Günlük: Stellaris - Yönetim Şekillerinde Değişiklikler, Civic'ler ve Hive Mind
#1
diarystl.png

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta başta yönetim şekillerinde yapılan değişiklikler olmak üzere 1.5 Banks yamasından ve Utopia eklentisinden bilgiler veriliyor.

Wiz, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1001169/ :Merhabalar, Stellaris için yazılmış bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere yönetim şekillerine yaptığımız değişikliklerden, yeni Civics mekaniklerimizden ve Hive Mind mekaniğinden bahsedeceğim.

Yönetim Şekilleri
Banks ve Utopia'da ana odak noktamız prensipler, iç politika ve imparatorluğunuzun daha farklı bir yol almasını sağlayabilmenizi sağlamaktı. Tüm bu değişiklikleri yapıp yönetim şekillerine el atmamak olmaz dedik. Önceki yönetim şekilleri esasen güzel çalışsa da biraz eksik kalıyorlardı, denge sorunları vardı ve en önemlisi seçtiğim yönetim şeklinin kafamda o tür için kurduğum yönetim şekliyle uyumlu  olduğunu hissedemiyordum. Bu gibi sorunları çözmek için ilk olarak çizim tahtasına geri dönüp yönetim şekillerini tamamiyle baştan dizayn etmek istedik. Banks yamasıyla birlikte artık önceden bir yönetim şekli seçmeyeceksiniz, oyun içerisinde Authority ve Civics adı verilen mekaniklerle kendi yönetim şeklinizi oluşturacaksınız.

Authority mekaniği yönetiminizde gücün nasıl transfer edildiğini belirleyecek, farklı Authority seviyleri şu şekilde:
  • Demokratik: Hükümdar her 10 senede bir demokratik bir biçimde seçilerek başa gelir.
  • Oligarşik: Hükümdar 40 ila 50 yıl arasında bir seçilerek başa gelir.
  • Diktatörlük: Hükümdar yine seçilerek başa gelir ancak ölene kadar hüküm sürer.
  • İmparatorluk: Hükümdarlar verasetle başa geçer ve öldüklerinde yönetim varislerine geçer.
Seçim olan her sistemde liderler ülkenizdeki farklı factionlardan çıkacak ve herhangi bir factiondan lider elde etmek o factionun etki seviyesini müthiş bir derecede arttırıp o factionun savunduğu prensiplerin güçlenmesini sağlayacak. İmparatorluğu kuran türün diğer türlere üstün olduğunu savunan bir imparatorlukta başa zenofili bir lider geçirmemekte fayda var.

2017_02_23_3-png.242647

Civic adı verilen şeyler ise ülkenizin sosyal ve politik olmak üzere geleneklerini belirliyor. Genellikle sahip olduğunuz prensiplere ve authority seviyesine göre sınırlandırılıyorlar. Örneğin Citizen Service adı verilen Civic vatandaşlığı askeri göreve bağlıyor dolayısıyla sadece askerlik yapmış kişiler seçme ve seçilme hakkına sahip oluyor. İmparatorluk yaratırken 2 Civic seçebiliyorsunuz, 3. Civic ise oyun içerisinde araştırma yoluyla açılabiliyor.

2017_02_23_3_5-png.242648

Birkaç istisnai durum hariç Civic'ler ve Authority'ler kalıcı değil. Eskiden 250 Influence karşılığında yönetim şeklinizi değiştirebiliyordunuz, şimdi ise aynı puan karşılığında imparatorluğunuzun yönetim biçimini bbaştan şekillendirebiliyorsunuz. Yönetim arayüzünde Reform Government butonuna ttıklamak suretiyle mevcut Civic'lerinizden birini veya birkaçını silip yenisini belirleyebiliyor, Authority seviyenizde değişiklik yapabiliyorsunuz. Prensipleriniz ve authority seviyeniz değiştikçe artık sizin ülkeniz için uygun olmayan Civiclere sahip olabilirsiniz, bu durum olduğunda Civic ülkenizde bulunmakla birlikte tüm etkisini yitiriyor. Dolayısıyla gerekli maliyeti karşılayıp o Civic'i kaldırıp yerine yararlanabildiğiniz bir Civic seçmeniz gerekiyor.

2017_02_23_4-png.242649

Sahip olduğunuz Authority, Civic ve sahip olduğunuz prensiplere göre sizin için bir yönetim şekli adı çıkarıılıyor. Bu yönetim şekli adı tamamen sizin tercihlerinize göre üretilmiş kozmetik bir isim ve oyun içerisinde herhangi bir etkiye sahip değil.

2017_02_23_6-png.242650

Gelişmiş Civicler (Paralı İçerik)
Herkesin kullanabildiği normal Civiclerin yanı sıra, sadece Utopia eklentisine sahip kişilerin kullanabildiği bazı özel Civicler de mevcut. Bu Civicler çok spesifik bir tür yönetim biçimlerini temsil ediyorlar ve genellikle normal Civiclere nazaran oyununuzda daha etkin bir rol oynuyorlar.

