Günlük: Vic3 - 1.6 "Blackcurrant" Yaması
#1
WwsTRSJ.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.6 güncellemesi yama notlarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...g.1625469/ :Merhaba Victorialılar! Bugünkü geliştirici günlüğü, kod adı "Blackcurrant" olan ücretsiz 1.6 yamasında bekleyebileceğiniz tüm değişikliklerin bir özeti olacak.

1.6 güncellemesi için ilk tanıtımımızda da belirttiğimiz gibi, bu güncellemede büyük yeni özellikler yerine neredeyse tamamen cilalama -hata düzeltmeleri, performans çalışmaları, UX ve YZ iyileştirmeleri üzerine odaklanıyoruz. Burada amacımız sadece oyunu oynarken daha iyi hissetmenizi sağlamak. Yine de, aşağıdaki bölümlerde heyecan yaratacak birçok satır olacağından eminiz.

Geçen hafta da belirttiğimiz gibi, 1.6 güncellemesi önümüzdeki Çarşamba günü, 6 Mart'ta yayınlanacak. O tarihte forumlarımızı, Discord'umuzu veya sosyal medya kanallarımızı takip etmeyi unutmayın.

DD106_01.jpg

1.6 Yamasında Yeni Özellikler
  • Ücretsiz: Göç sistemi, kullanıcı deneyimini ve oyun sonu performansını iyileştirmek için Kültürel Topluluklar ile yeniden düzenlendi ve pop'ların hangi vilayetlere göç etmeyi tercih etmeleri gerektiği sınırlandırıldı
  • Ücretsiz: Filtrelenebilir ve sıralanabilir tam ekran Nüfus Verileri paneli, nüfusunuz hakkında ihtiyacınız olduğunu düşündüğünüzden daha fazla bilgi içerir
  • Voice of the People: Devrimler sırasında tahttan feragat etmek için ek içerik eklendi
  • Voice of the People: Ofisten istifa et karakter etkileşimi eklendi
  • Voice of the People: Gizli Polisi olan ülkeler için ek karakter etkileşimleri uygulandı ve böylece sorunlu karakterlere suikast yapılmasına olanak sağlandı

DD106_02.png

Geliştirmeler
  • Devam etmekte olan bir savaştan bir savaş hedefi devralan yeni ortaya çıkmış bir ülke, artık bu savaş hedefleri için savaş hedefinin sahibi tarafından otomatik olarak yeni bir hamleyle ekstra kötü şöhret olmadan hedef alınacaktır. Bu değişiklikle giderilen ortak bir sorun da devrimlerin artık savaş hedeflerini geçersiz kılmamasıdır.
  • Artık bir birleşmenin hedefi olan bir nizamın (A) tamamını farklı bir nizamla(B) birleştirmek mümkündür. Bu, A ile birleşmek için seyahat eden nizamları yeniden hedefleyecek, böylece B ile birleşmek için seyahat edecekler. Daha önce, bu tür bir birleştirme mümkün değildi.
  • Sanat ihtiyacı kategorisi yeni bir Boş Zaman kategorisiyle değiştirilerek, halkınız arasındaki en zenginlerin kendilerini havalı bir şekilde tatmin etmelerine olanak sağlandı. Bu ihtiyaç çoğunlukla Güzel Sanatlardan oluşmakla birlikte, Clippers, Hafif Silahlar, Şarap, Uçaklar vb. gibi diğer mallardan da oluşmaktadır. Bu diğer mallar pazarınızda son derece nadirse, hizmetler düşük ağırlıklı bir yedek olarak işlev görür.
  • Bir Vasal Bağımsızlık veya Özerkliği Artırma diplomatik hamlesi başlattığında, bu hamle artık overlordun başkenti yerine Vasalın başkentinde gerçekleşir.
  • Bir hamlenin kontrolünü ele geçiren overlordlar artık taraf değiştirme seçeneğine sahip değil
  • Yerli Ayaklanmalarında artık Dağınık ülke savunmacı değil saldırgan konumunda ve bu nedenle artık sömürgeci ülkenin kendi hamlelerini başlatmasına engel olmuyor
  • Bir birlik grubundaki tüm birlikleri yükseltmek için buton eklendi
  • Oyun artık mevcut sürümünüzle uyumlu olmayan modlarla başlatılırsa sizi uyaracaktır. "Yoksay" düğmesine basıldığında oyunun mevcut sürümü için bu uyarı yok sayılacaktır.
  • Garibaldi artık ülkeleri otokratik devrimlere karşı savunmak için gelmeyecek (örneğin Garibaldi Hint Köylü ayaklanmalarına karışmamalı)
  • Garibaldi artık demokratik ülkeleri çok daha zayıf otokratik ülkelere karşı savunmak için gelmeyecek (örneğin Garibaldi ABD'yi Amerikan yerlilerine karşı savunmamalı)
  • Garibaldi artık otokratik ülkelere karşı demokratik eğilimli devrimler ve ayrılmalar için savaşmak üzere gelebilir
  • Artık sadece tamamen işgal edilmiş vilayetler savaş yorgunluğuna katkıda bulunuyor, işgalin ilerleyişi herhangi bir etki yaratmıyor
  • Yeni Kitlesel Göç Cazibesi konsepti eklendi
  • Göç kavramları, oyunun mevcut durumunu daha iyi temsil edecek ve birbiriyle daha bağlantılı olacak şekilde güncellendi
  • Nizamlar için seferberlik ve hareket hızı etkenleri ve nizamlar için birim etkenleri eklendi
  • Bir Askeri Nizamdaki tüm yükseltilebilir birimleri ve oyuncunun sahip olduğu tüm Nizamları yükseltmek için bir buton eklendi
  • Karşı tarafın onları hedef alan bir Vasalı Serbest Bırak savaş hedefi varsa ve onlara karşı herhangi bir ek savaş hedefi eklememişse, bir oyunda vasaların taraf değiştirmesi artık mümkün (Yapay zeka bunu yalnızca İsyankar olduklarında yapacaktır)
  • Artık isyan eden ve insan kontrolündeki vasallara savaş hedefi olarak Bağımsızlık veya Özerkliği Artırma teklif ederek onları etkilemeye çalışmak mümkün. Ayrıca tersine ikna da destekleniyor, böylece vasal bu savaş hedeflerinden biri karşılığında overlorduna karşı taraf olmayı teklif edebiliyor.
  • Bir anlaşmayı manuel olarak bozmanın ve otomatik olarak bozmanın etkileri artık farklı olabilir, bir İttifakı otomatik olarak bozmak bir ilişki darbesine neden olmaz, mesela yine de bir ateşkes yaratır
  • Tarihi Karakterler için daha fazla URL eklendi
  • Kanallar artık göç çekiciliğine bir bonus sağlıyor
  • Budist olmayan Dindar Çıkar Grubu liderleri için kellik zorunluluğu artık yok
  • Pampas vilayet özelliği artık çiftçiliğe de bonus veriyor
  • Moğolistan şu anda sadece Dış Moğolistan'da serbest bırakılıyor. Büyük Moğolistan için biraz daha çaba sarf edilmesi gerekecek.
  • Japonya, Kore, Siyam, Vietnam, Tibet ve Kamboçya artık Serikültür teknolojisi ile başlıyor
  • İç ve Dış Moğolistan'ın nüfus/tarıma elverişli arazisi 1836'daki durumu daha iyi yansıtacak şekilde ayarlandı
  • Monan'daki 'Gobi Çölü' özelliği 'Doğu Stepleri' ile değiştirildi
  • 'Tianshan' eyalet bölgesinin adı 'Tarim Havzası' olarak değiştirildi
  • Dzungaria'ya bir Moğol anavatanı eklendi
  • Dzungaria ve Tarım Havzası'nın demografik verileri 1836'daki durumu daha iyi yansıtacak şekilde güncellenmiştir
  • Gözden geçirilmiş Bulgar ve Korsika isim listeleri
  • Serbest Ticaretin yürürlüğe girmesi, Çin'de afyon yasağını kaldıracaktır
  • Diplomatik Eylemler merceğindeki bilgi kutusu ipuçları ve performans iyileştirildi
  • Dağınık ülkeler artık gerginliğe ve devam eden bir yerli ayaklanmasının olup olmamasına bağlı olarak hangi tutumu sergileyeceklerine dair kendi mantıklarına sahipler ve aslında herhangi bir teknik önemi olmayan dostane bir tutumu rastgele sergilemeyecekler
  • Taiping vilayetlerinin seçilmesi için artık kargaşa gerekiyor
  • Beluçistan'ın artık Pan-Milliyetçilikten ziyade Milliyetçiliğe ihtiyacı var
  • Karakter havuzundan Hollandalı bir general, general ve Çıkar Grubu lideri olarak görev yapacağı Dutch East Indies'e aktarıldı.

