Günlük: Stellaris - Seçilebilir Gelenekler
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta geleneklerde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1485675/ :Herkese merhabalar, bu hafta sizlere Gelenek sistemindeki değişiklikleri tanıtacağız. Lem Güncellemesini ve Vasi Ekibi Girişimini tanıttığımız 214. geliştirici günlüğünde seçilebilir gelenek ağaçları yapmak istediğimizden bahsetmiştik.

Gelenek Seçmek
Atölyede gelenek sayısını yükselten modlar olduğunun farkındayız ve topluluk da sıklıkla bu yönde taleplerini bize iletiyordu. Bizim için Gelenekler ülkenizi oyun esnasında özelleştirmenizin en önemli yollarından birisi, her ne kadar oyunculara daha fazla seçenek sunmak istesek de, aynı zamanda dengeyi de gözetmemiz gerekiyor. Arayüz desteği oluşturmadan yeni gelenekler ekleyemeyeceğimiz gibi, aynı zamanda oyunculara bir anda çok fazla sayıda seçenek sunarak onları bunaltmamamız gerekiyor. Hem yeni gelenek ağaçları eklemek, hem de gelecekte yeni ağaçlar ekleyebilir olmamız için değişiklikler yapmak istediğimiz için, Gelenek sistemini yeniden gözden geçirmeye karar verdik.

İlk olarak değişikliklerden bahsedelim. Görseller dahil her şeyin yapım aşamasında olduğunu hatırlatalım.

1628750674741.png

Artık belli başlı değişkenlere sahip 7 standart geleneği seçmek zorunda değilsiniz. Artık sahip olduğunuz 7 bölmeye, hangi Gelenek Ağacını yerleştirmek istediğinizi siz belirliyorsunuz.

1628750700458.png

Daha önceleri belli şartlara bağlı değişken ağaçlar (örneğin Diplomacy yerine Adaptability ağacı) artık tekrar kendilerine has ağaçlara sahipler. Bu durum, Adaptability gelenek ağacının tüm makine-dışı imparatorluklar tarafından seçilebileceği anlamına geliyor. Synchronicity geleneğini seçerseniz hala Harmony'i seçemiyorsunuz (biri gestalt imparatorluksanız seçilebiliyor, diğeri normal ülkelerde). Versatility tüm makine imparatorluklar tarafından seçilebiliyor.

Mevcut Geleneklerdeki Değişiklikler
Kendi gelenek ağaçlarınızı seçebilmenin yanı sıra, mevcut ağaçlardaki bazı gelenekleri de değiştirdik.

Domination
  • Judgment Corps: artık suç önlenmesini arttırmıyor, bunun yerine Enforcerlarınız 1 Unity veriyor.
  • Privy Council: artık aynı zamanda Edict Cap'ı 1 arttırıyor.
  • Finisher: artık aylık 1 nüfuz sağlamıyor, onun yerine admin cap'i %20 arttırıyor. Bu tüm imparatorluk türleri için geçerli.
Diplomacy
  • Open Markets geleneği artık Diplomatic Networking: Embassy paktları artık 3 Unity üretiyor.
  • Secure Shipping artık Eminent Diplomats: Diplomatik kabul +5, ilişki geliştiren Envoyların hedef imparatorluktan Favor kazanma şansı %1 daha fazla.
  • Insider Trading artık Trust or Bust: Trust kapasitesi +50, Trust Artışı +%33
  • Finisher: Artık Trust kapasitesini veya Trust Artışını yükseltimiyor, Diplomatic Weight'i %10 arttırıyor, 1 Envoy veriyor.
Harmony
  • Mind and Body: artık lider yetenek limitini 1 arttırıyor.
  • Kinship: Demotion etkisi artık -%50 yerine -%75
  • Bulwark of Harmony artık Unyielding'te, onun yerine Harmonious Directives: +1 Edict kapasitesi sağlıyor.
Supremacy
  • Adoption: artık Starbase kapasitesini 2 arttırmıyor, donanma kapasitesini 20 arttırıyor.
  • The Great Game: eski etkileri silindi, artık Starbase'lere verilen hasarı +%20 arttırıyor.
Prosperity
  • Finisher: Artık nüfus başına Merchant işi sağlamıyor, bunun yerine +5 İstikrar ve +%5 Kaynak Üretimi sağlıyor. Bu tüm imparatorluk türleri için geçerli.
Yeni Gelenek Ağaçları
Oyuna 3 yeni gelenek ağacı ekliyoruz: Mercantile, Unyielding ve Subterfuge. Subterfuge'u açmak için Nemesis, Unyielding için Apocalypse eklentileri gerekiyor. Mercantile normalde Megacorp ile açılacaktı ancak Ticaret Politikalarını bu gelenek ağacı üzerinden açabileceğiniz için ana oyunun bir parçası olacak. Bu gelenek ağacında 3. Adaptive Economic Policies geleneğini açmadan ticaret değerini Enerji + Tüketici Ürünleri/Unity'e dönüştüremeyeceksiniz.

