11-07-2022, 15:21
Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta Hedeflerin ne ve nasıl çalıştığı hakkında bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1533661/ :Herkese merhabalar. Victoria 3'ün 52. Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz. Benim adım Nik veya Paradoxical Nikname ve size oyundaki Oyuncu Hedeflerini anlatmak için buradayım.
Hedefler Ekranı
Bu ekranı son Geliştirici Günlüğünden görmüş olabilirsiniz ama ben hızlıca tekrar üzerinden geçeceğim. Burada siz oyunculara oyununuzda ne yapmak istediğiniz konusunda bir seçenek sunuyoruz. Öğreticiye, üç farklı hedefe ve sandboxa sahipsiniz. Son Geliştirici Günlüğünü kaçırdıysanız ve Öğretici hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız buraya tıklayın. Söylediğimiz gibi, aralarından seçim yapabileceğiniz üç Hedefiniz var, bunlara birazdan gireceğiz. Son olarak, tamamen rehbersiz bir sefer isteyenler için bir sandbox seçeneğimiz de var.
Hedefler Nelerdir?
Hedeflerle ulaşmaya çalıştığımız birden fazla amaç var. Her şeyden önce, oyuncuya oyun sona ermeden önce denemesi ve tamamlaması için önerilen bazı başarılar sunmak istedik. En nihayetinde oyuncu, görevleri istediği yöntemle tamamlayabilir.
Amaçlarımızdan bir diğeri de, öğreticide tecrübe kazanmış ve şimdi edindiği bilgileri denemek ve öğreticiden ekstra yardım almadan kendilerini taşıyabileceklerini görmek isteyen oyuncular için ekstra bir meydan okuma yapmaktır.
Ayrıca oyuncuya ne oynayacağına dair bir fikir vermenin bir yolu olarak görüyoruz. “-Bir Paradox Oyun ismi girin- Oynamak istiyorum” havasındasınız ancak ne yapmak istediğinizi veya kim olarak oynayacağınızı bilmiyorsunuz. Artık belirli bir ulus veya rastgele bir ülke olarak tamamlamanız için belirli görevlerimiz var.
Size açıklığa kavuşturmak istediğim bir şey daha var, bunlar fazladan bir öğretici seti değil. Bunlar, ek bir seçenek olarak sunulan mücadelelerdir. Görevleri tamamlamanız için size rehberlik edecek “Nasıl” ve “Neden” öğretici dersleri yoktur. Eldeki görevi çözmek ve tamamlamak tamamen size kalmış.
Oyuncunun Yöntemi ve Yönlendirme
Gündem Maddeleri mekaniği tarihsel doğruluk ile oyuncunun kendi alternatif tarihini yaratma yeteneği arasında ip üstünde yürümesi gibi, Hedefler sistemi de oyuncunun yöntemini ve oyuncunun gideceği yönü dengelemek zorundadır. Çok fazla yön verilirse sabit bir rayda dümdüz gitmek gibi ya da kukla gibi hissedersiniz, çok az yönlendirme ve hedef verilirse de çabalayacak bir şeyiniz kalmıyor.
İlk oyun testlerinde, birçok oyuncunun tüm sistemlere ve bunların nasıl birbiri ile çalıştığına ilgi duyduğunu ancak oyunda belirli eylemleri neden gerçekleştireceğini bilmediğini, çünkü hiç kimsenin onları belirli bir yöne itmediğini gördük. Bu, özellikle Victoria'ya yeni olan strateji oyuncuları için geçerliydi. Önceden deneyime sahip olanlar seferleri için daha başlamadan hedeflerini belirleyebiliyorlardı: "Çarlık Rusya'sını liberalleştirmek istiyorum" veya "Polonya'yı Krakow olarak kurmak istiyorum" veya "Qing'i küresel olarak baskın ekonomik güç yapmak istiyorum".
Hedefler sistemi burada iki şekilde yardımcı oluyor:
- Oyuncunun oyuna ne tür bir oyun oynamak istediğini söylemesini sağlayarak, oyun uygun ülkeler önerebilir ve ilgili mücadeleleri sağlayabilir.
- Oyuncunun önceden bir sefer hedefine karar vermesini sağlayarak, ilk adımları için en azından bir başlangıç yönlendirmesine sahip olmasını sağlar.
Hedef Takibi ve Modlama
Öğretici geliştirici günlüğünde kısaca bahsedildiği gibi, Hedef sistemi, uygun zamanda oyunculara uygun Gündem Maddelerini veren bir ilerleme hızı mekanizması içeriyor. Bu sistem oyun sırasında görünmezdir, ancak modcular tarafından kendi Hedeflerini veya istenirse daha sıkı bir şekilde yazılmış uzun vadeli etkinlik zincirlerini veya seferlerini düzenlemeleri için kullanılabilir.
Her Hedef, önceki alt hedefleri ve tetiklendiğinde meydana gelen etkileri içerebilen tetikleyici koşullara sahip bir dizi alt hedefe sahiptir. Bu, alt hedeflerin yalnızca belirli bir alt hedef tamamlandı olarak işaretlendiğinde veya farklı bir alt hedef tamamlanmadığı sürece veya belirli bir şekilde adlandırılmış bir alt hedef kümesi tamamlandığında ortaya çıkmaya uygun hale gelebileceği anlamına gelir. Bir alt hedef tetiklendiğinde tipik etki, bir Gündem Maddesi vermektir. Ancak aynı zamanda başka şeyler de gerçekleştirebilir: ön koşulları ayarlama, bildirimleri tetikleme, YZ parametrelerini değiştirme vb.