DD106_03.jpg

Yapay Zeka
  • Askeri yapay zeka artık karargahlardaki nizamları organize etme konusunda çok daha iyi ve daha dengeli boyutlara sahip olmak için nizamlar oluşturacak, birleştirecek, bölecek ve yeniden düzenleyecek
  • Askeri yapay zeka artık savaşlar sırasında, başka türlü düzgün bir şekilde koruyamayacağı cepheleri savunmak veya ilerlemek için geçici nizamları bölebilir. Geçici nizamlar, savaş bittikten sonra ana nizamlarla tekrar birleştirilir.
  • YZ artık diplomatik hamlelerde iyi ilişkilere sahip olmadığı yabancı güçlere boyun eğmeye daha az ilgi duyuyor
  • Askeri yapay zeka artık önemli karargahlarda o karargahı savunmaya odaklanacak ve çok uzağa gitmeyecek açık garnizon nizamları oluşturacak. Garnizonların kendi ayrı seferberlik mantığı var ve genellikle savaş sırasında karargâhlarına yönelik algılanan bir tehdit varsa harekete geçirilirler.
  • Yapay zeka artık diplomatik hamlelerde, özellikle de önemli bir değere sahiplerse, vasalından vazgeçme konusunda daha isteksiz
  • Yapay zeka artık başkentlerini savunmaya daha fazla önem veriyor, özellikle de arka kapıdan gelen deniz istilalarına karşı
  • Yapay zeka artık, generaller cephede ortalamanın altında kalitede birlikleri komuta ediyorsa, başarısız saldırılarla genel ilerlemeyi tersine çevirmemek için generalleri için savunma emirleri kullanma eğilimindedir
  • Yapay zeka artık hangi binaların inşa edileceğini ve hangi Üretim Yöntem'lerinin değiştirileceğini belirlerken iş niteliklerini daha önemli bir faktör olarak değerlendiriyor

