Günlük: Vic3 - 1.3'ten Sonra Neler Var?
#1
WwsTRSJ.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.3 güncellemesinden sonra neler yapılacağından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...3.1589178/ :Merhaba ve 1.3 güncellemesi için yayın sonrası planlar geliştirme günlüğümüze hoş geldiniz. Tıpkı Geliştirici Günlüğü #79'da yaptığımız gibi, bu geliştirme günlüğünde de 1.4, 1.5 ve sonrası gibi gelecekteki ücretsiz güncellemelerde oyun için planladığımız değişiklikleri ve iyileştirmeleri gözden geçireceğiz. Önceki yayın sonrası planlar geliştirici günlüklerinde oyun için dört temel iyileştirme alanı belirlemiştik ve bu günlükte de bu alanlara bağlı kalacağız: Askeri, Tarihi Derinlik, Diplomasi ve İç Politika. Diğer bölümü de bu dört kategoriden birine tam olarak girmeyen her şey için hala orada.

Tıpkı geçen sefer olduğu gibi, bu dört kategorinin her birini inceleyerek ve her birini aşağıdaki kategorilerden biriyle değerlendirerek size nerede durduğumuza ve nereye gittiğimize dair genel bir bakış sunmayı amaçlayacağım:
  • Bitti: Bu, oyunun şu anda iyi durumda olduğunu düşündüğümüz bir parçasıdır. Bir şeyin Bitti olarak işaretlenmesi elbette gelecekte onu asla genişletmeyeceğimiz veya geliştirmeyeceğimiz anlamına gelmez, sadece artık bizim için yüksek bir önceliğe sahip olmadığı anlamına gelir. Bir önceki güncellemede zaten Bitti olarak işaretlenmiş olan tüm noktalar, yönetilemez bir şekilde uzamasını önlemek için artık listeden çıkarılacaktır.
  • Güncellendi: Bu, oyunun yapmak istediğimiz bazı iyileştirme ve değişiklikleri yaptığımız, ancak henüz bulunduğu noktadan memnun olmadığımız ve 1.4, 1.5 gibi gelecekteki güncellemelerde daha fazla iyileştirme yapmayı planladığımız bir bölümdür. Bu bölümün esas olarak 1.3'te yapılan güncellemelere odaklanacağını unutmayın.
  • Güncellenmedi: Bu, oyunun şu anda yayınlanan herhangi bir güncellemede planladığımız değişikliklerin / iyileştirmelerin hiçbirini henüz yayınlamadığımız, ancak gelecekteki güncellemeler için bunu yapmayı planladığımız bir bölümdür.
  • Yeni: Bu, yeni eklenen, yani Geliştici Günlüğü #79'daki listede bulunmayan planlı bir değişiklik veya iyileştirmedir.
  • Gözden Geçirildi: Bu, önceki güncellemelerden nasıl ele alınacağına dair yaklaşımımızı yeniden gözden geçirdiğimiz, önceden planlanmış bir değişiklik veya iyileştirmedir. Bu noktalar için yeni planlarımızın ne olduğunu açıklayacağız ve gelecek güncellemelerde listeyi uygun şekilde değiştireceğiz.

Son olarak, tıpkı orijinal yayın sonrası planları geliştirici günlüklerinde olduğu gibi, bu geliştirici günlüğünde de yalnızca planlanan ücretsiz güncellemelerin bir parçası olan iyileştirmeler, değişiklikler ve yeni özelliklerden bahsedeceğiz. O halde kategorilere geçelim ve nerede durduğumuzu görelim! Bu güncellemede yeni olmayan her kategorideki her nokta için, şu ana kadar o noktadaki ilerlememizi detaylandıran bir yan madde olacak.

Post%20Launch%202%20v2.png


Askeri

Bitti
  • Generaller savaş sırasında öldükten sonra orduların eve dönmesi sorununun sahada terfi sistemi eklenerek çözülmesi
    • Orduların basitçe eve gitmesi gibi en kritik sorunu çözmek için 1.3'te oyuna saha terfileri eklendi. Gelecekte, ordularda/donanmalarda değişiklikler yaparak ve komutanlarınız için tanımlanmış yedekler oluşturarak bunu daha da geliştirmeyi hedefleyeceğiz.

