26-11-2016, 15:41
Eğer son gelişmeleri takip ediyorsanız şüphesiz ki Ağaç Elflerinin diğer ırklardan daha farklı bir oynanışa sahip olacağını duymuşsunuzdur. Bu şekilde bir oynanışa sahip olmaları için çok sayıda bir sebep var ancak belki de bunlardan en önemlisi diğer ırkların değersiz gördüğü bir şey olan Kehribara değer biçmeleridir. Ağaç Elfleri yerleşim alanlarını geliştirirken, belli başlı birimleri üretirken, oyunda büyük etkilere sahip bazı teknolojileri açarken, önemli bazı yapıtları tamamlar ve Oak of Ages'i büyütürken kehribara ihtiyaç duyarlar. Kısacası çok sayıda kehribara sahip olursanız çok Ağaç Elf oyununuzda çok büyük avantajlar elde edebilirsiniz.
Dünya genelindeki yerleşim birimlerinde kehribar bulunabiliyor. Bir şehri ele geçirmeniz durumunda 1 kehribar elde ediyorsunuz, eğer o şehir eyalet merkezi ise size bu sefer 2 kehribar sağlıyor. Ağaç Elfleri başka bir ırkla müttefik olduğunda o ırkın şehirlerindeki kehribara erişim sağlayabiliyor. Böylelikle sadece savaşarak ve topraklar ele geçirerek değil, aynı zamanda dostluk ve diplomasi yoluyla da kehribar elde edebiliyorsunuz. Ancak unutmayın, yaptığınız kehribar harcamaları her tur için geçerli oluyor. Dolayısıyla 1 kehribara malolan bir birimi ürettiğinizde o birim hayatta kaldığı sürece 1 kehribarınız bulunmalı. Eğer kasada kehribar kalmadıysa bu sefer zarara girmeye başlarsınız, şu örnekle açıklayalım.
Şu anda Orion ile oynuyorum, 1 eyalet merkezine ve 2 şehre sahibim dolayısıyla tur başı kehribar gelirim 4. Ardından Parravon dükalığı ile müttefik oldum, onların da 1 eyalet merkezi ve 2 şehri var. Oradan da 3 kehribar kazanıyorum çünkü dostlukla eyalet merkezlerinden 2 değil 1 kazanılıyor. Etti tur başı 7 kehribar.
Kehribarlardan birini King's Glade'i geliştirmek için kullanıyorum, 2 yeni inşaat yeri elde ediyor, şehri koruyan garnizonu güçlendiriyorum. Ardından 2 kehribar kullanıp Aneth Raema teknolojisini açıyorum. Böylelikle Beastmenlere karşı yakın dövüş ve menzilli saldırı bonusu elde ediyorum. Ardından 2 kehribar daha harcayıp 2 Treekin birimi alıyorum. Ağaç Elfleri olarak Orman Ruhlarıyla bir ittifağa sahibiz ve isterseniz Orion tarafından isterseniz Durthu tarafından yönetilin, bu orman ruhlarından birim elde etmeniz için kehribar vermeniz gerekli.
Şimdi toplamda 5 kehribar harcadım ve geriye 2 kaldı. Turu geçiyorum ve büyük bir felaket oluyor.
Yapayzeka kontrolündeki Ağaç Elf ülkelerinden biri olan Torgovann, müttefiğim Parravon'a savaş açıyor. Torgovann ile aram iyi, dolayısıyla gel Parravon'u birlikte yokedelim diye beni çağırıyorlar. Eğer insanlarla olan ittifağımı sonlandırırsam, onlardan elde ettiğim 3 kehribarı artık alamayacağım, öte yandan tüm Ağaç Elfleri tek bir konfederasyon bayrağı altında toplamak istiyorum dolayısıyla Torgovann'a da zıt gidemem, dolayısıyla Torgovann ile birlik oluyorum.
Parravon ile müttefikliğim bozulduğu için artık tur başı 1 kehribar sahip olduğumdan çok harcıyorum. Bu durumda zaman içerisinde ne kadar derin bir borca sahip olduğunuzla bağlantılı bir şekilde çeşitli negatif etkilere sahip oluyorsunuz, örneğin bir süre sonra ordularınız yenilenmemeye başlıyor, kamu düzeni hasar görüyor, ordularınızın bakım maliyeti artıyor.