DD106_04.jpg

Denge
  • Deniz Gücü Projeksiyonundan alabileceğiniz diplomatik ilgi miktarı sınırlandırıldı
  • Teknolojiler artık maksimum İlgi miktarını artırabilir
  • Gıda Endüstrilerine, tüketim malı olarak Balık veya Et arasında seçim yapmanızı sağlayan başka bir konserve Üretim Yöntemi eklendi
  • Tahıl üretimi 30/50/90/140'tan 20/40/80/120'ye düşürüldü
  • Güney Afrika'nın başlangıç donanması kaldırıldı.
  • Şirket kurmak ve dağıtmak için bir bekleme süresi eklendi. Yeni kurulan bir şirket hemen dağıtılamaz ve yeni dağıtılan bir şirket hemen yeniden kurulamaz.
  • Poplar artık istihdam güncellemeleri sırasında iş memnuniyetlerini göz önünde bulunduracak.
  • Kitlesel açlığı önlemek için Dağınık ülkelere verilen cezalar azaltıldı
  • Çoğu ülke için Tarih dosyalarındaki Nizamların başlangıç durumları yeniden dengelendi
  • Sert Kereste Üretimi ve Odaklanmış Sert Kereste Üretimi, Üretim Yöntemleri Sert Kereste üretimini %10 ve %20'ye düşürdü
  • Geçim Tarlalarından elde edilen gıda miktarı seviye başına 2,5'ten 2'ye düşürüldü
  • Kışkırtıcılar artık sadece altı ayda bir seçime katılabilir.
  • Başlangıçtaki İspanyol, Hansa, East Indies, Lüksemburg, Portekiz, Prusya ve Rus nizamları tarihsel durumu daha iyi yansıtacak şekilde düzenlendi.
  • Göç Kampanyası yeniden dengelendi ve artık daha düşük bir çarpma bonusu ile birlikte düz bir göç çekme bonusu sağlıyor.
  • Artık tam istihdamlı olmayan bir bina seviyesinin küçültülmesi, sadece personel sayısıyla orantılı sayıda radikal üretir ve eğer hiç istihdam yoksa hiç radikal yaratmaz
  • Asfalt Yol artık Pop'lardan herhangi bir altyapı bonusu eklememektedir
  • Bir vilayetteki Pop'ların Otomobil Tüketimi artık küçük bir miktar altyapı ekliyor ve bu miktar Asfalt Yollar araştırıldığında artıyor
  • Devlet Ateizmine geçmek artık size birleşik vilayetlerde daha fazla sayıda 'din değiştiren pop' sağlar
  • Panikle Geri Çekilme'ye çatışma cezaları eklendi
  • Kontrollü ve Panikle Geri Çekilmeye moral hasarı cezaları eklendi
  • Boğazlar eklendi: Sumatra ve Java, Java ve Bali, Zelanda ve Jutland ve Yeni Zelanda
  • Narenciye Bahçesi Üretim Yöntemi artık tüm buğdayı tüketmiyor
  • Dikenli Telli Çitler şimdi Sahra Tahkimatı araştırıldıktan sonra açılıyor
  • Grao Para'da Serflik kaldırıldı ve Köle Ticareti Kölelik Uzlaşması ile değiştirildi
  • Daha önce 10 seviye binalara ihtiyaç duyan şirketler artık sadece 3 seviyeye ihtiyaç duyuyor
  • Bazı Süvari birimleri için aktif etme teknolojileri değiştirildi
  • Tüketici Malları Eğitimi artık mallar için piyasa fiyatları yerine yerel fiyatlara bakıyor
  • Çeşitli arazilerdeki nizamlar için seyahat süresi azaltıldı
  • Hücum Birlikleri Teknolojisi artık Siper, Manga ve Mekanize Piyadelere Hücum bonusu veriyor
  • Brezilya monarşisi artık Büyük Güç statüsünden faydalanıyor
  • Çin şimdi Kapalı Sınırlar yasası ile başlıyor
  • Brezilya köle ticareti etkinlikleri için deniz gücü intikali gereksinimi büyük ölçüde artırıldı.
  • Harcamaları karşılayabilmekten kaynaklanan İş Tatmini artık sabit bir değer olmak yerine gelir/gider oranıyla ölçekleniyor
  • Bir ülke İstila Öncesi Haline Geriletildiğinde, artık prestij kaybı cezası alır ve 5 yıl boyunca herhangi bir agresif diplomatik oyun başlatamaz
  • Pop'ların özellikle 20+ Refah aralığında kategoriler arasında ihtiyaçları yeniden dengelendi
  • Hanyang Bölüğü artık Şarapnel Topçusu için %20 saldırı bonusu veriyor
  • Adalardan ve sebepsiz yere çatışmayı engellediği diğer alanlardan Geçilemez Arazi kaldırıldı
  • Elastikler Üretim Yöntemi için Kauçuk girdisi 10'a düşürüldü
  • Metal İşleme Çelik Aletler için Kauçuk tüketimi ve Alet üretimi düşürüldü
  • Güçlendirilmiş Ahşap Gemilerin Makine tüketimi azaltıldı
  • Buharlı Gemiler Üretim yönteminde Buharlı Gemilerin üretimi artırıldı
  • Metropoliten Demiryolu için etken düşürüldü
  • Amirallerin Konvoylara Refakat görevlerindeki Müdahale şansı düşürüldü
  • Deneyimli ve Uzman Konvoy Akıncılarına Denizaltı Saldırı Etkeni eklendi
  • Piratini, Warsangali ve Isaaq'a bir Tarla eklendi
  • Getiri bonuslarını daha değerli hale getirmek için bazı Şirketler gözden geçirildi ve dengelendi
  • Sokak Lambaları Üretim Yöntemlerinden Kaynaklanan Altyapı Miktarı %50 azaltıldı
  • Askeri endüstrilerdeki orta/üst tabaka nüfusun Silahlı Kuvvetlere olan çekiciliği artırıldı.
  • Afyon Savaşlarını Kaybetme etkeninden kaynaklanan askeri cezalar biraz azaltıldı.
  • Afyon Savaşlarını kaybetmekten kaynaklanan radikaller artırıldı
  • Taiping Krallığı artık çok daha büyük bir tehdit olacak
  • Güney Carolina, Georgia ve Florida'ya boya potansiyelleri eklendi.
  • Kitlesel Göç artık tüm ülkede değil, özellikle ilgili vilayetlerde (örneğin anavatanlar) kargaşa veya yaşam standardı olup olmadığını sürekli olarak kontrol ediyor
  • Svealand ve Åland arasındaki boğaz kaldırıldı
  • Halka Açık Mülkiyet artık Motor Endüstrisinin tüm seviyelerinde mevcut
  • Tüketimleri olmadığı için Meksika'daki Topçu Dökümevi kaldırıldı
  • Kirlilik Artık Kumaş Üretim Yöntemleri Yerine Et Üretim Yöntemlerinde
  • "Sosyalist Demagog" artık daha seyrek ortaya çıkacak
  • Bolivya'yı kuklalaştırmak Peru-Bolivya günlük girdisini başarısız kılıyor
  • Ren Konfederasyonu'nun kurulması için gereken şartlar artırıldı
  • Hükümetle temelde aynı fikirde olan karakterler artık sürgün edilemiyor.
  • Zengin alt tabaka nüfusunun Küçük Burjuvaziye katılma şansı artırıldı
  • Kaynak binalarındaki esnaflar artık Küçük Burjuvazi'ye katılabilir.
  • Zengin alt tabaka nüfusunun Küçük Burjuvaziye katılma şansı artırıldı.
  • Grev olayı artık tüm ülkenin verimliliğini azaltmıyor.
  • Seçilmiş Bürokratlar kanunu artık ham Küçük Burjuvazi'nin siyasi gücünü artırmak yerine Bürokratları Küçük Burjuvazi'ye katılmaya daha meyilli hale getiriyor.
  • Irsi Bürokratlar kanunu artık ham Toprak Sahibi Soyluların siyasi gücü yerine Aristokratların siyasi gücünü artırıyor.
  • Atanmış Bürokratlar yasası artık Aydınların siyasi gücü yerine Bürokratların siyasi gücünü artırıyor.
  • Kolektivist Tarım altındaki geçim binaları artık daha az Din Adamı istihdam ediyor.
  • Monarşi yasası artık Toprak Sahibi Soyluların nüfuzuna düz bir bonus sağlamak yerine Aristokratların siyasi gücünü artırıyor.
  • Konsey Cumhuriyetleri artık ilerici yasalar çıkarmaya ve endüstriyel olarak gelişmeye daha meyilli.
  • Kışkırtıcılar artık desteklemedikleri yasaların çıkarılmasına müdahale etmiyor.
  • Kitlesel göç şansına karşı az vilayet sayısı cezası artık bölme yerine çarpımsal bir etkenle işliyor
  • Göç için nüfus faktörünün değeri yeniden dengelendi.
  • Karadağ ve Nejd'e Tahıl İthalat Ticaret Rotası Verdi
  • Compañía Sudamericana de Vapores'in Getirisinde artık Limanlar Yerine Tersaneler var
  • Çıkar grubu liderlerinin sürgüne gönderilmesi artık çıkar gruplarını öfkelendiriyor.
  • Realist Sanatı Himaye'ye al artık çok fazla Sanat Akademisine ihtiyaç duymuyor
  • Yunanistan'ın Olimpiyatları Yeniden Düzenle Günlük Girdisi için Bürokrasi Cezası düşürüldü.

DD106_05.png

Sanat
  • Tanklar ve Toplar artık yenildiklerinde patlıyor
  • Saldırı sırasında savaş dekorlarına Kimyasal Savaş seferberliği seçeneğinin bir görseli eklendi
  • Lokomotif tipleri artık kültüre, siyasi bağlantılara ve pazar bağlantılarına göre belirleniyor
  • Bölgedeki Yaşam Standartlarını temsil etmek için şehir binalarına görseller eklendi
  • Cephe grafiklerine yeni ilk yardım arabası ve sahra hastanesi 3D modelleri eklendi
  • Devrim bayraklarının siyah görünmesiyle ilgili bir sorun düzeltildi, artık devrimci çıkar grubu rengiyle doğru renklendirildiler
  • Meiji Restorasyonu tamamlandıktan sonra Japon karakterleri ve nüfusları daha Avrupai modaya geçiş yapacak
  • Yeni Alev Makineleri efektleri eklendi
  • Maxim makineli tüfek görseli ve ses efektleri eklendi
  • Gemiler artık battığında suyun sıçramasını sağlıyor
  • Savaşlar sona erdiğinde yeni vfx eklendi
  • Bazı Asya binalarının birbiriyle kesişmesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Oyuncu Voice of The People DLC'sini açmamışsa askeri bayrakların görünmemesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Harita birimleri silahları ile ilgili geliştirilmiş detaylar
  • Denizaltı ve Torpido Botu tarafından ateşlenen torpidonun menzili azaltıldı
  • Donanma gemileri Fırkateyn, Monitör ve Denizaltı 3D modelindeki ışık maskelemesi düzeltildi

