Günlük: The Settlers - Soru Cevap #1
#1
Görsel


The Settlers geliştirici günlüklerinin bu yazısında takipçiler tarafından sorulan sorular cevaplanmış.

https://www.thesettlers-alliance.com/en/...er-part-1/ :Oyunun duyurulmasından kısa süre sonra çok fazla sayıda geri dönüş ve sorular aldık. Ubisoft fuarından, Facebook'dan, Twitter'dan platform fark etmeksizin sorularınızı buradan cevaplayacağız. Topladığımız en çok sorulan soruları cevaplaması için Volker Wertich'i yanımıza çağırdık. 

Aklınızda bulunsun, ilk soru cevabımızda sorular birden fazla kişi tarafından sorulduğu için isimleriniz gözükmeyecek. Ancak ileriki soru cevaplarda kendi isminizi burada görebilirsiniz :smiling:

S: Ekonomi benim için her zaman çok önemlidir, ekonomimi en verimli şekilde kullanmaya çalışırım. Yollar ve araçlar aracılığıyla ekonomimin verimini yükseltebilir miyim?

The Settlers'de çeşitli araç ve yol türleri bulunacak. El arabaları düz arazilerde iyiyken, eşekler de daha zorlu koşullarda iyi olacak. Araçlar sadece yük taşımıyor, aynı zamanda da gerekli insan gücünü azaltıp verim de sağlıyor. Ayrıca arabalar, yollardan geçecek olan maksimum kaynak sınırını da arttırıyor. Tıkanık yollar için en iyi çözüm şu anlık arabalar. Şu anki alfa öncesi sürümümüzde eğer araçlara önem vermezseniz önünüze tıkanık yollar çıkıveriyor.


S: Oyunda tek oyunculu senaryo olacak mı?

Evet tek oyunculu bir senaryo olacak ancak detayları vermiyoruz. Kabaca oyunun ana senaryosudan bahsedebilirim: Kıtanın yerleşimcileri doğal felaketlerden muzdarip, oyuncu ve grubu ise birlikte keşfedilmemiş gizemli adalara, sahipsiz topraklara yelken açıyor.


S: Oyunu değişik yollar ile bitirmekten de bahseder misiniz?

Öncelikle belirtmek gereken iki şey var:

1. Oyunu kazanma yolları zincirleme olarak diğer mekaniklere ve etkenlere bağlıdır. Oyuncular, kendi topraklarında bulunan her bina, canlı ve obje zerresine kendisi etki edecek ve gözlemleyecek.

2. Kazanma yolları birbiri ile kombinedir, oyuncular dilerse kazanma yollarını birleştirip kendine bir strateji kurabilir veya sadece bir kazanma yoluna odaklanabilir. Oyuncular oyun oynayış yapılarını haritanın içindekilere, kaynaklara ve düşmanların zayıflıklarına göre belirlemeliler.

Çoğunuz The Settlers serisinde Askeri zaferin ne anlama geldiğini bilecektir, bu oynayış şeklinde seçeneklerinizden birini söyleyeceğim: Şan ve Şöhret

Oyuncu dilerse yerleşim alanlarına bir veya birden fazla arena kurabilir ve gladyatörler orada talim yapabilir. Gladyatörler diğer üretim zincirlerinden gelen yiyecek ve silah gibi şeyleri kullanırlar. 

Gladyatör eğitmekle birlikte oyuncu kendi arenasını da kurabilir. Daha pahalı ve değişik kaynaklar kullanılsa da seyirci sayısı artacaktır. Arenayı kuracağınız yer çok önemli, insanların arenaya uzaklığı ile orantılı şekilde seyirci sayısı artıp azalabilir.

Arenalarınızı kurduktan ve gladyatörler eğittikten sonra düşman oyuncu ile anlaşıp ikinizin de arenalarınızda müsabaka düzenlenmesini sağlayabilirsiniz. Hem siz hem de karşı oyuncunun arenasına çok daha fazla seyirci gelir ve iki taraf da ekonomik olarak kârlı çıkar.

Görsel


Müsabakalar ayarlanır, gladyatörler özelliklerinin ve fiziksel durumlarının verdiği bonuslar hesaplanır. Eğer seyirciler tuttukları gladyatör kazanırsa daha liderlerinden hoşnut bir duruma gelecektir. Eğer gladyatör kaybederse seyirciler liderlerine olan güvenlerini kaybedebilir.

Seyirciler evlerine dönecekler ve eğer gladyatörleri kaybettiyse protesto edebilirler, hatta bir isyan bile çıkarabilirler. Bu sorunlar birkaç tedbir ile engellenebilir, ancak şimdilik bu bilgileri paylaşmayacağız.

Eğer isyan başarılı olursa kalenin veya hisarın yönetimini başka birine devrederler ve içerisindeki erzakları veya kullanılabilecek şeyleri çalarlar. Bunlar bittikten sonra da çalışmalarına dönerler.. ama başka bir lider için.

Bizim için zafer türlerinin birbirine bağlı olması oyunun değişik içeriklerle donatılması ve içeriklerin derin olması için önemli.

Diğer ayrıntılardan sonraki günlüklerimizde bahsedeceğiz.


S: Kamera mekaniklerinden bahsedebilir misiniz? Oyuncular kamerayı kullanırken rahatça hareket ettirebilecek mi?

Oyuncular çok yakın mesafeye kadar kamerayı zumlayabilir ve insanların günlük işlerini yapmalarını çok yakından izleyebilir. Maksimum nesneleri tanıyabilecek kadar kamerayı uzaklaştırabiliyorsunuz. Ayrıca kamerayı her yöne çevirebileceksiniz. Deneysel olarak daha şeffaf bir kamera sistemi de tasarlıyoruz.


S: The Settlers 7'deki yapıların görünüşünü hiçbir zaman sevemedim, yeni oyunda nasıl gözüküyorlar?

Yeni oyunumuzda yapay ve sabit bir harita yapısı istemiyoruz, her şey dinamik olmalı. Serinin başından beri olan yapıların etrafına yapı kurmayı engelleyen bir mekaniğimiz var, yeni oyunda bu mekaniği de kullanacağız ancak dediğimiz gibi, dinamik hale getirip kullanacağız.


Umarız cevaplarımız sorularınızın çoğunu cevaplamıştır, soru cevapların bilgilendirici ve eğlenceli olduğunu düşünüyoruz. Tabii ki daha fazla soru ve cevap ekleyebilirdik ancak buna benzer daha fazla soru cevap yapmak istiyoruz. Sonraki soru cevapta görüşmek üzere!
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.