Günlük: The Settlers - Nostalji Günlüğü #2
#1
BBM3699_TSA_Header_Nostalgia_2_EN.png
The Settlers günlüklerinin bu yazısında eskiye doğru bir dönüş yapılıyor.

https://www.thesettlers-alliance.com/en/...ry-part-2/ :Merhabalar! Önceki nostalji günlüğünde söylediğimiz gibi paylaştığımız anılar sadece yollanan anıların küçük bir bölümüydü. Şimdi bu yeni günlük ile birlikte diğer anılarınızı paylaşacağız. Bir bardak kahvenizi (veya çayınızı)alın ve başlayalım.

The Settlers 2 ve The Settlers 3 arasında devasa bir fark yoktu ancak birbirinden çok farklı ırkların eklenmesi gibi ufak adımlar ile 4. oyun serinin diğer oyunlarından daha iyiydi. KeepCalmCarry92'nin The Settlers 4 hakkında söyledikleri:

Benim için çok hoş ve komik olan bir eklenti Dark Tribe idi. Bu eklenti bol bol savaş, ticaret ve keşif barındıran 15 adet tek oyunculu senaryoya sahipti. Ayrıca sadece kara toprak üstünde durabilen adamın -Sanırım adı Morpheus idi- olduğu intro videosunu da hâlâ hatırlarım. Serideki en sevdiğim oyundu, özellikle de The Settlers 3 ile kıyaslanırsa.

Görsel

2000'lerin başlarında, internetin ve internet aracılığıyla haberleşmenin yaygınlaşması ile birlikte The Settlers toplulukları da kurulmaya başlamıştı. İnternet aracılığı ile oynamak çok zorlu ve kısıtlı olsa da mümkündü. Ayrıca internet sosyalleşmek ve yardımlaşmak için iyi bir ortamdı. PennyUK bize bir The Settlers 4 anısını anlatıyor:

Oyunu oynadığım sıralar bir hata ile karşılaştım, ben de çözüm bulmak için gidip forumlarda yardım alarak sorunu çözdüm. İnternet benim için bir dönüm noktasıydı, belki de ailem için de öyleydi ancak başka sebeplerden.

Bir gün şu anda bulunmayan bir forum olan BBOF(Blue Byte Oyun Forumu)'a rastladım, böylece de yardımsever insanların olduğu bir internet ortamına dâhil oldum. Çok oyunculu oynandığını bile bilmiyordum, ben de sonradan dâhil oldum. BBOF'a katılmam ile birlikte oyun hakkında çok fazla öğrenebileceğim şey olduğunu fark ettim. Günlerimi BBOF canlı sohbetinde geçirdiğim olmuştur, insanlara karşı oynayabilecek kadar bilgiyi de bu sohbetlerden kazandım.


Görsel

The Settlers sayesinde pek çok küçük Discord ve sosyal medya grupları oluştu, bununla birlikte topluluk siteleri kurulmaya ve bilgi insanlar aracılığıyla paylaşılmaya başladı. The Settlers 3 çıktığında da bu topluluklar çok hızlı büyüme gösterdi.

KeepCalmCarry92: Zorlu ve eğlenceli koşullar sağlayan özel haritaları yapan topluluğa ne kadar teşekkür etsem azdır. Çok sevdiğim 6-oyunculu haritalardan ikisi Metzel ve Einherjer idi. Athos, Athena, Kleopatra ve Sezar gibi liderlere sahip ve bu liderlerin de birbirinden zor zorlukları vardı. Bu haritalardan aldığım zevk için yapımcılarına çok teşekkürler.

220px-Settlers_V_Heritage.png

Serinin 4. oyunundan sonra gelen ve serideki önemli değişiklerin yer aldığı 5. oyundan bahsedelim: Bu oyun ile birlikte, kahramanlar ve hikâye odaklı tek oyunculu senaryo gelmişti. Ayrıca “Heritage of Kings” ile birlikte oyun daha realistik ve zorlu bir hâl almıştı. Çoğu deneyimli oyuncu için bu bir dönüm noktasıydı, şimdi deneyimli oyuncuların bu konu hakkında ne düşündüğünü okuyalım. Melon:

Folkung görevi gibi zorlu ve ilginç görevler görmüştüm, savunma gereksinimi duymadan sadece büyük bir ordu kurup düşmanınıza saldırma amacı çok tuhaf ve zorluydu.

