01-05-2024, 21:36
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 2023 boyunca çıkarılan içerikler özetleniyor ve 2024 planlarından kısaca bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...w.1617230/ :❆❅✼❆❆✼❄❆❅❄❅❅❆❄❅✼❆❄❄❅❆❄❄❆❆❄✼❅❆❄❆❅❆✼❅❄❆❄❆❆❆❄✼❄❅❄✼❅❅❄
Herkese mutlu tatiller!
Stellaris ekibinin çoğu kış tatiline çoktan çıkmış olsa da her yıl yaptığımız gibi geçtiğimiz yılı incelemenin ve ileride neler yapacağımızdan bahsetmenin zamanı geldi.
2023'te üç büyük çaplı sürüm ve bir Vasi sürümü çıktı.
❅❅❆❄❅❆❆✼❆❅❅❄❅❅❆❄✼❅❆❄❅❆❆✼❅✼❆✼❆❅❅❄❅❅❆❅❄❆❅❄❅❅❆❄❅❆❆❄✼❆
Bu yıla yıldızlara nasıl sahip olduğunuzun hikâyesini anlattığımız 3.7 "Canis Minor" ve First Contact Hikâye Paketiyle başladık. Bu hikâye paketinde öykülü originlerin üstüne düştük, her biri sahip oldukları içerik açısından Toxoid'in Knights of the Toxic God'ıyla boy ölçüşebilecek nitelikteydi. Broken Shackles ile Payback, kötü niyetli Minamar Specialized Industries'ın zulmüne uğramış ışık hızı öncesi imparatorlukların birbiriyle bağlantılı hikâyesini anlatıyordu. Fear of the Dark ise Dark Forest teorisini keşfediyor ve boşluğa adım atmanın iyi bir fikir olup olmadığını sorguluyordu.
Ayrıca First Contact Stellaris'e gizlenmeyi getirmesi sayesinde Bilim Gemilerine yeni bir beceri kazandırmış ve Fırkateynlere gizli saldırı için kullanılabilecekleri yeni bir rol vermişti. “Canis Minor” ise Antik Reliclere Archaeotech eklemeleri getirmişti.
❅❅❆❄❅❆❆✼❆❅❅❄❅❅❆❄✼❅❆❄❅❆❆✼❅✼❆✼❆❅❅❄❅❅❆❅❄❆❅❄❅❅❆❄❅❆❆❄✼❆
Mayıstaki yıl dönümümüzde 3.8 "Gemini" güncellemesi ve Galactic Paragons Mekanik Paketi çıkmıştı. Bu sürümde oyuna Konsey eklenmiş ve Stellaris'teki liderlerin nüfuzunu büyük oranda arttırmıştı. İster kendi liderlerinizi Konseyde hizmet verecek şekilde hazırlayın isterse Renowned ve Paragon liderler bulun, öncekinden çok daha güçlü ve kullanışlı bir hâle gelmişlerdi.
"Gemini" güncellemesi deneysel bir İş Birliği oynanışı da getirmişti. Stellaris karmaşık bir oyun; en iyi öğretmenlerin siz, yani oyuncular olduğunu fark ettik.
❅❅❆❄❅❆❆✼❆❅❅❄❅❅❆❄✼❅❆❄❅❆❆✼❅✼❆✼❆❅❅❄❅❅❆❅❄❆❅❄❅❅❆❄❅❆❆❄✼❆
Sonbahardaki "Caelum" güncellemesinde bazı eski tür paketlerini geliştirmeye odaklanmış ve habitatları elden geçirmiştik. İnsansılara Enmity gelenek ağacının yanı sıra birtakım yeni özellikler, Litoidlere Void Hive ile Selective Kinship civicleri, Plantoidlere Fruitful Partnership origini ile Invasive Species özelliği ve MegaCorp ile Nekroidlere Worker Cooperative ile Mechromancy özelliklerini eklemiştik. Birkaç yeni portre de eklemiştik, bu sayede Plantoidler en az oynanan sondan ikinci Tür Paketi olmaktan çıkıp bir ay sonra ikinci en çok oynanan hâline gelmişti.
Bir de kuşlar.