DD106_06.jpg

Arayüz
  • Nizam bilgi kutusuna insan gücü, organizasyon ve moral çubukları eklendi
  • Transfer Açılır Penceresinde birimlerin ve komutanların tamamını veya yarısını bir taraftan diğer tarafa taşımak için hızlı eylem düğmeleri eklendi
  • Mallar bilgi kutusuna gümrük vergileri ve tüketim vergileri hakkında bilgi eklendi ve ayrıca bunları doğrudan değiştirmek için düğmeler eklendi
  • "Diplomatik Hamle Başlat" onayına Askeri Güçlerini ve Hamlenin her iki tarafına da katılma ihtimallerini gösteren Kararsız Ülkeler tablosu eklendi
  • Aynı konumda birden fazla düşman/müttefik birliği olduğunda, bunlar artık harita işaretlerinden oluşan bir 'kule' oluşturmak yerine özet bir görünüm gösteren tek bir harita işaretinde birleştiriliyor. Birleştirilmiş harita işaretçisine tıkladığınızda, içerdiği oluşumlardan herhangi birini seçmenize izin veren bir seçim listesi açılacaktır. Oyuncunun orduları her zaman kendi bireysel harita işaretçilerine sahip olmaya devam eder.
  • Bina genişletme bilgi kutusu artık personel eksikliği olan binaların ve sıraya alınmış inşaatların etkisini hesaba katıyor ve bu nedenle artık çoğunlukla boş olan veya halihazırda inşa edilen bir sürü seviyesi olan bir bina için aşırı iyimser gelir tahminleri göstermiyor
  • Seçim menüsü butonlarına varsayılan bir birim tipinin birimlerinin mevcut + beklenen miktarı eklendi.
  • Bir Ordudaki Birim Türü bilgi kutusuna bir Birim Türündeki mevcut + beklenen birim miktarı eklendi.
  • İnşaat Etkileşimi listesine İstihdam, Vilayet Özellikleri, Üretim Yöntemleri ve Yerel Fiyatları gösteren daha ayrıntılı bir liste öğesi eklendi.
  • ! bildirimi artık fare üzerine geldikten sonra yeni açılmış üretim yönteminden kaldırılıyor
  • Üretim yöntemlerini değiştirmek için kullanılan bilgi kutusu artık değişiklik yürürlüğe girdikten hemen sonra binanın üretimi, tüketimi, geliri ve istihdamı hakkında çok daha doğru bilgiler gösterecek.
  • Aktif bir üretim yöntemini gösteren bilgi kutusu artık verimlilik, tüketim ve üretim çarpanlarını (ölçek ekonomisi gibi) düzgün bir şekilde dikkate alıyor
  • Niteliklerin gösterilme şekli revize edilerek, her bir pop tipi için niteliklerin yalnızca iş memnuniyeti ve pop türü ücreti gibi faktörlere dayalı olarak, niteliklere sahip pop'un işi gerçekten alma konusunda makul bir şansa sahip olması durumunda gösterilmesi sağlandı; yani artık nitelik rakamlarına, hem niteliklere sahip hem de söz konusu işi gerçekten yapmayı düşünecek pop'lara sahip olup olmadığınızı göstermesi açısından gerçekten güvenilebilir
  • Vilayetlere ve vilayetlerden göç miktarını gösteren yeni Göç haritası modu eklendi
  • Kitlesel göçlerin hangi ülkeleri hedef alabileceğine dair kabaca bir fikir veren yeni Kitlesel Göç Çekimi harita modu eklendi
  • Kitlesel göçler için uygun olan vilayetler arasındaki göç cazibesini gösteren yeni Kitlesel Göç Potansiyeli Hedefleri harita modu eklendi
  • Sağ tık menüsüne Ordunun adı/ikonu için özelleştirme düğmesi eklendi.
  • Günlük girdileri için gruplar eklendi
  • Bir Ülke için size ve ilişkinize kim olduklarını açıklayan kısa bir "etiket" ve bir "durum" eklendi.
  • Yapay Zeka Stratejileri artık bir Ülke bilgi kutusunda gösteriliyor
  • Karakter Etkileşimi bekleme süresi artık etkileşim tetiklenmeden önce önizleme olarak gösteriliyor
  • İşe almak istemeyen veya alamayan binalar artık tam olarak neden işe almak istemediklerini/alamadıklarını gösteren daha ayrıntılı bilgi kutusu gösteriyor
  • Askeri Panel'deki orduların düzeni yeniden düzenlendi
  • Pazar içi göçün nasıl işlediğini ve popların pazarınızda nereye taşındığını daha iyi göstermek için Göç Cazibesi harita modu yalnızca pazarınızdaki vilayetleri gösterecek şekilde yeniden düzenlendi
  • Göç bilgi kutusu artık bir eyaletin kitlesel göçler için uygun olup olmadığını gösteriyor
  • Çıkar grubu bilgi kutusu düzenlendi ve temizlendi
  • Üst çubuğa Kötü Şöhret değeri eklendi.
  • Diplomatik Hamlede bir Ülkenin her bir taraf için tercihini, iç içe geçmiş bilgi kutusunun birkaç katmanı arasında gezinmek zorunda kalmadan doğrudan Ülkeleri Cezbet Panelinde gösteriliyor
  • Hükümet Çıkar Grupları artık Ülke bilgi kutusuna eklendi
  • Bir Ülke bilgi kutusunda İlişkilerinizin gittiği yön (yukarı/aşağı) artık görülebilir
  • "Vilayet Vergi Gelirleri" metin listesi tablo olarak aynı bilgilerle değiştirildi
  • Devam Eden Diplomatik Anlaşmalar Yan Bilgi bölümü kaldırıldı (sabitlenebilir Ülkeler ile değiştirildi)
  • Filolar sıfırlandığında, artık Diplomatik Hamle Cezbet panelinde görünmeyeceklerdir
  • Seferberlik sıfır olduğunda, artık Diplomatik Hamle Cezbet panelinde görünmeyecektir
  • Kullanıcı arayüzünün sol tarafındaki panellerde yer alan listeler, pencereyi kapatıp yeniden açtığınızda artık konumlarını en üste sıfırlamıyor. Sekmeler arasında geçiş yaparken de eski konumlarını koruyorlar.
  • Kenar çubuğu düğmesine şirketler simgesi eklendi
  • NO_ORIGIN_FORMATION_SELECTED'in Transfer Açılır Penceresinde bilgi kutusu metni olarak gösterilmesi sorunu düzeltildi.
  • Komutanı olmayan bir ordu veya filo artık başka bir ordu/filoyla birleştirilebilir
  • Üretim yöntemlerini değiştirme bilgi kutusu artık bir ÜY'nin değiştirilmesinin diğer ÜY'lerin (mülkiyet ÜY'leri gibi) değişmesine neden olup olmayacağı konusunda sizi uyarıyor ve bu değişikliklerin etkilerini üretim, gelir vb. hesaplamalarına dahil ediyor
  • Göç değerleri artık yıllık değerler yerine haftalık değerler olarak gösterilmektedir (birkaç istisna dışında)
  • Pazar panelindeki her bir Mal öğesine küçük bir Fiyat grafiği eklendi
  • Asker sayısı artık Diplomatik Hamle Cezbet panelinde görülebilir
  • Elektrik şirketleri için yeni simge eklendi
  • Köle Vilayeti bilgi kutusunda belirtilen Köle nüfuslarının bir bilgi kutusuna sahip olmaması düzeltildi
  • Yetersiz nitelikler için uyarı artık, eksik niteliklerin ilgili nüfus türleri için kaç aylık mevcut nitelik artışını temsil ettiği gibi daha fazla bilgi sağlamaktadır
  • Diplomatik bir anlaşmanın bozulmak üzere olduğuna dair uyarılar artık sadece ilişkiler devam eden eylemler/etkiler nedeniyle aktif olarak kırılma noktasına doğru eğilim gösteriyorsa ortaya çıkıyor, kırılma noktasına yakınsa ancak daha fazla yükselmek/düşmek için bir neden yoksa ortaya çıkmıyor
  • Bir anlaşma bozulduğunda veya bozulmak üzere olduğunda, arayüz artık bozulma nedeni hakkında çok daha net ve okunabilir bilgiler sağlayacaktır
  • Yıkım ve Kargaşa Etkisi Harita İşaretleyicileri artık Vilayet vurgulanıyorsa orta yakınlaşma seviyesinde görülebilir
  • YZ Stratejilerini kaydırmaya gerek kalmadan göstermek için Ülke Ayrıntıları panelinin düzeni değiştirildi
  • Ülkeler bilgi kutusundaki öğeler önem sırasını daha yakından yansıtacak şekilde yeniden sıraladı
  • Bir Ülkenin sahip olduğu Vasal Türleri artık bir ülke bilgi kutusunda gösteriliyor
  • Ülke ayrıntıları panelindeki istatistikler için Derece Numarası görünür hale getirildi
  • "Size karşı tutum" simgesi artık Diplomatik Hamle Cezbet panelindeki her Ülke üzerinde görünüyor
  • Diplomatik Hamle Cezbet panelinde tüm şeritler Ülkenin toplam Güç İntikaline göre sıralandı
  • Kışkırtıcı sayısı üzerine gelindiğinde Kışkırtıcı Slotlarının nereden geldiğine dair bilgi kutusu eklendi
  • Siyasi güç için bilgi kutusu, artık kölelerin siyasi güce sahip olmamasının nedenini gösteriyor
  • Eskiden bir cephede İlerleyen ancak Savunmaya geçen generaller artık eski İlerleme ilerlemelerini cephe tarafının birleşik İlerleme sayacına katmıyor (yalnızca görsel hata)
  • Bir Mal için Yerel Fiyat sekmesindeki sıralama başlığı düğmeleri için bilgi kutusu eklendi.
  • Düzen hiyerarşisini düzleştirerek Yan Bilginin performansı iyileştirildi
  • Diplomatik Hamlelerin Yan Bilgilerden kaldırılabilmesi mümkün hale getirildi
  • Siyasi Hareketlerin Yan Bilgiden kaldırılabilmesi mümkün hale getirildi
  • Diplomasi Haritası Moduna Tutum ve İlişkileri gösteren bir Ülke Haritası İşaretçisi eklendi
  • Diplomatik Hamle Cezbet panelindeki düzenlemeler yapıldı, genel olarak daha iyi bir genel bakış sağlamak için her şey daha derli toplu hale getirildi
  • Bildirim Akışının Yan Bilginin solunda gösterilmesi için bir ayar eklendi
  • Bildirimlere renkler eklendi (iyi/nötr/kötü)
  • Ordu transfer açılır penceresi artık vilayet ve birim filtrelerini destekliyor
  • Ülke taburu bilgi kutusunda  Ordu dökümleri eklendi.
  • Birim tipi simgelerinin bazen iç içe bilgi kutularında görünmemesine neden olan sorun düzeltildi
  • Artık Transfer Açılır penceresinde Komutanların taraf değiştirememesinin nedenini gösterecek
  • Hem ana menüde hem de oyun içi menüde oyun yükleme metni artık tutarlılık için 'Oyunu Yükle' yazıyor
  • Çeşitli yerlerdeki uzun ülke isimleri düzeltildi
  • Farklı diller için Lenslerdeki üst üste binen metinler düzeltildi
  • Oyuncuların cezbetme tekliflerine cevap verme süresi 7 günden 14 güne çıkarıldı.Yapay zeka yine de birkaç gün içinde cevap vermelidir.
  • Çok fazla komutanı olan Nizamı Dağıtmaya çalışırken verilen bilgi kutusu artık daha anlaşılır
  • İlişkileri geliştiren veya zedeleyen Diplomatik Eylemler için bilgi kutusu daha az kafa karıştırıcı olacak şekilde yeniden ifade edildi
  • Komutan emirleri için daha iyi bilgi kutuları eklendi
  • "Yakınlaştır" (z) ve "Yan Bilgiye Sabitle" (x) için klavye kısayolları eklendi
  • Tüm Bilgi Paneli başlıklarına "Ayrıntılara git" klavye kısayolu eklendi
  • Din dokusu artık Din bilgi kutusunda görülebilir
  • Ülkeleri Yan Bilgiye sabitleme olanağı sağlandı
  • Tüm Yan Bilgi öğeleri daha fazla ve daha iyi bilgi içerecek şekilde yeniden düzenlendi
  • Pazar Malları Kıtlığı artık Bildirim ayarları panelinde tekrarlanmıyor.
  • Teknoloji ağacındaki yeni açılacak birimlerin etrafında artık çerçeve var
  • Oyunu yükle seçeneği mevcut değilse, tutarlılık için 'Oyunu Yükle' metnini italik olarak gösteren bir oyun içi menü görünecektir
  • Yahudiliğin rengi açık mavi olarak değiştirildi
  • Boş bir ordunun seferberlik durumunun doğru görüntülenmemesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Kalıcı Değiştiriciler için "Asla" etiketi "Kalıcı" olarak değiştirildi
  • Kültürel kargaşa artık tutarlı sayı yuvarlamasıyla görüntüleniyor.
  • Vasal Olarak Özgür Bırakma seçeneği, Diplomasi panelindeki Varsayılan Özgür Bırakma varsayılan seçenek olacak
  • Deniz noktası adlarına yerelleştirme eklendi
  • Yıpranma konsepti güncellendi

