Günlük: Stellaris - Göç, Kölelik ve Tasfiye
#1
Strategyturk forumlarında çevrilmiş bir diğer Stellaris günlüğüne daha hoşgeldiniz, bu haftanın konusu Stellaris'teki populasyon üzerindeki hakimiyetiniz ve seçeneklerinizi kapsıyor, Poliçe ve Genelgeler Geliştirici Günlüğünden hatırlayacağınız gibi İmparatorluğunuzu kurarken belirlediğiniz etik değerler, oyun içerisinde yapabileceğiniz ve yapamayacağınız şeyleri direkt olarak etkiliyor. Poliçelerde diğerlerine nazaran 3 tanesi öne çıkıyor; Göç, Kölelik ve Tasfiye.

Görsel


Göçten başlayalım. Oyun içerisinde nüfusların bir yerden bir yere hareket etmelerinin iki şekli var. Birisi basit göç, diğeri ise zoraki göç. Örneğin eğer fanatik bireyselci bir imparatorluğa sahipseniz, kurucu türünüzün istediği şekilde seyahat edebilmesine izin vermek zorundasınız. Göç etmesine izin verilmiş türler doğal olarak yaşam şartlarını daha iyi bulduğu gezegenlere göç etmeye başlayacaklar. Bu yaşam standartlarından kasıt sadece gezegenin yapısı olmayabilir, örneğin bir gezegende kölelerin bulunması, yabancı karşıtı türlerin bulunması veya o türün başka bir gezegende akrabalarının bulunması gibi etkenler oyun içerisinde nüfusun sürekli hareketli olmasını sağlayacak. Başka bir imparatorluktan göç hakkı alarak türlerinizin o imparatorluğa da göç edebilmesini sağlayabilirsiniz.

Bireyselci bir imparatorlukla oynamıyorsanız, türleriniz üzerinde zoraki yerleşimci bir politika benimseyebilirsiniz. Bunu yaptığınızda artık imparatorluğunuz genelindeki türleri istediğiniz gibi bir gezegenden diğerine göç ettirebileceksiniz. Göçleri kontrol etmenin birden fazla yöntemi mevcut, örneğin fanatik yabancı düşmanı imparatorluklar genelgeler yayınlayarak bunu kontrol altına alabilirler.

Görsel


Oyundaki diğer bir unsur olan kölelik de, tıpkı göç gibi belli seçenekler barındırıyor. Her tür için mümkün mü olmalı? Sadece yabancı düşmanı türler için mi mümkün olmalı ? Yoksa tamamen yasak mı olmalı? Bireyselci imparatorluklarda kurucu türde yozlaşmış özelliği bulunmuyorsa kölelik kötü karşılanan bir şey. Peki oyun içerisinde kölecilik neden yararlı? Basit mantıkla köleleştirilmiş türler çok daha verimli çalışma sağlıyorlar, negatif etki olarak ise o türden daha kötü bilimadamları elde ediliyor. Köleler canların tak ettiğinde gruplaşmalar kurabiliyor. Toplumsalcı köleler bulundukları konumu daha rahat kabulleniyorlar.

Son olarak tasfiye mekanikleri mevcut, tasfiye mekaniklerini varlığından pek de hazzetmediğiniz nüfus gruplarını ortadan kaldırmak için kullanabiliyorsunuz. Bu hareketi yaptığınızda hem imparatorluğunuz içerisinden hem de galaksideki diğer imparatorluklardan çeşitli tepkiler alacaksınız.

Haftaya oyun içerisindeki müziği konu alan - nispeten daha mutlu bir - geliştirici günlüğüyle karşınızda olacağız.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Aman tanrım mükemmel. Hayatında gördüğün en iyi günlüktü şimdiye kadar.
Sinkaf-ül Tertibat
Ara
Cevapla
#3
@GeneralTzschück

Bekle. Haftaya gelicek günlük şahaser olucak.
Ara
Cevapla
#4
Yaşasın soykırım :P
Ara
Cevapla
#5
Paradox diğer oyunlarında bahsini bile yasakladığı soykırım mekaniğinden bu oyuna eklemiş ve geliştirici günlüğünde anlatmış. Mantar da olsa bilinçli bir türün yok edilmesi neden etik olsun ki ? Eğer Stellaris'e ekleniyorsa diğer Paradox oyunlarına da eklenmeli, en azından modlarla eklenmesine mani olmamalı.
Ara
Cevapla
#6
O açıdan yaklaşırsak Europa Universalis IV'te de dolaylı yoldan soykırım yapabiliyorsun, bu sebeple genocide simulator şeklinde anıldığı da olmuştu oyunun. Crusader Kings'te de yapmak mümkün, sıkıntılı olan oyun Hearts of Iron IV ve onun dönemi.
Cevapla
#7
Askerlerin öldürülmesinden bahsetmiyorum, HOIIII ve Vic2'da sivillere yönelik katliamların bahsi bile yasak. Ancak oyun gelecekte geçince insan veya herhangi bir bilinçli türe katliam sıkıntı yaratmıyor. Bana garip geldi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.