14-12-2023, 17:47
Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.5 yamasından sonra neler olacağından bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...5.1615645/ :Merhaba ve 1.5'ten Sonra Neler Var? geliştirici günlüğümüze hoş geldiniz. Bir kez daha, tıpkı 79. ve 89. geliştirici günlüklerinde de olduğu gibi, 1.6, 1.7 ve ötesi gibi gelecekteki ücretsiz güncellemelerde oyun için planladığımız değişiklikleri ve iyileştirmeleri gözden geçireceğiz.
Başlamadan önce, önümüzdeki hafta 1.5.11 düzeltmesini yayınlamayı planladığımızı hemen belirtelim. Bu düzeltme, bazı nadir çökmeler ve senkronizasyon bozuklukları, grafik cilası, olması gerektiği gibi çalışmayan bazı askerlikle ilgili etkiler ve konvoy baskını dengesi dahil olmak üzere 1.5 sürümünde kalan birkaç düzine sorunu ele alıyor.
Bugün, önceki geliştirici günlüklerinde olduğu gibi aynı dört temel iyileştirme alanından bahsetmeye devam edeceğiz: Askeri, Tarihsel Gerçekçilik, Diplomasi, İç Politika ve bu dört kategorinin dışında kalan her şey için Diğer.
Daha önce olduğu gibi, bu dört kategorinin her birini gözden geçirerek ve her birini aşağıdaki durumlardan biriyle işaretleyerek size nerede durduğumuza ve nereye gittiğimize dair güncel bir genel bakış sunmayı amaçlayacağım:
- Tamamlandı: Bu, oyunun şu anda iyi durumda olduğunu düşündüğümüz bir parçası. Bir şeyin Bitti olması elbette gelecekte onu asla genişletmeyeceğimiz veya geliştirmeyeceğimiz anlamına gelmez, sadece artık bizim için yüksek bir öncelik olmadığı anlamına gelir. Önceki güncellemelerde zaten Bitti olarak işaretlenmiş olan tüm noktalar, yönetilemeyecek kadar uzamasını önlemek için artık listeden kaldırılacaktır!
- Güncellendi: Bu, oyunun yapmak istediğimiz bazı iyileştirme ve değişiklikleri yaptığımız, ancak henüz bulunduğu noktadan memnun olmadığımız ve 1.6, 1.7 gibi gelecekteki güncellemelerde daha fazla iyileştirme yapmayı planladığımız bir bölümüdür. Bu bölümün esas olarak 1.4 ve 1.5'te yapılan güncellemelere odaklanacağını unutmayın.
- Güncellenmedi: Bu, şu anda yayınlanan güncellemelerde planladığımız değişikliklerin/iyileştirmelerin hiçbirini henüz yayınlamadığımız ancak gelecekteki güncellemeler için bunu yapmayı planladığımız oyunun bir bölümüdür.
- Yeni: Bu, yeni eklenen, yani 89. geliştirici günlüğündeki listede bulunmayan planlı bir değişiklik veya iyileştirmedir.
- Yeniden Değerlendirildi: Bu, önceki güncellemelerde nasıl ele alınacağına ilişkin yaklaşımımızı yeniden gözden geçirdiğimiz, önceden planlanmış bir değişiklik veya iyileştirmedir. Bu noktalar için yeni planlarımızın ne olduğunu açıklayacağız ve gelecek güncellemelerde listeyi uygun şekilde değiştireceğiz.
Son olarak 'değişmeyen şeyler' bölümünde, bu geliştirici günlüğünde yalnızca planlanan ücretsiz güncellemelerin bir parçası olan iyileştirmeler, değişiklikler ve yeni özelliklerden bahsedeceğiz. Ayrıca, bunun yapacağımız şeylerin kapsamlı bir listesi olmadığını ve bir şeyin 'Tamamlandı' olmasının, daha sonra üzerinde hata düzeltmesi, denge veya UX iyileştirmeleri yapmayacağımız anlamına gelmediğini de hatırlatmak isterim. Pekâlâ, bu kadar tekrar yeter, geliştirici günlüğünün asıl içeriğine geçelim!
