Günlük: Tinto Talks #8: Ekonominin Temelleri
#1
j122b5kkSHre8fzThR98htcNObjdyIE_I7he5798...twcRjfweW0

Tinto Talks'un sekizinci bölümünde Project Caesar'daki Ekonomi sisteminin temellerine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...4.1666167/ :Tinto Talks'un sekizinci bölümüne hoş geldiniz, burada kod adı Project Caesar olan çok gizli oyunumuz hakkında konuşuyoruz.

Bu arada tamamen alakasız bir not olarak, Paradox Tinto EU4'ün yeni eklentisi "Winds of Change"i duyurdu. Gidin ve havalı içerikleriyle fragmanını inceleyin!



Bu hafta oyunun ekonomik kısmından konuşacağız. Geçen hafta aylık bütçe üzerinden farklı unsurlara değinmiştik ve şimdi ekonominin bazı temel unsurlarına değineceğiz. Lütfen buradaki her görselin bazı şeylerin açıklaması ya da açıklamasının parçası olduğunu ve bazılarının son derece geliştirme aşamasında olduğunu da unutmayın!

Borçlar ve İflas

Borçlar ile başlayalım, bunlar önceki tüm Paradox BSO'sundan farklı çalışacak. İlk başta önceki oyunlara benzer gelebilir, borç alıyorsunuz, para kazanıyorsunuz ve belli bir süre boyunca faiziyle birlikte ödüyorsunuz. Lakin, Project Caesar'da bazı değişiklikler söz konusu. Gelin borç almanın geliştirme aşamasındaki açıklamasına bir bakalım:

nCUH7H-1ErsukKQS9473NBnKTsR05CWHRCYIaB9n...UCMsjzapNE
Evet, %10 faiz oldukça adil...

Bu oyunda varlığı şaibeli bir ulusal bankadan para ödünç almıyorsunuz, bunun yerine iç borçlarınız zümrelerin size sunduğu paraya bağlı çalışıyor. Zümreler ellerindeki paralar ile yatırım yapıyor, sadece güçlerini arttırmak için anlık kazançlara ya da ülkenin yararına farklı şeylere ya da bazı [GİZLİ] unsurlara değil aynı zamanda ülkenin ihtiyacı olduğunda para sağlayabilmek için de yatırım yapıyorlar, bu durumda ise faizlerini yiyecekler.

Mevcut zümrelerden borç alabileceğiniz para kalmamışsa ve keseleriniz de boşalmışsa iflas edeceksiniz, ve bu EU4'tekine kıyasla çok daha sert bir durum olacak...

Altın elde etmenin bir başka yolu daha bulunuyor, mesela Peruzzi ve Bardi gibi bankacı ülkelere diplomatlar gönderebilir ve borç isteyebilirsiniz, tabii diplomatik menzilinizde olduklarını varsayarsak. Onlara zamanında geri ödeme yapmayı ya da temerrüde düşmeyi unutmayın yoksa onlardan bir daha asla borç alamayabilirsiniz.

Temel Unsurlar

O zaman bir konumun açıklamasına bakarak devam edelim, böylelikle geliştirici günlüğünün kalanında bazı önemli unsurlara dikkat çekebiliriz.

av2ohVCnmA8MfMHXUexuoSX7wbs5Tz0VGuP-pAGP...s8a5eu-w5k
Güzel geçici ikonların tadını çıkarın. Maalesef forumumuz, oyunun aksine gömülü açıklamaları desteklemiyor.

Besin

Yukarıdaki besin satırını fark ettiyseniz, Kalmar'ın besin açısından kendi kendine yetemediğini görebilirsiniz ve bu yüzden besin için Östra Småland'ın geri kalanına ihtiyaç duruyor yoksa yerel pazardan almaları gerekiyor.

kib0U5HlyH-L2LLv71VDVZ6iOxXPS4YyDFTAS18O...5N266lbeV0
Ufak Kalmar kasabası bile yakın konumlardan besine ihtiyaç duyuyor...

Ana unsur, çok fazla besin tüketen tüccarlar. Konumun ne kadar besin ürettiğini etkileyen bir sürü etki de bulunuyor.

Östra Småland'ın ambarları dolmaya yakınsa artan miktarı yerel Riga pazarına satarız fakat kârın sadece %56'sı kadarını elde ederiz çünkü Kalmar'da sadece %56 kontrolümüz bulunuyor. Tüm ilde besin kıtlığı varsa pazardan mevcut fiyatın %100'üne almamız gerekecek. Besinin fiyatı pazardan pazara değişiklik gösterecek ve tamamen pazarda satılan besin miktarına göre belirlenecek.

Vergiler

Vergilerden geçen haftanın Tinto Talks'unda bahsetmiştik ve orada özellikle Vergi tabanından bahsetmiştik. Bir zümrenin vergi tabanı bulundukları tüm konumlardaki vergi tabanının toplamına göre belirleniyor.

aGfWyrqBlFKjmUSP_b-3bnRVeXPVVdZj8xLUgyu4...EmJ5-NYYaI
Hemen bu açıklamadaki yazım hatasını bulun!

