31-07-2017, 19:52
Bu geliştirici günlüğünde Martin Anward, gemi bileşenlerinde yapılan denge değişikliklerinden bahsediyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1036466/ :Herkese merhabalar, bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere gemi bileşenlerinde yapılan bazı değişikliklerden bahsedeceğiz. Bu günlükte bahsettiğimiz her şey 1.8 bedava yamasının bir parçası olarak oyunculara sunulacak.
Korvetleri Giydirmek
Stellaris forumlarında tartışmaları takip eden kişiler geçtiğimiz birkaç hafta içerisinde "çıplak korvet" kelimesiyle en az bir kere karşılaşmıştır. Bu terim korvet tasarımlarında zırh veya kalkan gibi şeyleri önemsemeyip korveti tamamen silahlarla doldurma stratejisini ifade ediyor. Bu stratejinin oldukça güçlü bir strateji olmasını sağlayan şey fiyat/etki dengesinde çok ucuza oldukça etkili bir birim elde ediyor olmanız.
Bu durumu çözmek için bileşenlerin maliyetlerinde ve gemi gövdesinde bazı değişiklikler yaptık. Korvet gövdesinin temel maliyeti arttırıldı (başlangıç korveti artık 60 yerine 100 mineral), bileşen maliyetleri hem temel olarak hem de teknolojiden dolayı artışları itibariyle kısıldı. Eskiden small blue laser, small red laserin 2 katı maliyete gelirken şimdi sadece %16'lık bir artış sözkonusu olacak. Benzer değişiklikler utility ve diğer bileşenlerde de yapıldı, dolayısıyla artık bu 'zor araştırılmış' teknolojiler sonrası elde edilen parçaları kullanmanız ekonomik olarak da cazip olacak.
Bu değişikliklerin yanı sıra bazı genel denge değişiklikleri de yapmak istedik. Çok sayıda silah ve utility değerlerinde ufak değişiklikler yapıldı, aşağıda bunlardan bazılarını inceleyebilirsiniz:Tüm bunlara ek olarak hedef alma mekaniğini daha az isabetli hale getirecek bazı değişiklikler yaptık. Artık gemiler hedef aldıkları gemileri hedef alabilecekleri konumda bulundukları müddetçe vurmaya çalışmaya devam edecek. Bir diğer dille büyük silahlar battleshipleri vurabilir hale geldiğinde korvetleri bırakıp battleshiplere yönelecekler ama aynı anda 2 gemiye ateş edilirken gemilerden birinin kalkanının sıfırlanması durumunda tüm silahlar o gemiye odaklanmayacak. Ancak bu silahların her zaman aynı gemiye ateş edeceği anlamına gelmiyor, işin içinde bir miktar rastgelelik de sözkonusu.
- Flak artık Point-Defense slotuna eklenebilen bir silah, yüksek power maliyetine sahip. Daha hızlı ateş ediyor ve normal PD'den daha iyi rakibi takip edebiliyor, bunu özellikle füzelere ve strikecraftlara karşı savunurken kullanabilirsiniz.
- Strikecraftların evasion değeri yükseltildi, artık karşı tarafda PD yoksa isabet alma olasılıkları daha düşük.
- Füzeler ve strikecraftların hızı arttırıldı, artık düşmana daha kolay varacaklar.
- 1. tier silahlarda Mass Driverları daha ön plana çıkartmak için denge değişiklikleri yapıldı.
Füze Hedef Değiştirme
Füze silahlarıyla ilgili gelen eleştirilerden bir tanesi de bu silahların etkilerinin overkill sebebiyle düşük olması. Bu şu demek oluyor örneğin füze silahlarına sahip geminin karşısında bir gemi var ve bu gemi tüm füzeleri karşısındaki gemiye gönderiyor ancak 10 füze atılıyorsa karşıdaki geminin yokolması için 5 füze yetiyor ve geri kalan 5 füze kendisini yokediyor. Bu durum ciddi israfa sebep olurken aynı zamanda füzelerin etkisini azaltıyordu. 1.8 ile birlikte füzelere hedef değiştirme özelliği ekledik. Bu demek oluyor ki artık füzeler asıl hedeflerinin yokedilmesi durumunda yön değiştirip bir başka hedefe yönelebilecek. Savaş esnasında aynı füzenin birden fazla hedef değiştirdiğini dahi görebileceksiniz.
Destroyer Savaş Davranışları
Son olarak oyundaki destroyerlarla ilgili yapılan bazı eleştirilerle ilgili olarak da değişiklikler yapabildik. Destroyerlar çok sayıda PD içerebilen öncü gemiler olmaları gerekiyor ancak savaş davranışları itibariyle çok dikkatli davranmaları sebebiyle genellikle kruvazorler ve korvetlerin onları geçtiğini ve düşmanın füzelerine denk geldiğini görüyordunuz, bu da destroyerlardaki PD'lerin anlamsız bir hale gelmesiyle sonuçlanıyordu. Bu durumu çözmek için artık destroyerlarda yeni bir davranış şekli var, picket behaviour adını verdiğimiz bu davranış şeklindeki gemiler her zaman en önde ilerleyecekler ve düşman saldırılarına karşı diğer gemileriniz için kalkan olmaya çalışacaklar.
Bugünlük bu kadar, haftaya neyden bahsedeceğimizi görmeniz için günlüğü beklemeniz gerekecek. Ancak oldukça sağlam bir şeyden bahsedeceğimizden emin olabilirsiniz.