04-08-2021, 13:03
Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta vasi ekibe ve Discord üzerinde yapılan soru cevap etkinliğine dair bilgiler paylaşılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...t.1481456/ :Merhaba Stellaris Topluluğu!
Vasi ekibi girişiminin duyurulmasından beri Vasi ekibinin neler üzerinde çalışmasını istediğinize dair çok sayıda ileti gördük ve bizim de üzerinde çalışmak istediğimiz planlarımız ve oyunda iyileştirebileceğimizi düşündüğümüz şeyler var. Topluluk ekibi topluluğun Vasi ekibinin ne tam olarak üzerinde çalışmasını istediğini anlamak için bir dönüt toplama planı ve zamanda şu anda üzerinede çalışmakta olduğumuz şeyler hakkında spesifik dönüt toplama planı üzerinde çalışıyor. Bu konuda birçok fikir üzerinden geçtik ama bu fikirlerin çoğu "tekerleği yeniden icat etme" içerdi. Bundan kastımız takip etmek, modere etmek ve elbette dönüt toplamak için 2. (bazen 3.) platformalar eklemek ve daha sonra değerlendirmek/eklemek için dahili takip sistemimize yüklemekti.
Sonunda dönütü iki kısma ayırmaya karar verdik: İstenilen dönüt ve topluluk dönütü.
İstenilen Dönüt
Vasi ekibi ile ilgili dönüt toplama fikirlerini düşünürken forumda deneme dönüt konuları da açmıştık. Bu o kadar iyi işe yaradı ki dönüt konuları kalacak. Muhtemel olarak sadece Paradox çalışanlarının konu açabileceği ama herkesin yanıt yazabileceği bir "Dönütler" forumuna taşınabilirler. Bu doğrudan dönüt konuları daha önceki dönüt konularında kullandığımız formata uyacaklar.
Forum adminleriyle en popüler yanıtları belrilemek için reaksiyonları kullanmak ve bunu dönüt toplamamızda fazladan bir ölçüt olarak kullanmak gibi seçenekleri konuşacağız.
Kullanacağımız zaman araklıklarını belirtmek önemli. Oyun geliştirme uzun bir süreç ve nadiren "geliştirici içerik yazar -> içerik QA'den geçer -> içerik oyunun son sürümüne eklenir" kadar basit. Çoğu durumda spesifik bir özelliğin geliştirilmesi aylar süren bir süreç. Bu süreç içinde özelliğin yapısı daha oyun için hiçbir kod yazılmadan önce dokümanlara yazılır.
Daha özellik üzerinde hiç çalışma yapılmadığı için ilk tasarım aşaması topluluktan dönüt almak için en iyi zaman. Bu, geliştirme için iyi olsa da topluluğun zamanlamayla ilgili beklentilerini kontrol etmek önemli. Genellikle 1-2 yama sonrası için dönüt topluyor olacağız.
Lem güncellemesini örnek verirsek Lem'in tasarımı şu noktada bitti sayılır ve Lem'den sonraki güncelleme için tasarım yapılıyor. (Spoiler uyarısı: Lem'den daha küçük olacak. Lem çok daha fazla geliştirme zamanına sahipti dolayısıyla gelecekteki Vasi güncellemelerine kıyasla çok daha büyük.)
Önümüzdeki birkaç ayda kış güncellemesinden sonraki yamalar hakkında dönüt konuları açabiliriz. Dönüt konuları açtığımızda önerilen değişikliklerin hiç olmama ihtimali olduğunu hatırlatmak önemli. Bu uzak gelecek için planlanan şeyler hakkında dönüt toplamaya geri dönüyor.
Topluluk Önerileri
Bu, forumda yapmayı umut ettiğimiz bir şeydi ve tabii ki de hayal kırıklığına uğramadık. Vasi ekibi için çok sayıda değişiklik öneren konu gördük ve hepsini seviyoruz. Ama topluluğun neyi sevip sevmediğine dair bir ölçüt olmadan onlarca konudan dönüt almak çok zaman harcıyor. Ve bu kolayca topluluk ve QA ekiplerinin iş saatlerini bitirip oyunu test etmeye ve "meme" yapmaya zaman bırakmaz.
Bu bir başka "tekerleği yeniden icat etme" durumu oldu, forumda halihazırda bulunan yapı dışında bir şey yapma olacak birçok öneri.
