15-08-2023, 01:05
(Son Düzenleme: 15-08-2023, 01:08, Düzenleyen: Caine. Toplamda 3 kere düzenlenmiş.)
Stellaris Geliştirici Günlüklerinde bu hafta Lithoid Tür Paketi üzerinde olacak yeniliklerden ve Tür Paketlerinin yeni fiyatları hakkında konuşuluyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...g.1595636/ :Yeniden merhaba
Bu haftanın geliştirici günlüğünde, Custodian Ekibinin yaklaşmakta olan Stellaris 3.9 'Caelum' Güncellemesinde Lithoids Tür Paketinde yaptıkları bazı geliştirmeleri ve ardından birkaç yeni özelliği inceleyeceğiz.
Ondan önce, Tür Paketleri Fiyatlandırması ile ilgili bir duyuru yapacağım.
Tür Paketleri Fiyatlandırmasına İlişkin Duyuru
Stellaris Tür Paketleri, portreler, gemi setleri, şehir setleri ve danışman seslerinden oluşan tamamen kozmetik eklentiler olarak başladı. O zamandan bu yana uzun bir yol kat ettiler ve şimdi çok daha çeşitli içerikler içeriyorlar. Özelliklerin tam dağılımı pakete göre değişse de, artık hepsi originler, civicler, özellikler, olaylar ve yeni mekanikler gibi şeyler içeriyor.
Oyun Direktörü olarak, Custodian Ekibinin eski paketlerin kalitesini nasıl geliştirdiğinden özellikle memnunum. Yeni oyun tarzları eklediler ve oyunlarınız sırasında çok daha fazla bilimkurgu temasının keşfedilmesini sağladılar.
3.9 'Caelum' ile gelen değişikliklerle birlikte, eski Species Pack'lerin yenileriyle aynı seviyede olacağına inanıyoruz ve Plantoids, Humanoids, Lithoids ve Necroids Species Pack'lerin taban fiyatını $7.99'dan daha yeni olan Aquatics ve Toxoids Species Pack'lerin $9.99 taban fiyatıyla eşleşecek şekilde artırmayı planlıyoruz.
Fredrik Wester tarafından birkaç yıl önce verilen söz uyarınca, bu değişikliği önceden duyuruyoruz, böylece bunları mevcut temel fiyatlardan satın almak isteyen herkes bunu yapma fırsatına sahip olacak. Bu paketler en az 30 gün boyunca mevcut taban fiyatla satışa sunulacak ve 3.9 'Caelum' sürümüyle birlikte değişecektir.
Stellaris Steam Strategy Fest'e katılacak. Bu size, fiyat değişikliği yürürlüğe girmeden önce etkilenen Tür Paketlerini indirimli bir fiyata alma şansı verecek.
Şimdi Lithoids Tür Paketinde yapılan iyileştirmeleri detaylandıracağım. Diğer Tür Paketlerindeki iyileştirmeler önümüzdeki birkaç hafta boyunca geliştirici günlüklerinin ana odak noktası olacak.
Okumaktan sıkıldınız mı? YouTube'daki video geliştirici günlüğünü izleyin!
Things That Rock
İlk Stellaris Geliştirici Günlüğüm 157. Günlük - Things That Rock idi.
Lithoid Tür Paketi, yalnızca bir sanat paketi olmayan ilk paketti. Lithoid özelliği ile ilginç oyun mekanikleri eklenmiş, Lithoid'e özgü birkaç özellik, bazı etkinlik değişiklikleri ve Devouring Swarm'ın Terravore varyantı eklenmişti.
Tamamen kozmetik olan Tür Paketleri sonraki sürümlerde güncellendi, ancak Federasyonlarda bir Origin ve 3.5 'Fornax'ta daha fazla özellik almasına rağmen, Lithoidler Custodian Ekibinden paketler kadar güncelleme almamıştı. Bu yüzden bazı geliştirmeler yapmamız gerektiğini düşündüm.
Şimdi bazı değişiklikler hakkında konuşması için sözü Iggy'ye bırakıyorum.
-
Herkese merhaba, ben Iggy!