Kalmar üzerindeki kontrolümüzü yavaşça %58.2'ye yükseltiyoruz bu yüzden vergi tabanı da yavaşça artacak ve onu azami miktar olan %100'e getirebilirsek bu miktar daha da artacak.

Burada görebileceğiniz üzere soyluların ve tüccarların konumdaki gücü oldukça yüksek ve köylülerin ise neredeyse hiç gücü yok. Mevcut durumda tüccarlardan her ay daha fazla vergi alabiliyoruz ve muhtemelen zümreleri için belirlediğimiz %25 vergi oranının üstüne çıkabiliriz.

Açıklamak gerekirse sadece "potansiyel" kısmında görülen paraya gerçekten sahip olabiliyorsunuz ve vergilendirmediğiniz tüm para zümrelere gidiyor. Yani buradan 0.05 duka kazanıyorsunuz (belki biraz daha fazla fakat Paradox yuvarlaması yapıyoruz) ve geriye kalan 0.37 zümrelere gidiyor.

Hammaddeler

Yukarıdaki açıklamalarda da görmüş olabileceğiniz üzere Hammaddelerden ve Kaynak Toplama İşlemlerinden bahsediyoruz. Her konumdan çıkarılabilen bir hammadde bulunuyor, bu kereste, taş, tahıl, kehribar ya da bakır gibi şeyleri içeriyor. Tabii ki hammaddeleri elde etmenin bir toprağa sahip olup kontrol etmekten farklı yolları da var.

Sadece köylüler ve köleler hammadde toplamak için çalışacak ve kaç tanesinin çalışacağı bunun için kurduğunuz altyapıya göre belirlenecek. Bununla uğraşan nüfus besin üretmeyecek, tabii mallar besin ile alakalı değilse.

Altyapının azami boyutu nüfus, gelişmişlik, teknoloji ve toplumsal değerlere göre belirlenecek.

goa9yXee37SXwcMqzUuhChETBoZB7CLw9Q1xfT6Z...WIOY3rHklI

Bir açıklama öncesinde binalardan bahsetmiştik ve haftaya onların Project Caesar'da nasıl çalıştığından bahsedeceğiz.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#2
Günlüğe ek olarak paylaşılan aşağıdaki görsel ile alakalı sohbete buradan ulaşabilirsiniz.

3000.jpg?1713342495
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#3
Bunları takip edip(ki anlattıkları kadarıyla takip etmemiz gerekecek) bir yandan da EU4 tarzı harita boyamamız pratikte pek mümkün gözükmüyor. Her ne kadar net bir şekilde EU4'ten farklı bir şey yapıyoruz diye belirtseler de EU4 2 tarzı bir oyun bekleyenler hayal kırıklığına uğrayacak muhtemelen.
Ara
Cevapla
#4
Borç mantığının değişmesi güzel olmuş. Büyük devletlerde genelde bankacılık işlerini Yahudiler veya bazı güçlü aileler yapıyordu. Ülkeler savaşınca, ülkelerinde bulunan aileler sayesinde finans işlerini hallediyorlardı. Eğer böyle düşünüyorlarsa bankacı devletler herhalde şehir devletler olarak kalabilecekler(Eu4´teki free city gibi). Fakat yine de ülkelerin kendi bankacı devletlerini kurması daha iyi olur. Mesela Osmanlı Selanik´i Yahudilere verip oradan para alabilir.
Besin sistemi IR ile aynı olacak gibi duruyor. IR´de de state´de bulunan gıda ürünleri state nüfusunu karşılayamıyorsa, gıda eksiye düşüyordu. Fakat gördüğüm kadarıyla IR´de toprak sayısı daha fazlaydı. Eu5´te toprak azlığından İskenderiye gibi gıdanın aşırı bol bulunduğu yerlerde inşallah gıda sıkıntısı çıkmaz.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
Ara
Cevapla
#5
Bankacı ülkeler city state tarzı olmayacak, Johan "landless country" olarak tanımlamıştı. CK3'teki tarikatlar benzeri bir yapı bekliyorum.
Ara
Cevapla
#6
Johan alt yorumlarda gemi üretimi için lumber gerekeceğinden bahsetti. Acaba ordu üretimi içinde silah, top vs gibi gereksinimler olacak mı? Lojistikten bahsedecekleri günlük ilginç olabilir.
youjo-senki-the-saga-of-tanya-the-evil.gif
Ara
Cevapla
#7
Gemi için kereste isteyen oyunda top için demir veya bakır gerekmemesi mümkün değil. Ben daha ileri götürüp her hammadde için bir kullanım alanı oluşturacaklar mı onu merak ediyorum.
Ara
Cevapla
#8
Bence Victoria tarzı bir üretim mekanizması tam eu4 için yapılmış. Victoria'da teknoloji bazlı olmalıydı üretim. Tier 1-2-3-4 silahlar olacaktı ki onları üretip ordunu donatacaktin. Bence Victoria'dan öğrendiklerini uyguluyorlar.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.