DD106_07.png

Performans
  • Oyunun sonlarına doğru performansı iyileştirmek amacıyla dünyadaki toplam nüfus sayısını azaltmak için popların nasıl göç ettiği yeniden düzenlendi
  • Yeni bir oyuna başlarken yükleme süreleri kısaltıldı
  • Yapay zeka harcama güncellemeleri daha performanslı hale getirildi
  • Performansı artırmak için bazı partikül tekstürlerinin boyutu azaltıldı
  • Devrim güncellemesinin gereksiz olduğunda bile her karede tüm örgü nesnelerini kapatmasıyla ilgili bir performans sorunu çözüldü
  • Diplomatik Hamlelerin performans üzerindeki etkileri, yapay zekanın tarafsızlığını ne zaman ilan etmek istediğini her adımda kontrol etmek yerine diplomatik hamle başına bir kez hesaplamasıyla azaltıldı
  • Gereksiz etken yeniden hesaplamalarını önlemek için optimize edilmiş savaş kodu
  • Savaş durumu güncellemeleri için denetimleri paralel hale getirildi
  • Daha iyi cache kullanımına yol açacak şekilde nesnenin bellek ayak izini azaltarak pop'ların yinelenmesi sırasında performans iyileştirildi
  • Birim moral hesaplamalarının performansı iyileştirildi

