Günlük: The Settlers - Ulaşım
#1
Görsel

The Settlers geliştirici günlüklerinin bu yazısında ulaşım mekaniğinden bahsediliyor.

https://www.thesettlers-alliance.com/en/...affic-jams :Geçen günlükte çoğu olayın görsel olarak işlemesi hakkında olan Görsel odaklılık yaklaşımımızdan bahsetmiştik. Oyunda bir sürü değişik kaynaklar var. Bu kaynakları da taşımanız için gerekli olan şeyden, yani ulaşım mekaniğinden bahsedeceğiz.


Oyunun erken safhalarında işi taşımak olan yerleşimciler bu kaynakları dilediğiniz yerlere götürecektir. Ancak bu taşıyıcıların taşıma sınırı sadece 1 adet ile sınırlıdır.



Oyunun erken safhalarında ekonominizi stabil ve verimli şekilde tutmalısınız. Bunu basit bir şekilde anlatırsak, bir eşyanın üretim zincirini kapsayan tüm binaları yan yana veya yakın koymak olabilir. Bu, taşıyıcıların eşyaları daha kısa sürede taşımasını sağlar ve dolayısıyla üretiminiz de hızlanır.



Yukarıdaki videodaki gibi, bakır madenine yakın olan kaynak yığınından üretim kısmındaki kaynak yığınına gerektiği kadar kaynak taşınıyor. Götürülen kaynak ardından başka bir taşıyıcı tarafından demirciye götürülecek ve demirci getirilen kaynak ile alet yapacak. Yapılan alet de başka bir taşıyıcı tarafından işçi yetiştirmek üzere ana binaya doğru götürülecek.

Videoda gördüğünüz gibi, taşıyıcılar yol olmaksızın gidecekleri yeri tespit edip bir güzergah çizebiliyorlar. Sadece taşıyıcılara bakıp nereye gittiklerini anlamak çok kolay. Eğer yol kurmak istersen üç alternatif tür sunuyoruz.

Eğer henüz ileri düzey malzemelere sahip değilseniz yol olarak sadece patika kurabilirsiniz. Yollar yerleşimcilere hız bonusu verir, daha iyi yol daha hızlı yerleşimci anlamına gelir. Araçlar yerleşimciler ve taşıyıcılar ile aynı hızdadır ancak aynı anda daha fazla şey taşıyabilirler. Araçların iki avantajı vardır: Birincisi, bir şeyleri taşımak için gerekenden çok daha az taşıyıcı gerekir. İkincisi ise belli bir süre içerisinde taşınılacak kaynakların sayısının arttırılmış olmasıdır. Örneğin dar bir dağ geçidinde çok kısıtlı miktarda kaynak taşıyacaksınız ancak araçlarla kaynakları dar alandan rahatça geçirebilirsiniz.



Oyunda üç araç tipi olacak: El arabaları, eşek arabaları ve sığır arabaları. Eşek arabaları çakıl yola ihtiyaç duyar ancak aynı anda 5 kaynak taşıyabilir. Sığır arabaları ise taş yola ihtiyaç duyar ancak aynı anda 8 kaynak taşıyabilir. Bu tür araçları yapmak için araba ve tekerlek üreticileri bulman gerekiyor.

Bu arada, ne kadar araba ve taşıyıcın bir yolda olursa o kadar da o yolun tıkanma ihtimalinin artacağını da unutma. Yol tıkanıklıkları eğer o yol üzerinden bir yere çok fazla kaynak götürmen gerekirse ortaya çıkar. Eğer yolda bir darlık varsa araçların ve taşıyıcıların da geçmesi zorlaşır.



Dağ yolları gibi tıkanık yollar taşıyıcıların kaynakları taşımasını ve diğer yerleşimcilerin gideceği yere ulaşabilmesini zorlaştırır. Böyle durumlarda ağaçlık yerdeki ağaçları kesip ikinci bir yol kurabilir veya zaten olan yolu iyileştirip sığır araçları gibi araçları kullanabilirsin. Alternatif olarak bir dağın öteki tarafında üretim yapmak yerine üretim zincirini dağdan geçmek zorunda kalmayacak şekilde diğer tarafa da yapabilirsin. Her zaman ekonomini daha verimli yapmak için bir yol bulunabilir.

Daha iyi bir şekilde yerleşimini organize etmek istiyorsan toplanma noktaları da kurabilirsin. Toplanma noktaları ekonomini daha verimli tutmak için işine yarayabilir. Özellikle en kalabalık yerlerde bir işin yapılması gerekirse en yakın toplanma noktalarından bir yerleşimci o işi yapmak için gelebilir.

Toplanma noktaları taşıyıcılar için bir toplanma ve gelecek işler için bekleme noktasıdır. Aynı zamanda eşek arabaları da bu bölgede bulunabilir. Bu noktalar sayesinde taşıyıcılar ve arabalar bekleyebilir, aynı anda birden çok askerin üretilme kuyruğuna koyulması gibi durumlarda ise devreye girebilirler.

Demir cevheri ve kömürler demir dövme binalarında işlenip sonrasında da demircilere götürülüp silah üretiminde kullanılacak. Üretilen silahlar da asker üretiminde kullanılmak üzere götürülecek.

Görsel
Görsel


Eğer yakın bir yerde toplanma noktası varsa taşıyıcılar hemen çıkıp kısa süre içinde o maddeyi almaya gidecektir. Eğer yakın bir yer değilse uzun bir mesafe içinde hareket ederken muhtemelen yol tıkanmalarına sebep olacaktır.

Lojistik hakkında ilginç birkaç konu daha var. Binanın bulunduğu yer ile aynı zamanda binanın farklı 2 madde mi yoksa 1 madde mi istediği de önemli. Örneğin kömür ile bir cevhere ihtiyaç duyan bir binaya iki kaynağın da aynı zamanda gelmesini oyuncu sağlayabilir. Duraklamaların olmaması için iki farklı kaynak mı yoksa bir tür kaynak mı gerekiyor gibi detayları ince ince hesaplayarak ekonominizi en efektif hale getirebilirsiniz.


Evet, günlüğümüzün sonuna geldik. Kısaca özetleyecek olursak, 3 farklı yol tipi yapabilir, araçları kullanıp daha çok kaynak taşıyabilir veya toplanma noktalarını kullanarak yol tıkanıklığı gibi sorunları azaltabilirsiniz. Ufak detaylar gibi gözükse de birkaçını bir araya getirdiğinizde büyük bir farklılık göreceksiniz. Sağlıcakla kalın, sonraki günlükte görüşmek üzere.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.