Günlük: Tinto Talks #34: Kölecilik
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'ın bu bölümünde oyundaki kölecilik mekaniklerine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1711421/ :Herkese merhabalar ve Tinto Talks'ın bir başka bölümüne daha hoş geldiniz. Bu hafta sizlere oyundaki kölelik mekaniğine dair bilgiler vereceğiz.

Köle Nüfuslar
Oyundaki 6 nüfus türünden birisi köleler. Bu nüfuslar bulundukları ülkelerde neredeyse her haktan mahrumlar ve suistimal ediliyorlar. Kendi istekleriyle bir başka yere göç edemezler, hayatlarını zorluk içerisinde idame ettirdikleri için ancak mevcut nüfus seviyesini koruyabilirler, gelirleri ve siyasi güçleri yoktur. Okuryazarlık oranlarının artması mutsuz olmalarıyla sonuçlanır. Oyunun başlangıcında Avrupa'da köle nüfusa pek rastlanmasa da, dünyanın farklı bölgelerinde daha yaygın oldukları söylenebilir.

slaves_cairo.png

Oyunun başlangıcında Kahire'de bulunan köle nüfusu.

Kölelerin Kullanımı
Kölelerden genellikle kaynak edinme amacıyla yararlanılır, bunların yanı sıra farklı binalarda kullanılabilirler. Bu binalar iki kategoriye ayrılır.

Birinci kategorideki binalar çalışabilmeleri için kölelere ihtiyaç duyan köle asker binalarıdır ve insangücü ile denizci üretimi sağlarlar. Bunlara Memlük ve Osmanlılardaki memlük ve yeniçeri binaları örnek gösterebilir.

İkinci kategorideki binalar ise çiftliklerdir. Bu binaları Keşif Çağı geliştirmeleriyle açarsınız. Oyunda 3 çeşit çiftlik bulunur: şeker, tütün ve pamuk. Bunlar aynı hammaddelerin üretildiği diğer binalardan daha etkilidir fakat çalışabilmeleri için kölelere ihtiyaç duyarlar.

galley_barracks.png

Tek bir özel binayla çok sayıda denizci elde edebilirsiniz.

Elbette kölelerin farklı kullanım alanları da mevcut, örneğin bazı dinlerde ertesi gün güneşin doğduğundan emin olmak için köle nüfusları kurban etmeniz gerekebilir...

Köle Edinmek
Köle edinmenin birden fazla yolu var.

İlk olarak çevre bölgeleri fethetmek ve şehirleri yağmalarken bölge halkını köleleştirmek köle edinmenin en klasik yöntemini oluşturuyor. Oyunun başlangıcında Haudenosaunee, Aztek ve Kanem İmparatorlukları bu şekilde köle edinebilir. Ek olarak köle yağması yapabilmelerine olanak tanıyan savaş sebeplerine erişim imkanları var. Bir şehri yağmaladığınızda şehrin nüfusunun belli bir yüzdesi köleleştirilecek ve bu nüfus sahip olduğunuz en yakın köle pazarında köle nüfusu olarak belirecek. Eğer yeteri kadar yakında bir köle pazarına sahip değilseniz, en yakındaki köle pazarına aktarılırlar.

İkinci olarak Berberi Devletler deniz yoluyla köle yağmasına çıkabilir. Europa Universalis IV'te bunu yakın zamanda yağmalanmamış kıyılarda bir butona basılması şeklinde gerçekleşiyordu. Project Caesar'da bu korsanlık mekaniğinin bir uzantısı şeklinde gerçekleşiyor, eğer bu mekaniğe erişiminiz varsa korsanlarınız bulundukları bölgedeki rastgele bir kıyıyı yağmalayacaklar ve en yakın köle pazarına köle nüfusları aktaracaklar. Eğer kıyının sahibiyle ateşkesiniz, 100 üzeri ilişkiniz veya kıyıda kale bulunması durumunda bunu yapamazsınız.

slave_raiding.png

Fas oyunun başında bunu yapabilen ülkelerden birisi.

Üçüncü seçenek, Köle Pazarı binası üzerinden kabul edilmemiş kültüre veya dine mensup nüfusları zaman içerisinde köleleştirebilirsiniz. Bu durum Delhi Sultanlığı başta olmak üzere ülkelerin fethettikleri topraklardaki halkı zaman içerisinde köleleştirmesini yansıtma amacı güdüyor.

slave_market.png

Dördüncü seçeneğiniz, sizden düşük güç intikaline sahip ülkelerin topraklarında köle merkezleri kurabilirsiniz. Bu yöntem Avrupalıların Batı Afrika'dan Yeni Dünya'ya kölelerini aktarmalarını yansıtma amacı güdüyor. Kölelerin önemli bir kısmı yenilgiye uğrattıkları düşmanlarını köle olarak satan Afrikalı Krallıklardan edinilmiş olsa da, bir kısmı da kölecilik merkezleri üzerinden yerel halkın yakalanması şeklinde ediniliyordu. Eğer topraklarınızdaki bir köle merkezine engel olmak istiyorsanız yapmanız gereken savaş ilan edip onları zorla kovmak olacaktır.

Son olarak, köle ticareti yapabilirsiniz. Project Caesar'da köleler hem bir nüfus türü olarak hem de bir ticaret ürünü olarak yeralıyorlar. Binalar üretim yapabilmeleri için köleye ihtiyaç duyabilir veya köle üretebilirler. Kölelerin pazarlar arasında ticaret yapılması durumunda oyun köle nüfusları da bölgeden bölgeye aktarır. Eğer köleye ihtiyaç duyan binalarınız varsa, bu binalar pazarda köleler için talep oluştururlar, eğer köle üreten ve mevcutta yeterli köleye sahip bir pazarla ticaret yaparsanız oyun ticaret yaptığınız her ay başına 200 köle nüfusunu aktarır.

Oyunun başlangıcında Sahra Ticaretiyle Kuzey Afrikalı ülkeler Kanem İmparatorluğu tarafından satılan köleleri elde ediyorlar.

Daha sonraları Keşif Çağının başlamasıyla beraber Avrupa, Batı Afrika ve Amerika arasında üçgen bir ticaretin boy gösterdiğini görebilirsiniz, bu ticaret Sahra Ticaretinin gücünü azaltır.

Aynı zamanda farklı bir pazar sistemi daha var, Moğol Devletleri toprak fethettiklerinde köleler alabiliyorlar ve tarihte dünyanın gördüğü en büyük köle ağlarından birini oluşturdular. Müslüman devletlerde Müslüman köleler olamadığı, Hristiyanlar da Hristiyan köle istemedikleri için Moğollar Müslümanları Hristiyanlara, Hristiyanları Müslümanlara sattılar. Hindistan'daki ticaret ağı Orta Asya'ya da uzanıyor, tarihte özellikle Delhi diğer pazarlara köleler satarken, kendileri de Memlük tarzı orduları için kölelerden faydalanmışlardı.

Önümüzdeki hafta Büyük Güçlerden ve Hegemonyalardan bahsedeceğiz.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Tinto Talks #34: Kölecilik - Yazar: Duman - 29-10-2024, 11:55
Tinto Talks #34: Kölecilik - Yazar: Takeda Akane - 29-10-2024, 12:37
Tinto Talks #34: Kölecilik - Yazar: turkish lokum - 29-10-2024, 12:48
Tinto Talks #34: Kölecilik - Yazar: baywatch06 - 09-11-2024, 21:42
Tinto Talks #34: Kölecilik - Yazar: Serheng - 09-11-2024, 19:44



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.