Günlük: Stellaris - Ascension Perk Değişiklikleri, Yeni Perkler ve Civicler
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward Ascension Perklerde yapılan değişikliklerden bahsediyor, yeni Perkleri ve Civicleri tanıtıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1067730/ :Herkese merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere Apocalypse ve beraberindeki 2.0 Cherryh yamasına dair özellikle Ascension Perkleri ve Civicler hakkında bilgi vereceğim. Günlükteki resimleri incelerken özellikle Civic ikonlarında geçici semboller kullanıldığını ve oyunun size ulaşacak olan sürümünde o ikonların bulunmayacağını unutmayın.

Ascension Perk Değişiklikleri
94. geliştirici günlüğünde de bahsedildiği üzere Ascension Pathları, Habitatlar ve devasa yapılar hariç tüm Ascension Perkleri artık ana oyunun bir parçası. Cherryh yamasıyla birlikte bu perklerde bazı değişikliklerimiz olacak.

Interstellar Dominion
Cherryh'teki değişiklikler sonrası "sınır itelemenin" ve Border Range modifierının kaldırılması gibi hususlar bu perkte bazı değişiklikler yapmamızı gerektirdi. Her noktada bu unsurları eskisinin benzeri şeylerle değiştirmektense bu perkin doğasına daha çok uyum sağlayacağını düşündüğümüz bazı yeni özellikler ekledik. Yaptığımız değişiklikler sonrasında Interstellar Dominion genişlemeci imparatorlukların tercih edeceği bir perk olarak oyunda yer almaya devam ediyor ve hem yıldızüslerinde hem de claimlerde influence maliyetini %20 azaltıyor.

Mastery of Nature
Mastery of Nature biraz sıkıntılı bir perkti. Esasen oluşturulurkenki düşünce blocker teknolojilerini açmasına yönelikti ancak bu çok güçlü olduğu için etkisini azaltıp maliyetin yarısını kaldırmasına ayarladık. Ancak bunu yapınca da eğer ilk tercihiniz olarak seçerseniz çok güçlü, öbür türlü gayet anlamsız bir perk ortaya çıktı. Bunu dengelemek için hem oyunun her noktasında yararlı olabilecek hem de oyunun erken döneminde dengesizlik yaratmayacak bir değişiklik yapmak istedik ve sonuç olarak Mastery of Nature artık blocker teknolojileri vermektense gezegenin boyutunu yükseltebilmenizi sağlayan gezegen genelgesi geçirebilmenizi sağlayan bir perk haline geldi. Bu genelge kullanıldığında gezegende kullanılabilir bölgeler 1 ila 3 arasında artış gösterecek. Bu yeni oluşturulan bölgelerde rastgele oluşturulmuş kaynaklar bulunacak.

World Shaper
World Shaper tıpkı Mastery of Nature gibi sadece belli koşullarda işe yarayan, o koşullar haricinde önemini yitiren bir perkti. Terraform'a buff vermesindense World Shaper perkini gezegenleri Gaia türüne terraform edebilmeniz için bir koşul haline getirdik ve Gaia gezegenlere kaynak üretiminde çeşitli bonuslar sağlayıp (bu bonuslar robot gezegenlerden hala daha zayıf) Gaia gezegenlerdeki mutluluk bonusunu kaldırdık. Bu değişiklik terraform üzerinden ilerlemenin diğer oynanışlardan daha çok ayırt edilebilir bir oynanış haline gelmesi ve Gaia gezegenleri daha özel kılmak.

gO8qy5.png

Ek olarak geriye dönüp biyolojik yükseliş perkini özel traitlerini kuvvetlendirerek ucuzlatarak genel anlamda güçlendirdik. Aynı zamanda bu hususta daha fazla trait eklemeyi ve Robo-modding'i geliştirmeyi istiyoruz ancak ne yazık ki bunlara Cherryh yamasında zaman bulamadık.

Yeni Ascension Perkleri
Aynı zamanda hem Cherryh yamasıyla hem de Apocalypse eklentisine has olmak üzere oyuna yeni Ascension Perkleri ekledik.

Eternal Vigilance
Cherryh yamasıyla eklenen bu perk defansif oyuncular için ideal. Eternal Vigilance yıldızüssü ve defans platformlarının canını arttırıyor, yıldızüssüne defans platformu kapasitesi veriyor ve daha güçlü statik defans noktaları kurabilmenizi sağlıyor.