❅❅❆❄❅❆❆✼❆❅❅❄❅❅❆❄✼❅❆❄❅❆❆✼❅✼❆✼❆❅❅❄❅❅❆❅❄❆❅❄❅❅❆❄❅❆❆❄✼❆
En son 3.10 "Pyxis" ve Astral Planes Hikâye Paketini çıkarmıştık. "Pyxis" dâhilindeki Lider Birleştirmesi sayesinde liderleri nihayet arzu ettiğimiz bir vaziyete getirmiştik. Yama döngüsü tamamlandıktan sonra da tamamen özelleştirilebilir bir yan menü eklemiştik. Astral Planes ise Stellaris için çıkmış en büyük hikâye odaklı paketti. Astral Planes'teki Astral Yarıklar birden fazla sona sahip olan, dallanıp budaklanan hikâyelere sahipti. Bu sayede geçmişteki lineer Arkeoloji bölgelerinden birkaç kat daha büyük oluyorlardı ki pakette onlardan 30 kadarı vardı.
Bu sürümün teknik sorunlardan ötürü lekelenmesinden pişmanlık duyuyorum, gelecekte bunun gibi sorunların yaşanması ihtimalini düşürmek için ekibin çalışma şekline dair bazı değişikliklerde bulunmuştuk.
Abrakam Entertainment'ın evrenimize gösterdiği saygı ve sevgiden ötürü çok mutluyum. Astral Planes bazı eski dostlara ve düşmanlara ilişkin anlayışınızı arttırarak yıllardır sorulagelen hikâye sorularının üzerine büyük eklemeler yapıyor.
❅❅❆❄❅❆❆✼❆❅❅❄❅❅❆❄✼❅❆❄❅❆❆✼❅✼❆✼❆❅❅❄❅❅❆❅❄❆❅❄❅❅❆❄❅❆❆❄✼❆
15 Ocak 2024'e kadar sürecek bir Teknoloji Açık Betamız var. Nasıl gittiğine bağlı olarak 2024'ün ilk çeyreği için planlanan 3.11 "Eridanus" güncellemesine dâhil edilip edilmeyeceği belli olacak. Bu betalar esnasında topluluktan aldığımız veri ve geri bildirimin paha biçilemez olduğunu düşünüyorum ve geri döndüğümüzde topladıklarımıza göz atmak için sabırsızlanıyorum. Stellaris'i daha iyi bir oyun hâline getirmemizde yardımcı olduğunuz için teşekkür ederiz.
Bu yılın büyük kısmını "Gemini" güncellemesinden itibaren lider sisteminde giderek artan miktarda denge değişiklikleri yaparak geçirdik ki bu durum istediğimden daha fazla Vasi kaynağı gerektirdi. 314. geliştirici günlüğünde paylaştıklarımızdan bazılarını -yeni Yan Menü gibi- ele aldık fakat 2024'te muhtemelen bu listeyle Vasiler ilgilenecek. "Eridanus" daha çok bir istikrar güncellemesi olurken Vasi ekibi hata gidermelerine, oyun dengesine ve genel istikrara eğilecek.
Geriye dönüp baktığımızda beklenmedik sorunlar ve problemler yaşadık, yine de bu yılı hep birlikte geçirdik ve bundan ötürü gururluyum. Önümüzdeki sene ve daha sonrasında size getirebileceklerimizi iple çekiyorum.
Seneye görüşürüz!
- Eladrin
Stellaris Oyun Direktörü
❅❅❆❄❅❆❆✼❆❅❅❄❅❅❆❄✼❅❆❄❅❆❆✼❅✼❆✼❆❅❅❄❅❅❆❅❄❆❅❄❅❅❆❄❅❆❆❄✼❆
Tofu, geçtiğimiz yıla şöyle bir bakıyor.
❅❄❆❄❆❆❅❄❅❅❆❄❅❆❆✼❆❅❅❄❅❅❆❄❅❆❆❄✼❄❅❄❅❅❆❄❆❆❆❄✼❄❆❄❆❅❅❄❅❆
Stellaris Geliştirici Günlükleri 18 Ocak'tan itibaren kaldığı yerden devam edecek. İyi tatiller!