Topluluktan dönüt almak istesek de topluluğun X miktarda beğeni aldığı için bir özelliğin geleceğini düşüneceği bir duruma düşmek istemiyoruz. Bir önerinin eklenip eklenmeyeceğini veya ne zaman ekleneceğini belirlemede etkili birçok faktör var.
Bu türdeki topluluk dönütü için planımız halihazırda bulunan Öneriler Forumu'nu kullanmak olacak. Ve her yama döngüsünün sonunda topluluk ekibi Vasi ekibi için nelerin en çok beğeni alan öneriler olduğuna dair bir rapor hazırlayacak. Ondan sonra da oylamalar sıfırlanacak
Bu raporda bulunan herhangi bir şeyin oyuna ekleneceğine dair bir garanti yok. Ve zaman aralıklarından ve beklenti kontrolünden bir kez daha bahsetmek önemli, daha önce de dediğim gibi gelecek yamaların tasarım sınırları kod yazılmadan çok önce belirlenmiş oluyor ve öneriler muhtemlen "ekstralar" olarak eklenebilirler.
Öneriler Forumu'nda öneride bulunurken yaptığınız önerinin ölçeğini ve Vasi ekibinin yapacağı işin ölçeğini aynı zamanda da işlerini bitirmeleri için onlara verilen zamanı göz önünde bulundurmanız önemli. Örnek olarak sanatçıların, programcıların ve içerik tasarımcılarının zamanını alacak önerilerin düşünülme ihtimali "arayüze X butonu ekleyin" gibi ufak önerilere kıyasla düşüktür. Tekrardan herhangi bir önerinin oyunda kullanılacağına garanti vermiyoruz. Ama onları okunuduğunuzu ve topluluk önerilerinden memnun olduğumuzu bilmenizi istiyoruz.
PDXCON Soru Cevap
Geçtiğimiz hafta Discord sunucusu üzerinden bir soru cevap seansı gerçekleştirdik. Aşağıda bu soruların ve cevapların bir kısmını inceleyebilirsiniz.
Daha fazla özel olay eklenmesini bekleyebilir miyiz?
Elbette. Sürekli yeni olaylar eklemeyi istiyoruz. Hatta Lem güncellemesinde oyuncunun herhangi bir imparatorlukla karşılaşabileceği birkaç yeni olay olacak.
Vasilerin duyurulmasıyla birlikte oyuncu buildlerinin dengesine ve çeşitliliğine daha fazla özen gösterilmesini bekleyebilir miyiz?
Evet.
Kriz olma ile birlikte son kalan imparatorluk, en yüksek skor dışında bir kazanma koşulu ve yeni bir kriz eklendi. Daha fazla kazanma koşulu veya kriz ekleme planınız var mı?
Şu anda öyle bir planımız yok ama Nemesis'te eklediğimiz gibi kazanma koşulları fikrinin eğlenceli olduğunu düşünüyoruz. Onu yapmamız fikri daha iyi anlamamızı sağladı ve bu gelecekte üzerine gitmemizi kolaylaştıracak.
Stellaris'in temel problemi "tech rush" oynanış tarzı. Her şey teknolojiye bağlı ama teknoloji hiçbir şeye bağlı değil. Sorum basit, teknoloji ne zaman ekonomiye (teknolojinin belirli materyaller istemesi) veya binalara (özelleşmiş araştırma binaları sadece fizik, sadece toplum, sadece mühendislik gibi) bağlı olacak ya da teknoloji elde etmenin başka yolları (fethedilen gezegenlerin bilim bonusu vermesi veya teknoloji çalması gibi) olacak mı?
Şu anda teknolojilere spesifik kaynak gereksinimi ekleme planımız yok özellikle bu oldukça RNG'ye bağlı olanları. Ama tech rush'ın şu anda olduğu kadar ezici olmasını azaltacak seçenekler düşnüyüoruz. Şimdilik söz yok ama.
Hive mind ve robot ilkeller oyuna eklenecek mi?
Şu anda öyle bir planımız yok ama fikirleri not defterime ekledim. Gerilemiş robotlar fikrini sevdim.
Normal değişimler dışında tradition seçebilmeyle alakalı bir şeyler duydum. Daha fazla bilgi verebilir misiniz?
Yeni traditionlar hakkında yazdan sonra daha fazla bilgi vereceğiz. Ama yenilerden birinin Mercantile olacağını söyleyebilirim.
