Günlük: Tinto Talks #10: Ticaret
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un onuncu bölümünde Project Caesar'daki Ticaret sistemi detayları hakkında bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1673745/ :Bir başka Tinto Talks'a hoş geldiniz, bu ekonomi hakkında konuştuğumuz dördüncü ve sonuncu sohbet olacak, her zamanki gibi odak noktamız "Project Caesar" kod adlı oyunumuz.

Bugün, ticaretle alakalı her şey hakkında konuşacağız. Buna pazarlar, tüccarlar ve ticaretin kendisi dahil. Bu sohbette bolca açıklama ekran görüntüsü göreceksiniz ve anlamanız gereken bayağı bir konsept olacak, o yüzden birkaç kere okuyup anladığınız emin olmanızda fayda var.

Pazarlar

Öncelikle pazarların kendisiyle başlayalım. Bunlar dinamik ve oynanış süresince değişebiliyorlar, ülkeler yeni pazarlar oluşturabiliyor ve isterlerse eski pazarlarını dağıtabiliyorlar.

Her pazarın bir konumda merkezi bulunuyor ve o konumun sahibi pazarın kontrolünü elinde tutuyor.

Her konum ve kıyı denizi kendisine en uygun pazara atanıyor, bu pazarın çekiciliğine, konum ve pazar merkezi arasındaki mesafeye, diplomatik faktörlere ve dahasına göre değişiklik gösterebiliyor.

IND8u3KEluhwiu85x22WKoYosHcca0_GsOSQ4X3f...V9dvc6vECg
Riga pazarı, oyunun başında Baltık bölgesinin çoğunluğuna hükmediyor.

Pazarın tüccarları bulunur, bunların pazarda sahip olunan binalara ve deniz mevcudiyetine göre gücü belirlenir ve ülkenin pazar içindeki altyapısına göre bir tüccar kapasitesi belirlenir. Tüccar Gücü, pazardaki malların hangi sırayla ihraç edileceğini etkiliyor çünkü pazardaki mal miktarı sınırsız değil. Tüccar Kapasitesi ise tücarların ne kadar çok mal getirebileceğini belirliyor.

DmG80vDbiHg8Lz7za7ZygAL03fx0xES5mMUIPqvz...zinUKaVEQQ
Hansa Birliği'nin Riga'daki tüccar kapasitesinin kaynağı bunlar.

Pazar ekran görüntüsünde görebileceğiniz üzere, her malın bir yerel fiyatı ve aynı zamanda arz & talep değeri bulunuyor, sıradaki açıklamada bira fiyatına bir göz atalım.

J88wyLaCAImVXdvbW7e4YTks4qTitOU--vFt8_SK...OkyJ2NdojE
Ucuz bira, burası cennet olmalı...

Fiyatlar, her ay Hedef Fiyat doğrultusunda değişiklik gösteriyor, bu da malın pazardaki arz & talep ilişkisine ve mevcut fiyat istikrarına dayanıyor. Fiyat istikrarı çağlar ilerledikçe değişiklik gösterebiliyor.

Arz & Talep

Her malın pazardaki arz miktarı çeşitli faktörlere göre belirleniyor.
  • RGO çıktısı.
  • Bina çıktısı.
  • Taban üretim.
  • Tüccar zümresinin ticaret katkısı.

Peki "Taban Üretim" nedir? Kil, kereste, kum ve taş gibi bazı mallar her pazarda bulunur ve belli RGO'lara ihtiyaç duymazlar, bu materyale sahip bir RGO daha fazla üretecek olsa ya da bunları sağlayabilecek binalar inşa edilebiliyor olsa da.

Ayrıca tüccar zümreniz kendi kendine ticaret yapacak, buna kapasiteleri varsa tabii. Pazardaki ihtiyaçları karşılamaya çalışmak için daha kısa mesafeli ticaret yapabilecekler, böylelikle zümrelerini zenginleştirecekler. Bunları etkileyen kanunlar ve ayrıcalıklar bulunuyor, önceki ekran görüntüsünde Hansa Birliği'nin verdiği "Ticaret Tekelleri" zümre ayrıcalığı gibi. Bu kendi tüccar kapasitelerini %25 düşürürken tüccar zümresinin kapasitesini %100 arttırıyor.

Peki talep nedir? Bu genellikle binaların ve asker yetiştirmenin bakımından ve gereksinimlerinden, donanma bakımına ve halkın taleplerine kadar değişebiliyor fakat bunların dışında da belli kaynaklar bulunuyor.

Tabii, ticaret yapmanın kendisi de arz & talep ilişkisini etkiliyor.

Ticaret

Tüccar kapasitenizi bir pazarda kullanıp, o pazardan bir mal ihraç edebilir ya da başka bir pazardan mal ithal edebilirsiniz. Tabii bu pazarın menziliniz içinde olması gerekiyor ve bu menzil 1337'de tüm dünyayı kapsamıyor.

