Total War: ELYSIUM için Ağustos yaması çıktı. Bu yamayla oyuna ilk yeni Fraksiyon olan Truva ve generali Agamemnon ekleniyor.
https://www.totalwar.com/blog/total-war-...st-update/ :Yama ÖzetiYeni İçerik
- İlk yeni Fraksiyon, Truva eklendi.
- İki yeni General ve 20 Truva kartının yanı sıra diğer Çağlar için yeni 4 kart eklendi.
- Truva'nın şanlı surlarının önünde savaşacağınız yeni bir oyun sahası eklendi.
- Aide-de-Camp, Sappers ve Raid mekaniklerine dengeleme değişiklikleri yapıldı.
- Bolca önemli hata düzeltmesi ve oyun geliştirmesi.
Fraksiyon
- İlk Generali Agamemnon tarafından öncülük edilen Truva fraksiyonu geldi.
- Truva, Antik Çağ'a katılıyor. Böylelikle Truva Generalleri Antik kartları da kullanabiliyor.
- Truva oyuna yeni Heroic mekaniğini getiriyor.
- Tüm oyuncular çıkış haftası boyunca Agamemnon'u ücretsiz elde edebilecekleri bir görev elde edecek.
- Elysium Agamemnon'a karşı duran bir adamın söylentileriyle dolu... Belki de büyük Truva Kralı Priam'ın kendisidir?
Generaller
Agamemnon, Elysium'a geldi ve yeni özel görev ile elde edilebilir.
Kartlar
Keşfedilecek 19 yeni Truva kartı bulunuyor. Bunlardan bazıları Achilles, Hector, Minotaur ve Cyclops. Diğer çağlar için de bazı kartlar var:
Kart Değişiklikleri
Sappers
Eskiden: 3/2, Maliyet (4), Bir düşman yapısını yıkar.
Şimdi: 2/2, Maliyet (3), Bir düşman yapısına 6 hasar verir.
Tasarım Notu: Eski Sappers güç seviyesini dengelemek için 4 maliyete çıkarılmıştı. Bunun bir hata olduğunu öğrendik. Bu değişiklik Sappers'i 1. günde rezervlerden çıkarıp önemli erken oyun yapılarına karşılık veremeyeceğiniz anlamına geliyordu. Maliyetini 3'e düşürmeye ve farklı bir değişiklik yapmaya karar verdik. Topluluktan aldığımız en sık geri dönüş direkt yıkmak yerine hasar vermesiydi. Böylelikle erken oyun yapılarını hala yıkabiliyorken, oyunun ileri safhasındaki Star Fort gibi yapıların yıkılmayacağı anlamına geliyordu. Bu da bize daha dengeli ve ileri oyun yapılarının daha kullanışlı olacağını hissettirdi. 6 hasar yıkması gereken binalar için iyi bir miktar gibi geldi. Bu yüzden bazı yapıların sağlık miktarını da değiştirdik, aşağıda göreceksiniz.
Aide-de-Camp
Eskiden: Daybreak: Generalinin tüm canını doldur.
Şimdi: Daybreak: İki Generalin tüm canını doldur.
Tasarım Notu: Aide-de-Camp oldukça güçlü bir Efsanevi kart ve rekabetçi oyuncular için olmazsa olmazdı. Aşırı güçlü Daybreak etkilerinden kaçınmaya çalışıyoruz. Etkinin kademeli olmasını istiyoruz böylelikle kartı zamanında oynamak ya da Daybreak'den önceki turu beklemenin oyundaki etkisi artsın. Aide-de-Camp, çok güçlü bir Daybreak etkisiyle bu kuralları bozuyordu. Bu değişiklik tartışmasız bir güçsüzleştirme fakat ilk göze çarptığından daha ufak: Aide-de-Camp'i kullanan oyuncu hala ne zaman oynayacağını seçebiliyor. Bu da iki Generalin canları arasındaki fark bunu kullanmaya değer kılıyor mu diye hesaplamak hala oyuncuya kalmış durumda.
Ceorls
Eskiden: Maliyet (3)
Şimdi: Maliyet (4)
First Strike
Eskiden: Maliyet (3)
Şimdi: Maliyet (4)
Longship
Eskiden: Maliyet (4)
Şimdi: Maliyet (5)
Pillage
Eskiden: Maliyet (4)
Şimdi: Maliyet (5)
Saga
Eskiden: Maliyet (6)
Şimdi: Maliyet (7)
Tasarım Notu: Raid güçlü bir mekanik. Bu yüzden zaten kullanışlı olan pek çok kartın aşırı ucuza oynanabilmesini sağlıyor. Bu değişiklik daha güçlü ve sıkça oynanan Raid kartlarına yönelik, Lagertha'nın İmza Kartı gibi. Amacımız oyuncuların desteleri üzerine daha çok kafa yorarak Raid'den daha fazla kazanç elde etmeye çalışmaları. Böylelikle Raid bir bonus olmaktan ziyade gerçek bir mekanik olacak. Raid güçlü bir mekanik ve yakından takip etmeye devam edeceğiz.
