28-02-2024, 20:24
(Son Düzenleme: 28-02-2024, 21:28, Düzenleyen: Duman. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Tinto Talks'ın birinci bölümünde henüz duyurulmamış bir oyunun geliştirilme aşamasında izlenen vizyona dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1625360/ :Herkese merhabalar, bu da neyin nesi?
"Tinto Talks" diye bir oyun mu çıkarıyoruz? Tabii ki hayır.
İlk olarak başlıkta Tinto ile 2020 yılında İspanya'ya gelerek Sitges şehrinde kurduğumuz Paradox Tinto stüdyosu kastediliyor. Şimdilerde yaklaşık 30 kişiyiz. Başlığın "Tinto" kısmını netleştirdiğimize göre "Talks" a geçebiliriz.
Eskiden bir oyunu yapmaya başladığımız gibi o oyundan bahsetmeye de başlıyorduk. Mazide kalan bu güzel günlerde bir oyun yapmak yaklaşık 8-9 ayı alıyordu. Vicky'yi 2 çizim ekran görüntüsü ve fikirlerden oluşan yarım sayfalık bir metinle duyurduğumuzu dün gibi hatırlıyorum.
Bu durum zaman içerisinde değişti, ilk olarak Alpha'ya geçmeden bir oyunu duyurmamalıyız diye düşündük zira Runemaster'ın başına gelenler gibi oyunun geliştirilmesinin iptal edilebileceğini fark ettik. EU4 gibi 18 aylık bir geliştirme süreci olan oyunlardan neredeyse yıllarca geliştirilen yeni oyunlarımızla beraber oyunların duyuruluş tarihinin çıkış tarihlerine yaklaştığını gördük.
Peki tüm bunların ne önemi var?
Oyun geliştiriciliği açısından baktığınızda oyuncularla iletişim halinde olmak oldukça faydalı, öte yandan oyunu geliştirmenin ileri aşamalarındaysanız, gelen yorumlara göre bazı değişiklikler yapmanız mümkün olmayabiliyor ve geliştirici günlükleri basit birer pazarlama aracına dönüşüyorlar. Imperator gibi oyunlar, eğer ki oyunculardan gelen yorumları daha erken bir şekilde görüp buna reaksiyon verebilseydik çok daha farklı çıkış yapabilirlerdi.
HoI4'e baktığımızda, aşağıda yaklaşık 10 yıl evvel Hava Savaşlarından bahsettiğimiz bir ekran görüntüsü yer alıyor. Oyunun çıkışıyla pek de bir alakasının olmadığını söylemek mümkün.
Bir oyun hakkında uzun süre konuşmak da heyecanı korumak açısından ideal bir durum teşkil etmiyor, kimi zaman bekleyip büyük bir duyuru yapmanın önemli olduğunu görüyoruz.
Peki biz şu an ne yapıyoruz? Tinto Talks ismindeki bu alt bölümde üzerinde çalıştığımız oyunun tasarım ilkelerinden bahsedeceğiz. Bu oyunun ne olduğundan size bahsetmeyeceğiz, ne zaman duyurulacağını veya çıkacağını da söylemeyeceğiz.
Burada neredeyse her hafta sizlerle bir araya gelerek sizlerden gelen yorumların üzerinde çalıştığımız oyunu şekillendirmesini sağlayacağız.
Project Caesar da neyin nesi?
PDS'te oyunlarımıza Roma İmparatoru/Lideri şeklinde proje isimlendirmeleri yapıyoruz. Project Augustus Stellaris'ti, Titus CK3'tü, Sulla Imperator'du, Nero Runemaster'dı, Caligula ise Victoria 3'tü.
2020 yılının 2. çeyreğinde yeni bir oyunun kodlarını yazmaya ve denemek istediğim yeni mekaniklerin prototiplerini oluşturmaya başladım. Nelerin iyi sonuç verip nelerin iyi sonuç vermediğinden bazı dersler aldık. Bir yandan EU4'e yeni eklentiler yaparken, bir yandan Paradox Tinto'ya tamamen yeni kişileri alarak onları bu oyunlar üzerinde çalışma konusunda eğittik.
Bugün, her ne kadar oyunu duyurmaktan çok uzak olsak da, sizlerle haftalık olarak içerik paylaşmaya ve yorumlarınızı almaya başlıyoruz. İlk olarak oyunun vizyonundan bahsedelim.
İnanılabilir Bir Dünya
Oyunu oynarken kendinizi mantıklı, makul, gerçekçi ve zengin bir dünyada hissetmelisiniz. Oyunu daha az erişilebilir hale getirmeden, mekaniklerin inanılabilir ve makul sonuçlar doğurması gerekir, zorunda kalmadıkça soyut sistemlerden uzak olmalı.
Tarihi Çekicilik
Oyunlarımız oyuncu hayalgücüyle ve "ya öyle olsaydı?" senaryolarıyla potansiyeline erişiyor. Hem tarihi gerçekçilik sunmalı, hem de oyunun özel hissettirmesini sağlamalıyız. Bunu da oyuna derin içerikler ekleyerek sağlayabiliriz.
Tekrar Tekrar Oynanabilirlik
Farklı başlangıçları farklı şekillerde tekrar tekrar oynanabilir olmalı. Dünyanın farklı bölgelerindeki farklı mekanikler, neyle oynarsanız oynayın özel bir tecrübe yaratmalı. Derin ve kompleks bir oyun ortaya çıkararak aynı başlangıçta dahi oyuncunun farklı tercihleri ve izlediği farklı yollarla her zaman farklı hikayeler şekillenmeli.
Sizce hangi oyunlar bu ilkeleri benimsiyor?
Önümüzdeki hafta aile, bira, arkadaşlar, Karanlığın Yüce Lordunu saymazsak dünyadaki en önemli şeylerden, yani haritalardan bahsedeceğiz.