek, oyunun büyümesine ve evrimleşmesine vesile olmak benim için bir gurur.
Tabii ki bu durum Stellaris ekibini bıraktığım anlamına gelmiyor, birlikte o kadar şey yaşadıktan sonra bazı şeyleri yapmak güç olsa da, hayatınızı sürekli aynı şeyleri yaparak idame ettirmeniz mümkün değil. Tüm zorluklara rağmen hedefe ulaşmamızı sağlayan ekibime tekrar teşekkür ediyorum, aynı zamanda oyunun hayranlarına, sizler olmasanız Paradox olmazdı. Özünde bu oyunların da birer hayranı olarak hangi ekipte olursam olayım sizin için elimden geleni yapacağımdan emin olabilirsiniz. Biz Paradox'uz, biz farklıyız ve bunun bir parçası olmaktan gurur duyuyorum. Stellaris ekibinin liderliğini Obidobi devralıyor olacak, kendisine güvenim sonsuz.
Obidobi'den mesaj:
Selamlar, ben Obidobi. Bazılarınız Paradox'ta çalıştığım 5 yıl içerisinde beni görmüş olabilir. 2014 senesinde Stellaris henüz pre-alpha sürecindeyken QA olarak Paradox'a katıldım. 2018 senesinde yapımcı ekibine dahil olarak Jamor'a yardımcı olmaya başladım. Bu noktada Stellaris'le o kadar bütünleşmiş durumdayım ki bir başka ekibe geçersem ne yapacağıma dair en ufak bir fikrim yok. Jamor daha antik topraklara göç ederken, ideal bir Shounen başrol karakteri gibi Hokage'min öğretileri doğrultusunda daha önce hiç olmadığım kadar güçlü olmam gerekiyor (evet bol bol bu tarz referanslar göreceksiniz)
Umuyorum sizler de gelecek için benim kadar heyecanlısınızdır, hepinize mutlu seneler diliyorum.
Bu haftalık bizden bu kadar, 16 Ocak'ta yeni bir günlükle karşınızda olacağız.