Güncellendi:
  • Oyuncuların askeri durumları hakkında genel bir bakış elde etme becerisi geliştirildi ve savaş boyutlarının arkasında yer alan sayılar gibi daha fazla veri ortaya çıkarıldı
    • Burası sürekli olarak iyileştirmeler yaptığımız ancak kesinlikle daha yapacak çok işimizin olduğu bir alan. Özellikle belirlediğimiz bir iyileştirme alanı, sadece birim sayılarını görmek yerine bir ülkenin askeri gücünün özetini daha net bir şekilde görebilme gereksinimidir.
  • Donanmaların görünürlüğünü arttırmak ve amirallerle daha kolay çalışılmasını sağlamak
    • Yukarıda da belirttiğimiz gibi, bu alanda sürekli iyileştirmeler yapıyoruz ancak hala yapmamız gereken işler var. Özellikle, donanmanızın tam olarak nerede olduğu ve tam olarak ne yaptığı hissini geliştirmek istiyoruz.
  • Cepler oluşturuldukça savaş alanlarının birden fazla (hatta bazen düzinelerce) küçük cepheye bölünebilmesi sorununa çözüm bulmak
    • Bu sorunu 1.2 güncellemesinde küçük cepleri otomatik kapatarak ve savaş bölgesi seçimini iyileştirerek hafiflettik, ancak sorun hala devam ediyor (özellikle çok sayıda küçük ülkenin olduğu savaşlarda), bu nedenle burada daha fazla iyileştirmeye ihtiyaç var.

Yeni:
  • Oyunun başlarında Büyük Güçler arasında yaşanan küresel savaşların sayısını azaltmak için sınırlı savaş sistemi ekleniyor
  • General ve amirallerinizi ayrı ordular ve donanmalar halinde organize etmek için sistemler ekleyerek coğrafi konumlandırma, askeri bileşim ve birim uzmanlığı üzerinde daha fazla kontrol sağlama
  • Savaşlarda daha fazla 'akıllı hamle' yapabilmek için generalleriniz üzerinde daha fazla stratejik kontrol seçeneği eklenmesi
  • Ordular ve donanmalar için haritadaki askerler de dahil olmak üzere daha fazla harita üstü grafik eklenmesi

Gözden Geçirildi:
  • Daha uzun cepheler için kontrollü cephe bölme denemeleri
    • Bazı iç tasarım değerlendirmelerinden sonra, bunun ileriye dönük en iyi yaklaşım olmadığına karar verdik - bunun yerine, birden fazla savaşı destekleyerek ve generallerinizi yönlendirmek için sahip olduğunuz stratejik seçenekleri geliştirerek uzun cephelerle ilgili sorunları çözmeyi hedefleyeceğiz.

Tarihi Derinlik

Güncellendi:
  • Meiji Restorasyonu, Alaska'nın satın alınması gibi içeriklerin yapay zeka tarafından daha başarılı bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için, yapay zeka iyileştirmeleri ve içerik düzenlemeleri yoluyla ince ayarlar yapılması
    • Bu konuda hem 1.2 hem de 1.3'te iyileştirmeler yapıldı (en önemlisi, Kırılgan Birlik gibi günlük girdilerinin devrimler tarafından bozulmasını önlemek), ancak burada özellikle Meiji Restorasyonu ve YZ ülkelerinin Japonya'yı açma istekliliği konusunda hala planladığımız bazı çalışmalar var.
  • İtalya, Almanya ve Kanada gibi birleşmelerin sürekli olarak tarihsel takvimden onlarca yıl önce gerçekleşmemesini sağlamak ve özellikle İtalya ve Almanya'yı birleştirmenin zorluğunu artırmak
    • Alman Birleşmesi, tarihsel anlatıyı daha yakından takip etmek için 1.3'te önemli bir yeniden çalışma aldı ve yakın gelecekte diğer birleşmelerin de benzer iyileştirmeler alması planlanıyor.
  • Yapay zeka ülkelerinin daha inandırıcı ve gerçekçi bir şekilde oynamasını sağlamak için genel yapay zeka düzenlemeleri
    • Bu, her güncellemede üzerinde çalışmaya devam ettiğimiz bir konudur. 1.3'te bazı ince ayarlar ve iyileştirmeler yapıldı, ancak buradaki en büyük iyileştirmeler diplomaside planlanan güncellemelerle birlikte gelecektir.

Güncellenmedi:
  • Farklı ülkelerin tarihi dokusunu geliştirmek için daha fazla ülkeye, ülkeye ve bölgeye özgü içerik eklenmesi


Yeni:
  • Ana oyundaki Günlük Girdileri ve olayları gözden geçirmek ve oyuncuların etkileşime girmesi için anlamlı ve etkili hissetmelerini sağlamak için iyileştirmeler ve eklemeler yapmak

Diplomasi

Güncellenmedi:
  • 'Ters ikna etme', yani bir şey karşılığında bir oyunda bir tarafa katılmayı teklif etme yeteneği
  • Diplomatik oyunlarda sunulacak daha fazla şey, destek için kendi topraklarınızı vermek gibi
  • Vilayetleri takas etmek (ya da en azından vermek)
  • Yabancı yatırım ve diğer ülkelerde bir tür inşaat, özellikle de pazarınızın bir parçasıysa
  • Diplomatik bir eylem yoluyla daha fazla özerklik verebilmek ve isteyebilmek gibi tebaa ile ve tebaadan etkileşimlerin iyileştirilmesi ve genişletilmesi
  • Sadece teslim olma seçeneği yerine Diplomatik Hamle sırasında barış anlaşmalarının müzakere edilmesine izin verilmesi

