Günlük: Stellaris - Teknoloji Betası Özeti
#1
BFAEJNF.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Teknoloji Açık Betasının sonuçlarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...p.1622766/ :Herkese merhaba!

İki hafta oldu; hadi, güzel şeylerden bahsedelim.

Sonuçların Özeti
İlk Teknoloji Açık Betasında olduğu gibi en deneyimli oyuncular yanıt verenlerin çoğunluğunu teşkil etti. Bu defa yanıtların %72'sine yakını oyunu 1.000 saatten fazla oynamış oyunculardan geliyordu. (Yalnızca %1,4'ü Stellaris'i 300 saatten az oynamış olduklarını söylediler, yani anket büyük ölçüde en tutkulu oyuncularımızın fikirlerini yansıtıyordu.) Geri bildirimleriniz ve yardımınız için hepinize teşekkürler.

Bu defa oyuncuların çoğu teknoloji ilerlemesini "tam kıvamında" olarak yorumlarken geri kalan kısımsa çok hızlı veya çok yavaş olduğu yönünde neredeyse kusursuz bir şekilde ikiye bölünmüştü. Çoğunluk ise değişikliklerin genel olarak olumlu olduğuna hemfikirdi.

Birçok oyuncu atılım teknolojilerinin eksikliğini hissetti ve genel kanı, onu oyundan çekmiş olmamızın fazla ileri gitmek olduğu yönündeydi. Birçok oyuncu 3. kademe ve üzerindeki teknolojilerin daha tesirli hissettirmesinden hoşlandığını söylese de atılımların kaldırılmasıyla 2. kademenin 1. kademeyle bir nevi karışmış olmasından yakındı.

Üstüne üstlük Stellaris forumlarında galaksi oluşum kaydırgaçları ve yeni oyunculara olan etkileri üzerine hararetli bir tartışma yaşandı.

Genel felsefemiz, ne kadar özelleştirilebilirlik olursa o kadar iyi olacağı fakat varsayılan ayarların da deneyimsiz oyuncular için olumlu bir oynanış deneyimi sunması gerektiği yönünde. Yeni oyuncular kaydırgaçları fazla kurcalamamaya meyilliyken deneyimli oyuncularsa farklı ayarların tam olarak nasıl bir etkide bulunduğunun bilincinde ve oyunu ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde özelleştirebiliyorlar. Ancak varsayılan ayarlar, zorluk haricinde, eğlenceli bir oyun için yeterli gelmeli. Galaksi ayarları ekranının yıllar geçtikçe kayda değer miktarda büyüdüğünün ve elden geçirilmesinde fayda olduğunun farkındayız, bu vazifeyi Vasi ekibinin "yapılacaklar" listesine koyuyoruz.

Gelecek Adımlar
Teknoloji Açık Betalarını büyük bir başarı olarak görüyorum. Büyük miktarda işe yarar bilgi ve geri bildirim topladık, ayrıca oyuna eklenip eklenmeyeceği belli olmayan bazı sistemlerle deney yapma fırsatı bulduk. İkinci Teknoloji Açık Betasındaki değişiklikleri 3.11 "Eridanus" güncellemesine dâhil ederek yola devam edeceğiz.

Atılım Teknolojileri şu anda eklenmeyecek ancak teknoloji yayılması ve benzeri etkilerle gelecekte deneyler yapabiliriz.

Topladığımız veriler ışığında yapacağımız değişikliklerden biri olarak Ascension Theory'yi 4. Kademeden 5. Kademeye alıyoruz ve yalnızca en az 6 gelenek ağacını tamamlamış imparatorluklar için erişilebilir kılıyoruz. Unity ile Araştırmanın bir ölçüde "zıt" kaynaklar olması hedeflendiğinden Ascension temelli oynanışın zirve noktasının oyun sonu teknoloji ağacına bu denli bağımlı olmasını istemedik.

Şimdi de güncelleme bünyesindeki değişikliklerden bazılarına bakalım.

Tatil Gezegenleri
Merhaba Stellaris topluluğu. Ben Gatekeeper, Stellaris İçerik ekibine terfi eden uzun süreli bir modcuyum. Geçmişte neler yaptığıma dair bir fikriniz varsa gezegenleri seviyorum.

Yakın zamanda yaptığım şeylerden biri, Tatil Gezegenlerinin sadece kıyamet sonrası tahkimat gezegenleri olmadığı bir galaksi hayal etmekti. Bunun yerine dinlenme amaçlı cıvıl cıvıl sığınaklar olmalı ve yıldızlar arası yaşamın sert gerçekliğiyle zıt olmalıydı.

1706690176072.png

Tatil Gezegeni Oluştur gezegen kararına izin veren Tatil Gezegenleri teknolojisi artık ender değil ve 2. kademeye düşürüldü. Kararın kısıtlamalarını da elden geçirdik: Artık minimum gezegen boyutu istenmiyor ve başkent binalarını geliştirmiş gezegenlerde kullanılabiliyor. Gülünç olsa da (ve bunu her zaman yapıyorduk) artık bir kabir ya da kalıntı gezegeni bir tatil cenneti ilan edemiyorsunuz.

Tatil Gezegenlerinde hangi binaların inşa edilebildiğine de el attık.

1706690202285.png

1706690220169.png

Tatil Gezegenleri artık mükemmel bir yaşanabilirlik, Clerkler ve Entertainerlar vermek yerine Barınma Yeri, Bina Bölmesi ve Resort Worker işleri veriyor. Bu da eski versiyondaki imparatorluk boyunca İmkânların düşürülmesinin yerini alıyor.

1706690242110.png

1706690259068.png

United Caphevan Commonwealth adına Evaggimar II'de kaldığınız süre boyunca keyifli vakit geçirmenizi diliyoruz.

Önümüzdeki Hafta
Önümüzdeki hafta 3.11 "Eridanus" güncellemesi dâhilindeki bazı düzeltmeler ve değişimlere değineceğiz. Görüşmek üzere!
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.