Günlük: The Settlers - Görsel Odaklılık
#1
Görsel

The Settlers Geliştirici günlüklerinin bu bölümünde The Settlers'in ana fikirlerinden biri olan görsel odaklılık yaklaşımından bahsedilmiş.

https://www.thesettlers-alliance.com/en/...rettyPhoto :Gamescom 2018'de oyun tanıtıldıktan ve gösterime sunulduktan sonra çok fazla sorduğunuz birkaç önemli soruyu cevapladık. Artık daha derinlere inmenin vakti geldi. Haydi şimdi The Settlers'i The Settlers yapan önemli mekaniklerden bahsedelim.

The Settlers oyunu şekillendiren ve renklendiren çok eşsiz bir yapıya sahip. Bu yapının ana madellerinden biri olan ve geniş kapsamlı olan, "Görsel Odaklılık" yaklaşımımızdan bahsedeceğiz.

Tam olarak ne anlama geliyor?
Oyunda gerçekleşen her değişiklik görülebilir şekle sokuluyor. Örneğin bir ağacın dünyadaki bir obje olarak büyüyüşünü izleyebiliyorsunuz. Eğer bir oduncu odun kesmeye gidecek ise eylemleri her zaman mantığa dayalıdır, bir odun kesecek ve hızarhaneye götürecekse bunu rahatlıkla izleyebilir ve algılayabilirsiniz.


Bu kadar bilgi ile oyunun mekaniklerini birebir anlamanıza gerek kalmayacak. Bir oduncunuz varsa o bölgeye zumlayabilir ve taşıyıcınızın olmadığını dolayısıyla koloninizin o oduncudan odun gelirine sahip olmayacağını anlayabilirsiniz. İstediğimiz çoğu şeyin görsel olarak gösterilmesi.

Sürekli sadece oduncu, ağaç örneği veriyoruz ama diğer üretim zincirlerinde çalışmaz değil mi? Hayır çalışır. Balık olması, Kılıç olması hiçbir şeyi değiştirmiyor. Bir kaynak toplanıyorsa/bir şey üretiliyorsa gerçekleşen her değişikliği gözünüzle görebilirsiniz. Bir malzemeye sahipseniz orada bir yerde görülebilirdir.

Oyun tasarım ekibimizin lideri Christian Hagedorn ile oturup konuştuk. Bize bu mantığın daha da ileri seviyeye getirileceğini söyledi. Bazen çok zorlayıcı olsa da.

Christian "Bakyra" Hagedorn: "Görsel odaklılık bize çok zorluk çıkarıyor. Günümüz oyunlarında, oyunların bize ne yapacağımızı anlatmasına çok alıştık. Oyunun size ne yapacağınızı söylemeden yolunuzu bulmanızı kolay hale getirmeye çalışıyoruz."

WYSIWYG_Christian_Web-300x300.png

Christian: "Görsel odaklılık'ın amacı oyunculara göstergeler veya düzine dolusu karmaşık istatistikler olmadan neler döndüğünü anlamasını sağlatmaktır. Görsel odaklılığın başka bir olayı da, bir sebep olmadan tamamen oyuncunun inisiyatifi ile işçilere alarma geçmeleri gibi emirler veremiyorsunuz. Örneğin düşman askerleri yerleşime saldırmayı planlıyor ancak yerleşimcilerin bunun bir şekilde farkında olması gerekiyor, oyuncunun söylemesiyle olmuyor."

"Bunu oyundan herhangi bir örnekle anlatabiliriz. Eğer etrafta bir kömür kaynağı varsa o kaynakla olan etkileşimler çok bariz bir şekilde gözükecek. Değişik aletlerin, maddelerin üretim zincirini yakından izleyebileceksiniz."


Simülasyon ile eğlenceli bir oyun arasındaki dengeyi sağlamak gerekiyor
"Görsel odaklılık oyuncuların dünyayı ve içindeki her şeyi kolaylıkla anlamasını sağlar. Bir tasarımcı veya ekibimizden biri için ise daha fazla karmaşıklık anlamına gelir. Bunu da bilmek gerekir ki, biz dünyayı kopyalamıyoruz. Eğer bir şeyi göstermemize gerek yoksa göstermeyiz. Bir oduncu örneği daha verelim: Hızarhanede bir kütük iki kalas parçasına dönüştürülüyor. Bu kısımda gereksizce ayrıntılar eklemeye veya kumlama gibi kalasa dönüştürülme sonrası yapılan ince detayları da göstermeye gerek yok. Bunlar anlamsız yere karmaşık hale getirir ve oyuncular için elle tutulabilir herhangi bir değeri yoktur."

Oyuncuların sadece bakarak neler döndüğünü anlamasını hedefliyoruz.
"Oyuncuların erişebileceği şeyleri katman olarak ayırıyoruz. İlk katmanda her şey önünüzde duruyor ve gerçekleşiyordur, sadece bakarak oduncunun odunu toplayıp hızarhaneye götüreceğini, nerelere bina yerleştirilebileceğini anlayabilirsiniz(Görsel katman). İkinci katman da binalardan ve objelerden ibarettir. Hangi eşyaların üretilebileceğini, hangi eşyaların kullanılmayı beklediğini veya kaç işçinin çalıştığına bakabilirsiniz(Bilgi katmanı). Dilerseniz kesilen kütükleri birinci katman yoluyla sayabilirsiniz veya ikinci katman aracılığıyla buna bakabilirsiniz. Üçüncü katman ise sadece istatistiklerden ve rakamlardan ibarettir. Kaç tane oduna sahipsiniz, kaç tane işçiniz var gibi(İstatistik katmanı)."

"Bununla ilgili bir sürü güzel şey daha var. Görsel odaklılık olduğunda her kaynak, her işçi, her obje hareket halindedir. Yerleşimciler sürekli hareket halindedir ve her şey hareket halinde olmalıdır. Eğer bu hareketliliği hesaba katmazsanız yol tıkanıklığı gibi sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Bu isteğimize ulaşmak bizi çok mutlu ediyor."

WYSIWYG_Traffic_Jam_Screenshot_02-300x237.png

Görsel odaklılık hakkında olan düşüncelerini dile getirdiği için Christian'a teşekkürler. Sonraki günlükte trafik tıkanıklığı, yol mekaniği ve araçlar hakkında konuşacağız. Sonraki günlükte görüşmek üzere, Sağlıcakla kalın!
[+] 3 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.