Dolayısıyla sağlıklı bir Ağaç Elf oyunu oynamak istiyorsanız her zaman pozitif kehribara sahip olduğunuza emin olmalısınız. Bir anda borcunuzu kapatmaya yönelik şeyler yapabilirsiniz, örneğin kehribara malolan birimlerinizi terhis edebilir veya binalarınızı yıkabilirsiniz. Öte yandan sadece gideri azaltmak yerine yeni gelir kapıları açabilir, başka ülkelerle müttefik olmaya çalışabilirsiniz. Bizim verdiğimiz örnekte en basit yöntem Treekin birimlerini terhis etmek olurdu.
Aşağıda yine kehribarın büyük bir öneme sahip olduğu Ağaç Elf teknoloji ağacını görüyorsunuz. Bu teknoloji ağacı Elf Tanrıları tarafından kutsanmış 2 farklı yol izliyor. Üstte kalan kısım daha çok 'iyilik yanlısı' tanrıların desteklediği kısım, senaryo haritasında çeşitli bonuslar elde etmenizi sağlıyor, altta kalan kısım ise daha çok 'karanlık' tanrıların desteklediği kısım ve size savaş alanında çeşitli avantajlar sağlıyor.
Hem üstte hem de altta kalan kısımda bir üst ve bir alt teknoloji göreceksiniz. Daha içeride kalan teknolojiler zaman içerisinde, tıpkı diğer normal teknolojiler gibi araştırılacak. Dışarıda kalan kısımlar ise tıkladığınız an gerçekleşecek ancak bunları açabilmeniz için kehribar gerekecek ve diğerlerine nazaran daha spesifik bonuslar sağlayacaklar.
Örneğin dışarıda kalan Mathlann, Lord of the Deeps teknolojisi kehribarla açılıyor. Bu teknoloji sayesinde Tilea, Estalia, Sınır Prenslikleri ve Norsca kabileleriyle muhteşem bir diplomatik bonus elde ediyorsunuz, elde ettiğiniz limanlardan gelirinizi 4 katına çıkarıyorsunuz. Dolayısıyla bu teknolojiden iyice yararlanmak isterseniz kıyı şehirlerini ele geçirmelisiniz. Bu teknoloji ağacında çok sayıda güçlü teknolojiler göreceksiniz.
Kısaca, kehribar sistemi oyun içerisinde Ağaç Elf oyuncusunu kimi zaman zorlayacak şeyler sunarken kimi zaman da diğer ırkların sunamayacağı çeşitli fırsatlar sunan, ilginç bir mekanik.
Dünya genelindeki yerleşim birimlerinde kehribar bulunabiliyor. Bir şehri ele geçirmeniz durumunda 1 kehribar elde ediyorsunuz, eğer o şehir eyalet merkezi ise size bu sefer 2 kehribar sağlıyor. Ağaç Elfleri başka bir ırkla müttefik olduğunda o ırkın şehirlerindeki kehribara erişim sağlayabiliyor. Böylelikle sadece savaşarak ve topraklar ele geçirerek değil, aynı zamanda dostluk ve diplomasi yoluyla da kehribar elde edebiliyorsunuz. Ancak unutmayın, yaptığınız kehribar harcamaları her tur için geçerli oluyor. Dolayısıyla 1 kehribara malolan bir birimi ürettiğinizde o birim hayatta kaldığı sürece 1 kehribarınız bulunmalı. Eğer kasada kehribar kalmadıysa bu sefer zarara girmeye başlarsınız, şu örnekle açıklayalım.
Şu anda Orion ile oynuyorum, 1 eyalet merkezine ve 2 şehre sahibim dolayısıyla tur başı kehribar gelirim 4. Ardından Parravon dükalığı ile müttefik oldum, onların da 1 eyalet merkezi ve 2 şehri var. Oradan da 3 kehribar kazanıyorum çünkü dostlukla eyalet merkezlerinden 2 değil 1 kazanılıyor. Etti tur başı 7 kehribar.