Eski tür paketlerine neler eklemeyi düşünüyorsunuz?
Lithoids ve Necroids ile tür portrelerinin yanı sıra eklediğimiz özellikler ve kökenler gibi içeriklerden olumlu dönüt aldık. Vasi girişimi ile Plantoids ve Humanoids paketlerini o iki paketin seviyesine yaklaştırmayı istiyoruz. Yakında bazı eklentilerden bahsedeceğimiz günlükler olacak.
Utopia ve Apocalypse gibi büyük eklentiler de vasiler tarafından güncellenecek mi yoksa sadece tür paketleri mi güncellenecek?
Bu büyük oranda Vasi ekibinin neyin oyunculara en çok değer getireceğini düşündüğüne bağlı. Eğer Vasi ekibinin iyi bir fikri varsa ya da bir konu hakkında çok isteklilerse herhangi bir eklentiye eklenebilir o. Ama asıl sağaladığın değeri akılda tutmak gerek. Utopia gibi popüler bir eklenti daha az popüler bir eklentiye kıyasla geliştirmek için daha az uygun olabilir.
Daha fazla Mega Structure eklemeyi planlıyor musunuz?
Henüz değil. Ama kötü fikir değil.
Yeni gemi türleri eklenebilir mi?
Yeni gemi türü ekleme ihtimalimiz oldukça düşük. Çünkü halihazırda bulunan tüm gemi görünümlerine eklenmesi hem yüksek maliyetli hem de çok zaman haracayacak bir iş.
Oyunda yeterince ilerleyince fallen empire olma seçeneğimiz hiç olacak mı?
Fallen empire olmak oyunun şu anki oynanış döngüsüne pek uymuyor. En iyi ihtimalle imparatorluğunuzun "kaybettikten" sonraki halini temsil edebilir.
Daha fazla tür özelliği yapmaya zaman ayırma şansınız ne? Yeni artificier özelliğine bayıldım. İş adını değiştiren ve bir bonus sağlayan özelliklerin RP tarafını çok seviyorum. İş adını ve işlevini değiştiren daha fazla özellik RP tarafını oldukça genişletir.
Elbette planlarımızı açıklamayacağım ama genel olarak katılyoruz. Bazı imparatorlukları biraz da özel yapmanın hatta yeni oyun tarzları eklemenin güzel bir yolu. Dolayısıyla gelecekte daha fazla ekleyebileceğimiz bir şey.
Hive mind'ları çok seven biri olarak temel oyunda hive mind'lar için az miktarda içerik olmasından hayal kırıklığına uğradım. Gelecekte daha fazla içerik ekleme planınız var mı?
Hive mind'ların temel oyunun değil Utopia eklentisinin bir parçası olması onlara yeni içerik eklemeyi zorlaştırıyor. Mümkün olduğu kadar eklentileri birbirine bağlamayı istemiyoruz. Ama bu onlara içerik ekleyemeyeceğimiz veya eklemeyeceğimiz anlamına gelmiyor. Bu, Vasi ekibinin geliştirebileceği şeylere bir örnek.
Oyunla ilgili şimdiki planlarınız ne?
Stellaris'i daha büyük ve daha iyi yapmaya devam etmek.
Oyuncuların oyunda kaç kriz olacağına karar vermelerine izin vermeyi düşündünüz mü?
Birden fazla kriz fikrini sevsek de söz verebileceğimiz bir şey değil. Krizler oldukça karmaşık bir içerik sistemi ve çok fazla zaman istiyorlar. Birden fazla krize izin vermemiz onu desteklediğimiz anlamına gelir ve bu da oyunu kırmamaları için ne kadar desteğe ihtiyaç duyduğu konusunda bir gizem.
Casusluk güzel bir temele sahip ama şu anki hali biraz boş hissettiriyor. Casusluk operasyonlarının sayısını arttırma planınız var mı?
Casusluk, operasyonlar ekleyerek geliştirilebilecek yeni bir sistem. Sırada ne üzerinde çalışacağımıza karar verirken ne tür içeriklerimiz olduğunu düşünüyoruz. Ve casusuluk gelecek güncelellemelerde düşünebileceğimiz bir içerik türü.
Şu anda elinizde yeni orta/ileri oyun krizi fikirleri var mı?
