Günlük: Stellaris - Diğer Mekanikler ve Değişiklikler
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Martin Anward 1.5 Banks ile birlikte oyuna gelecek nispeten küçük çaptaki mekanikleri ve değişiklikleri tanıtıyor.

Martin Anward, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1004046/ :Merhabalar, bir diğer Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere kendisine has bir günlüğe sahip olacak kadar 'büyük' bir mekanik olmadığını düşündüğümüz dolayısıyla bu zamana kadar bahsedemediğimiz mekaniklerden bahsedeceğiz. Bu günlükte okuyacağınız her mekanik ve her değişiklik 1.5 Banks yamasının bir parçası. Tabi ki bunların yanı sıra Banks yamasında burada bahsedilenlerin dışında çok daha fazla değişiklik bulunuyor, bu değişiklikleri çıktığında 1.5 yama notlarında inceleyebilirsiniz.

İmparatorluk Geneli Yemek Seviyesi
Oyunun çıkışından bu yana belki de en çok istenen, en çok talep edilen mekaniklerden bir tanesi yemek seviyesinin imparatorluk genelinde sayılmasıydı. 1.5'te yaptığımız değişiklikle birlikte artık gezegen gezegen değil, tüm imparatorluğunuz için tek bir 'küresel' yemek düzenine sahip olacaksınız. Bu kısımda ne kadar yemek biriktirebileceğiniz sahip olduğunuz yemek stoklama politikalarıyla belirlenecek ve stoklarınız full olduktan sonraki yemek üretiminiz nüfuslarınızın daha hızlı büyümesine sebep olan bir etkiye dönüşecek. Öte yandan eğer stoklarınızdaki yemek tükenirse bu sefer imparatorluğunuzun genelinde bir açlık yaşayacaksınız ve tüm büyüme yavaşlayacak, mutsuzluk artacak.

2017_03_09_2-png.245921

Terraform
Daha önceki geliştirici günlüklerinde de açıkladığımız üzere Stellaris'i tasarlarken her gezegenin terraform aracılığıyla yaşanabilir hale getirilememesini istedik. Bu hem oyun içi sebeplerdendi (bir Stellaris oyununda binlerce gezegen olabilir ve siz bunların hepsini yaşanabilir hale getirirseniz oyun bir yerden sonra anlamsız bir hale gelir) hem de oyun dışı olarak, yaşanabilir gezegenleri biraz daha özel kılmak istediğimizdendi. Bu durum bilim kurgu temalarının vazgeçilmez malzemesi olan Mars'ı yaşanabilir hale getirmek gibi şeyleri oyunda imkansız kılıyordu. Bunu çözmek için oyuna yeni bir anomaly ekledik, artık bazı gezegenler terraform edilebiliyor. Üzerinde yaşam olmayan gezegenleri analiz ederken artık doğru teknolojiye sahip olmanız durumunda yaşanabilir hale getirebileceğiniz bazı gezegenlerle karşılaşacaksınız. Climate Restoration teknolojisiyle bu gezegenleri yaşanabilir hale getirebileceksiniz. Mars her zaman bu özelliğe sahip olacak ve galaksinin geri kalanında Mars gibi bu tür gezegenlerle karşılaşabileceksiniz.

2017_03_09_1-png.245920

Savaş Talebi Maliyetleri
Birçok oyuncu oyunun özellikle orta ve geç dönemlerinde gezegenleri ele geçirmeniz için karşılamanız gereken maliyetin uğruna girdiğiniz savaşlarla pek de uyumlu olmadığını belirtiyordu. Devasa bir savaş yapıp nihayetinde 2 tane gezegen alıp çıkıyorsunuz. Bu duruma çözüm üretmek için bir değişiklik yaptık, oyunun erken döneminde gezegenler hala olduğu kadar pahalı olacak ancak oyun içerisinde çeşitli tradition ve teknolojilerle maliyeti zaman içerisinde düşürebileceksiniz ve böylelikle oyunun son dönemlerinde tek bir savaşta çok sayıda gezegen fethedebileceksiniz.

2017_03_09_3-png.245922

Taş Çağı Primitivleri
1.5 yamasıyla birlikte taş çağı primitivleri de diğer primitiv medeniyetlerle aynı sistemde olacak, bu nüfuslar eğitilebilecek veya fethedilebilecek.

2017_03_09_5-png.245924

Arkaplan Seçimi
Artık türünüzü belirlerken kendinize has arkaplan seçebileceksiniz. Bu arkaplanlar eskiden prensiplerinize bağlı olarak otomatik belirleniyordu. 1.5 ile hükümdarınızın özelliklerini belirlediğiniz arayüzden arkaplanınızı da sçeebiliyorsunuz. Aynı zamanda Hive Mind olanlar için yeni bir de arkaplan ekledik.

2017_03_09_4-png.245923

Bu haftalık bu kadar, haftaya sizlere oyundaki yeni müzik ve ses efektlerinden bahsedecek, oyuna eklenen yeni müzikçaları tanıtacağız.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.