Günlük: Tinto Talks #32: İsyanlar
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un 32. bölümünde isyanlar hakkında bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1708363/ :Project Caesar'ın yeni bir günlüğüne hoş geldiniz. Bu gün ülkenizde bulunan bazı toplumların gücünüze saygı duymadığında neler yaşanabileceğine bakacağız.

İsyancı Fraksiyonlar

Bir İsyancı Fraksiyonun ait olabileceği beş farklı kategori vardır:
  • Milliyetçi (Nationalist): Tüm bağımsızlık hareketleri için.
  • Pretender: Farklı bir hükümdar istediklerinde.
  • Köle (Slave): Özgür olmak istediklerinde.
  • Dini (Religious): Farklı bir dini grup bağımsızlık istiyorsa ya da ülkeyi kendi dinine döndürmek istiyorsa.
  • Zümre (Estate): Toplum yapısından gerçekten memnun olmadıklarında ve değişim talep ettiklerinde.
patriots.png

Nüfuslar ve İsyancı Fraksiyonlar

Tinto Talks #17’ bir bakış atacak olursak, o bölümde ilk kez, nüfusların bir memnuniyet düzeyine sahip olduğunu ve bu düzey yeterince düşükse bir isyancı fraksiyona katılabileceğini belirtmiştik. Bir nüfusun fraksiyona katılma veya ayrılma seviyeleri farklı faktörlere bağlıdır. Ancak bir isyana katılmasını engellemenin yolu, onların yaşamlarından memnun olmalarını sağlamaktır.

Şimdi, oyunun başlangıç tarihinin hemen öncesinde Aragon tarafından yeni fethedilmiş olan Cagliari’deki bazı Sardinyalı köylüleri inceleyelim.

sardinians.png

Maalesef Aragon’daki sıradan halkın memnuniyetini daha fazla artıramıyoruz, çünkü zaten %100 memnuniyet seviyesindeler ve bu nedenle %25'lik bonus maksimum seviyeye ulaşmış durumda. Bunun dışında, tabakaları mutlu etmek için her zaman vergileri azaltabilir veya onlara daha fazla ayrıcalık tanıyabilirsiniz.

Burada en kesin çözüm, onları entegre etmektir. Bu, fethedilmiş bölgeye uygulanan %50'lik cezayı %10'a düşürecektir. Ancak, bu süreç yaklaşık 25 yıl süreceği için bir ayaklanmayı önleyecek kadar hızlı olmayabilir. Bir kale inşa ederek %10'luk bir memnuniyet artışı sağlayabilir ve köylüleri kontrol altında tutmak için bölgeye bir ordu konuşlandırabilirsiniz.

Ayrıca şarap ve baklagillere erişimleri olmadığından ve bir Müslüman pazarıyla ticaret yaptıkları için Al-Jazair’e pazar erişimini engelleyebiliriz. Bu durumda, şarabı bir İtalyan pazarından temin etmeleri kolaylaşacağı için biraz daha mutlu olabilirler.

Bütün bu çabalar en azından memnuniyet seviyesini pozitife çıkaracaktır. Ancak, bunu %29.74'ün üzerine çıkarmamız gerekiyor ve tüm bu  yaptıklarımız ile pek mümkün görünmüyor.

join_reb.png

Peki bir isyancı fraksiyonu %100'e ulaştığında ne olur? Bu durumda ya bir iç savaş patlak verir ya da isyan çıkar. İlk olarak İsyancı Fraksiyon sebebiyle alakalı bir isimle yeni bir ülke kurulur ve desteğinin güçlü olduğu bölgelerin kontrolünü ele geçirir.

İsyanlar

Eğer isyancılar bağımsızlık isteyen bir grup ise isyan çıkarırlar. Bu neredeyse bir savaş gibi işler. Ancak savunan taraf isyancı ülkesini tekrar ilhak edebilir ve bu ilhak sonucunda agresif genişleme almaz. Ayrıca ilhak için gerekli barış puanı her zaman karşılanır.

İsyan ile kurulan ülkelerin kültürleri, harita da hali hazırda var olan ülkelerin kültürlerinden biriyse, isyancılar o ülkeleri savaşa dahil ederler.  Eğer bu ülke isyana katılır ve savaş kazanılırsa, isyancı bölge geçmişte ait olduğu ülkenin bir parçası haline gelir.

İç Savaş

Taht talipleri, bazı dini isyancılar veya zümre türü isyancılar tarafından başlatılır. Diğer savaşlardan farklı işler çünkü barış için bir görüşme yapmanıza gereke yoktur. İç savaş sırasında, bir yeri kuşatma veya işgal yoluyla ele geçirdiğiniz anda, o bölgenin kontrolü hemen size geçer.

Bu durum, iç savaşların neredeyse her zaman sonuna kadar savaşıldığı ve yalnızca bir ülkenin hayatta kalabileceği anlamına gelir.

İç Savaşın Sonu

Bu sistem, Imperator Rome’daki iç savaş sistemi ile bazı benzerlikler taşısa da burada bazı endişeleri gidermemiz gerekiyor. Project Caesar’da bir iç savaş kaybedildiğinde oyun bitmez. Bunun yerine kazanan taraf olarak devam etme seçeneğiniz olur. Burada dikkat edilmesi gereken bir nokta, kazanan tarafın farklı bir hükümdarı, belki farklı bir dini, hatta yeni bir yönetim biçimi olabileceğidir. Toplumsal değerler, reformlar ve/veya ayrıcalıklarda dramatik değişiklikler yaşanabilir.

Sonuçta olarak köylüler isyan edip kazanırsa, önceki görkemli serflik üzerine kurulmuş monarşinizi olduğu gibi koruyamazsınız.

civil_war_lost.png

Gelecek hafta Diplomasi üzerine konuşacağız. Takipte kalın.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Baya heyecan verici bu yenilikler
Ara
Cevapla
#3
Umarım 1klık yerde 25klık isyan çıkması sorunu çözülmüştür
[+] 1 üye Enesrar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
İsyanlardan nefret ediyorum Paradox.
Ara
Cevapla
#5
mobil oyun gibi gözüküyor
[+] 1 üye Ferreke nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Arayüz tasarımı kendi tasarımları değil de hazır kütüphanelerden yapılmış gibi zaten. Neyse oyun mekanikleri iyi olsun da. -yalnız imperator rome arayüzü bundan daha iyiydi-
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.