Günlük: Tinto Talks #21: Coğrafi Keşifler
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un 20. bölümünde oyundaki Coğrafi Keşiflere dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1695632/ :Herkese merhaba ve Project Caesar'ı anlattığımız bir başka Mutlu Çarşamba gününe hoş geldiniz.

Bu hafta, Project Caesar'da coğrafi keşiflerin nasıl işlediğine bakacağız. Daha önceki GSG oyunlarımızda coğrafi keşifler oyun içindeki birimler aracılığı ile yapılıyordu. Birimler elle hareket ettirilip haritadaki bölgeleri keşfediyorlardı, bazen de bu otomatik olarak yaptırılıyordu. Bu sistemi geride bıraktığımız ve keşifleri ordudan ayırdığımız yeni bir mekaniğimiz mevcut.

Project Caesar'da keşifler tamamen Bölgeler üzerinde çalışır ve ilk Tinto Talks'lardan birini hatırlatmak gerekirse, bir Bölge bir grup İli içerir ve bir ilde bir grup konumu içerir. Yani bir Bölge içerisinde 25 ila 75 arasında konum bulunur.

Keşifler bölümü kolonicilik, denizcilik ve korsanlıkla birlikte "jeopolitik sekmesi"'de yer alıyor.

exploration_ui.png
İyi bir kaşif olmanız için uygun bir kaska ihtiyacınız var.

Bir bölgeyi keşfetmek için öncelikli olarak bir teknoloji araştırmanız gerekmektedir. Yalnızca daha önce keşfini yaptığınız bölgenin bitişiğindeki bir bölgeyi keşfedebilirsiniz. Eğer keşfetmek istediğiniz bölge iç kesimlerdeyse sadece sahibi olduğunuz bölgelerin bitişiğindeyse yapabilirsiniz.

Bir bölgenin keşfine başlamak hatırı sayılır derece altına mal olur, ancak bunun dışında keşfetmek istediğiniz bölge kara veya deniz bölgesi olmasına bağlı olarak ek bir maliyeti de bulunmaktadır. Kara bölgesinin keşfi insan gücü gerektirirken deniz bölgesi için denizciye ihtiyacınız vardır.

Ayrıca keşfe başladıktan sonra da bir keşif bakım maliyetiniz bulunur ve keşif süresince keşif ile alakalı olaylar alabilirsiniz.

Görevlerin her zaman başarısızlık şansı vardır ve başarısız olması durumunda tüm ilerleme sıfırlanır ayrıca görevli olan karakterler ölebilir.

Keşifte görevli olan karakterin idari yeteneği bakım maliyetini azaltırken, diplomatik yeteneği başarı şansını azaltır, askeri yeteneği ise keşfi hızlandırır.

attributes.png
Hayatta pek çok konuda beceriksiz olan Matia'nın en iyi özelliği, hızlı bir şekilde başarısız olmasıydı...

Oyundaki çoğu karakter bir bölgeyi keşfetmek için görevlendirilebilir. Ancak bazı karakter bu iş için doğmuş kaşiflerdir. Bu karakterler keşif için doğuştan yeteneklidir ve benzersiz özelliklere sahiplerdir. Bu karakterler tarihsel olaylar aracılığı ile belirli ülkelere katılabildikleri gibi bu tarz kaşifleri işe alma ihtimalinizde mevcuttur.

Gelişmelerden bahsetmişken oyun boyunca keşifleri veya başarısızlık riskini azaltan birkaç teknoloji mevcut. Oyunun başlangıcında yakın mesafedeki bir bölgeyi Kaşif olmayanın bir karakterin liderliğinde bir Keşfin tamamlaması yıllar alabilir. Ancak daha ileriki tarihlerde bu süre kısalacaktır.

Denizlerde yapacağınız keşifler için alize rüzgarları da bölgeyi ne kadar hızlı keşfedeceğiniz üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Project Caesar'da okyanus konumlarını, Yelken Çağı'nda gemiler ve filolar tarafından kullanılan tarihi 'deniz yollarını' dikkate alarak, tarihi rüzgar ve deniz akıntıları bilgilerinden faydalanarak tasarladık. Deniz yolları keşiflerin yapılmasını şekillendirir. Çünkü bu yollar keşiflerin başarı ve başarısızlığında kritik öneme sahiptir.

route_to_the_indies.png
Mor ilerleme benzersiz bir ilerlemedir ve bu, Rönesans Çağı'nda Batı Avrupa alt kıtasında yaşayan herkese özgü bir ilerlemedir.

Başka bir ülkede bir casus ağı kurduysanız, bunu bazı haritaları çalmak için kullanabilirsiniz.

Bir keşif görevi tamamlandığında, bu bilgi kaşifle aynı alt kıtada başkenti bulunan ülkelere yayılmaya başlayacak. Şu anda haritanın yayılma hızı yaklaşık 150 yıl sürüyor.

Takip etmeye devam edin, gelecek hafta orduların ve savaşın nasıl işleyeceğini derinlemesine inceleyeceğiz.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Sistem güzel duruyor. İşe alım mekaniği bir havuz üzerinden gerçekleşiyor gibi. Acaba general ve amirallerde mi böyle işleyecek?
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
[+] 2 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Oyunda epey Vic 3 benzeri mekanik var. Ordu ve savaş için cephe mekaniği kullandılarsa hiç şaşırmayacağım.
[+] 1 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
İlk günlüklerden birinde Johan yorum olarak birimler olacağını ve bunları konumlar üzerinde hareket ettireceğimizi söylemişti. Cephe mekaniği yok yani.
WhaW8Am.gif
[+] 3 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
günlük iyi duruyor
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.