Günlük: Stellaris - Yaşam Alanları
#1
diarystl.png
Bu geliştirici günlüğünde Martin Anward yeni 'yaşam alanları' mekaniğine dair bilgi veriyor.

Martin Anward, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...ts.996449/ :Merhabalar, bir diğer Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte 1.5 Banks yamasıyla eşzamanlı olarak çıkacak henüz adını duyurmadığımız eklentinin bir mekaniğini tanıtacağız: Yaşam Alanları. Daha önce de belirttiğim üzere bu eklentinin çıkış tarihine dair bir bilgi vermem henüz mümkün değil ancak söyleyebileceğim tek şey bir müddet beklemenizin gerekeceği.

Yörüngesel Yaşam Alanları (Paralı)
Stellaris'in geliştirmek istediğimiz yönlerinden birisi de tall oynama imkanıydı. Örneğin barışçıl ve yabancı dostu bir türle oynuyorsunuz ve diğer türlerin gezegenlerinde gözünüz yok. Bir yerden sonra imparatorluğunuzun sınırları her taraftan sarılmış olacak, sizin bölgeniz içerisindeki tüm gezegenlere yerleşilmiş olacak ve o saatten sonra yegane seçeneğiniz diğer türlerin gezegenlerini fethetmeye başlamak. Bu sistem bu duruma çözüm buluyor ancak tall oynamanız mümkün olacak derken 5 gezegeninizin başka bir imparatorluğun 50 gezegenine eşit olabileceği şeklinde de düşünmeyin. Her zaman genişlemenin kendisine has avantajları olacak ancak genişlemeyi reddediyorsanız veya genişleyemiyorsanız durgun bir şekilde beklemek yerine artık yapabileceğiniz başka şeyler var.

Yörüngesel yaşam alanları mekaniği bu soruna karşı ürettiğimiz ilk çözüm. Artık yeni yıldız sistemlerine genişlemektense kendi topraklarınızda 'yapay' gezegenler üretebiliyorsunuz. Yörüngesel yaşam alanları bir bakıma bir gezegenin yörüngesine oturtulmuş bir uydu gibi ve tüm türler tarafından %100 yaşanabilirliğe sahip oluyor. Bu yaşam alanlarını her gezegenin etrafında inşa edebiliyorsunuz ancak bir uydunun veya asteroitin etrafına inşa edemiyorsunuz. Yaşam alanları tıpkı gezegenler gibi çalışıyor, dilediğiniz bir nüfusla kolonileştirebiliyorsunuz. Orada yaşam süren üfus çeşitli işlerde çalıştırılabiliyor ve inşaat yapılabiliyor. Araştırma ücretlerinde gezegen olarak sayılıyorlar. Bir yaşam alanı inşa edebilmeniz için maksimum seviye uzay limanı teknolojisine sahip olmanız ve Voidborn ascension'u seçmeniz gerekiyor.

2017_01_26_2.png

Yaşam alanlarında bir istisnai durum hariç tile kaynağı bulunmuyor, eğer yörüngesine oturtulan gezegende mevcut durumda kullanılmamış bir kaynak varsa bu kaynak yörüngeye geçebiliyor. Bu kaynakların yerine bu yaşam alanlarının kendine has binaları bulunuyor, genel olarak bakıldığında bu yaşam alanlarının enerji ve araştırma konusunda yeterli olduğunu ama yemek ve mineral üretiminde yetersiz kaldığını görebilirsiniz. Yaşam alanına inşa edilebilen binalar tek seviye binalar ve inşa ederken ciddi bir maliyete sahip oluyorlar. Bunun sebebi çok sayıda yaşam alanı kurulduğunda bunların yönetimini daha basit kılmak.

Grafik olarak bu yaşam alanları seçtiğiniz gemi şekline göre farklı bir modele sahip oluyor, plantoidler dahil her gemi setinin bir yaşam alanı grafiği mevcut. Aynı zamanda gezegen ikonuna sahipler ve özel gezegen grafiğine ve tile set'e sahip olacaklar, bunlar henüz hazır olmadığı için aşağıdaki görselde görünmüyor.

2017_01_26_1-png.233522

Bu haftalık bu kadar, genellikle bu kısımda size gelecek günlükte neden bahsedeceğimi söylüyordum ancak bu hafta çeşitli sebeplerden dolayı bunu gizli tutmak durumdayım. Tek söyleyebileceğim büyük bir şey olacağı.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bir nevi fethetmek yerine dev basmak gibi sanırım ?
Ara
Cevapla
#3
Mekanik olarak yeni toprak yaratmaya daha yakın olsa da evet dev basmak olarak da görülebilir.

Yorum için teşekkürler bu arada Stellaris günlükleri pek ilgi görmüyor son zamanlarda.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.