Günlük: Vic3 - Göç
#1
vic3-metinbanner.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta göç mekaniklerine dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...n.1492928/ :Herkese merhabalar, Victoria 3 için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere Göç mekaniğinden (Nüfusların eyaletler arasında yer değiştirmesinden) bahsedeceğiz. Oyunda 2 çeşit Göç var: Pazar İçi Göç ve Toplu Göç. Bu günlükte her ikisinden de detaylı bir şekilde bahsedeceğiz.

Pazar İçi Göç, Nüfusların aynı Pazara bağlı Eyaletler arasında yer değiştirmesidir. Belli istisnalar dışında (örneğin göç edemeyen köle nüfuslar gibi), Nüfuslar genellikle Pazar içerisinde Eyaletler arasında yer değiştirebilirler, haftalık bazda taşınabilen nüfus yerel Altyapı ve Eyaletlerin Pazar Erişimi gibi faktörlere bağlıdır.

Hangi Nüfusların, hangi Eyaletten hangi Eyalete göç ettiği Eyaletlerin Göç Çekiciliğine bağlıdır. Bir Eyaletin Göç Çekiciliği eyaletteki ortalama Hayat Standartının fazla nüfus/az nüfus, işsizlik/iş imkanları gibi faktörlerden etkilenmesiyle belirlenir. Ülkeler "Daha Yeşil Çimen" kararnamesiyle bir miktar Otorite karşılığında istedikleri eyaletin göç çekiciliğini arttırabilirler. Genellikle Nüfuslar düşük hayat standartına, yetersiz iş imkanına sahip Eyaletlerden yüksek hayat standartına ve iş imkanına sahip Eyaletlere göç ederler. Müsait toprağa oranla düşük nüfusa sahip Eyaletler, ekonomik sebeplerle göç eden Nüfusların dikkatini çekecektir.

image1.png

Kansas, zaten düşük nüfusu sebebiyle Amerikalı yerleşimciler için çekici bir eyaletken, bir de "Daha Yeşil Çimen" kararnamesiyle göçmenler için daha da öncelikli bir hal almış durumda.

Ayrımcılık da göçte önemli rol oynar. Bir Eyalette ayrımcılığa maruz kalan Nüfuslar, aynı Pazar dahilindeki bir başka Eyalette ayrımcılığa maruz kalmayacaksa (birden fazla ülke aynı Pazarda bulunabilir, bu ülkelerden biri daha özgürlükçü vatandaşlık yasalarına veya dini yasalara sahip olabilir) bu durumda bu fırsatı değerlendireceklerdir. Elbette bu noktada ekonomik koşullar da büyük rol oynar, oy verme hakkı karın doyurmaz.

Ayrımcılık ters yönde etkiye de sahiptir. Tam vatandaşlık haklarına sahip Nüfusların bu haklardan mahrum kalacakları bir Eyalete göç etmeleri için çok ciddi ekonomik sıkıntılar içerisinde olmaları gerekir. Eğer bir Nüfus, aynı Pazar içerisinde nereye giderse gitsin ayrımcılığa maruz kalıyorsa, kültürel olarak evi gördüğü topraklarda yaşamayı tercih eder.

image2.png

Fransız koloni yerleşim politikaları neticesinde, Cezayir toprakları her hafta Fransa ana karasından göç alıyor.

Şimdi gelelim Toplu Göçe. Toplu Göç 19. yüzyılda ABD, Brezilya ve Avustralya gibi ülkelerin aldığı göçü yansıtma amacı görüyor. Herhangi bir kültür yüksek sayıda radikal Nüfusa sahip olup Kargaşaya girdiğinde Toplu Göç tetiklenebiliyor. Yeterli Kargaşaya sahip kültür, dünyanın spesifik bir noktasını Göç Hedefi olarak belirleyebiliyor ve bu şekilde belirlenmiş Eyalet ve onun çevresindeki diğer Eyaletler, belli bir süre boyunca o kültürden göç alıyor.

Göç Hedefinin belirlenmesi için mevzubahis kültürdeki Nüfusların düşük Hayat Standartına ve yüksek Okuryazarlık oranına sahip olması gerekir. Nüfusların açlık çekmesi Göç Hedefinin belirlenme şansını yükseltir.

Göç Hedefi olarak hangi Eyaletin seçileceği Eyaletin Göç Çekiciliğine, Eyalette mevzubahis kültürün ayrımcılık görüp görmemesine, Nüfusların bu Eyalete ulaşması için 'makul' (ticaret rotası gibi) bir yol olup olmadığına bağlıdır. Oyundaki hiçbir ülke göçmen alma konusunda ayrıcalığa sahip değildir, ABD'nin çok göç almasının sebebi iş imkanları ve özgürlükçü vatandaşlık haklarıdır.

image3.png

Topraklarındaki sefaletten bıkan Polonyalılar, şanslarını bir de Fransa'da denemek istiyorlar.