  • Sinkretik Evrim: Sizin türünüz size hizmet eden başka bir alt türle birlikte evrildi. İkinci tür rastgele bir şekilde oluşturuluyor ve başlangıç gezegeninizdeki bazı popların yerini alıyorlar. Bu türler Prole ve Strong gibi her zaman çok iyi birer asker ve uşak olmalarını sağlayan çeşitli traitlere sahip oluyorlar. Bu Civic bir kere seçildikten sonra silinemiyor.
  • Mekanist: Türünüz robot üretimine takıntılı. Bu Civic için materyalist prensibine sahip olmanız gerekiyor, bu Civic ile başladığınızda Robotic Workers ve Powered Exoskeletons teknolojilerini açmış olarak başlıyorsunuz. Ana gezegeninizdeki nüfusun bir kısmının yerini robot nüfus almış oluyor. Bu Civic bir kere seçildikten sonra silinemiyor.
  • Fanatik Arındırıcılar: İmparatorluğunuz başka herhangi bir türün varlığına kati sureyle hoşgörü göstermiyor. Bu Civic'i seçebilmeniz için fanatik zenofob ve militarist prensiplerine sahip olmanız lazım. Bu Civic askeriyenizin çok daha etkili olmasını sağlıyor, aynı zamanda yabancı pop'ları yoketmekten Unity puanı kazanabiliyorsunuz. Öte yandan bu Civic'e sahipseniz diğer türlerle hiçbir şekilde dipllomasi yapamazsınız ve nüfusunuzdaki tüm farklı türler direkt olarak yokedilir (yokedilme şekillerini siz belirleyebiliyorsunuz), diğer tüm imparatorluklar sizden nefret eder - tek bir imparatorluk hariç - sizinle aynı türdeki bir başka fanatik arındırıcı imparatorluğu.
2017_02_23_8-png.242651

Hive Mind (Paralı İçerik)
Gelişmiş Civiclerin yanı sıra Utopia eklentisini satın alanlar özel bir Authority seviyesine erişim sağlayacak, Hive Mind. Hive Mind'da türün üyeleri tek bir ortak akıl tarafından psionik bir şekilde birbirine bağlanmış oluyor. Ölümsüz olan bu akıl emri altında kendisi için çalışan büyük bir robot populasyonuna sahip oluyor. Hive Mind Authority'sini seçebilmeniz için Hive Mind prensibini seçmeniz gerekiyor, Hive Mind'lerin ayrıca kendilerine has bir Civic seçenekleri mevcut ve bu seçenekleri Hive Mind olmayanlar kullanamıyor.

2017_02_23_9-png.242652

2017_02_23_11-png.242653

Hive Mind olarak oynandığında ana türdeki tüm pop'larda Hive Mind özelliği bulunuyor. Bu özelliğe sahip oldukları zaman hiçbir şekilde faction kurmuyorlar, mutluluk seviyelerinden etkilenmiyorlar ve tamamiyle iç politikayı görmezden geliyorlar. Öte yandan influence'dan veya imparatorluğunuz genelindeki mutlu factionların bonuslarından yararlanamıyorlar. Hive Mind safi bir şekilde drone nüfusuyla psionik bir şekilde iletişime geçerek onları yönetiyor dolayısıyla Hive Mind olmayan nüfusları yönetemiyorsunuz ve eğer yönetiminiz içerisinde bu tür bir pop varsa bu pop Hive Mind'iniz için ete dönüştürülüyor. Aynı şekilde Hive Mind olmayan bir imparatorluk içerisindeki Hive Mind nüfusları da zaman içerisinde yokoluyor.

Hive Mind olan ve olmayan nüfuslar arasında uyum sağlamanın yegane yolu Biological Ascension Perk'i ile geliştirilmiş gen modlamasını açıp Hive Mind özelliğini olmayanlara vermek veya olanlardan bu özelliği çıkartmak. Öte yandan Hive Mind'lar diğer ırklarla dilomasi yapabiliyor, Hive Mind olmayan vassallara sahip olabiliyor, ancak genel olarak Hive Mind olmayan imparatorlukların böyle bir şeyle ilk karşılaşmaları büyük bir güvensizlik içeriyor.

2017_02_23_12-png.242654

Hive Mind'lar doğal olarak bir psionik yeteneğe sahip olsalar da Shroud ile sahip oldukları bağ sıradan psişiklere oranla daha farklı. Dolayısıyla Psionic Ascension Perk'ini seçemiyorlar. Hive Mind'lar tamamiyle biyolojiye dayanan canlılar oldukları için Synthetic Ascension da seçemiyorlar. Ancak Biological Ascension seçeneği ile oldukça uyumlu özelliklere sahipler.

Bugünlük bu kadar, haftaya Biological ve Synthetic Ascension Perk'lerinden bahsedeceğiz.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Oyuna o kadar çok yenilik geldiki çözmek baya zaman alıcak.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.