Counterattack
Eskiden: Maliyet (7)
Şimdi: Maliyet (6)
Tasarım Notu: Counterattack destesi biraz zayıf ve kullanması oldukça zor. Bunun asıl sebebi Counterattack kartını iyi kullanmanın zor olması. Bu desteyi daha kullanışlı hale getirmek için ufak bir adım.
Fire Ship
Artık özel saldırısını yapılara karşı kullanmıyor.
Tasarım Notu: Tam olarak bir denge sıkıntısı değil. Fire Ship'in yapılara saldırabiliyor olması biraz tuhaf ve beklenmeyen bir şeydi. Truva (Kullanışlı bir yapı destesi bulunduruyor) bu etkileşimi tekrar düşünmemizi sağladı.
Greedy Sellswords
Eskiden: Maliyet (10).
Şimdi: Maliyet (9).
Tasarım Notu: Bu kart bolca Supply kazanan düşmanları yeterince cezalandırmıyordu. Bu ufak değişiklik umarız ki o desteler karşı daha işe yarar hale getirir.
Guillotine
Eskiden: 1/6
Şimdi: 1/8
Tasarım Notu: Guillotine eğlenceli fakat çok güçlü olmayan bir kart. Sappers tarafından yıkılmaması gerektiğini düşündük. Böylelikle daha rekabetçi destelerde de yer bulabilir.
Hungarian Nobles
Eskiden: 4/3, Maliyet (3)
Şimdi: 5/4, Maliyet (4). Özellik: "Turunun sonunda, elindeki rastgele bir kartı destene karıştır."
Tasarım Notu: Hungarian Nobles güçlü bir karttı fakat diğer hiçbir şey ile sinerjisi yoktu. Bu yüzden deste kurarken ya da oynarken pek etkisi olmuyordu. Şimdiki hali Viking "boş el" destesine oldukça uygun. Aynı zamanda maliyetine göre güçlü bir kart.
Riflemen
Eskiden: Herhangi bir düşman hareket ettiği zaman bu turluğuna +1 hasar kazanır.
Şimdi: Turunun sonunda, bir düşman hareket ettiyse, +1 hasar kazanır.
Tasarım Notu: Eski şeklini kullanmak oldukça zordu ve aynı zamanda About Face ile birlikte kullanıldığında çok güçlü olabiliyordu. Bu onu tek şekilde kullanılır ve oldukça şansa dayalı yapıyordu. Bu değişiklik onu ortadan kaldırdı: bonus artık tur başına bir ile sınırlı fakat kalıcı.
Rout
Eskiden: Bir düşman ünitesini ve yanındaki herhangi bir kopyasını yok et.
Şimdi: Bir düşman ünitesini ve tüm kopyalarını yok et.
Tasarım Notu: Bu Rout'u daha Efsanevi hissettirme çalışması. Daha fazla kopyanın ortaya çıkması nadir (yani ufak bir güçlendirme), fakat işe yaradığında oldukça etkili. Normal şartlarda oyun boyunca bir kere kullanacağınız Efsanevi bir kart için bu gerekli denge gibi hissediyoruz.
Sea King
Eskiden: 3/4, hattına bir gemi hareket ettiğinde +1 hasar ve Flanking kazanır.
Şimdi: 2/4, hattına bir gemi hareket ettiğinde +2 hasar ve Flanking kazanır.
Tasarım Notu: Bu Sea King'i özelliğini daha ödüllendirici olacak şekilde değiştiriyor. Bir Vikings gemi destesinin rekabetçi olabilmesi için birkaç parçaya daha ihtiyacı var fakat bu iyi bir adım.
Stone Bridge
Eskiden: Maliyet (5)
Şimdi: Maliyet (4)
Tasarım Notu: Stone Bridge işe yarar bir yapı fakat pek oynanmıyor. Sappers değişiklikleri ile yapılara yaptığımız ufak değişiklik sebebiyle ufak bir güçlendirme yapmak istedik.
Veteran Trainer
Eskiden: 4/4, Maliyet (5)
Şimdi: 4/6, Maliyet (6)
Tasarım Notu: Veteran Trainer, kendisine benzer ama daha güçlü olan Jade Dragons ile aynı Supply'ı paylaşıyordu ve bu bir sorundu. Bu değişiklik onu 6 maliyete çıkarıyor ve hayatta kalma şansını artırıyor. İleride iki kartı daha da farklı yapmak için geri dönebiliriz.
