Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 3.10.4 "Pyxis" yama notları paylaşılıyor ve tatil döneminde yayımlanacak teknoloji açık betasından bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...a.1616931/ :Herkese merhaba!
3.10.4 "Pyxis" güncellemesi bugün çıktı. Bu haftanın güncellemesindeki başlıca değişiklikler yapay zekânın keşif için daha fazla Bilim İnsanı işe almaya istekli hâle getiren bir düzeltme, belirli etkilerin iki katına çıkmasını düzeltme ve negatif lider özelliklerine yapılan birtakım ufak değişimler.
3.10.4 "Pyxis" Yama Notları
Denge
- Liderlerin yıllık negatif özellik elde etme ihtimalleri büyük ölçüde düşürüldü
- Oyuncu geri bildirimlerine istinaden Komutanların Micromanager negatif özelliği artık komuta limitini düşürmek yerine filo masrafını arttırıyor
- Komutanların Lethargic negatif özelliği artık filo masrafını da düşürüyor
- Komutanların Nervous negatif özelliği artık muharebeyi kesme ihtimalini de arttırıyor
- Düşmanca Diplomatik Duruşuna sahip olmak artık Güçlü Diplomatik Duruşuna sahip olmanızı isteyen partileri yatıştırıyor
Hata Gidermeleri
- Bazı ekstrem durumlarda konsey pozisyonları ve gestalt nodelarının oluşturulmaması ya da ortadan kaybolmasına karşılık onları oluşturacak güvenlik mekanizmaları eklendi
- Dark Consortium civiclerinde düzeltilmiş araç ipucu açıklığa kavuşturuldu
- Hunt for the Hyacinth'in reddedilmesi durumunda olay zinciri artık olması gerektiği gibi kaldırılıyor
- Astral Hasadın fetih ağırlıklı imparatorluklarda mevcut olmaması düzeltildi
- Işık hızı öncesi imparatorlukların Teknoloji Sağla Araç İpucundaki bir yazım hatası düzeltildi
- Hükûmet değiştirirken civiclerin alternatifleriyle yer değiştirmemesi düzeltildi
- Fear of the Dark Amiral özelliğinin eksik yerelleştirmesi düzeltildi
- Accelerated Time Astral Düzlem Etkisinin başlık yerine açıklamaya sahip olması düzeltildi
- Synthetic Evolution olayındaki gereksiz araç ipucu kaldırıldı
- İmparatorluk tasarımcısındaki hükümdar kıyafet seçimine artık uyuluyor
- Bütün Kriz Gücü araç ipucu her bir krizin gücünü ikiye katladığını belirtecek şekilde güncellendi
- Buz madencileriniz, üslerini bir buz asteroidinin üzerine kurmuş Paralı Askerleri artık yerinden etmiyor
Yapay Zekâ
- Yapay zekâ imparatorluklar artık gereken Unity masrafını karşılayabilecekleri sürece bilim gemilerine lider atamaya daha istekli olacak
Arayüz
- Gestalt hükümdarları ve konsey üyelerinde deneyim puanının deneyim puanı çubuğu araç ipucunda gösterilmemesi düzeltildi
Modlama
- collapsable_leader_container artık yataydaki bölmelerin miktarına bakmaksızın doğru yüksekliği hesaplıyor
Öngörülmeyen gelişmeleri yok sayarsak 3.10 "Pyxis"in şu raddede istikrarlı olduğuna inanıyoruz. Sıradaki sürüm olan 3.11 "Eridanus" şu anda 2024'ün ilk çeyreği için planlanıyor. Daha önceki geliştirici günlüklerinde bahsettiğimiz üzere 3.11 "Eridanus", genel hata gidermelerine ve istikrara odaklanacak.
Teknoloji Açık Betası
Yarın araştırmaya yapılabilecek muhtemel değişimlere yönelik geri bildirim ve veri toplamak için bir Teknoloji Açık Betası çıkarıyoruz. 3.11 "Eridanus" için planlanan bazı değişiklikler bu sürümde yer bulduysa da teknoloji dengelemesi deneysel bir vaziyette ve çıkıp çıkmayacağı belli değil. Çıkarsa da birtakım değişiklikler geçirerek çıkması muhtemel.
Teknoloji Açık Betası 15 Aralık'tan 15 Ocak'a kadar sürecek. İzlenimlerinizi ve fikirlerinizi toplamak için yarın bir geri bildirim formu yayımlayacağız.
Teknoloji Açık Betası Çıkış Notları
Özellikler
- Quantum Theory gibi temel araştırma teknolojilerinin yerini Atılım Teknolojileri alacak. Atılım Teknolojileri yalnızca içinde bulunduğunuz kademede yeterince teknoloji araştırdığınızda belirecek ve ileri kademeye geçilmesi için araştırılması gerekecek.
- Atılım Teknolojilerinin araştırması düşük teknoloji istihbaratına sahip olduğunuz ve bu teknolojileri hâlihazırda araştırmış imparatorlukların sayısına bağlı olarak kolaylaşacak.
- Enigmatic Engineering, Atılım Teknolojilerinizin yayılmasını önlüyor.
- Rastgele teknolojiler için ilerleme veren olaylar Atılım Teknolojileri için de aynısını yapabilse de normal bir teknoloji için yapacağından daha az ilerleme veriyor.
Geliştirmeler
- Teknoloji ve Gelenek maliyetleri artık galaksi kurulumunda birbirinden ayrı kaydırgaçlar
- Zeya'ya yeni nüfuslar yerleştiğinde beliren bildirim mesajı eklendi
Denge
- Galactic Doorstep origininde değişiklikler yapıldı
- İmparatorluk Büyüklüğünün Teknolojilere etkisi, Geleneklere etkisiyle eşleşecek şekilde arttırıldı
- Araştırma hızı etkileri dengelendi
- Oyundaki birçok Gemi Maliyeti ve Masrafı düşürme etkisi kazanma yolu kaldırıldı
- Crusader Spirit civici artık gemi inşa hızını arttırıyor
- Teknolojilerin, özellikle de üst kademe teknolojilerin maliyetleri arttırıldı
- Teknoloji eğrisi 1000 × 2^n iken 500 × (2^n + 3^n) olarak değiştirildi, böylece oyun başı teknolojileriyle oyun sonu teknolojileri arasındaki fark daha belirginleşecek
- Araştırmacı İşlerinin Çıktısı düşürüldü
Hata Giderimi
- Black Crown'ı tamir etmek artık jenerik geçit tamir edildi olayları tetiklemiyor
Modlama
- `last_resolution_category_changed`triggerı eklendi
Geliştiricilerle Tanışın Videosu
Oyun Sistem Tasarımcısı @Gruntsatwork, Vasi ve Kriz ekiplerinde çalışmanın nasıl bir şey olduğuna dair bir video röportaj yaptı.
Haftaya
Geceler gittikçe uzuyor ve soğuyor, yılın son geliştirici günlüğünde bu yılı değerlendirmenin vakti geldi.
Görüşmek üzere!