DD106_08.jpg

Modlama
  • Bazı göç tanımları yeniden adlandırıldı, yeniden yapılandırıldı veya kaldırıldı
  • Üretim Yöntemleri artık seçilebilmek için belirli mallara erişim gerektirdiklerini belirtebilir
  • Bir vilayette kaç kültürel topluluk bulunduğunu kontrol etmek için yeni trigger (num_cultural_communities) eklendi
  • Belirli bir eyaletin kitlesel geçişler için uygun olup olmadığını kontrol eden yeni trigger eklendi
  • Bilgi kutularına tablo oluşturma ve ekleme işlevi eklendi
  • Bir vilayetin veya ülkenin göç çekiciliğinin ne olduğunu kontrol edebilmek için göç çekiciliği için komut dosyası bağlantıları eklendi
  • Home_hq'ya oluşum, current_hq'ya oluşum, stratejik bölgeye merkez için yeni olay hedef bağlantıları
  • country_army_unit_type_fraction ve formation_army_unit_type_fraction trigger'ları bir ülkenin ordusundaki veya belirli bir nizamdaki belirli bir birim türünün oranını kontrol eder
  • country_navy_unit_type_fraction ve formation_navy_unit_type_fraction trigger'ları bir ülkenin donanmasındaki veya belirli bir nizamdaki belirli bir birim türünün oranını kontrol eder
  • army_mobilization_option_fraction triggerı, bir ülkenin ordusunda belirli bir seferberlik seçeneğine sahip birimlerin oranını kontrol eder
  • Konsol komutu `enactment_checkpoint <type>` eklendi
  • Gerçekçi olmadığı için `is_repairing` trigger`ı kaldırıldı