Executive Vigor
Cherryh yamasılya eklenen bu perk genelge sürelerini 2 katına çıkarıyor, oyuncuların eşzamanlı olarak daha fazla genelge geçirebilmesini sağlıyor. Bu aynı zamanda Apocalypse ile birlikte eklenen yeni Unity Ambitionlarda da kullanılabiliyor.

Nihilistic Acquisition
Apocalypse ile birlikte eklenen bu perk Gestalt Consciousnessler, otoriterler ve zenofoblarca seçilebiliyor ve seçildiğinde yörüngesel bombardıman seçeneği olarak yağmalama seçeneğini seçebilmenizi sağlıyor. Bunu yaptığınızda bombardımana tuttuğunuz gezegendeki nüfusu öldürmek yerine kaçırarak kendi gezegenlerinize yerleştirebiliyorsunuz.

Enigmatic Engineering
Apocalypse ile birlikte eklenen bu perk teknoloji ağırlıklı oyuncuların tercih edebileceği bir oyuncu. Gemileriniz yenilgiye uğratıldığında arkalarında kalıntı bırakmıyor ve böylelikle düşmanlarınız gemilerinizin kalıntılarından ters-teknoloji üreterek sizin teknolojilerinize erişemiyor. Aynı zamanda sensör menziline de bonus elde ediyorsunuz.

9moQE5.png

Aynı zamanda 100. geliştirici günlüğünde bahsedildiği üzere Apocalypse sahipleri Colossus Project ismindeki yeni bir perkle Colossus üretebilir hale gelebiliyor.

Yeni Civicler

Son olarak oyuna Apocalypse yamasıyla birlikte yeni civicler ekliyoruz.

Post-Apocalyptic

Bu civic imparatorluğunuzun gezegeninizi yokeden nükleer bir savaş sonrasında yükseldiğini gösteriyor. Tomb World üzerinde çok düşük kaynaklarla başlıyorsunuz ancak nüfusunuzda Survivor özelliği +10 lider ömrü ve %70 Tomb World yaşayabilirliği sağlıyor.

Life-Seeded
Bu civic imparatorluğunuzun büyük ihtimalle onlar için oluşturulmuş yemyeşil bir cennette evrildiğini gösteriyor. 25 bölgeli Gaia bir gezegnede başlıyorsunuz ancak halkınızda Gaia Dünya Tercihi olduğu için Gaia gezegenler, habitatlar ve halka dünyalar hariç tüm gezgenlerde yaşayabilirliğiniz %0.

Barbaric Despoilers
Bu civic sayesinde bobmardıman esnasında Raiding seçeneğini kullanabiliyor, özel Despoilation savaş sebebiyle herhangi bir komşu devlete savaş açıp onların kaynağını ele geçirmeye çalışabiliyorsunuz. Bunu seçebilmeniz için militarist ve zenofob veya otoriter olmanız gerekiyor ve zenofillerce tercih edilemiyor. Bu civic'e sahip olan imparatorluklar Nihilistic Acquisition perkini seçemiyor ve defansif pakt kuramayıp herhangi bir federasyona katılamıyor. Inwards Perfection ve Purifierlar gibi diplomasi yerine adaptability gelenek ağacına sahipler. Aynı zamanda pasifistler gibi bazı diğer etiklerce pek hazzedilmiyorlar.

QVBaWZ.png

Bu haftalık bu kadar, haftaya Cherryh ve Apocalypse'e dair son kez çeşitli mekaniklerden ve arayüz geliştirmelerinden sözedeceğiz, ondan sonraki hafta ise yama notlarını yayınlamış olacağız. Görüşmek üzere!
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Yeni perkler hoşuma gitmedi ama civicler güzel duruyor.
Ara
Cevapla
#3
yeni perkslerin şüphesiz en kulanılacak olanı colussus..civicleri ben de begendim..gaia denenebilir...perks olarak world shaper perksini seçip gezegenleri gaiaya çevirerek kolonileşmek. biraz zor bir başlangıç olur ama ilerisi için güzel olabilir. zira deneyen var mı bilmiyorum ama machine worldler aşırı bonus alabilen gezegen türleri.gaiaları nispeten onlara yakınlaştıracaklarsa gaia ciddi manada tercih sebebim olabilir..yükseltilmiş bir ırk ve gaia yanyana geldiğinde rahatça robotlara meydan okunabilir..tomb world yaşanabilirlik %70 artırmanın manası da şu. aynı robotlar gibi bu civici seçen her tür gzegene yüksek habitability ile koloni atabilir..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#4
zenofobi ve zenofilileri nasıl değiştireceklerini merak ediyorum.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.