Günlük: Tinto Talks #2: Harita Tasarımı
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'ın ikinci bölümünde Project Caesar'ın harita tasarımına dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1626415/ :Tinto Talks'ın 2. bölümüne hoş geldiniz. Bu yazıda Project Caesar kod adlı gizli oyunumuzun tasarımına dair bilgiler paylaşmaya devam edeceğiz, bugünkü konumuz herkesin ilgi noktası olan haritalar.

İlk olarak bu oyunda seçtiğimiz projeksiyondan bahsedelim. Geçmişte Mercator veya Miller projeksiyonlu haritalar kullandık ve bildiğiniz üzere bu projeksiyonların bazı eksiklikleri vardı. Haritamız silindir olması gerektiği için, aralarında en az kötü olanı seçmemiz gerekiyordu ve nihayetinde Gall stereografik projeksiyonu seçtik.

Bu projeksiyonu seçme sebebimiz en çok umursadığımız yerler olan orta enlemlerde bulunan bölgeleri büyük gösterirken kutupları fazlasıyla büyük göstermemesi veya ekvatorun normalden küçük olmaması gibi sebepler bulunuyor. Aynı zamanda kıtaların şekillerinin gerçek alanlarına en yakın olması, açısal olarak kıtaların tanınan şekillere sahip olması da önemli bir etken.

_9PYO04WeWxinmQ908H0ppIYzOEd8G2dr52m_sYl..._Mph8rpu-8

Geçmişteki birçok oyunumuzda haritadaki en küçük birim için il tabirini kullandık. Bu oyundaki harita tasarımımız neticesinde harita çok daha küçük birimlerden oluşuyor ve geleneksel anlamda il tabiri bu birimler için doğru bir kullanım teşkil etmiyor, bu sebeple eski Europa motorundan bu yana en küçük birim için kullandığımız tabir olan "konum" tabirine geri dönüş yapıyoruz.

Haritanın en küçük birimi "konumlar", bu konumlar bir araya gelerek "illeri" oluşturuyorlar, bu iller bir araya gelerek "bölümleri" oluşturuyor, bölümler bir araya gelerek "bölgeleri" oluşturuyor, bölgeler bir araya gelerek "alt kıtaları", onlar ise bir araya gelerek "kıtaları" oluşturuyor.

Paradox Interactive'in evini örnek alacak olursak, konumumuzun ismi Stockholm, ilin adı Uppland, bölümün adı Svealand, bölgenin adı İskandinavya, altkıtanın adı Batı Avrupa, kıtanın adı ise Avrupa.

Gre-y6NV8yptHswc5j9-UnVNHPeOEsitmYiVuF2S...vqDF6RXNxg

Haritanın neden bu kadar küçük birimlerden oluştuğunu merak ediyor olabilirsiniz, bunun yegane sebebi oynanış. Oynanışın barış zamanında da ilgi çekici olmasını sağlamak, oyunun temposunu kontrol etmek ve savaşların daha eğlenceli olmasını sağlamak için bu şekilde bir karar verdik.

İllerin sınırlarını olabildiğince tarihsel yapmaya özen gösterdik, konumların bulundukları yerler de aynı şekilde olabildiğince tutarlı. Öncelikli kuralımız bir konumun, sınır olduğu diğer konumların 3 katından daha büyük olmaması şeklinde.

Bu durum tüm dünyanın küçücük konumlara bölündüğü anlamına mı geliyor? Hayır. Oyunda 4 farklı türde konum bulunuyor, bu tasarımda Imperator ve Victoria 3'ten ilham aldığımızı söyleyebiliriz.

İlk konum türü daha sıradan türden, kara konumlarında bunlar yerleşilebilir konumlarken, denizde kıyı konumları veya kıyı denizine komşu konumlar olarak adlandırılabilirler.

İkinci konum türü "deniz akıntısı" konumları, bunlar kıyısal bölümleri birbirlerine bağlıyorlar ve tek bir yönde daha hızlı hareket edilebilmesini sağlıyorlar.

hxSrFrvpHBRP7C1FzL7yF3v_e1OeEsWIdkc4p9rQ...mMiHS0y4nU

Üçüncü konum türü ise "geçilemez konumlar", bunlar Sahra Çölü, Grönland gibi günümüzde dahi insanların yaşamadığı konumları ifade ediyor. Okyanusların çoğunluğunda yine bu geçilemez konumları kullanıyoruz.

Son olarak "geçit" konumlarımız var, bunlar kimse tarafından yerleşilemeyen ancak üzerinden ordunun geçebileceği, yüksek yıpranmayla karşılaşılabilen veya ticaretin yapılabilmesini sağlayan konumlar. Sahra çölündeki geçitler bunlara güzel bir örnek.

Çöl demişken, eski oyunlarımızda harita birimlerinin orman, tundra veya çöl gibi tek bir arazi türü oluyordu. Bu durum "arktik ormanlı tepe" veya "dağlık çöl" gibi komplike arazi türlerinin ortaya çıkmasına sebep oluyordu. Project Caesar'da arazinin yer şekilleri ve bitki örtüsü olmak üzere 2'ye ayrıldığı Victoria 2'ye benzer bir şekilde detaylandırarak 3 farklı kategoride değerlendirdik:
  • İklim - Çorak, Kıtasal, Arktik vb.
  • Yer Şekilleri - Tepelik, Dağlık, Ova vb.
  • Bitki Örtüsü - Orman, Tarım Alanı, Çöl vb.
Bunların oynanışa olan etkisini ise çok daha ileride paylaşıyor olacağız.

Önümüzdeki hafta tartışma konusu olması muhtemel bir konuyla karşınızda olacağız.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bu kadar çok Wasteland ilginç. Bomboş haritada bakınca özellikle çirkin duruyorlar.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#3
Deniz haritasını beğendim. Pasifik ve atlantikteki dandik adaları daha önemli kılacak gibi duruyorlar.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Eu4 için çok detay duruyor, başka bir oyun çıkacak gibi.
Ara
Cevapla
#5
Oyunun EU5 olup olmayacağı hakkında:
-EU5 olmayacak bir oyuna Project Ceaser diyeceklerini hiç sanmıyorum.
-Bu harita belli rotalarda zar zor yapılan bir kıtalar arası okyanus ulaşımı var demek. Buna uyan tek tarihi dönem Europa Universalis dönemi. EU dönemine paralel başka bir oyun yapmalarına ihtimal vermem. (bence güzel tespit, başka yerden de görmedim ortamlarda satabilirsiniz :D)

Oyun hakkında:
-Amerika EU4'teki gibi yukarda olmayacak yani.
-Stokholm'lü harita çirkinmiş umarım o tarzı değiştirirler. Hatırladığım kadarıyla Vic3, IR gibi oyunlarda geliştirici günlüklerinde gördüğümüz haritaları tasarımları değiştirilmemişti ama maalesef.
-Province'ın alt birimlerinin temelde CK3'ten çok farklı olmayacağını düşünüyorum fakat şahsen bu oyunda o işi daha iyi oturtacaklarını düşünüyorum. Konsept biraz daha müsait bence.

Edit: Geliştiri cevaplarında orduların CK3'teki gibi Locationlar üzerinden hareket edeceği doğrulanmış. Province başına 4-8 location düşünülüyomuş. Barış anlaşmalarında sanırım locationlar ayrı ayrı alınabiliyor, sınırlar locationlar üzerinden çizilecek denmiş.
[+] 4 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.