DD106_09.png

Hata Düzeltmeleri
  • Karakterlerden gelen savaş birimi etkenlerinin savaşta etkisiz kalmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Askeri bir nizamın belirli bir yere gidip gidemeyeceğini belirlemeye yönelik kontroller iyileştirildi
  • Kendilerini yol bulamaz halde bulan ordular, eğer mevcutsa, ülkelerinin başkent karargahı yerine tercihen kendi karargahlarına yeniden konumlandırılacaklardır
  • Askeri Nizamlar artık savaş amaçlarını ve belirlenmiş stratejik hedeflerini daha iyi bir şekilde takip edecekler
  • Nizamların sahip olunmayan topraklarda dolaşmasına neden olabilen bir sorun düzeltildi
  • Kıtalararası cephe birleştirme düzeltildi. Bu düzeltme, örneğin Danimarka'da kesin bir savaş kazanan Fransız birliklerinin, Danimarka'da açılan farklı bir cepheye konuşlanmak yerine, sadece orada da bir Danimarka cephesi olduğu için Kenya'ya gitmeye karar vermesini engelliyor
  • Çatışan savaş hedeflerinin bir parçası olarak bir ülkenin hem ilhak edileceği hem de toprak alacağı bir barış anlaşmasının önerilmesine izin veren bir sorunun neden olduğu çökme düzeltildi
  • Oyunun seyahat noktası tanımlarını oyun dosyalarından nasıl yüklediğiyle ilgili bir senkronizasyon hatası düzeltildi
  • Overlordu ilhak edilen bir vasala ait vilayetlerin savaş sona erdikten sonra da yeni overlordu tarafından işgal edilmiş sayılmasına neden olan sorun düzeltildi
  • Bir Deniz İstilasında terhis edilen nizamların otomatik olarak harekete geçeceğine dair eksik bilgi eklendi
  • Otonomiyi Artır/Azalt diplomatik hamleleri için NULL_OBJ metnini gösteren bilgi kutusu düzeltildi
  • Cephe oluşturulmadan önce bir oluşumu konuşlandırmak için yeni bir cephe bulmaya çalışan bir operasyon sırası sorunu düzeltildi. Bu düzeltme, örneğin Danimarka'da kesin bir muharebe kazanan Fransız birliklerinin Danimarka'da açılan farklı bir cepheye konuşlanmak yerine "bu güzel bir muharebeydi beyler, hadi eve gidelim" diye karar vermesini engeller.
  • İttifaklar/Savunma Paktlarının diplomatik hamleler sırasında, Müttefik Çağır kullanılmadığı halde müttefikin tarafsız kalması durumunda otomatik olarak Müttefikliğin/Savunma Paktının bozulmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Harita modu kilitleme artık beklendiği gibi çalışıyor
  • Ülkelerin teslim olması nedeniyle önerilen barış anlaşmalarının geçersiz hale gelmesine neden olan bir hata düzeltildi. Barış anlaşması savaş hedefleri artık ülkeler savaştan ayrıldığında yeniden doğrulanıyor ve herhangi bir savaş hedefi geçersiz hale gelir ve kaldırılırsa aktif değil olarak belirlenecek.
  • Barış anlaşması önerme bilgi kutusunun geçersiz bir barış anlaşmasının önerilememe nedenini göstermemesine neden olan bir sorun düzeltildi
  • İlerleyen nizamların cephedeki dost nizamlardan birim ödünç almasını engelleyen bir hata düzeltildi
  • Ülkenizde bir devrim ya da ayrılma hareketi yaşanırken birlikleri ya da nizamları dağıtmanız artık mümkün değil, tıpkı bu koşullar altında binaları küçültemeyeceğiniz gibi
  • Bilgi kutularında eksik olan askeri birim türü simgeleri düzeltildi.
  • Filo biriminin bilgi kutusundan terhis edilmiş olma durumu kaldırıldı
  • Askeri panel - Donanma sekmesindeki Filolar hakkında acemi asker bilgileri kaldırıldı
  • Askeri nizam hareketlerinin neden olduğu senkronizasyon hatası düzeltildi
  • Savaş birimi etkenleri hesaplamalarından kaynaklanan bir çökme düzeltildi
  • İşgal grafiklerinin neden olduğu bir çökme düzeltildi
  • Oyuncunun çok sayıda kaydı varsa, oyun kaydetme öğelerinin yanlış bayrak göstermesine neden olan bir sorun düzeltildi
  • Yapay zekanın farklı işletim sistemlerinde farklı karargahlarda konuşlanmasının neden olduğu işletim sistemine bağlı senkronizasyon bozukluğu düzeltildi
  • Vilayetlerin geçici olarak dostlar tarafından işgal edilmesinin, işgal edilen müttefike savaş yorgunluğu eklemesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Binaların istihdam sonrası üretkenliklerinin bazen gerçekte olduğundan çok daha düşük olacak şekilde yanlış hesaplanmasına neden olan ve binaların kesinlikle işe almaları gerektiği halde işe almamalarına neden olan bir hata düzeltildi
  • Ateşkeslerin Birleşme hamlelerini engellememesine neden olan bir sorun düzeltildi
  • Belirli olay seçeneklerinde bilgi kutusu eklenemeyen etkenlerle ilgili bazı sorunlar düzeltildi
  • İspanyol Gribinin mevcut olmayan bir vilayette yayılmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Oyun durdurulmamışken kanun düğmelerine sağ tıklama sırasında meydana gelebilen bir çökme düzeltildi
  • Ölü durumda oluşturulmaya çalışılan acemi askerlerin neden olduğu bir çökme düzeltildi
  • Deniz istilasının bir parçası olarak birleşmek için seyahat eden başka nizamlara sahip bir nizam kullanıldığında nizamların karışık bir duruma girmesine neden olan bir hata düzeltildi. Bu şekilde kafası karışan nizamlar daha sonra birleşememe veya karargaha düzgün bir şekilde ulaşamama gibi başka sorunlara yol açıyordu
  • Diplomatik bir hamlede müttefik veya aynı tarafta olan ülkelerin karargahlarına nizamların yerleştirilmesini engelleyen bir sorun düzeltildi
  • Büyüyen koloniler artık yerli ayaklanmaları veya ateşkesler sırasında geçici olarak kaldırılmıyor, bunun yerine sadece beklemeye alınıyor
  • Pozitif İş Memnuniyeti artık nüfusların devlet veya sübvansiyonlu pozisyonlarda işe alınmasını engellemiyor
  • Büyüyen Endüstriler artık Kimyasal Tesislere değil Patlayıcı Fabrikasına doğru etkeni veriyor
  • Tek Partili Devletin yürürlüğe girmesiyle birlikte artık siyasi partilerin kurulamaması gibi bir durum yaşanmamalıdır
  • Faşist, İntegralist ve Bonapartist ideolojilerin belirli çıkar grupları için düzgün görünmemesine neden olan hatalı kod düzeltildi
  • Brezilya için Cumhuriyetçilik Önerisi artık Pedro'yu ülkenin lideri olarak düzgün bir şekilde belirliyor.
  • "Avrupa Göçünü Teşvik Et" etkileşiminde kitlesel göç için uygun olmayan bir vilayetin seçilmesine ve bunun hemen iptal edilmesine neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Ticaret rotalarıyla ilgili bir çökme düzeltildi
  • Özel bina türlerinin yan bilgi ekranında görünmesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Sivil gemilerin haritada kaybolmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Gümrük birliği üyesi bir savaşta teslim olduğunda, gümrük birliği üyesi olmayanların hatalı olarak teslim olmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Anarşi'den gelen 'Evrensel Nüfus Siyasi Gücü' etkeninin birey sayısıyla çarpılmamasına neden olan ve çok az işe yaramasına yol açan bir hata düzeltildi
  • Devam eden inşaatlar ve personeli olmayan binalardan yerel malların gelecekteki fiyatlarının nasıl tahmin edildiğine ilişkin bazı sorunlar giderildi
  • Ulaşım ihtiyacının mal ikamesinin otomobiller lehine aşırı derecede sapmasına neden olan bir sorun düzeltildi, bu da pop'ların otomobil fiyatları en üst düzeye çıktığında bile trenler yerine otomobiller için çılgına dönmesine neden oluyordu
  • Teokrat, İntegralist veya Gelenekçi olmadıkları sürece, Devlet Ateizmi altında herhangi bir dinin kışkırtıcılarına liderlik vermek artık mümkün
  • Ülkelere, vilayetlere veya karakterlere uygulanan Ana Vatana Saldırı/Savunma etkenleri artık ana vatan topraklarında savaşan birimlere doğru şekilde uygulanıyor
  • Yükümlülükleri kullanan Vilayetleri Takas diplomatik eylem talepleri artık bir simge yerine pembe bir gülen yüzle sunulmuyor
  • Afyon savaşını kazandıktan sonra afyon yasağını kaldırma kararı şimdi doğru etkeni kaldırıyor
  • Köleler artık tehlikeli çalışma koşullarından etkileniyor
  • Grao Para ve Oranje artık Gayrimeşru Hükümetlerle başlamayacak
  • Fransa için Gelenekselci ideoloji, yerini Meşruiyetçi ideolojiye bıraktığı için devre dışı bırakıldı.
  • Carolina'yı birleştirmek artık tüm Dixie eyaletleri üzerinde hak iddia etmiyor
  • Carolina artık Teksas için olası bir birleşme olarak görünmüyor
  • Rusya artık başlangıçta tüm komutanlarını klonlamıyor
  • Pedro'nun ölümünden sonra Isabel'in Başkan olması sorunu çözüldü
  • Lider ideolojileri artık Liberalizme Giden Yolu düzgün bir şekilde tetikleyebilir
  • Bölünmüş Monarşistler artık Louis-Filippe'i ölümden döndüremez
  • Kazan'da artık Sünni devlet dini var
  • Louis-Philippe'in öldükten sonra Bölünmüş Monarşistleri bitirme durumunda yeniden canlanmasını önledi
  • Sepoy İsyanı artık var olmayan bir devleti ele geçirmeye çalışamaz
  • Kaynak ülke ilhak edildiğinde toplu göçlerin geçersiz duruma düşmesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Çıkar grubu etkenlerinin bazı meşruiyet hesaplamalarını etkilememesine neden olan bir sorun düzeltildi
  • Bazen ikmal yollarının Deniz Bölgesi panelinde görünmemesine neden olan hata düzeltildi.
  • Askeri nizam transfer ekranındaki Tümünü ve Yarısını transfer et düğmelerinin komutanları transfer etmemesine neden olan hata düzeltildi.
  • Gruptaki herkesi yükselt düğmesinin yükseltilmemiş askerleri doğru tanımlamaması ve yükseltmemesi sorunu düzeltildi
  • Yan Bilginin listeleri istenmediği halde yukarı veya aşağı kaydırdığı bazı durumlar düzeltildi
  • Yapay zeka ülkelerinin diplomatik hamlelerde kendi kendilerini cezbetmelerine izin veren bir hata düzeltildi
  • Birimleri boş bir nizama aktarmanın, bir nizamı dağıtmak üzere olduğunuza dair yanlış bir uyarıya neden olmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Birimleri sağ taraftaki nizamdan sol taraftaki nizama veya aynı anda her iki yöne aktarırken transfer onay bilgi kutusunun birim transferleri hakkında yanlış bilgi göstermesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Hükümdar Karakter Özelliklerinden gelen Meşruiyet etkilerinin doğru şekilde uygulanmamasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Şiddetli Sıtmalı Anavatanların Kolonizasyonu artık Kinin araştırılmamış olması nedeniyle engellenmiyor
  • Ateşkesler için bilgi kutuları artık sadece bir ülkeye değil, ateşkese dahil olan her iki ülkeye referans veriyor
  • Stratejik Hedef için bilgi kutusu artık vilayet sahibi tarafından kontrol edilmese bile stratejik bölge adını gösterecek
  • Bir Komutanın birimleri arasında Üretim Yöntemi kullanımına dayanan Günlük Girdileri, etkinlikler ve beceri özellikleri artık bunun yerine Komutanın nizamlardaki Savaş Birimi oranlarını referans almaktadır (örneğin Çamurdaki Savaş Günlük Girdisi ile ilgili bir hata düzeltilmiştir)
  • "Piratini not Piratiny" artık bir DLC başarımı değil
  • Mısır kanunlarının Yalnızcılık ile tetiklenmesi artık mümkün ve tamamlanması için artık Serbest Ticaret gerekiyor
  • Oldenburg'un adı Osnabrück olarak değiştirildi
  • Overlardları kendilerine bir kanun dayattığında, vasallar artık bir bildirim alacaklar
  • Panama Şirketi artık Devletin Anonim Şirket olmasını gerektirmiyor
  • Görüş Zayıflığı Savaş koşulu artık Ordu Savunması yerine Birim Savunmasını hedefliyor
  • Kurt Sürüsü Komutanı Emrinin Denizaltı yerine Destroyerlere ihtiyaç duymasıyla ilgili sorun düzeltildi
  • Protektora Yap açılır penceresinde Kukla, Protektora ile değiştirildi
  • Nizamların oluşturulduklarında görsel olarak karargahlarda konumlandırılmaması düzeltildi
  • "Hak Edilmemiş Suçlama" olayı artık boş bir kültürle ortaya çıkmayacak
  • Tek partili bir devlette iktidar partisinin isyana kalkıştığı durumlar için yedek bir olay eklendi
  • "Dünyaya Musallat Olan Hayalet" Günlük Girdisinde Sadıklar artık komünist harekete fayda sağlamıyor
  • İtalya'nın birleşmesi için artık Papalık Devleti'nin var olması gerekmiyor
  • Kanada kolonileri artık kararla birleştirildiklerinde hak taleplerini birbirlerine devrediyorlar
  • Metropolitan Demiryolu şimdi doğru durumu seçiyor
  • Torino Antlaşması imzalanırsa, İtalyan birleştiriciler artık Savoy'u ele geçirmeye çalışmayacaklardır
  • Binaların üretim yöntemlerini doğru şekilde doğrulamamasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Sadece askerlerden oluşan nizamların çağırılmamasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Ölü ve yaralı askerlerin bakmakla yükümlü olduğu muhtaçların vilayette geçim kaynağı ararken doğru şekilde hareket etmemesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Kanun uygulamak artık sadece itaat eden vasallara yapılabilir
  • Dağınık ülkelerin Bölünme ile sonuçlanmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Vassal ile ilgili bazı bilgi kutularının overlord adının yanında bir dizi hata göstermesine neden olan bir hata düzeltildi
  • Yapay zekanın sıralanmamış bir cephe kümesini yinelemesinden kaynaklanan senkronizasyon bozukluğu düzeltildi
  • Nızamları belirli bir şekilde birleştirerek nizam komutanı sınırının aşılmasına izin veren bir hata örneği düzeltildi
  • "Büyük Lokomotif Kovalamacası", barış zamanında bile tren çalmak eğlenceli olsa da, Amerikan İç Savaşı'nın sona ermesinden onlarca yıl sonra yeniden başlamayacak.
  • Şahsi Birlik altındaki vasallar cezbedilemez
  • Paratini'nin Bağımsızlık Mücadelesi Günlük Girdisi artık Olayı elde etmek için Brezilya'ya savaş ambargosu uygulamanız gerektiğini belirtiyor
  • Gökdelen bilgi kutusu artık Ölçek Ekonomisinden etkilendiğini göstermiyor
  • Başarılı bir deniz istilasından sonra nizamların görsel olarak takılı kalması düzeltildi
  • Nizamların boş cephelerde veya karargahlarda takılı kalması düzeltildi
  • Savaş dekorlarının zemin objelerini göstermemesi düzeltildi
  • "Hırsızlar ve Yalancılar" olayı artık boş lokalizasyonla ortaya çıkmayacak.
  • Kızıl Korku artık artık var olmayan bir ulusu hedef alan olayları ateşlemeye devam etmeyecek.
  • Quechua ve Güney Andean vasallarının ilhak edilmesi engellendi.
  • Yalnızcılık uygulayan ülkeler artık Çelik ve Kağıt ithalatı olaylarını alamayacak.
  • William Shubrick artık bir amiral.
  • Kanada Konfederasyonu artık vilayetleri düzgün bir şekilde birleştiriyor.
  • Expedition_events.120 olayı artık öksüz değil.
  • Büyük Kıtlık günlük girdisini tamamlamak artık etkenleri amaçlandığı gibi temizliyor.
  • Göç için nüfus faktörü uygulanırken ortaya çıkabilecek olası hassasiyet sorunları giderildi
  • Yalnızca komutanları olan dağılmış boş nizamların bu komutanları nasıl yeniden dağıttığına ilişkin bir hata düzeltildi ve iyileştirmeler yapıldı
  • Birimlerin geçersiz nizamlara gönderildiği bir çökme düzeltildi
  • Özel bir gümrük birliği anlaşmasını bozmanın vasal transfer savaş hedefi yaratmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • wedding.3'ün olay açıklamasındaki bir hata düzeltildi
  • Vilayet Takası'ndaki vilayet seçim widget'ının, sadece bir tarafın takas edilecek vilayeti olsa bile her iki taraf için de görünmesine neden olan hata düzeltildi
  • Verimsiz Binaları Düzeltme eğitimi için vurgulama düzeltildi
  • Kuril Adaları'nın hepsi birbirine bitişiktir
  • Protektora Konseptindeki gereksiz metin kaldırıldı
  • Seferberlik ve askere alma Vfx'lerindeki titreme hatası düzeltildi
  • "Ünlü Tiyatro Yazarı" etkenine bir zaman aşımı eklendi
  • Domingo Sarmiento artık 1811 doğumlu olarak doğru şekilde işaretlendi
  • Tarihsel çıkar grubu liderleri, farklı ideolojiler seçmiş çıkar grupları için ortaya çıkmamalıdır.
  • Hippopotamus olayındaki etkinlik seçenekleri değiştirildi
  • Grafik olmayan moddayken oyunun çökmesine neden olan dinamik ülke isimleriyle ilgili bir sorun düzeltildi
  • Elektrik Üretimi teknolojisinin açıklamasındaki bir yazım hatası düzeltildi
  • USE_TRAVEL_NETWORK` ve `FORMATION_TRAVEL_SPEED` tanımları kaldırıldı. İkincisi, birincisi etkinse (varsayılan) hiçbir şey yapmıyordu ve birincisini devre dışı bırakmak, bir hata ayıklama olanağı olarak tasarlandığından büyük olasılıkla hoş olmayan sonuçlara neden olacaktı
  • Amazon'dan Yararlanma günlük girdisindeki düğmeler daha net bilgi kutularına sahip
  • Ekvador kültürünün yazımı düzeltildi