Kesin olarak hayır demesem de şu anda var olan orta ve ileri oyun krizlerini desteklemenin zorlayıcı olduğunu keşfettik. Yeni bir kriz eklemenin karmaşıklığı da düşünülünce muhtemelen zamanımız bulunan krizlerin daha iyi çalışmasını sağlamaya harcanması daha iyi olur.
Neden gelişmiş salgın mekaniği yok?
Eklemesi oldukça karışık olur ve eğlenceli olmama ihtimali yüksek. Deneyimimiz bize insanların gezegenlerini ve POP'larını kaybetmeyi sevmediklerini gösterdi. Ve bunun sürekli olması birçok kişi için sinir bozucu olabilir. Buna rağmen asla asla diyemeyiz.
Yeni endüstri bölgeleriyle birliktle yapay zekanın ecumenopolis kararının gereksinimlerini sağlaması daha kolay. Yapay zekanın bunu gerçekten kullanmasını sağlamayı planlıyor musunuz?
Evet, bunu Vasi ekibi yamalarından birinde yapamyı planlıyoruz ama muhtemelen ilkinde değil.
Stellaris ekibin aslında tam olarak ne olduğunu bildiği yeni bir döneme giriyor gibi görünüyor. Durum hep mi böyleydi? Oyunu ne yöne götürme konusunda zorlanılan bir dönem oldu mu? Buna ek olarak, bu oyun direktöründen oyun direktörüne değişti mi?
Stellaris üzerinde çalışmak uzun zamandır keşifçi bir işlemdi. Bundan 5 yıl öncesine kıyasla Stellaris'in ne olduğuna dair daha iyi bir fikrimiz olduğunu düşünsem de hala öğreniyoruz ve yeni fikirler deniyoruz. Stellaris'in hala genişleme ve değişme için büyük potansiyali var. Oyun direktöründen oyun direktörüne nasıl bir değişim olduğunu söylemek zor. Her direktörün kendi sevdiği şeyler var ve bu oyunun nasıl geliştirildiğini etkiler. Stellaris açısından örnek olarak eğer Henrik Fåhraeus hala oyun direktörü olsaydı oyunun nasıl görüneceğini kestirmek zor. Stellaris'te uzun süredir durmuş biri olarak Stellaris'in evriminin bir tür "doğal" ilerleme olduğunu düşünüyorum.
Oyun sonunda istikrarı arttırıp lagı düşürmek için planlarınız var mı?
Performans sürekli olan bir iyileştirme amacı. Oyunun şu anki halinden memnunum ama sürekli optimizasyon üzerinde çalışıyoruz. Geri adım olmayacak, her yamanın performansı düşürmemesine çok özen gösteriyoruz.
İdari kapasite üzerinde olacak değişiklikler ile bürokratlar oyundan yok mu olacak?
Benim şimdiki sürümümde bürokratlar birliktelik üreten işler. Kültür işçileri artık yok, rahipler ve müdürler bürokratların yerine geçiyor.
Kaynakların depolama yerlerine, üretim binalarına gerçekten gitmelerini gerektirecek düzgün bir lojistik sistemi ekleme planınız var mı?
Şahsen lojistiği ne kadar sevsem de bunun Stellaris'in odağının dışında kaldığını düşünüyorum. Bu oyun yıldızları keşfetmek ve fethetmekle ilgili, üstüne bir de lojistik eklemek sadece angarya ile sonuçlanabilir.
Makine ve hivemind gemi setleri ve şehir türleri eklenecek mi?
Şu anda plan yok ama belki. Ama var olan bir DLC'yi gerektiremezler çünkü bu DLC'ler arası bağlılık olur.
Galaksinin dışına çıkma teknolojileri eklenecek mi? Belki ileri oyun krizleri gibi bir çatlaktan.
Belki oyun sonu hedefi olarak. Ama aynı anda iki galaksi oynamak gibi bir şey olmaz. Oyun ona uygun değil.
Ülke içi siyaseti genişletme planlarınız var mı? Liderler ve partiler hiç ilgi çekici değiller ama oldukça fazla potansiyalleri var.
Spesifik bir şey yok ama partilerin yakın zamanda pek ilgi görmediğinin farkındayız. Gelecekte ne olacağını bekleyelim.
Yakın zamanda bahsedilenler dışında Stellaris'te en çok potansiyali olan en az geliştirilmiş kısmın ne olduğunu düşünüyorsunuz?