Ticaret, bir pazardan başka bir pazara değişebilen miktarda malın taşınmasıdır, bunu ihraç eden pazardan yerel fiyata göre alırsınız. Pazarlar arası mesafe arttıkça her malın gerektirdiği kapasite artacak ve bakım maliyeti de o kadar yükselecek.

Ticaret gerçekleşmeden önce malın pazarda bulunduğu son konumda ve ithal eden pazardaki ilk konumda etkisi olacak, bunlara zaman içinde gelişmişlik artışı sağlayacak. Bir ticaretin her zaman harita üzerinde bir yolu takip etmesi gerekecek.

N_IzZLynmh-xb_S63dKE5-bOopZ1LQo18PP8xroz...FWkOQcm3As
Tüccar gücümüz sayesinde Riga'dan istediğimiz miktarda mal alabilmemizi sağlıyor.

Öresund ya da Boğaziçi'nden geçmeniz durumunda Geçiş Ücretlerini de düşünmeniz gerekecek.

Diplomasi ve Ticaret

Project Caesar'ın ticaret ve pazar mekaniklerini etkileyen pek çok diplomatik faktör bulunuyor.

Öncelikle, kendi pazarı bulunan bir ülkeye "Pazar Erişimini Engelle" etkileşimini kullanarak, pazarının sizin konumlarınızdaki etkisini azaltabilirsiniz fakat bu aynı zamanda o pazarda tüccarları olan kişilerin sizinle olan ilişkisini etkileyecektir.

Aynı zamanda bir ülke ile pazar erişimi tercihi anlaşması isteyebilir veya teklif edebilirsiniz, bu da mevzubahis ülkenin konumlarının belli bir pazara ait olmasını etkileyecektir.

Geçiş Ücreti ödemekten hoşlanmıyorsanız bu geçişe sahip olan ülke ile diplomasi yoluyla anlaşıp muafiyet isteyebilirsiniz.

Bazı ülkeler kendilerinin tamamen izole ettiği için onların pazarlarından mal ithal etmek ya da pazarlarına mal ihraç etmek için özel anlaşmalar yapmanız gerekecek.

Ayrıca bir ülkeye ambargo uygulayabileceksiniz, bu o ülkenin tüccarlarının sizin pazarlarınızda faaliyet göstermesini engelleyecek ve sizin ülkenizden geçmesine izin vermeyecek. Tabii bu geçerli bir savaş sebebi olduğundan dikkatli kullanmanızı öneririz.

Ticaretin Diğer Unsurları

Her pazarın ihraç ya da ithal listesinde yasaklı malları olabilir, mesela yaygın bir örnek olarak müslüman pazarlar şarap, bira ve likör ihracını ve ithalatını yasaklayacak.

Daha önceki bir Tinto Talks bölümünde Pazarların kendi depoları olacağından bahsetmiştik, böylelikle artan mallar zor günler için saklanabilecek. Bazı binalar ile depolanabilecek mal miktarı arttırılabilecek.

Ayrıca pazarlarda gıda bulunuacak, bunlar da gıdaya olan arz & talep ilişkisine göre farklı fiyatlandırılacak.

ZZti8FBtbpZfZ0U5VjmqbP2fguK-coTm8FO0nn0a...V6vPoukAWE
Västra Götaland är Sveriges Kornbod!

Ayrıca belirli otomasyon seçenekleri ile ticareti komple YZ kontrolüne bırakabilirsiniz. Ayrıca belli ticaret unsurlarını kilitleyip YZ'nin karışmamasını da sağlayabilirsiniz.

Beklemede kalın, haftaya paralı askerler, milisler ve düzenli birlikler hakkında konuşacağız!
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Günlüğe ek olarak paylaşılan görsel ile alakalı sohbete buradan ulaşabilirsiniz.

3027.jpg?1714480761
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
İlk başta, başlangıç haritasını Netherlands bölgesinin kendi ticaret bölgesi olacak şekilde tasarlamışlar. Fakat tüm denemelerinde oyun ilerleyince kısa bir süre içinde bölgenin çöküp Londra hakimiyetine girmesi sebebiyle bölgeyi silip Londra'ya dahil etmişler. Oyunu oynarken de bunun gibi kendi bölgelerimizi sürekli çöktü mü çökecek mi diye kontrol edip diken üstünde duracaksak kötü olur.

Bu mekanik şuana kadar gösterdikleri içinde en şüpheci olduğum şey oldu, muhtemelen oyun çıkana kadar bundan fazla şüpheyle yaklaştığım başka bir mekanik te olmaz. Pratikte iyi ve oynaması eğlenceli bir şekilde oyuna yedirmeleri çok zor, sıkıcı ve yorucu bir şekilde oyuna yansıması çok kolay.
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Siyah çizgiler ülke sınırlarıysa, dönemin haritasına çok yakın bir şey yapıyor gibiler.
Ara
Cevapla
#5
dedikleri gibi oyuna yedirebilirlerse bu mekaniği tadından yenmez oyun
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.