Aslında bu güncelleme başlangıçta amaçladığımızdan biraz daha büyük oldu. Yıldönümü Sürümü ("1.5 "Chimarrão" Güncellemesi) pek çok yeni ve elden geçirilmiş özellik getirmişti ve yaklaşan Sphere of Influence genişleme paketiyle daha da fazla yeni sistem sunmadan önce oyun deneyimini stabilize etmek için oyunun biraz daha ilgiye ihtiyacı olduğunu hissettik!

1.6 "Blackcurrant" Güncellemesi 6 Mart'ta yayınlandığında sizlerle tekrar görüşmeyi umuyoruz. Görüşmek üzere!
[+] 4 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yamayı deneyen oldu mu, oyuna ciddi bir etkisi var mı?
Ara
Cevapla
#3
(10-03-2024, 03:27)GespensterPanzer : Yamayı deneyen oldu mu, oyuna ciddi bir etkisi var mı?
Göç değişiklileri ve diğer QoL değişiklikleri iyi ama bazı ülkelerde çalışmayabiliyor bugfix yaptıklarında deneyebilirsin. Performans olarakta bi öncekinden bi tık daha yavaş oyun ilerledikçe yavaşlıyor diyenler var. Bugfix beklemek daha iyi oynamak istiyorsan.
[+] 2 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.