Vineyard
Eskiden: Daybreak: Eline üç Supply Cache ekle.
Şimdi: Turun sonunda, eline bir Supply Cache ekle.
Tasarım Notu: Vineyard, Dong Zhuo combo desteler için çok iyi bir karttı. Desteleri istediğimizden daha sık kullanılabilir yapıyordu. Bu değişiklik 1. günün sonunda oynanan bir Vineyard'ın gücünü oldukça düşürüyor fakat bir gün daha dayanırsa biraz daha etkili hale getiriyor. Buradaki amaç Dong Zhuo destesindeki gücünü biraz kısmak fakat diğer destelerdeki gücünü korumak. Comboyu False Dawn ile kaybetmek talihsiz fakat False Dawn daha fazla Daybreak kartı eklendikçe daha işe yarar olacak.
Tavern
Herald ve Daybreak'de iki Citizen Soldier sağlıyor.
Tasarım Notu: Kart açık olmak gerekirse çok güçsüzdü. İki Daybreak boyunca hayatta kalırsa birazcık işe yarıyordu ve bu oldukça zordu. Bu değişiklik daha etkili olmasını sağlayacak.
Lay Down Arms & Demoralise (Güçsüzleştirme Kartları)
Eskiden: Oyunun mantığına göre kartların özellikleri 0'dan aşağı düşürebiliyor fakat hep 0 olarak gözüküyordu.
Şimdi: Hiçbir özellik 0'dan aşağı düşürülemez.
Lay Down Arms
Eskiden: Maliyet (2)
Şimdi: Maliyet (4)
Tasarım Notu: Sıradaki büyük güncellemede Lay Down Arms'ı tamamen yenilemeyi düşünüyoruz. O zamana kadar bu büyük maliyet yükseltmesi işleri biraz değiştirip çoğu zaman tekrarlayan ve eğlenceli olmayan, bol miktarda ünitenin kalıcı bir şekilde oldukça ucuz bir etki tarafından durdurulmasını engellemesini umuyoruz. Yukarıdaki değişiklik yardımcı olacak olsa da bu kartın baskınlığını bitirmeyecektir. Bu muhtemelen çok agresif bir güçsüzleştirme fakat bu kart baskın olmadan metanın nasıl değişeceğini gözlemlemek bizim için önemli. Bu yüzden kullanılma oranının düşmesi iyi bir fikir noktası.
Caltrops
Eskiden: Maliyet (2)
Şimdi: Maliyet (3)
Tasarım Notu: Lay Down Arms gibi ileride Caltrops'u da tamamen yenilemeyi düşünüyoruz. Bu ufak maliyet artışı Cavalry kullanımını artırmak için ufak bir hamle. Caltrops, Rezerv sırasında kullanmak için riskli bir kart - çünkü bazı destelere karşı tamamen kullanışsız olabilir - ama pek çok durumda aşırı etkili olduğu kaçınılmaz bir gerçek bu da bazı ilginç desteleri ve kartları metanın dışına itiyor.
Diğer Değişiklikler
- Fire Ship ve Old Guard gibi özel ataklar önceki güncellemede değişmişti. Bu değişiklikler kısmen geri alındı. Özel ataklar Camouflage ve Flaking özelliğine sahip kartları hedef alabiliyor ve saldıran kart Stun yemişse de saldırabilmesini sağlıyor. Fakat atak değeri 0'a düşmüşse ya da kartın Unbreakable özelliği bulunuyorsa atak gerçekleşmiyor. Aradaki dengeyi bulmaya ve aşırı kafa karıştırmayan etkileşimler sağlamaya çalışıyoruz. İleride doğru noktayı bulduğumuzda tekrar değişiklikler yapılacaktır.
- Yeni Truva oyun sahası eklendi.
- Bazı kartlardaki uzun animasyonları geliştirdik böylelikle hepsi aynı anda gerçekleşecek.
- Fast Attack, Fast olarak değiştirildi. Adında attack olması yanlış yönlendiriyordu çünkü hareket etmek dahil tüm etkileşimleri kapsıyordu.
- Manouvre, Movement olarak değiştirildi. Ne kadar süslü bir isim olsa da yazılışının farklı olduğu yerlerde karışıklıklara yol açıyordu. Ayrıca koleksiyonunuzda "move" diye arattığınızda çıkmıyordu. Bu da pek yardımcı olmuyordu.
- Hata giderimleri.