Total War: Arena - Oyun Sonu ve Yama Analizi
#1


Total War: Arena için yazılmış bu günlükte oyun sonu içeriklerinden bahsediliyor ve 3.1.8 yama analizi yapılıyor.

https://totalwararena.com/en/news/develo...letter-12/ :TIER 10 SIRALAMA TABLOSU
Bu daha önce duyurduğumuz bir özellikti, fakat artık sizlere daha fazla detay göstermekten mutluluk duyuyoruz! Tier 10 birim ile 3 savaş yaptığınızda bu sıralama tablosunda gözükeceksiniz. Oynadığınız her savaşta sıranız kazanmanıza ve yenilmenize bağlı olarak yükselecek veya düşecek. Tablo, ilk 100 oyuncuyu gösterecek, fakat her zaman sizin içinde olduğunuz oyuncuların yüzdesinin bilgisini de verecek.

TIER 10 YETENEK DEĞİŞTİRME
Bu, sizin bir süredir önerdiğiniz bir şeydi ve biz de bunun iyi bir fikir olduğunu ve konuyla ilgileneceğimizi söylemiştik ve evet, ilgilendik ve bu özelliği ekleyeceğiz.

Sistem artık Tier10 birimlerin bazı yeteneklerini takas edebilmesini sağlayacak. Bu özelliğin tam olarak nasıl ekleneceği konusunda karar verme aşamasındayız. Hangi yetenekler, hangi birim türleri için kullanılabilir olacak, kaç tanesi değiştirilebilir vs. Bu heyecan verici bir özellik ve sizin hangi kombinasyonları beğendiğinizi ve hangi yeteneklerin popüler olduğunu görmek için sabırsızlanıyoruz.


BAŞARIMLAR
Bu konu çerçevesinde başarımların buglu olduğu hakkında bazı konuşmalara rastladık. Bu konunun üzerine düştüğümüzü ve başarımlarla alakalı bazı bugları düzeltme yolunda çalışmalara başladığımızı söylemekten mutluluk duyarım. Bazıları:
  • Corona Conservator'un doğru oyuncuya gitmemesi.
  •  ‘That Only Counts as One’ başarımının hatalı açılması.
  • Corona Civica'nın yanlış oyuncuya verilmesi.
  • Aquilifer I başarımının verildiği gözükmeden verilmesi.
  • Corona Obsidionalis'in yanlış oyuncuya verilmesi.
  • Corona Muralis'in yanlış verilmesi.
  • Öldürme başarımlarının doğru verilmesinden emin olduk.

3.1.8 ANALİZİ
Bu yama geliyor ve biz bu günlükte bir önceki yamaya biraz yer ayırmanın iyi olacağını düşündük ve size bu konularla nasıl ilgilendiğimize dair bir bakış açısı kazandırmak istedik.

Bazılarınızın bildiği gibi 3.1.8 yaması içinde kötü bir bug ile birlikte çıktı. İlk bir kaç saat boyunca topluluk üyelerinden bir kaç kişiden, Anvil'in hareket hızı yavaşlatmasının savaş boyunca azalmadan devam ettiğini iddia eden duyumlar aldık. 

Bu, bir kırmızı alarm durumunu başlattı ve bu meseleyi çözmek için, durumun yaşandığı oyun videolarını göndermenizi isteyerek yola koyulduk. Bu görüntüleri sistemimizle karşılaştırdık fakat hiç bir hataya rastlamadık, yetenekler düzgün olarak çalışmaktaydı. Bu sorunu çözmek için gereken adımları atmak için videolara, ekran görüntülerine ve savaşta ne olduğu hakkında verilen anekdotlara bakmamız gerekiyordu. Bu durumla aynı zamanda, Vengeance ve Momentum yeteneklerinin bekleme süresinin de sıfır olduğu hakkında raporlar aldık ve durumun diğeriyle bağlantılı olduğunu düşündük.

Bu durumda QA ve topluluğun verilen her senaryonun incelenmesi ve düzeltilmesi üzerinde birlikte çalışmasına yol açtı. Videolarınızda ve ekran görüntülerinizde gösterilenlerden Anvil'in her zaman kullanımı tekrarladığını, tek seferde bu durumun yaşanmadığını anladık.

Bu durumu bir özel savaşta denedik ve bugun kaynağını bulduk. Anvil'in 2 kere birikmesi, efektlerinin süresiz olmasına sebep oluyordu. Bu durumu anladıktan sonra aynı türde diğer yeteneklere de göz attık ve hedeflenmiş yeteneklerin dışında tüm yeteneklerde aynı bugun yaşandığını gördük. Bu bilgi ile programcılar kodlara baktılar ve bug düzeltmelerinin birinin içinde bir bug buldular. (Biliyorum, ironik bir durum.)

Bu durum üzerinde çalışırlarken, Ad Portas, Vengeance ve Momentum'un zamanlayıcılarının çalışmadığı ve direkt olarak tam gücüne ulaştığı, QA tarafından doğrulandı. Bu durum, sistemin, özelliklerin güç değiştirmesindeki aktive/de-aktivesinin yeniden değerlendirmesi ile alakalı bir mesele olduğu bulundu.

Bu meselenin bulunmasından 4 saat sonra çözümleme çalışmalarına başladık. Yine de bu değişikliklerin düzelttiğinden fazlasını bozmamasını sağladığımızdan emin olmak istedik. Bu yüzden çıkarmadan önce test oyunları yaptık(Bir sonraki sabah yapmak durumundaydık.). Aslında saatle yarışıyorduk. Giriş ödül olarak herkesin 100bin bedava tecrübe puanı alması için geri sayım hızlı yaklaşıyordu. Yeni oyuncuların ve geri dönen oyuncuların bu denge bozan bugları yaşamasını istemiyorduk.

Prosedürleri gerçekleştirme ve son kontrolleri yapma üzerinde çalışıyorduk ve az zaman kalmıştı. Geri sayım, 30 dakika kaldığını söylüyordu fakat bizim hala son bir kaç kontrol yapmamız gerekiyordu. Sonunda 11:05'de (Geri sayım 11:00'da bitmişti.) düzeltmeyi bitirip sunabildik. Acelenin bitmesinin ardından son bir kaç gündeki olayların değerlendirmesini yaptık ve aynı durumların tekrar yaşanmaması için yapabileceklerimiz üzerine çalışmaya başladık. Yetenek kodlarının değişikliği üzerinde daha fazla kontroller yapmamız gerekiyor ve tüm değişikliklerin, yapımdaki ilerlemede tam yapıldığından emin olmalıyız.

Bu günlük için bu kadar. Umarız yapım aşamasından bilgi edinirken eğlenmişsinizdir. Eğer eğlendiyseniz, daha fazla analiz yapmaya çalışacağız. Okuduğunuz için teşekkürler!
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.