Askeri
Tamamlandı:Yeni:
- Oyuncuların askeri durumları hakkında genel bir bakış elde etme kabiliyetinin iyileştirilmesi ve savaş boyutlarının altında yatan sayılar gibi daha fazla verinin ortaya çıkarılması
- 1.5'teki askeri yeniden çalışma arayüzü tamamen elden geçirdi ve ayrı orduların eklenmesi, askerlerinizin nerede olduğunu ve ne yaptıklarını görmeyi çok daha kolay hale getiriyor. Burada hala yapmamız gereken UX cilalama çalışmaları var, ancak bu başka türlü yapılır.
- Donanmaların görünürlüğünü artırmak ve amirallerle çalışmayı kolaylaştırmak
- 1.5 askeri yeniden çalışması, donanmaları filo bazında çalışacak, haritada görsel bir temsile sahip olacak ve her zaman belirli bir düğümde çalışacak şekilde değiştirdi, bu da yukarıda listelenen sorunların büyük çoğunluğunu ele alıyor. Ordularda olduğu gibi, burada da üzerinde çalışılması gereken bazı kullanıcı deneyimi tuhaflıkları var, ancak bunun dışında bunun tamamlandığını düşünüyoruz.
- Cepler oluşturuldukça tiyatroların birden fazla (hatta bazen düzinelerce) küçük cepheye bölünebilmesi sorununa çözüm bulmak
- Cephe birleştirme özelliğinin 1.5'te eklenmesi ve daha fazla cepheyi kapsayacak şekilde dizilişlerin bölünebilmesi sayesinde bu artık büyük bir sorun olmaktan çıkacaktır. İstenmeden cephe bölünmesine neden olan hatalar hala olabilir ve elbette bunları ortaya çıktıkça düzelteceğiz.
- Coğrafi konumlandırma, askeri kompozisyon ve birim uzmanlığı üzerinde daha fazla kontrol sağlamak için generallerinizi ve amirallerinizi ayrı ordular ve donanmalar halinde organize etmek için sistemler eklemek
- Oyuna 1.5 güncellemesinde eklendi
- Savaşlarda daha fazla 'akıllı oyun' için generalleriniz üzerinde stratejik kontrol için daha fazla seçenek ekleme
- Oyuna 1.5 güncellemesinde eklendi
- Ordular ve donanmalar için haritadaki askerler de dahil olmak üzere daha fazla harita üstü grafik eklenmesi
- Oyuna 1.5 güncellemesinde eklendi
Güncellenmedi:
- Bireysel gemileri sadece insan gücü paketleri olmaktan ziyade inşa edilebilen, batırılabilen ve onarılabilen uygun askeri donanım parçalarına dönüştürmek.
Tarihsel Gerçekçilik
- Büyük Güçler arasındaki erken oyun küresel savaşlarının sayısını azaltmak için sınırlı savaşlar için bir sistem eklenmesi
Güncellendi:
- Meiji Restorasyonu, Alaska'nın satın alınması gibi içeriklerin yapay zeka tarafından daha başarılı bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için, yapay zeka iyileştirmeleri ve içerik ayarlamalarının bir karışımı yoluyla ince ayar yapılması
- Bu çoğunlukla yapıldı, ancak bazı içerik parçalarında, özellikle de yapay zekanın hala zorlandığı Meiji Restorasyonu'nda hala bazı sorunlar var.
- İtalya, Almanya ve Kanada gibi birleşmelerin sürekli olarak tarihsel takvimden onlarca yıl önce gerçekleşmemesini sağlamak ve özellikle İtalya ve Almanya'yı birleştirmenin zorluğunu artırmak
- Hem İtalyan hem de Alman Birleşmeleri 1.4 ve 1.5'te bazı önemli iyileştirmeler aldı, ancak bunlardan hala tam olarak memnun değiliz ve bunu tamamladığımızı düşünmeden önce bazı iyileştirmeler yapmayı planlıyoruz.
