Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 2.2 "Le Guin" yamasında yeni eklenen ve değiştirilmiş teknolojilerden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...n.1124355/ :Herkese merhaba, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün 2.2 “Le Guin” yamasında eklenen yeni teknolojilere göz atacağız.
Yeni Ekonomi Teknolojileri
Yeni ekonomi sistemiyle ve gezegen yönetiminin değişmesiyle kaynaklar ve ekonomi odaklı teknolojilerin de nasıl değişeceğini belirlememiz gerekiyordu. Daha önce ekonomi teknolojileri genellikle bina yükseltmeleri açardı ve teker teker tüm gezegenlerinizde binaları yükseltirdiniz. Gezegen değişikliklerinin nedenlerinden biri de gereksiz micromanagement’ı (yakından yönetim) kaldırmak olduğu için kaynak teknolojilerini ikiye ayırmaya karar verdik: Mineral, yiyecek ve enerji gibi basit kaynakları üreten işleri etkileyen “Ham Kaynak Teknolojileri” ile tüketim malları ve alaşımlar gibi ileri kaynakları üreten işleri etkileyen “İleri Kaynak Teknolojileri”.
Genel olarak, Ham Kaynak Teknolojileri araştırıldığı anda ve doğrudan üretime bonus verir (madencilerinin mineral üretimini arttırmak gibi). İleri Kaynak Teknolojileri ise dökümhaneler gibi binaların sağladığı kaynak üretim işlerinin sayısını arttıran daha verimli versiyonlarını açar. Gezegendeki mineral üretimini arttıran Mineral Arıtım Tesisleri gibi istisnalar olsa da yukardaki kural çoğu zaman geçerlidir. Bazı oyuncuların doğrudan bonus veren teknolojileri sıkıcı bulduğunu biliyoruz ama Stellaris’te araştırabileceğiniz yüzlerce teknolojinin hepsinin oyuncunun etkileşimini ve “katılımını” gerektirmesi oldukça zor ve istemediğimiz bir şey. Bunu yapsaydık eski bina yükseltme sistemindeki aynı sıkıcı angaryalar ile karşı karşıya kalırdık.
Maden ve araştırma istasyonlarının verimliliğini arttıran birkaç yeni teknoloji de ekledik, yani uzaydan çıkardığınız kaynaklar gezegenlerdeki gibi zamanla ve teknolojiyle artacak. Egzotik Gazlar gibi nadir kaynakların doğal yataklarından çıkarılmasını veya bunlar yetersizse yapay olarak yaratılmasını sağlayan yeni teknolojiler de var.
Özelleşmiş Gezegen Teknolojileri
Tabii ki de tüm yeni teknolojiler kaynaklarla ilgili değil. Yeni gezegen yönetim sisteminin avantajlarından biri birbirlerinden tamamen farklı gezegenler yaratılmasına izin vermesi ve böylece teknolojiler ile bir gezegeni belli bir görevi yerine getirecek şekilde tasarlayabilmemiz. Şu anda Le Guin için planladığımız iki özelleşmiş gezegen teknolojisi var: Ceza Kolonileri ve Tatil Dünyaları. Bu teknolojilerin ikisi de yeni kolonileştirdiğiniz gezegeni bunlara dönüştürmenizi sağlıyor. İmparatorluğunuzda bu tür gezegenlerden en fazla bir tane olabilir (en fazla 1 ceza kolonisi ve 1 tatil dünyası) ama kesin değil, değiştirebiliriz.
Ceza Kolonileri, imparatorluğunuzdaki diğer kolonilerin suçlularını gönderebileceği gezegenlerdir. Ceza kolonilerinde suç fazladır ama göç alma oranı artar ve diğer gezegenlerinizdeki suçu düşürür. Bir gezegeni sadece daha yeni kolonileştirdiğinizde (başkent binasını yükseltmeden önce) ceza kolonisi yapabilirsiniz. Ayrıca gezegenin boyutu en az 15 olmalı.
Tatil Dünyaları ise turizm ve rahatlama için ayrılmış gezegenlerdir. Tatil dünyalarında herhangi bir bölge inşa edilemez, kaynak üreten binaları desteklemez ama tüm nüfuslar için maksimum yaşanabilirliğe sahiptir ve imparatorluktaki diğer kolonilerin rahatlığını arttırır. Tatil dünyaları konut sağlayan kendine özel başkent binalarına sahip. Bir gezegeni tatil dünyası yapmak için gezegende başkent binasından başka bir bölge veya bina olmaması lazım. Aynı şekilde tatil dünyası olabilmek için boyutu en az 15 olmalı. Zamanımız kalırsa tatil dünyasının kalitesinin diğer gezegenlere verdiği rahatlığı etkilemesini sağlayabiliriz (örneğin gaia dünyalar en iyi tatil dünyaları olur).
Son olarak, rastgele sıralanmış bir şekilde bazı yeni ve değiştirilmiş teknolojiler:
Bugünlük bu kadar! Gelecek hafta ne hakkında konuşacağımızı daha söyleyemem, ama mutlu olacağınızdan eminim. Görüşmek üzere!