Günlük: Stellaris - Diplomasi, Geçiş İzinleri, Konsolosluklar
#1
4lPVj7.jpg
Bu haftaki geliştirici günlüğünde Daniel Moregard 1.2 yamasından bilgiler veriyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...ies.947827 :Merhabalar, 

Bugün sizlere Asimov kod adına sahip 1.2 yamasından bilgiler vereceğiz.

Sınır Değişiklikleri
Stellaris'te beğenmediğimiz şeylerden bir tanesi oyunun orta dönemindeki haliydi, oyuncular oyunun orta döneminde keşif yapılabilecek alanlar açısından kilitleniyordu. 1.2 yamasıyla birlikte geçiş izinlerinde değişiklikte bulunduk, artık herkes birbirinin topraklarında geçiş hakkına sahip olacak, isteyen bu geçiş hakkını sonradan kaldırabilecek. Rakip seçtiğiniz ülkelerin geçiş izni bulunmayacak.


Böylelikle oyunu daha rahat bir hale getirebileceğimizi umuyoruz.

Bir başka değişiklik olarak, artık geminize geri dönüş emri verdiğinizde geminizin dönülecek bir liman bulamaması halinde onları Kayıp olarak işaretleyebileceksiniz. Kayıp gemiler size haritada görünmeyecek, belli bir süre sonra sınırlarınızda tekrardan belirecekler.

Genişleme Maliyeti
Geçişlerde yapılan değişiklikler sonrası kullanılabilecek çeşitli exploitleri engellemek adına oyunda genişlemeyi daha maliyetli hale getirdik. Artık yeni gezegenler kolonize ederken veya Sınır Karakolu inşa ederken influence puanı harcamanız gerekecek. Harcanacak influence puanının miktarı o gezegenin en yakın gezegeninize olan uzaklığıyla belirlenecek.


Konsolosluklar ve Güven
1.2 ile birlikte gelen bir diğer değişiklik ise konsoloslukların silinmiş olması. Asimov güncellemesi ile birlikte oyuncular artık o ülkeye yardım ederek güvenini kazanmaya çalışacak. Güven değeri zaman içerisinde yükselecek.

Diplomatik Değişiklikler
Eskiden ticarete dahil olan birçok diplomatik seçenek artık tam anlamıyla diplomatik seçenek olarak oyunda bulunuyor. Bazı seçeneklerin ticaretin içinde bulunmasının diplomasiyi gereğinden fazla sade gösterdiği düşüncesindeyiz.


Yapayzeka ülkesiyle olan ilişkiniz tamamen değişecek, artık direkt müttefik olamayacaksınız. Öncelikle çeşitli küçük antlaşmalar imzalayarak onların güvenini kazanmanız gerekecek, araştırmalar takas edeceksiniz, bağımsızlıklarının garantörü olacaksınız, saldırmazlık imzalayacaksınız, defansif pakt imzalayacaksınız ve nihayetinde müttefik olabileceksiniz.

Defansif paktlar da oyuna yeni eklenen bir mekanik.

Ortak Savaş İlanları
Artık yapayzeka ülkelerini açtığınız savaş ilanlarına davet edebileceksiniz. Yapayzeka size karşı en az tarafsız tutuma sahip olmadıkça ve savaş açtığınız kişiden isteyebileceği bir şeyler olmadıkça sizin açtığınız savaşa katılmayacak.


Tüm yaptığımız bu değişikliklerle birlikte oyunun orta dönemini çok daha eğlenceli kılmayı planlıyoruz. 
Haftaya 1.2 güncellemesine dair daha çok bilgi paylaşacağız.
Cevapla
#2
Oyununun eksik taraflarını free updateler ile gideren firma ne güzel firmadır.
Ara
Cevapla
#3
Ben ticaretle diplomasinin birleşik olmasını sevmiştim, bu vakte kadar PDX oyunlarında yapılamayan ''bana para ver ben de senin bağımsızlığını garanti altına alayım" gibi hamlelerin yapılabilmesini sağlıyordu.

Martin Anward'ın oyun direktörlüğüne gelmesiyle birlikte oyun daha da çok EU4'e benzeyecek gibi duruyor mekanik itibariyle.

Inb4 : Space Estates
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#4
Konsolosluklar neden kaldırıldı ki ?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.