Bu haftaki günlükte yeni skyboxlardan bahsediliyor.
Aerie, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...es.953121/ :Merhabalar, yeni bir geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bu haftayı aslında "Asimov" yamasına ayıracaktık, ancak biraz daha ileri haftalara alma kararı aldık. Sanat yönetmeni olarak, ben de bu boşluğu yeni grafikler hakkında konuşarak doldurayım dedim.
Bu günlük diğerlerine nazaran işin biraz fazla ayrıntısına girecek haberiniz olsun.
"Asimov" yamasında göreceğiniz bir önemli değişiklik de arkaplan, ya da teknik ismi ile skybox olacak. Oyunun çıkışındaki şikayetlerden biri de sistemler arası farkın "pek" hissedilir olmamasıydı. Hepsinin skyboxunun aynı olmasının bunun üzerinde büyük bir etkisi var. Farklı gezegen ve yaşama sahip olmalarına rağmen gördüklerinizin neredeyse %95'ini oluşturan skybox aynı olunca bu fark da yalan oluyor maalesef.
"Yani, sadece fazla skybox ihtiyacı ha?"
Ne yazık ki skyboxların bir problemi bulunuyor; boyutları. Her biri 12.5 megabytelık video belleği gerektiriyor. Karşılaştırmak gerekirse, oyundaki bütün arayüz yaklaşık 90 MB boyutunda. Bunun nedeni texture boyutunun 12280 x 2048 pixel olması. Daha ilk başta skybox çeşidini az tutmuştuk bu nedenle.
Yapabileceğimiz başka bir şey de aynı skyboxları farklı renklere büründürmek. LUT (Look-Up-Table), aynı texture üzerinden renklendirme yapabiliriz. Böylelikle Photoshop ile skyboxları istediğimiz rengi verebiliyoruz. Ancak bunun da bir dezavantajı bulunuyor; sıkıştırma nedenli oluşan nesneler.
Daha önce de söylediğim gibi, elimizdeki skybox ilk baştan pek iyi değildi. Görünüş açısından güzel ancak kalitesinde sıkıntılar vardı.
Tamamen farklı bir şey denememiz gerekiyordu.
Sıvı simulasyonu deneme kararı aldık biz de. Sıvı simulasyonu ile pek aramız yoktu maalesef, ama yeni çözümler üretmek hep iyidir. Bu yöntemle texture bozulmalarının tamamıyla üstesinden gelmiş olduk.
Çalışmamızı Maya ile oyuna aktarmadan önce Photoshop ile bir kaç daha detay ekleyelim dedik ve yeni skyboxlar hazır duruma geldi.
Ama ne yazık ki renklendirme ile oluşan nesneler hâlâ sıkıntı yaratıyordu.
Tekniklerlerden biri YCoCg modelini kullanmamı önerdi. YCoCg, RGB (Red Green and Blue) aksine görüntüleri parlaklık, renk ve doygunluk olarak kaydediyor. Bu sayede renk geçişlerinde oluşan kalitesizlik de aza indirgenmiş oluyor.
Bu değişiklerle uçsuz bucaksız evrendeki konumunuzu daha rahat anlayabileceksiniz.