- Yapay zeka ülkelerinin daha inandırıcı ve sürükleyici bir şekilde oynamasını sağlamak için genel yapay zeka ayarlamaları
- Daha önce olduğu gibi, bu her güncellemede üzerinde çalışmaya devam ettiğimiz bir konudur. Burada planlanan en öncelikli iyileştirmeler, yapay zekayı dünya sahnesinde daha 'aktif' hale getirmek ve özellikle diplomatik yapay zekayı daha az rastgele ve değişken hissettirmektir.
- Temel oyun Günlük Girişlerini ve etkinliklerini gözden geçirmek ve oyuncuların etkileşime girmesi için anlamlı ve etkili hissetmelerini sağlamak için iyileştirmeler ve eklemeler yapmak
- Scramble for Africa gibi bazı içerik parçalarında 1.5'te iyileştirmeler ve değişiklikler yapıldı ancak bununla işimiz bitmedi.
- Farklı ülkelerin tarihi lezzetini arttırmak için daha fazla ülke, eyalet ve bölgeye özgü içerik eklenmesi
- Şirketler, ülkeye özgü IG'ler ve bir dizi yeni Devlet Özelliği, birkaç yeni bölgesel içerikle birlikte 1.4/1.5'te eklendi, ancak bu, gelecek güncellemelerde de geliştirmeye devam etmeyi hedeflediğimiz bir nokta.
Diplomasi
Tamamlandı:Güncellendi:
- 'Ters sallanma', yani bir şey karşılığında bir oyunda bir tarafa katılmayı teklif etme yeteneği
- Oyuna 1.5 güncellemesinde eklendi
- Diplomatik oyunlarda sunulacak daha fazla şey, destek için kendi topraklarınızı vermek gibi
- Oyuna 1.5 güncellemesinde eklendi
- Eyaletleri takas etmek (ya da en azından vermek)
- Oyuna 1.5 güncellemesinde eklendi
Yeni:
- Diplomatik bir eylem yoluyla daha fazla özerklik verebilmek ve isteyebilmek gibi öznelerle ve öznelerden gelen etkileşimlerin iyileştirilmesi ve genişletilmesi
- Özerkliği artırma ve azaltmanın yanı sıra deneklere yasalar empoze etme 1.5'te eklendi, ancak önümüzdeki birkaç güncellemede deneklerinizle etkileşimde bulunmak için daha fazla yol eklemek istiyoruz.
Güncellenmedi:
- Çıkar Gruplarının diplomaside ağırlığını koymasını sağlayın, örneğin Silahlı Kuvvetlerin yakın zamanda rövanşizm nedeniyle sizden toprak alan bir ülke ile ittifakı onaylamamasını sağlayın
- Diplomatik İlgi Alanları ilan etmeyi ve bunları elde tutmayı küresel imparatorluk kurmanın daha ödüllendirici ve zorlu bir yönü haline getirin
- Yabancı yatırım ve diğer ülkelerde bir tür inşaat, en azından pazarınızın bir parçasıysa
- Sadece teslim olma seçeneği yerine Diplomatik Oyun sırasında barış anlaşmalarının müzakere edilmesine izin verilmesi
İç Politika
Tamamlandı:Güncellendi:
- Daha ilginç ve 'rekabetçi' ama aynı zamanda daha muhafazakar ve otokratik bir tarzda oynamayı daha zorlayıcı hale getirmek
- Artık Tek Parti Devleti gibi geç dönem otokrasiler için özel yasalar var ve genel olarak iktidarı elde tutmanın hem daha fazla faydası hem de buna karşı daha fazla baskı var. Bunu artık yapmak istemediğimiz için değil, aşağıdaki meşruiyet ve ulusal gururla ilgili 'Yeni' noktaların bu kısmında daha fazla iyileştirme yapmayı düşündüğümüz için 'tamamlandı' ifadesini kullanıyoruz.
