Günlük: Stellaris - Ascension Perk Değişiklikleri ve Keşif
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward Ascension Perkleri ve keşif mekanikleri üzerinde yapılan değişiklikleri tanıtıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...h.1054985/ :Herkese merhabalar, Stellaris için yazılmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün geçtiğimiz günlükte bahsettiğimiz üzere sizlere gemi tasarımında yapılan denge değişikliklerinden ve doomstacklardan bahsetmemiz gerekiyordu, ancak bazı şeyleri tanıtmaya henüz hazır değiliz ve bu sebeple sizlere Ascension Perklerde ve keşif sisteminde yapılan değişikliklerden bahsedeceğiz, umuyoruz ki birkaç hafta içerisinde gemilerden bahsedecek seviyeye geliriz.

Ascension Perkleri
Ascension Perkleri oyuna Utopia eklentisiyle birlikte tradition mekaniğini daha ilginç kılmak ve oyunculara çeşitli enteresan tercih hakları sunmak üzere eklendi, bu perkler aracılığıyla basit ancak etkili çeşitli bonuslara sahip olabiliyorsunuz. Ancak bu mekanik Synthetic Dawn ile robot imparatorluklar için oluşturulan özel Ascension Perklerinde gördüğünüz üzere zaman içerisinde üzerinde içerik oluşturmak istediğimiz bir mekanik ve tüm bunların yapılabilmesi için oyuncunun ilk başta Utopia eklentisini almış olmasının gerekmesini doğru bulmuyoruz, bu sebeple Cherryh yamasıyla birlikte ana Ascension Perkler (Mastery of Nature ve Defender of the Galaxy gibi) tüm oyuncuların erişimine sunulacak. Biyolojik/Psionik/Sentetik Ascension Perkleri ve Devasa Yapılar için halen Utopia eklentisine sahip olmanız gerekiyor. Bu değişiklikle birlikte Ascension Perk'lerin iskeleti asıl oyunun bir parçası olacak dolayısıyla Utopia eklentisine sahip olmayan biri bir başka eklentide Ascension Perklerle ilgili içeriklerden yararlanabilecek.

Keşif ve İletişim

Oyundaki keşif sistem, anomalilerin üretimi ve yıldız haritası ticareti hiçbir zaman istediğimiz seviyede bir oynanış sunmadı. İlk olarak oyuncular için diğer ülkelerin sınırlarında anomali keşfedememek pek mantıklı bir olay değildi, aynı şekilde anomaliler keşif esnasında oluşturuldukları için siz gidip birinden harita alırsanız, bu demek oluyor ki orada anomali keşfetme ihtimaliniz yok ve kimi zaman anomali keşfetmek adına harita ticareti yapmamayı tercih edebiliyordunuz. Cherryh yamasıyla birlikte bir imparatorluğun sınırları içerisinde bulunan her sistem keşfedilmiş olarak işaretlenecek dolayısıyla bilim gemisi gönderip tekrardan keşif yapamayacaksınız. Bu hususta Fallen Empire'lar gibi bazı istisnai durumlar mevcut.

Bu değişiklikle birlikte oyun içerisinde yıldız haritası ticaretini ve Curatorlerden yıldız haritası satın alınımını kaldırdık ve bunun yerine Communication isminde yeni bir madde ekledik, bu maddeyi aldığınız vakit onların Comms'a sahip olduğu diğer imparatorluklarla da Comms'a sahip olmanızla sonuçlanacak ve böylelikle keşif esnasında birimleriniz "tuzağa" düşmeyecek.

1GBAAG.png

Terra Incognita Değişiklikleri
Son olarak terra incognita üzerinde daha kolay anlaşılmasını sağlayacak ve wormhole gateway gibi sistemlerle daha iyi çalışacak bazı değişiklikler yaptık. Terra Incognita artık gemilerinizin "gördüğü" yerlerde olmaktansa, hangi sistemlerin "ziyaret edildiği" üzerinden kuruluyor, bir sistemi ziyaret etmiş olmanız için o sisteme bir gemi göndermiş olmanız veya o sistemin comms'a sahip olduğunuz bir imparatorluğun sınırları içerisinde bulunması gerekiyor. Terra Incognita üzerinde yapılan bu değişiklikler sonrasında haritadaki nebulalar gibi önemli bazı unsurlar daha kolay görülüyor.

vJVBBp.png

Bu haftalık bu kadar, biraz kısa oldu ancak merak etmeyin Cherryh yamasına dair sizlere bahsedeceğimiz daha çok şey var - ancak haftaya sizlere Cherryh yamasıyla alakalı olmayan ama yine de heyecan verici başka bir şeyden bahsedeceğim, takipte kalın!
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.