Kehribarlardan birini King's Glade'i geliştirmek için kullanıyorum, 2 yeni inşaat yeri elde ediyor, şehri koruyan garnizonu güçlendiriyorum. Ardından 2 kehribar kullanıp Aneth Raema teknolojisini açıyorum. Böylelikle Beastmenlere karşı yakın dövüş ve menzilli saldırı bonusu elde ediyorum. Ardından 2 kehribar daha harcayıp 2 Treekin birimi alıyorum. Ağaç Elfleri olarak Orman Ruhlarıyla bir ittifağa sahibiz ve isterseniz Orion tarafından isterseniz Durthu tarafından yönetilin, bu orman ruhlarından birim elde etmeniz için kehribar vermeniz gerekli.
Şimdi toplamda 5 kehribar harcadım ve geriye 2 kaldı. Turu geçiyorum ve büyük bir felaket oluyor.
Yapayzeka kontrolündeki Ağaç Elf ülkelerinden biri olan Torgovann, müttefiğim Parravon'a savaş açıyor. Torgovann ile aram iyi, dolayısıyla gel Parravon'u birlikte yokedelim diye beni çağırıyorlar. Eğer insanlarla olan ittifağımı sonlandırırsam, onlardan elde ettiğim 3 kehribarı artık alamayacağım, öte yandan tüm Ağaç Elfleri tek bir konfederasyon bayrağı altında toplamak istiyorum dolayısıyla Torgovann'a da zıt gidemem, dolayısıyla Torgovann ile birlik oluyorum.
Parravon ile müttefikliğim bozulduğu için artık tur başı 1 kehribar sahip olduğumdan çok harcıyorum. Bu durumda zaman içerisinde ne kadar derin bir borca sahip olduğunuzla bağlantılı bir şekilde çeşitli negatif etkilere sahip oluyorsunuz, örneğin bir süre sonra ordularınız yenilenmemeye başlıyor, kamu düzeni hasar görüyor, ordularınızın bakım maliyeti artıyor.
Dolayısıyla sağlıklı bir Ağaç Elf oyunu oynamak istiyorsanız her zaman pozitif kehribara sahip olduğunuza emin olmalısınız. Bir anda borcunuzu kapatmaya yönelik şeyler yapabilirsiniz, örneğin kehribara malolan birimlerinizi terhis edebilir veya binalarınızı yıkabilirsiniz. Öte yandan sadece gideri azaltmak yerine yeni gelir kapıları açabilir, başka ülkelerle müttefik olmaya çalışabilirsiniz. Bizim verdiğimiz örnekte en basit yöntem Treekin birimlerini terhis etmek olurdu.
Aşağıda yine kehribarın büyük bir öneme sahip olduğu Ağaç Elf teknoloji ağacını görüyorsunuz. Bu teknoloji ağacı Elf Tanrıları tarafından kutsanmış 2 farklı yol izliyor. Üstte kalan kısım daha çok 'iyilik yanlısı' tanrıların desteklediği kısım, senaryo haritasında çeşitli bonuslar elde etmenizi sağlıyor, altta kalan kısım ise daha çok 'karanlık' tanrıların desteklediği kısım ve size savaş alanında çeşitli avantajlar sağlıyor.
Hem üstte hem de altta kalan kısımda bir üst ve bir alt teknoloji göreceksiniz. Daha içeride kalan teknolojiler zaman içerisinde, tıpkı diğer normal teknolojiler gibi araştırılacak. Dışarıda kalan kısımlar ise tıkladığınız an gerçekleşecek ancak bunları açabilmeniz için kehribar gerekecek ve diğerlerine nazaran daha spesifik bonuslar sağlayacaklar.
Örneğin dışarıda kalan Mathlann, Lord of the Deeps teknolojisi kehribarla açılıyor. Bu teknoloji sayesinde Tilea, Estalia, Sınır Prenslikleri ve Norsca kabileleriyle muhteşem bir diplomatik bonus elde ediyorsunuz, elde ettiğiniz limanlardan gelirinizi 4 katına çıkarıyorsunuz. Dolayısıyla bu teknolojiden iyice yararlanmak isterseniz kıyı şehirlerini ele geçirmelisiniz. Bu teknoloji ağacında çok sayıda güçlü teknolojiler göreceksiniz.
Kısaca, kehribar sistemi oyun içerisinde Ağaç Elf oyuncusunu kimi zaman zorlayacak şeyler sunarken kimi zaman da diğer ırkların sunamayacağı çeşitli fırsatlar sunan, ilginç bir mekanik.