Galactic Paragons'un yayınlanmasından bu yana, Custodian Ekibi eski DLC'lerin değerini ve kalitesini artırmak için çalışıyor. Bugün sizlere Lithoid Tür Paketi için yaptıklarımızdan bahsedeceğim.
Eski İçeriklere Cila
Daha önce 305. Geliştirici Günlüğünde gösterildiği gibi, Calamitous Birth'e biraz sevgi vermek için geri döndük. Bu, Lithoid pop'lar için Lithoid Craters'ın yaşanabilirlik kaybını ortadan kaldırmanın yanı sıra Massive Crater dünyasındaki Gaseous Byproducts gibi Lithoid'e özel özelliklerin etkisini artırmayı da içeriyor.
Ayrıca Terravor'ların nasıl yeniden gözden geçirildiğinden de bahsettik. Artık dünyanızı tüketirken her 6 ayda bir oturup bir karara tıklamanız gerekmeyecek. Şimdi hepsi kullanışlı ve derli toplu bir durumda ele alınıyor. Akıllı kodlar sayesinde sonuçlar hala eskisi gibi olacak, bu yüzden bunun elde edilen pop'lara ya da kaynaklara bir zarar vereceği konusunda endişelenmeyin.
Nom nom!
Yeni İçerikler
Sadece bu iki eski içeriği güçlendirmekle yetinmeyip, tür paketinin de mevcut tür paketleriyle aynı seviyeye gelebilmesi için biraz cilalanması gerektiğini düşündük.
İlk olarak Void Hive
Bu ikonu çok seviyorum
Gördüğünüz gibi, oldukça benzersiz bir etkiye sahip bir Hive Civic ve 306. Günlükte tartışılan habitat değişiklikleri gerçekleşirse, Void Dweller Hivemind'larınıza güçlü bir katkı olacaktır.
Bu civic, uzayda hayatta kalabilen bir Hive Mind'ın tadı ve boşluğun tehlikeleri ile ilgilidir. Gathering Station'ları hala inşa edebiliyor olsanız da, belirli dronlara bunu yapmaları için talimat vermek doğanıza aykırıdır ve size bir miktar Unity'ye mal olacaktır. Ayrıca yaşam alanları, dyson Sphere ya da hyper relay'ler gibi uzayda yapılar inşa etme konusunda da çok başarılılar, bu yüzden karanlık boşluğa doğru yola çıkın.
Lithoid Tür Paketine eklenen diğer yeni civic ise Selective Kinship.
Bu civic xenophiles için değil, bu yüzden lütfen gözlerinizi kapatın.
Et. Etten yapılmışlar!
Bu civic aynı zamanda lithoid tür paketi ile birlikte gelir ve sadece Lithoidler, Aquatic, Mammalian, vb. gibi birincil fenotipinizden oluşan bir imparatorluk yaratmanıza izin verir. Yine de bunun sorunsuz bir yolculuk olacağını düşünmeyin çünkü standartlarınıza uymayan kimseyi sevmeyeceksiniz ve onlar da sizin yobaz düşüncelerinizden gerçekten hoşlanmayacaklar. Ancak gerçekten arkadaş edinmek istiyorsanız Hegemon ve Common Ground origini, bu civicle başlamayı seçerseniz üye uluslarınızın sizin fenotipiniz olmasını sağlayacaktır.
Teşekkürler, Iggy.
Oyuncularla çok sayıda anket ve geri bildirim seansı gerçekleştiriyoruz ve sıklıkla talep edilen şeylerden biri de çeşitli fenotiplere daha fazla bağlantılı karakterler. Elbette korkunç uzaylı canavarları yaratmaya devam edeceğiz, ancak sanat ekibi bu fırsatı Lithoidler, Plantoidler ve Humanoidlere birkaç yeni portre eklemek için kullandı.
Lithoidler için Federated Theian Preserves, Titawin sistemindeki Çöl Dünyası Theia'da başlayan, önceden yazılmış yeni bir imparatorluk olacak.