İç Politika

Bitti:
  • Kanun çıkarma ve devrim mekaniklerini, oyuncunun etkileşime girmesi için daha ilgi çekici olacak şekilde iyileştirmek
    • Kanun çıkarma ve devrimler, 1.3'te daha az rastgele ve daha ilgi çekici şekillerde davranmak için önemli ölçüde yeniden düzenlendi ve aynı zamanda ülkenizde hızla reform yapmanın içerdiği zorluğu bir şekilde (kasıtlı olarak) artırıldı
  • Karakterler için daha fazla mekanik eklemek ve oyuncuya ülkenizdeki bireysel karakterleri önemsemek için daha fazla neden vermek
    • Kışkırtıcılar, 1.3'te siyasi hareketlerle doğrudan etkileşime giren ve siyasi reformlar için daha güçlü bir şekilde bastırmaya hizmet eden yeni bir karakter türü olarak tanıtıldı. Kesinlikle eklemek istediğimiz daha fazla karakter türü ve gelecekte burada yapmak istediğimiz daha fazla şey var, ancak şu anda bu listedeki diğer öğelerle karşılaştırıldığında yüksek bir öncelik değil.
  • Hükümetinize eklediğiniz Çıkar Gruplarının siyasi değişim talebinde bulunmasını sağlamak için Talepler eklendi
    • Bu daha önce listede yoktu ancak iç politikada oldukça önemli bir değişiklik olduğunu düşündüğümüz için ekledik.

Güncellendi:
  • Muhafazakar ve Otokratik bir tarzda oynamayı daha ilginç ve 'rekabetçi' ama aynı zamanda daha zorlayıcı hale getirme
  • Oyunun sonlarına doğru otokrasileri daha mümkün kılan yeni kanunlar (Tek Parti Devleti gibi) 1.3'te yürürlüğe girmiştir ve Kışkırtıcıların eklenmesi muhafazakâr ülkelerin artık reform için daha büyük bir iç baskı ile karşı karşıya olduğu anlamına gelmektedir.
  • Ülke çeşitliliğini artıran ve oyunu oynamak için yeni yollar sunan kanunların eklenmesi
    • 1.3 güncellemesinde bir dizi yeni kanun getirildi, ancak gelecekte burada yapmak istediğimiz kesinlikle daha fazlası var

Diğer

Güncellendi:
  • Daha kullanışlı ve uygulanabilir bilgiler sağlamak için Uyarılar ve Mevcut Durum penceresi geliştirildi.

Mevcut Durum penceresi 1.3'te daha kullanışlı ve eyleme geçirilebilir bilgiler vermek için bir dizi ince ayar yapıldı. İleride, mesaj ayarlarında yaptığımıza benzer şekilde oyuncuya uyarı/mevcut durum sistemi üzerinde çok daha fazla özel hakimiyet vererek bunu daha da geliştirmek istiyoruz.

Yeni:
  • Ekonomik temel döngüsündeki genel zorluğu artırmanın yanı sıra, farklı ülkeler ve başlangıç konumları arasındaki mekanik farklılıkları daha belirgin hale getirerek daha fazla ekonomi uzmanlaşmasını teşvik etmek.
  • Büyük ekonomilerde ticaret sisteminin aşırı değişkenliği ile başa çıkmanın bir yolunu bulmak, muhtemelen bağımsız yatırım sistemine benzer bir şekilde kanunlarınıza dayalı bağımsız ticarete izin vermek.

Peki bu değişikliklerin oyuna ne zaman gelmesini bekleyebilirsiniz? Belirli noktalar için ayrıntı veremem, ancak söyleyebileceğim şey, bu yılın ikinci yarısında uzun bir açık beta dönemi ile listedeki önemli sayıda noktayı kontrol edecek büyük bir güncelleme planladığımızdır. Bu güncelleme özellikle bu listenin Savaş ve Diplomasi bölümlerindeki birçok noktayı ele almayı hedefliyor olacak. Bu listenin yalnızca ücretsiz güncellemelerin bir parçası olacak değişiklikleri ve eklemeleri kapsadığını bir kez daha hatırlatarak bu geliştirme günlüğünü sonlandırıyorum.

Bugünkü güncellememiz bu kadar. İki hafta sonra, ayın 22'sinde, 1.3.3 üzerinde çalışırken bir sonraki Geliştirici Günlüğümüzde görüşmek üzere!
[+] 2 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.