1628861271338.png

Mercantile
  • Adopt: Starbase Toplama Menzili +1, Ticaret Koruması +5
  • (1) Trickle Up Economics: Clerkler ek +1 Ticaret Değeri sağlar.
  • (2) Commercial Enterprises: Commercial Zones binaları artık 1 Merchant işi sağlıyor. Halka Dünya ve Habitatlardaki Commercial Districtler için de geçerli.
  • (3) Adaptive Economic Policies: Ticaret Değerinin bir kısmını Unity'e veya Tüketici Ürünlerine dönüştürebilirsiniz.
  • (3) (değişim) Federal Trade Fleets: Ticaret Birliği Federasyonuna üye imparatorluklar tarafından seçilebilir. Federasyon filosuna olan katkıyı %50 arttırır.
  • (4) Marketplace of Better Ideas: Ticaret değerini %10 arttırır.
  • (5) Insider Trading: Diplomasi geleneklerinden aktarıldı, -%10 Market Fee etkisi mevcut.
  • Finisher: Ticaret değerini %10 arttırır.
1628750966009.png
Unyielding (Apocalypse'ye eklendi)
  • Adopt: Starbase Limiti +2, Starbase Yükseltme Hızı %50
  • (1) Resistance is Frugal: Stronghold binaları +3 Unity sağlar, Defense Army canı %33 daha fazladır.
  • (2) Never Surrender: Gezegen bombardıman hasarı %25 azalır, savaş yorgunluğu %25 azalır, düşman hak iddiası maliyetini %25 yükseltir.
  • (3) Bulwark of Harmony: Harmony gelenek ağacından aktarıldı, aynı etkilere sahip.
  • (4) Fortress Doctrine: Starbase ve Defansif Platformların can ve hasarını %33 arttırır, Starbaselerin bakım maliyetini %20 azaltır.
  • (5) Defense in Depth: Starbase Limitini 2 arttırır, Starbase Yükseltme Maliyetini %50 azaltır. Buna ek olarak Nemesis'e sahip olanlar Starbase Sabotaj Operasyonu için Düşmancıl Operasyon Zorluğunu +4 arttırır.
  • Finisher: Defansif Platform Limiti +%50.
1628750986320.png

Subterfuge (Nemesis'e eklendi)
  • Adopt: +1 Şifre Kırma
  • (1) Information Security: +1 Şifreleme
  • (2) Operational Security: +1 Şifre Kırma, +2 Operasyon Becerisi
  • (3) Non-Disclosure Agreements: Düşmancıl Operasyon Zorluğu +1, Düşmancıl Operasyon Maliyeti ve Bakım Maliyeti %50 artar.
  • (4) Double Agents: Sizi hedef alan bir Düşmancıl Operasyon başarısız olduğunda, operasyonu gerçekleştiren ülke üzerinde 10 İstihbarat kazanılır.
  • (5) Shadow Recruits: Sızma Hızını %50 arttırır.
  • Finisher: Başarılı Operasyonlar, Sızma Kademe Maliyetinin yarısını iade eder.
Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Humanonid tür paketindeki değişikliklerden bahsedeceğiz.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Daga fazla gelenek seçeneği getirmeleri hoş olmuş. Umarım gelecekte sayılarını arttıracağız diye denge işini çok bozmazlar. Zira artık gelecek her eklenti ile bir gelenek alacakmışız gibi duruyor burdan.
Ara
Cevapla
#3
Fazla gelenek hoş olsa da eu4 gibi belli başlı geleneklerin seçimi ve meta gelenek oluşumu ile sonuçlanabilir..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.