17-12-2024, 11:56
Tinto Talks'ın bu bölümünde oyundaki Ülke Seviyelerine dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...r.1712624/ :Herkese merhabalar ve Tinto Talks'ın bir başka bölümüne daha hoş geldiniz. Bu hafta sizlere oyundaki üç mekanikten bahsedeceğim, Ülke Seviyeleri, Büyük Güçler ve Egemenlik.
Ülke Seviyeleri
Project Caesar'da ülkelerin sahip olabileceği dört farklı seviye bulunmakta. Sistem aktif bir şekilde oyuncular tarafından değiştirilmesi bakımından EU4'e daha çok benzerken Imperator'a daha az benzemektedir. Ülkeler seviyelerine bağlı olarak farklı şeyler yapabilirken bazı avantajlar kazanmasını da sağlar. Daha da önemlisi oyuncu deneyimine etki ederek ülkelerin nasıl adlandırılacağını belirler.
Arka da çalışan aynı seviye de birden fazla seviye türünü desteklemektedir. Bu da modcular için ülkelere özgü düklük tasarlayabileceği anlamına gelmektedir.
Varsayılan olarak tüm ülkeler değiştirilmediği taktir de kontluk olarak başlar.
Bir üst seviye Düklüktür. Bu seviye de başka ülkelere bağımsızlık garantisi verebilir, biraz daha yüksek diplomatik kapasiteye ve güç intikaline sahip olursunuz. Bu seviyede başlayan ülkeler arasında Bretonya Düklüğü ve Litvanya Düklüğü yer alır. Bir kontluğu düklüğe yükseltmeniz için rütbe değişikliklerini yasaklayan herhangi bir uluslararası organizasyonda olmamanız gerekir. Ayrıca, birincil kültürünüzden en az 100.000 nüfusa sahip olmanız gerekir.
Bir sonraki seviye Krallıktır. Bu seviyeye yükselmek için, birincil kültürünüzden 1 milyon nüfusa sahip olmanız gereklidir. Daha geniş bir diplomatik menzil ve ek yetenekler sağlar. İsveç Krallığı ve Delhi Sultanlığı bu seviyede başlayan ülkeler için örnek olabilir.
En yüksek ve yükseltilmesi en zor seviye İmparatorluktur. Daha geniş bir diplomatik eylem yelpazesi ve başka yetenekler sunar. Oyunun başlangıcında Avrupa'da yalnızca bir imparatorluk vardır, Kutsal Roma İmparatorluğu. Bir ülkenin bu seviyeye yükselebilmesi için öncelikle Büyük Güç statüsünde olması gereklidir. Katolik ülkeler için, Papa’nın izni olmadan imparator olma girişimleri üzerinde özel kısıtlamalar vardır.
Büyük Güçler
Büyük Güç olmuş bir ülke, ilerlemeleri, nüfusu, toprak alanı, gelişmişlik seviyesi ve diğer faktörler sayesinde dünyanın en güçlü ülkelerinden biri haline gelmiş bir ülkedir. Bu statüye ulaşan ülkeler, etkilerini diğer ülkeler üzerinde baskı kurarak hissettirebilirler.
En yüksek Büyük Güç Puanına sahip ülkeler, Büyük Güç statüsünü elde ederler. Ancak, vassallar ve bağımsızlık mücadelesi veren ülkeler Büyük Güç olamazlar.
Şu anda her zaman sekiz farklı ülke Büyük Güç statüsüne sahiptir, ancak bu tasarımdan %100 memnun değiliz.
Bu sayının çağlara göre değişken olmasını ya da belirli bir eşik sistemi kullanmayı düşünüyoruz. Ayrıca Bölgesel Güçler için mekanikler üzerinde de çalışmalarımız var, ancak şu ana kadarki tüm tasarımların ciddi dezavantajları bulunuyor. Örneğin, coğrafi alanların nasıl tanımlanacağı ve bunun oyunda doğal hissettirilmesi gibi sorunlar ortaya çıkıyor.
Egemenlik
Egemenlik mekaniği EU4'ün 'Emperor' DLC'si ile tanıtılmıştı. Ancak bu oyunda ana mekanik olarak geliyor. Egemenlik EU4'te oyunun geç aşamalarında baskın ülkeleri birbirine düşüren bir mekanikti. Ancak çoğu oyuncu bu mekaniği görmezden gelirken, bazıları içinse tek kişilik oyunda oyunun geç aşamasında hali hazırda güçlenmişken ülkesini daha da güçlendirmekten öteye gitmeyen bir mekanikti.
Bu oyunda ise Egemenlik mekanikleri Keşif Çağı'ndaki bir ilerleme ile açılır.
Mevcutta EU4'e benzer olarak Askeri, Denizcilik ve Ekonomik olmak üzere üç tip Egemenlik bulunmakta. Aynı anda yalnızca tek bir Egemenlik türünde yer alabilirsiniz. Kültürel Egemenlik ekleme fikrine de açığız. Önümüzdeki birkaç hafta boyunca Kültürle ilgili sistemleri anlatacağımız Tinto Talks’ta bu detaylar netleşecek.
Bir Egemenliği sahiplenebilmek için öncelikli olarak Büyük Güç olmanız gereklidir. Ordunuz, Donanmanız yada Ekonominizin diğer bütün Büyük Güçlerden büyük olmalıdır. Oyunda Casus Belli kazanmak her zaman kolay değildir. Ancak Egemen bir ülke değilseniz, Egemen olan ülke üzerinde casus belli oluşturabilirsiniz. Eğer Egemen ülke olarak savaşı kaybederseniz, Egemenliğiniz düşecektir.
Egemenliği kaybettiğinizde, prestij ve Diplomatik İtibarınız düşer. Bu nedenle, Egemenlik statüsünü korumak hem avantajlı hem de kritik bir stratejik hedef haline gelir.