Göç mekaniğiyle ilişkili son özellikten kısaca bahsedeceğim: Göç Politikası. Bunlar ülkenizin göçe olan yaklaşımını belirleyen yasalardır. Örneğin ana topraklarınızdan kolonilerinize göçü teşvik etmek istiyorsanız, farklı ülkelerden yetenekli işçilerin fabrikalarınızda çalışmak üzere ülkenize gelmesini istiyorsanız veya hem iç hem de dış göçe karşıysanız, bunu yasalar üzerinden gerçekleştirebiliyorsunuz. Günlükte bu özelliğe dair çok fazla bilgi vermeyecek olma sebebim, bu özelliğin büyük oranda aktif olarak yeniden tasarlanıyor oluşu (önceden daha basit yasalar vardı.) Gelecekte uygun bir zamanda bu konuya döneceğiz.

Böylelikle bu günlüğün de sonuna geldik. Bu günlük şimdilik politika odaklı günlüklerimizin sonuncusuydu. Önümüzdeki hafta diplomasi odaklı günlüklere başlayacak, Prestij ve Kademe özelliklerinden bahsedeceğiz.
[+] 8 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Amerikalıların göçte ayrıcalıklı olmamasına sevindim. Göç hedefi de ilginç olmuş. Göçmenleri asimile etmek daha zor olacak gibi.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
(01-10-2021, 15:38)Onur34 : Amerikalıların göçte ayrıcalıklı olmamasına sevindim. Göç hedefi de ilginç olmuş. Göçmenleri asimile etmek daha zor olacak gibi.

Yaşam standartları, iş imkanları, daha az ayrımcılık, liberal vatandaşlık kanunları,... Amerikaya göçü yine arttıracak. Daha mantıklı ve güzel bir temele oturtmaları iyi oldu.
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
#4
Göç mekaniğini daha dinamik hale getirmeleri gayet güzel olmuş, fakat Victoria 2´deki gibi ekonomi dışında bazı özelliklerin çok ağır basması durumu umarım burada da gerçekleşmez. Amerika´nın sahip olduğu %150 çekicilik bonusu geride kalan tüm etkileri geçersiz kılıyordu. Bunun dışında göç politikasına umarım zorla göç özelliğini de eklerler.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
Ara
Cevapla
#5
Şu haritayı bir gösterin umarım iğrenç bir harita tasarlamazlar
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
Ara
Cevapla
#6
Dönemin ruhu gereği göçmenler eski dünya ---> yeni dünya yolunu izliyor. Bu pazar içi göçteki modifier ve targetleri iyi ayarlamaları lazım. "Daha yeşil çimen" kararname ile olduysa national focuslar tamamen kaldırılmış anladığım kadarıyla, kararname olayı daha gerçekçi güzel olmuş. Vic2'deki baştan atanmış olan life rating de ortadan kalkmış sanırım tamamen refah + mortality + fertility rate'e göre nüfus artacak. Diplomasi günlüğünü merakla bekliyorum.
Ara
Cevapla
#7
(06-10-2021, 15:19)Wayfear : Dönemin ruhu gereği göçmenler eski dünya ---> yeni dünya yolunu izliyor. Bu pazar içi göçteki modifier ve targetleri iyi ayarlamaları lazım. "Daha yeşil çimen" kararname ile olduysa national focuslar tamamen kaldırılmış anladığım kadarıyla, kararname olayı daha gerçekçi güzel olmuş. Vic2'deki baştan atanmış olan life rating de ortadan kalkmış sanırım tamamen refah + mortality + fertility rate'e göre nüfus artacak. Diplomasi günlüğünü merakla bekliyorum.

Diplomaside karşılıklı tavizler olsa çok efsane olur mesela Fra-İta savaşıyorsun Fransa nice'yi alıyor italya oranın kuzeyinde bir fransız kasabasını gibi
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
(06-10-2021, 16:17)cemal :
(06-10-2021, 15:19)Wayfear : Dönemin ruhu gereği göçmenler eski dünya ---> yeni dünya yolunu izliyor. Bu pazar içi göçteki modifier ve targetleri iyi ayarlamaları lazım. "Daha yeşil çimen" kararname ile olduysa national focuslar tamamen kaldırılmış anladığım kadarıyla, kararname olayı daha gerçekçi güzel olmuş. Vic2'deki baştan atanmış olan life rating de ortadan kalkmış sanırım tamamen refah + mortality + fertility rate'e göre nüfus artacak. Diplomasi günlüğünü merakla bekliyorum.

Diplomaside karşılıklı tavizler olsa çok efsane olur mesela Fra-İta savaşıyorsun Fransa nice'yi alıyor italya oranın kuzeyinde bir fransız kasabasını gibi
Olsa mükemmel birşey olur.Vic3ten en büyük beklentim
[+] 1 üye Enesrar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.