Günlük: The Forgotten Age: Bloody Lands Geliştirici Günlüğü
#1

tfg-png.634568



Bilinmeyen çağlarda Argilwood'un verimli topraklarında hüküm süren bir krallık, kralın ani ölümüyle yıkımın eşiğine gelir. Argilwood soyluları, kralın kara büyü ile öldürüldüğüne ilişkin söylentilerini derebeylerin huzuruna taşır ve kulaktan kulağa yayılan bir görgü tanığının varlığından bahseder. Görgü tanığı, Rifthill hanının odalarından biri içerisinde ölü olarak bulunmuştur. Yaşanan bu olaylar ve kulaktan kulağa yayılan büyücü tarikatları, Argilwood topraklarına korku salmaktadır. Argilwood yerlileri, kehanetin gerçekleşmeye başladığını ve bir kurtarıcının geleceğini düşünmektedir.

Oyun durumu: Yapım aşamasında.
Çıkış tarihi: Belirsiz.
Oyun türü: Açık dünya rol yapma oyunu
Oyun motoru: Unreal Engine
Yapımcı: Bağımsız yapım
NOT: Oyun, tek kişilik bir yapımdır.

Oyun hakkında bilgiler:
Oyunumuz, büyü ile çeliğin kullanımının yaygın olduğu belirsiz bir çağda geçmektedir. Dövüş mekanikleri buna göre düzenlenmektedir. Büyücülerin varlığından sonra Argilwood topraklarında başka yaratıkların da ortaya çıktığı bilinmektedir. Bu yaratıklar kara büyü ile ortaya çıkmış olup saldırganlardır. Yaratıklar haritadaki çoğu yerde karşınıza çıkabilir, bir gece kamp yaptığınızda ateşinizi görüp üzerinize saldırabilirler.


Irklar:
Argilwood topraklarında yaşayan 4 farklı ırk mevcuttur.

Human: Argilwood topraklarına ticaret yapmak için gelmiş olan insan sınıfıdır. Belli bir süre sonra bu topraklara yerleşmiş ve paralı askerlik yapmaya başlamışlardır.
Oyuna human olarak başlamak oyuncuya fazladan iletişim ve ticaret becerileri kazandırır.
Elf: Argilwood topraklarının yerlileri olan Elfler, okçuluk ve sinsilik becerileri sayesinde hayatta kalmıştır. Oyuna elf olarak başlamak oyuncuya fazladan okçuluk, çeviklik ve sinsilik becerileri kazandırır.
Orc: Argilwood topraklarına bilinmeyen bir kıtadan yağma yapmak amacıyla gelen orclar, bir süre sonra bu topraklara yerleşmiştir. Güçlü fizikleriyle dikkat çekerler. Oyuna orc olarak başlamak oyuncuya fazladan güç, sağlık ve yakın dövüş becerileri kazandırır.
Magician: Argilwood topraklarında çok uzun süre varlıklarını gizli olarak sürdüren sihirbazlardır. Magician olarak oyuna başlamak oyuncuya fazladan sihir gücü, sihir kuvveti ve sihir dayanıklılığı sağlar.

Bu konu aynı zamanda bir geliştirici günlüğüdür. İstek ve önerilerinizi bu başlık altında paylaşabilirsiniz.

Geliştirici günlüğü (02.08.2020 / 08.08.2020):
- Açık dünya tasarımı oluşturuldu.
- Gece ve gündüz döngüsü eklendi.
- Dört mevsim döngüsü eklendi.
- Rüzgar artışı ve azalışı için rüzgar sistemi oluşturuldu.
- Mevsimlerine uygun olarak rüzgarın artışı ve azalışı sağlandı.
- Mevsimlere uygun olarak çimenlerin, bitkilerin ve ağaçların yaprakları uygun doku kaplamalarıyla kaplanacak ve renk değiştirecek. (Mevsimleri doya doya hissedecek ve yaşayacaksınız.)
- Yapay zeka temeli atıldı.
- Harita sınırları ve yüzeyi tasarlandı. Haritanın içerik tasarımları sonraki güncellemelerle gelecek ve duyurulacak.
- Dövüş sisteminin temeli atıldı.
- Envanter sisteminin temeli atıldı.