Asker yetiştirme sırasında askerlerin söylediği diyaloglar da her zaman komik olurdu: "Beni rahatsız ettiğin sırada nasıl çalışmaya odaklanabilirim ki!” veya “Yemin ederim ki az önce şu ağaçta bir fil gördüm” gibi. Ayrıca Heritage of Kings ile birlikte gelen birkaç baş belası görev ve asker tipi ile de karşılaşmıştık, bir tanesinde hatırladığıma göre asker tipi olarak keskin nişancılar vardı. Görev, sürekli üstünüze yağan canavar dalgalarına karşı savaşmakla geçiyordu. Pek çok kere bir yerden sonra gelen kalabalık canavar dalgası yüzünden göreve baştan başlamak zorunda kalmıştım. Güzel günlerdi.


Görsel

the-settlers-rise-of-an-empire-cover.png

İki yıl sonra “Rise of an Empire” çıkarılmıştı, Heritage of Kings'de yaşanan olaylardan birkaç yıl sonrasında geçiyordu. Yeni çıkan bu oyunda yine kahramanları kontrol ediyordunuz, ancak bunun ile birlikte eski özelliklerin bazıları da geri gelmişti. Mopster'in bu konudaki görüşü: “Settlers 6 eski oyunlara ve iyi oynanışa geri dönüş adımıydı, ancak yine de yeni oyundaki çoğu şey kaldı.”

Haritayı sektörlere bölmek The Settlers 7'de de olan bir şeydi, ilk olarak 2010'da görüldü. The Settlers 6 eski oyunlardan pek çok şeyi geri getirdi, ayrıca yolları da yeniden moda haline getirdi. Örnek olarak, yol inşa etmek işçilerin hızını ve taşıma hızını arttırıyordu. Ayrıca iyileştirilmiş yollar, taşıma arabaları gibi şeyleri de beraberinde getiriyordu.

Görsel

Başka bir değişik yaklaşım da muhtemelen yerleşim yaklaşımıydı, adı üzerine, gerçek bir kolonist gibi baştan başlıyor, yavaş yavaş yerleşimi büyütüyorsunuz yerleşim de bir karakol havası veriyor.

Rise of an Empire'da ilk defa şehir kurmaya başladığınızda ana üretim binaları eşit bir uzaklıkta oluyor ve duvar dikmeye müsait oluyor. Tamamen baştan başlamıyorsunuz ve ortada belli bir düzen var.

Görsel

The Settlers 7, 6. oyundan sektörlere ayırma yönünü almış ve değişik zafer yolları eklemişti. Çok oyunculu oynama da 7. oyun ile birlikte kolaylaşmıştı. muGGeSTuTz'un deneyimlediği üzere:

Çok cesur birisiydim ve hemen 2v2 bir çok oyunculu oyuna katıldım, çok zorlu bir şey de beklemiyordum. Herkes İngilizce anlaşıyordu, ama bu benim için sorun değildi. 5 veya 10 dakika sonra da takım arkadaşım bana: “Bana bira yolla!!!” yazdı. Ben de sonuna gülücük ekleyerek: “Guinness mi yoksa Blonde mi olsun?” dedim. Yani, oyunun bu başlangıç vaktinde bir birahaneye sahip olamazdım, değil mi?

Çok iyi oynayan oyuncular ile birlikte oynadığımı sonradan fark ettim. Birbirleri ile muhteşem bir iletişime sahiplerdi, her takım oyuncusu ekonomilerini âdeta bir robot gibi kontrol ediyordu. Hiçbir zaman onlrar gibi oynayamadım.

Endüstri devrimi ve küreselleşme gerçekleşirken herkes kendi yerleşimini kurmaya devam ediyor, yani herhâlde. Ve evet, bu maçı kaybetmiştik. Ben daha düzgün bir şekilde düşmanı "ittirmeyi" öğrenemeden düşmanlar bizi yok etmişti bile. Bu maçtan beri "normal" maçlar oynamıştım.


Çoğunuz için geçenki haftalardan beri bu fikir kafanızda oturmuştur ki; dilerseniz sakince ve koşuşturmaca olmadan bu oyunu oynayabilirsiniz, ancak sert rekabet isteyenler için de rekabet mümkün. Bu günlük bu kadardı, sonraki günlükte görüşmek üzere sağlıcakla kalın!
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.