İlkeller, anklavlar ve imparatorluğunuzdaki diğer minör medeniyetlerle olan etkileşimler görece az geliştirilmiş ama yüksek potansiyale sahip.
Tall ve wide oynanışın eşit güçte olması gerektiğini mi düşünüyorsunuz yoksa daha agresif oynanış pasif oynanıştan fazla mı ödüllendirmeli?
Tall ve wide oynanışları dengelemek mayın tarlası gibi. Stellaris genişlemek için kaynağa ihtiyaç duyduğunuz bir oyun, kaynaklar olan daha fazla toprak fethetmenin her zaman bir üstünlüğü olacak. Ama daha pasif oynanış tarzlarını iyileştirebilecek yollara bakıyoruz.
Rogue servitor'lar sevgi görecek mi? Bir arkadaşım eskiden sürekli rogue servitor oynardı ama artık birliktelik üretimine 2 büyük nerf yüzünden artık civic'e dokunmuyor.
Dengeye elimizden geldiğince bakmaya devam edeceğiz. Topluluk ekibinin vasilere ileteceği bir şey.
Yeni bayrak tipleri ve renkleri görebilecek miyiz?
Bir planımız yok. Ama insanları zayıf bayrak seçimi hakkında dürtüyorum. En azından daha fazla renk.
Şu anda hem biyolojik hem de sentetik yükselişlerinin ikisi de nüfus artışına büyük artışlar alıyorlar. Psişikler ise nüfus artışı için normal robot laboratuvarlarına sahip, spiritüalistleri kendi yükselişlerinde kızdırıyor ve inşayı almadıkları için klinik artışının yarısı. Nüfus artışı için daha fazla yol verme planınız var mı?
Psişik deneyimini iyileştirmek için seçeneklere bakıyoruz ama henüz bir şeye karar vermedik.
Oyun başına galaktik topluluk, federasyon deneyimi hızı veya daha çabuk oyunlar için teknoloji soft cap tarihleri gibi seçenekler ekleme planınız var mı?
Oyun kurulumu seçeneklerine gelecekte bir daha bakmak istiyoruz çünkü oyuncuların kendi oyunlarını özelleştirmelerindeki önemin farkındayız.
Suç ve korsanlık mekanikleri başka sistemlerle bağlantısı olmayan kendi içlerinde sistemler. Onları birbirine ve diğer sistemlere bağlama planınız var mı?
Suçun aslında gezegen yönetimiyle derinden bağlantılı olduğunu iddia ederim ama evet korsanlık ne etkisi ne de gereken oyuncu etkileşimi konusunda istediğimiz noktada değil. Yakın gelecek için bir plan yok ama.
Oyunun kendi imparatorluğuma veya oluşması için ayarladığım bir imparatorluğa atadığım portreleri kullanmayı bırakması mümkün mü? Kendi ırkıma veya yarattığım başka bir ırk ile aynı görünen bir ırkla karşılaşmak hoş olmuyor.
Eğer oyun/galaksi kurulumu/seçenekleri üzerinde bir daha çalışırsak onu bir seçeneke olarak eklemek mantıklı olur.
İmparatorluk yaratma arayüzünü yenilemeyi düşndünüz mü veya değiştirme planınız var mı?
Ne zaman olacağı için planımız yok ama yapabileceğimiz bazı değişimler için fikir tasarımları yaptık.
Kültür sistemini diğer PDX oyunlarına benzeyecek ama etiklerin kültürlere bağlı olacağı bir şekilde değiştirmeyi düşündünüz mü? Örnek olarak, imparatorluk x kültür grubuna sahip ve uzak kolonilerden alt kültürler oluşabilir. Ve dinin galaksi diplomasisinde bir rolü olabilir mi?
Nufüsların farklı kültürleri olması fikrini oldukça seviyorum. Şu anda değiştirmek için bir planımız yok ama kesinlikle aklımda olan bir şey.
Eski anomaliler/uzay faunası, onları artık ezberlemiş oyuncular için daha enteresan/rastgele sonuçları olacak şekilde değiştirilecek mi?
İlginç bir fikir. Şans eseri bir şekilde bugün İçerik Tasarım liderim eski bir olayda tam olarak onu yaptı. Ve kesinlikle gelecekte göz önünde bulunduracağımız bir şey ama herhangi bir söz veremem.
Geliştirici günlükleri ağustosun ilk haftalarında tekrar başlayacak. İyi yazlar!