Yeni:
- Ülke çeşitliliğini artıran ve oyunu oynamanın yeni yollarını sunan yasaların eklenmesi
- 1.4/1.5'te oyuna daha fazla yasa ve ideoloji eklemeye devam ettik, ancak bu hala devam eden bir iyileştirme alanıdır, özellikle de göç yasası grubunu, izin verilip verilmediğinden ziyade ne tür bir göçü teşvik etmek / caydırmak istediğinizle ilgili olarak geliştirmek.
- Meşruiyeti, bir hükümetin gücünün başarılarına ve başarısızlıklarına bağlı olduğu ve son derece meşru hükümetlerin bir hevesle devrilemeyeceği, ancak önce zayıflatılması gereken daha ilginç bir mekaniğe dönüştürün.
- Bir ülkenin eylemlerine bağlı olarak artabilen veya azalabilen ve doğrudan meşruiyetle bağlantılı olan bir ulusal gurur kavramı getirin.
- Ayrımcılığın tamamen ikili bir durum olmaktan çıkarılması ve yasalarda yazılı olanın dışında ayrımcılık biçimlerinin de yansıtılması ve asimilasyonun süreç içinde daha anlamlı bir mekanik haline getirilmesi.
Diğer
Tamamlandı:Yeni:
- Daha kullanışlı ve eyleme dönüştürülebilir bilgiler sağlamak için Uyarılar ve Mevcut Durum widget'ı iyileştirildi.
- Mevcut Durum ve Uyarı sistemi artık tamamen özelleştirilebilir ve hangi bilgilerin uyarı, önemli eylem (ya da hiç değil) olarak sunulmasını istediğinizi seçebilirsiniz
- Ekonomik çekirdek döngüsündeki genel zorluğu artırmanın yanı sıra, daha fazla ekonomik uzmanlaşmayı teşvik edecek şekilde farklı ülkeler ve başlangıç konumları arasında daha net mekanik farklılıklar yaratmak.
- Bu, 1.5 güncellemesinde Yerel Fiyatlar ve Şirketlerin bir kombinasyonu yoluyla yapıldı, böylece artık nerede ne inşa ettiğiniz çok daha önemli hale geldi
Güncellenmedi:
- Şirketleri, ülkenizde binalara sahip olabilen/genişletebilen ve karakterlerle/politikacılarla etkileşime girebilen gerçek aktörlere dönüştürerek geliştirin.
- Büyük ekonomilerde ticaret sisteminin aşırı değişkenliği ile başa çıkmanın bir yolunu bulun, muhtemelen otonom yatırım sistemine benzer bir şekilde yasalarınıza dayalı otonom ticarete izin vererek.
Her zaman olduğu gibi, tüm bunları ne zaman bekleyebilirsiniz? Her zamanki gibi kesin sözler veremem, ancak bir sonraki planımız, öncelikle oyunu cilalamaya (hata düzeltme, yapay zeka iyileştirmeleri, performans iyileştirmeleri vb.) odaklanacak bağımsız bir ücretsiz güncelleme (1.6), bu nedenle bu güncelleme için yepyeni sistemler ve büyük özellikler eklemekten ziyade mevcut sistemleri iyileştirmekle ilgili noktaların yapılmasını beklemelisiniz. Özellikle, Tarihsel Gerçekçiliğin bunun gibi devam eden birkaç noktası var ve bu cephede bazı ilerlemeler görmelisiniz. Bu geliştirici günlüğünü, bu listenin yalnızca ücretsiz güncellemelerin bir parçası olacak değişiklikleri ve eklemeleri kapsadığını bir kez daha hatırlatarak sonlandıracağım.
Bu seferlik hepsi bu kadar! Bir sonraki geliştirici günlüğü tatilden sonra Ocak ayında olacak ve o zaman 1.6 Güncellemesi hakkında daha ayrıntılı konuşacağız. Umarız güzel bir tatil sezonu ve mutlu bir Yılbaşı geçirirsiniz!