Geliştirici günlüğü (08.08.2020 / 10.08.2020):

- Sinsilik özelliği eklendi.
Sinsilik özelliğiniz sayesinde yapay zeka karakterlerin arkasından yaklaşarak, yapay zekayı sinsice öldürebilirsiniz. Sinsilik özelliğini kullanabilmeniz için yapay zekanın sizi görmemesi ve ayak sesinizi duymaması gerekmektedir.
- FPS ve TPS geçişi sağlandı. Oyun içinde istediğiniz bakış açısından oyunu oynayabileceksiniz.
- Her yapay zeka, karakteri ile bütünleşmiş olacaktır. Örnek vermek gerekirse bir insanı arkadan sinsice öldürebilirken, devasa bir örümceği sinsilik özelliğinizi kullanarak öldüremezsiniz.
- Envanter sisteminin temeli atıldı.
- Okçuluk eklendi.

Geliştirici günlüğü (10.08.2020 / 11.08.2020):

tfg_01-png.636751



- Yeryüzü kaplaması ve ot kaplamaları yenilendi. (Fotoğrafta)
- Güneş yansıması için sistem oluşturuldu. Yansıma, günün saatlerine uygun olabilecek şekilde tasarlandı. (Fotoğrafta)
- Rüzgar ile dalgalanan otlar, önceki haline göre daha belirgin hale getirildi.
- Silah ile koşma ve silahsız koşma sistemi eklendi. Atanan tuş yardımı ile silahınızı sırtınıza asabilir ya da silahınızı sırtınızdan çıkartabilirsiniz.
- Yapay zeka geliştirme işlemleri üzerinde çalışıldı.
* Yapay zeka saldırgansa oyuncuya doğrudan kilitlenecek ve gözlerini ondan ayırmayacak.
- Animasyonlar oluşturuldu ve düzenlendi. (Silahlı ve silahsız hareket etme animasyonları.)
- Saldırı animasyonları eklendi.
- Hareket ve saldırı sesleri eklendi.
- Kombo sistemi eklendi.
- Düşmanı yanıltma ve saldırıdan kaçınma sisteminin temeli atıldı.
[+] 4 üye TheForgottenAge nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yanlış anlaşılmasın ama ben mevsimmiş rüzgarmış gibi ufak detaylar yerine öncelikle tamamen core mekaniklere odaklanılması gerektiği taraftarıyım.

Unreal ile tek başına oyun yapmak baya riskli duruyor. Özellikle yakın mesafe animasyonlarını combata oturtmak tek başına çok sıkıntı olacaktır. Tabi büyük bir merakla oyunun gelişim sürecini konu güncellenirse takip edeceğim. Umarım başarılı olur.
[+] 2 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3


Video içeriğinden mevsim geçişleri, temel dövüş sistemi, saldırı engelleme sistemi, efektler ve doğa hakkında temel bir bilgiye sahip olabilirsiniz.

NOT: Video yüksek boyutu nedeniyle yeniden düzenlenmiş ve bu nedenle grafikler düşük ayarlara indirgenmiştir.
Ara
Cevapla
#4
sistem gereksinimleei nedir
Ara
Cevapla
#5
(18-08-2020, 19:32)baywatch06 : sistem gereksinimleei nedir

Oyun bitmeden sistem gereksinimleri hakkında yorum yapmam biraz zor lakin optimizasyonu elimden geldiğince iyi yapmaya çalışıyorum. :)
Ara
Cevapla
#6
benim ekran kartım 540 m de kaldırır mı o yüzden soruyorum
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.