Milyarlarca yıl önce, Sol'un yörüngesindeki ilkel maddelerden iki gezegen oluştu - antik Dünya ve Theia.
İlkel yaşam her iki gezegende de gelişti; Dünya'da biyolojik, Theia'da ise lithoid. Bu kardeş gezegenler çağlar boyunca yıldızlarının etrafında barışçıl bir şekilde dönmeye devam ettiler. Nihayetinde büyük bir felaket geldi.
Gezegenler çarpıştı ve çarpışma anında mikrobik yaşam değiş tokuş edildi. Dünya hayatta kaldı ve Luna oluştu. Theia'dan geriye kalanlar sistemden fırlatıldı.
Bu koloni gemisinde, antik Theia'dan gelen yaşam, Titawin yıldızının yerçekimi kuyusuna yakalanmadan önce boşluğu kat etti. Sistemin dünyalarından birine çarparak yerel biyosfere yeni bir tür kazandırdı. Birkaç bin yıl sonra, Theia'lılar evreni ve kendi miraslarını anlamaya çalışarak yıldızlara doğru yola çıktılar.
Lav shader'ı üzerinde çalışmalar devam ediyor.
Umarım evlerinin yolunu bulurlar.
Diğer 3.9 değişikliklerine geçelim...
Ascension Ajandaları
Bazı oyuncular, istedikleri Ascension için gerekli araştırmanın ortaya çıkmasını beklerken kendilerini belirsiz bir süre boyunca bir Ascension Perk slotu biriktirirken bulduklarını belirttiler.
Dört Ascension Yolunun kilidini açan Ascension Perklerinin gereksinimleri değiştirildi, böylece artık ikinci AP'niz yerine en erken üçüncü AP'niz olarak alınabilecekler. Teknoloji gereksinimlerini kaldırdık ve bunları o Ascension Yoluyla ilişkili Tradition Tree'de ilerlemeye taşıdık.
Artık her Ascension o Ascension ile ilişkili teknolojilerde %25 ilerleme sağlayan bir Ajandaya sahip, bu da bu teknolojileri elde etmek için artık rastgele şansa bağımlı olmamanızı sağlayacak. Bu Ajandalar normal Ajandalara kıyasla daha düşük bir maliyete ve bekleme süresine sahiptir, ancak bazılarının Empire Ethics'in Ascension ile uyumluluğuna dayalı etkenleri vardır.
Bu ajandalar, ajanda devam ederken bazı araştırmaları bitirirseniz bir sonraki ilgili teknolojiye ilerler.
rm -rf /nodes/regulatory
Gestalt Konseyleri ile ilgili şikayetlerimizden biri, normal imparatorlukların Konsey Üyelerinin aksine Node'ların değiştirilememesidir. Bu da artık oyunun başlarında Node'larınız için faydalı olabilecek ancak oyunun ortalarından sonlarına doğru düşüşe geçen özelliklere sonsuza kadar kilitlenemeyeceğiniz anlamına geliyor.
Bunu çözmek için Machine Intelligences'a (ve Hive Minds'a) üç yeni Society teknolojisi ekledik ve bu teknolojiler bir dizi yeni Konsey Ajandasının kilidini açarak biraz reformat(veya vivisection) ardından mevcut Node'ların yerini alıyor.
İlk teknoloji Ajandaların kilidini açarken, sonraki teknolojiler hem Ajandaları hem de Konseyinizi geliştiren etkenlerin(modifier) kilidini açacaktır.
Yeni oluşturulan Node'lar başlangıçta 1. seviyede başlar, ancak bu seviye Teknolojiler, Tradition'lar ve Civic'lere bağlı olarak reformatted/culled Node'un seviyesine eşit bir maksimum başlangıç seviyesine kadar geliştirilebilir.
Gelecek Hafta
Gelecek hafta Plantoid Tür Paketindeki iyileştirmeleri ve 3.9 'Caelum' ile gelen diğer bazı değişiklikleri ele alacağız. Humanoidler ve Nekroidler bir sonraki hafta olacak.
Bunlar plantoid değil. Ama onlarla plantoids geliştirici günlüğünde tanışacaksınız.