Günlük: Tinto Talks #17: Nüfus Detayları
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'ın 17. bölümünde oyundaki nüfus sistemine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1689183/ :Tinto Talks'ın 17. bölümüne hoş geldiniz. Bu yazıda sizlere nüfus sisteminden ve bu sistemin oyunda nasıl işlediğinden bahsedeceğiz.

Özetlemek gerekirse, toplam 6 sosyal sınıfa sahibiz: Soylular, Ruhban ve Şehirliler üst kademe sayılırken, Köylüler, Kabileler ve Köleler diğer kademeleri oluşturuyor. Her konumun belli bir nüfusu var ve bu nüfuslar belli bir sosyal sınıfa, kültüre ve dine sahip olarak bir "nüfus" şeklinde yansıtılıyorlar. Bu nüfus 1 kişiden ibaret de olabilir, 250 milyon kişiden de ibaret olabilir, oyunda "nüfus" şeklinde adlandırılıyor.

pop_browser.png

Tasarım 10-20 yıl kadar evvel yaptığım bir oyundan kopyalandı, arayüz geçici denebilir fakat her şeyi görüntüleyebilmeyi seviyorum.

Nüfus Kapasitesi
Her konumun çeşitli faktörler doğrultusunda şekillenen bir nüfus kapasitesi vardır. Bu faktörler başlıca bitki örtüsü, arazi koşulları, iklim, konumdaki binalar ve gelişmişlik seviyesi şeklinde özetlenebilir. Eğer nüfusunuz mevcut kapasitenin üstündeyse, göç çekiciliği ve nüfus artışı ciddi bir şekilde zedelenir.

Tek bir konumda ne kadar köylü, köle veya kabile üyesi olacağı hususunda bir kısıtlama olmasa da, üst kademe nüfusların miktarında konumun altyapısı doğrultusunda kısıtlamalar olabilir. Elbette eğer zümreler yeterli miktarda paraya sahipse, ülkedeki güçlerini arttırmak için kendi sayılarının artmasına müsaade eden binalar inşa edebilecekler.

Üst kademe nüfuslara sahip olmak istemeniz için çeşitli sebepler var, bu dönem gelişmekte olan ekonomi büyük oranda şehirlilere bağımlıydı, bu durum şehirlilere sahip olmak istemeniz için önemli bir neden teşkil ediyor. Ek olarak ulusal dininizden ruhban sınıfına sahip olmak istikrarınızı güçlendirirken, kendi kültürünüzden soylulara sahip olmak diplomasi ve savaş alanında faydalar sağlayabiliyor.

burgher_capacity.png

Spesifik bir sınıftan asker toplamak, o bölgede mevzubahis sınıfın kapasitesini azaltır.

Yükseliş & Düşüş
Eğer bir sosyal sınıfta kapasite mevcut nüfus miktarının üzerindeyse, nüfuslar zaman içerisinde o sosyal sınıfa doğru bir yükseliş gerçekleştirirler. Bu yükselişin aylık temel bir artışı olmasının yanı sıra, kabine üyelerinizi kullanarak bu hızı arttırabilirsiniz. Nüfusların ne hızla yükseldiklerini belirleyen birçok faktör vardır, bunlardan bazıları tüm ülkeyi etkilerken, bazıları Yıkım veya Kontrol Eksikliği gibi daha yerel faktörler olabilir. Bir nüfusun, kapasitesinin üzerinde olması durumunda düşüş gerçekleşir ve düşüş genellikle yükselişe nazaran çok daha hızlıdır.

promotion.png
Kalmar konumunda her ay 16 köylü yükselir.

Nüfus Artışı
Sadece köylüler ve kabileler kendi kendilerine artarlar, öte yandan tüm nüfus türleri negatif büyümeden dolayı sayıca azalabilir.

Nüfus fazlası, gıda eksikliği, savaş yorgunluğu ve yıkım gibi faktörler nüfus artışını negatif etkiler. Boş arazilere ve gıda bolluğuna sahip olmak ise nüfus artışını hızlandırır.

Ek olarak, nüfuslar hastalık veya savaş neticesinde ölebilirler.

pop_growth.png

Asimilasyon
Asimilasyon oldukça yavaş bir süreçtir ve zaman içerisinde nüfuslar, ülkenizin hoşgörüyle yaklaşmadığı bir kültüre tabii olmaları durumunda core konumların ana kültürüne asimile olurlar. Toplumsal değerler ve kontrol eksikliği bu noktada büyük rol oynar, ek olarak çeşitli binalar ve diğer faktörler de asimilasyonu etkileyebilir. Kalabalık bölgelerde doğal büyüme, asimilasyondan yukarıda seyreder. Kabine etkileşimleriyle spesifik bir bölgede asimilasyon yapılmasını hızlandırabilirsiniz.