Gündem Maddeleri'nin yetenekleriyle birleştiğinde, bu teknik olarak girişimci bir modcunun, alt hedef tetiklendiğinde oyuncunun ve dünyanın geri kalanının koşullarına göre değişebilen birden çok dala ayrılmış anlatılar oluşturmasını sağlar. Oyunun çıkışında oyunda olacak olan Hedefler için hedefleri nasıl kullandığımız konusunda çok daha açık uçluyuz, çünkü bunu yalnızca seferleri için oyuncular tarafından seçilen bir yön sağlayıcısı olarak kullanıyoruz.
Tavsiye Edilen Başlangıçlar
Hedefi tamamlamak daha kolay veya daha zor olabileceğinden, her Hedefin oynaması önerilen kendi ulusları olacaktır. Ayrıca, önerilen bu uluslardan biri olarak oynamak veya bunun yerine hedeflerle oynamak için kendi ulusunuzu seçmek tamamen oyuncuya bağlıdır. Bu ülkeler, belirtilen amacı gerçekleştirmek için ilginç ülkeler oldukları ve zorluklarla ilerlerken üstesinden gelmek veya avantaj sağlamak için kendi benzersiz tuhaflıklarına sahip olabilecekleri için seçilmiştir.
Bir Hedef Aktifken Oyuna Başlamak
Oyun başlangıcında, öğreticiye benzer şekilde, belirli bir hedefi oynadığınızı bildiren bir bildirim alacaksınız. Oyunun birkaç gün geçmesine izin verdikten sonra ilk görevinizi alacaksınız. Görevi tamamlayarak bir sonrakine geçin.
Hedefe Doğru İlerlemek
Yukarıda daha önce belirtildiği gibi, Hedefler bir Gündem Maddesi zinciri gibi çalışır. Ancak Öğreticiden farklı olarak, önceki maddeyi tamamladıktan sonra harekete geçmeleri için gereken özel tetikleyiciler yoktur. Çoğu, önceki Gündem Maddesi tamamlandıktan hemen sonra görünecektir.
Bu görevler bir yardım eli gibidir, nihai Hedefe ulaşmak için bunları tamamlamanız gerekecek ancak hedefleri istediğiniz şekilde tamamlamakta özgür olacaksınız. Bu hedeflerden biri, kendi iç pazarınızdaki bir malın çok pahalı olmadığından emin olmak kadar basit olabilir. Bir diğeri, belirli bir yasayı geçirme zorunluluğu olabilir.
Nihai Hedef
İkincil hedefleri tamamladıktan sonra, Nihai Hedefinizi alacaksınız. Adını oyun başında seçtiğiniz Hedeften alan bu hedefin tamamlanması çok daha fazla zaman ve çaba gerektirecektir. Daha önceki görevler, yol boyunca size yardımcı olmak ve sizi son göreve hazırlamak içindi. Nihai Hedefi tamamladıktan sonra, ilgili bir Başarı elde edeceksiniz.
Ekonomik Hakimiyet Hedefi
Pasta grafikleri seven veya ekonomi lisansını test etmek isteyenler için Ekonomik Hakimiyet Hedefimiz var. Bu Hedef için oyuncuya, genel hedefin oyuncunun pazarındaki Küresel GSYİH'nın büyük bir bölümünü kontrol etmek olan ekonomik güç tabanınızı iyileştirmeyle ilgili bir dizi görev sunmak istiyoruz.
Hegemonya Hedefi
Bu bayrakların hepsi doğru değil (henüz)! Bunun teknik nedeni, oyunun henüz başlamamış olması, dinamik bayrak sisteminin devreye girememesi ve bayrakları başlangıç koşullarına uygun şekilde değiştirememesi, bu nedenle varsayılan bayrağa geri dönmesidir. Üzerinde çalışıyoruz :)
Tüm harita boyama sevdalıları için Hegemonya hedefimiz var. Bu hedefte, küresel nüfusun büyük bir bölümünü kendi veya size bağlı devletlerin sınırları içinde tutmayı hedefleyeceksiniz. Boyun eğdirmeler ve agresif genişleme, stratejinizin bir parçası olabilir ancak nüfus artışınızın dünyanın geri kalanıyla eşit olmasını sağlamak da çok önemlidir.
Eşitlikçi Toplum Hedefi
Özellikle büyük sayılara çıkma veya yayılmacı bir oyunla ilgilenmiyorsanız, sizin için bir Ulus oluşturma hedefimiz de var. Eşitlikçi Toplumda göreviniz, yapabileceğiniz en eşit toplumu yapmak olacaktır. Hedefinize ulaşmak için kurumlarınızı genişletmeniz ve daha ilerici yasalar çıkarmanız gerekecek. Bu (yasal) fırsat eşitliğini sağladıktan sonra, son mücadele, tüm nüfuslarınız arasında çok yüksek bir ortalama Yaşam Standardı ve eğitim oranı geliştirmek olacaktır.
Son Söz
Bugün benden bu kadar. Birçoğunuzun bildiği gibi, Paradox'un çoğu önümüzdeki ay tatile çıkıyor, bu nedenle Temmuz'da Geliştirici Günlükleri olmayacak, ancak Ağustos'ta daha fazlasıyla geri döneceğiz!