monthly_assimilation.png

Dönüşüm
Nüfusların dönüşümü asimilasyona benzer bir şekilde işler fakat 2 büyük fark vardır, ilk olarak nüfusların dinini ülkenin isteklerinden bağımsız bir şekilde değiştirebilen çeşitli mekanikler ve sistemler bulunur. İkincisi aktif bir şekilde dönüştürülmedikleri müddetçe, nüfüslar kendiliğinden dönüşüme meyilli değillerdir, aktif olarak kabinenizi kullanarak dini dönüşüm gerçekleştirmeniz gerekir. Aylık olarak dönüşen nüfus miktarı sahip olduğunuz binalara, toplumsal değerlerinize, sahip olduğunuz kanunlara ve ruhban sınıfına tanınan ayrıcalıklara bağlıdır. Eğer ruhban sınıfınız güçlüyse, dönüşüm daha hızlı gerçekleşir.

monthly_conversion.png

Göç
Nüfusların göç edebilmesinin birden fazla yolu vardır, oyunun kolonizasyon mekanikleriyle ilişkili olanlardan ilerideki bir günlükte bahsedeceğiz. Ek olarak olaylar veya diğer kodlanmış içeriklerle nüfusların bir yerden bir yere göç etmesi mümkün.

Bunların yanı sıra doğal bir göç mekaniğine de sahibiz. Nüfuslar negatif göç çekiciliği olan topraklardan aynı pazar içerisindeki yüksek göç çekiciliğine sahip topraklara göç ederler. Üst sınıf nüfusların göç etmesine izin verilirken, birçok ülkede köylülerin göç etmesine izin verilmez.

Diğer mekaniklerde olduğu gibi, kabinenizi kullanarak spesifik bir konumdan insanların göç etmesini sağlayabilir, başka bir konumun göç çekiciliğini arttırabilirsiniz. Az nüfusa sahip bölgelerde binalar inşa ederek bölgenin göç çekiciliğini yükseltebilirsiniz.

migration_attraction.png

Okuryazarlık
Her nüfusun bir okuryazarlık oranı vardır ve bu oran binalar, ilerlemeler, yasalar ve diğer faktörlere göre değişiklik gösterir. Ülkenin ortalama okuryazarlık oranı araştırma hızını etkiler, nüfusun okuryazar olup olmaması memnun olup olmadığı hususunda önemli bir rol sahibidir. Ek olarak konum üzerinde aynı sosyal sınıfın ortalama okuryazarlığının çeşitli etkileri vardır. Soyluların ortalama okuryazarlığı kontrolün ne hızda arttığını belirlerken, kölelerin ortalama okuryazarlığı bölgedeki huzursuzluğu etkiler.

literacy.png

Nüfus İhtiyaçları
Her nüfus çeşitli ihtiyaçlara sahiptir ve bu ihtiyaçların karşılanmaması durumunda memnuniyet seviyesi düşer. Hangi nüfusun hangi ihtiyaçlarının olduğu sosyal sınıfına, kültürüne, dinine ve nerede yaşadığına göre değişiklik gösterir. Aynı zamanda yeni bir ürünle karşılaştıklarında o ürüne ilgi duymaya başlayabilirler, örneğin Tütün ihtiyacı ürünün Avrupa'ya gelmesinden sonra belirir. Elbette soğuk iklimde yaşayan nüfuslar kereste veya kömüre daha çok ihtiyaç duyarken, Jain bir nüfus kürke ihtiyaç duymaz.

pop_needs.png

Memnuniyet
Nüfusların ihtiyaçları, memnuniyet seviyelerini iki şekilde etkiler. İstedikleri ürüne erişemezlerse bu durum memnuniyet seviyesinin düşmesine sebep olur. Ürünlerin fiyatları da memnuniyet seviyesinde önem teşkil eder, eğer fiyatlar yüksekse memnuniyet seviyesi düşer. Eğer ihtiyaç duyulan ürünleri ucuz bir şekilde elde ederlerse memnuniyet seviyesi artar, öte yandan nüfusun okuryazarlık oranı fiyat etkisinde belirleyici rol oynar.

Memnuniyet ülkenin kültürüne, dinine ve bağlı oldukları zümrenin memnuniyet seviyesine göre değişiklik gösterir. Nüfusları memnun hale getirmenin binalar inşa etmek veya ordu bulundurmak gibi alternatif yolları da vardır.

Düşük memnunluğa sahip nüfuslar isyan hareketlerine dahil olabilirler.

satisfaction.png

Nüfuslar isyan başlatmasalar bile, düşük memnunluğa sahip olmalarının çeşitli yan etkileri vardır, konumdaki nüfusların ortalama memnuniyeti bölgenin refahı ve kontrolü üzerinde rol sahibidir.

average_satisfaction.png

Önümüzdeki hafta yasalardan bahsedeceğiz.
Cevapla
#2
Vic2 oynarken en sevdiğim şey eylemlerimiz ve ülkenin yaşadıkları sonucunda o nüfusun yavaş yavaş değişmesini izlemek ve oyun başı ile oyun sonu arasındaki farkları karşılaştırmaktı. Gerçekten çok severdim ama şu oyunda bu kadar çok vilayet varken, bu kadar çok detaya girilmişken nüfus olayının tadını çıkarmak bana bilgisayarımın patlamasına mal olur mu diye düşünmüyor değilim. Umarım güzel olur.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.