Günlük: Vic3 - Yaşayan Harita
#1
banneran.png

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta haritanın zamanla değişimi anlatılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...t-25329142 :Herkese tekrardan merhabalar! Söz verdiğim gibi bu hafta, sizlere çok daha fazla harita görsel unsurlarını göstereceğim. Zaman içinde ve oyuncunun etkisiyle nasıl haritanın nasıl şekillendiğini göreceksiniz.

Yaşayan Harita, Victoria 3 dünyasına hem tat hem de hayat katan birçok farklı unsura sahiptir, size biraz fikir vermek için ana unsurların bazılarının şu anki mevcut durumlarında göstereceğim.

Merkez Genişlemesi
Dünyanın ilerlerken ilk göze çarpan ve en önemli yönlerden biri Merkezlerinizdir. Belirli bina tiplerinde gerekli eşiklere (hem üretim, hem hükümet hem de konut) ulaştıkça şehirleriniz haritada ilgili binalarla genişleyecektir. Konu konut binalarına gelince, her bir kültür setinde hepsinin üç farklı zenginlik katmanı var. O Merkezin Nüfusları için daha yüksek bir Yaşam Standardına ulaşıldığında daha yüksek katmanlar otomatik olarak etkinleştiriliyor. Yaşam Standartındaki bu değişikliğin ifadesini daha da güçlendirmek ve Merkezler etrafında biraz daha hareket sağlamak için, sertleşen veya kırılan bir inşaat çekici ve örs ile bir artışı veya azalmayı ifade ediyoruz.

Küçük Merkezler
DD50%2001.gif

DD50%2002.gif

Büyük Merkezler
DD50%2003.gif

DD50%2004.gif

Yaşam Standartında düşüş
DD50%2005.gif

Yaşam Standardına yükseliş
DD50%2006.gif

Araçlar
Oyunda, haritadaki yolları, denizleri ve hatta gökyüzünü kat ederek dünyaya hayat veren epeyce araç tasarladık. Bunlar, araştırma yaparak, Üretim Yöntemlerinizi ayarlayarak ve belirli binalar inşa ederek açılır. En temel olanı, birbiri ile bağlantılı Merkezlerin toprak yollarından geçen bir at arabasıdır, özel araştırmalarla at arabaları yerlerini bildiğiniz arabalara bırakır! Normal yollar sizin için çok basitse, demiryollarını araştırdığınızda bir sürü farklı tren seçeneğiniz var. Eski lokomotifler elektrikli lokomotiflere dönüşebilir ve çelik vagonlar da uygulanabilir.

Nihayetinde ulaşacağız
DD50%2007.gif

Son model araba ile seyehat
DD50%2008.png

Eski bir lokomotif
DD50%2009.png

DD50%2010.gif

Elektrikli tren
DD50%2011.png

DD50%2012.gif

DD50%2013.gif

Ancak araçların göründüğü tek yer kara değil, denizlerde nakliye rotaları boyunca kargo gemilerinin seyahat ettiğini görebileceksiniz! Bunlar, araştırdığınız teknolojiye ve ne tür Üretim Yöntemleri kullandığınıza bağlı olarak basit yelkenli ticaret gemilerinden buharlı gemilere kadar çeşitlilik gösterir.

Ticaret gemileri
DD50%2014.png

DD50%2015.gif

DD50%2016.gif

Gökyüzü de boş değil, zeplinlerin havada süzüldüğünü görebileceğiz. Gökdelenler inşa edildiğinde, devasa hava gemileri için demirleme noktaları olarak görev görecekler.

Gökyüzünde süzülen bir zeplin
DD50%2017.gif

Askeriye ve Savaş
Diplomasi masası yerini savaş alanına bıraktığında, yani savaşlar patlak verdiğinde, savaşın etkilerini Merkezlerinizde ve çevresindeki arazide ifade etmenin birçok yolu var. Savaşa hazırlanan birlikleriniz, araştırdığınız teknolojiler ve Kışlanızın Üretim Yöntemleri tarafından belirlenecektir. Garnizonunuzda hangi birliklere sahip olduğunuza istediğiniz zaman bakabilirsiniz ancak bir savaşa girdikten sonra onlar (en gelişmiş biriminiz), haritada savaşın gerçekleştiği yerde rakiplerin birlikleriyle karşı karşıya gelecek şekilde görünecektir. Birimlerinizi hangi silahlarla donattığınıza bağlı olarak, farklı efektler gösterilecektir, bu nedenle Mobilize Topçu biriminin bile farklı atış türleri vardır.

Askerleriniz için güzel çizimler
DD50%2018.png

Sığınak ateşi
DD50%2019.gif

Alev makineleri!
DD50%2020.gif

Savaş gemisi!
DD50%2021.gif

Bir bölge savaş ve birçok muharebe ile harap olduğunda, bunun etkisini de Yıkım ile bölgede görmeye başlayacaksınız. Dinamik Yıkım, bölgeyi, ticareti, Nüfusları ve Merkezler için çeşitli parametreleri etkiler. Ayrıca, sadece çevredeki araziyi parçalayarak değil, aynı zamanda nehirleri bulandırarak ve binaları yakarak da görsel olarak gösterir, bunun kapsamı aynı bölgede daha fazla savaş yapılırsa artar.

Yıkım(hızlandırılmış)
DD50%2022.gif

Bir merkezde Yıkım
DD50%2023.gif

Ayrıca, gerçekten ek birliklere ihtiyacınız varsa, birçok insanı askere almaya zorlayan zorunlu askerlik merkezlerinizi (onlara erişiminiz varsa) etkinleştirebilirsiniz. Bunu, askere alınanların hazırlandığı Merkezlerinizde bir efekt aracılığıyla da gösteriyoruz.

Üretim ve Pop'lar
Şehir Merkezlerinizi genişletmenin yanı sıra madencilik, çiftçilik ve ormancılık Merkezleri ile de dünyayı etkileyebileceksiniz. Ormancılık Merkezlerinizin yakınında ağaçlar kesilecek, çiftlikler toprağı işleyecek ve toprak, madenlerinizin yakınında kazılarak arazide görünür etkiler bırakılacak.

Ormancılık Merkezleri ve etikleri
DD50%2024.png

Çiftlik Merkezleri ve etkileri
DD50%2025.png

Madencilik Merkezleri ve etkileri
DD50%2026.png

Ülkenizdeki ve Merkezlerdeki artan üretim ve sanayileşmeyle birlikte, dünyanın da bundan etkileneceğine dair size tamamen görsel bir hatırlatma yapıyoruz. Görsel Kirlilik, merkezlerinizden yükselen bacaların yanı sıra çevredeki arazinin de karardığını gösterecek. Her şey ilerleme adına değil mi?

Merkezlerden yükselen duman bulutları
DD50%2027.gif

Daha geniş bir alanı etkileyen kirlilik
DD50%2028.png

Bununla birlikte, çalışanlarınız işlerin gidişatını beğenmiyorsa, memnuniyetsizliklerini kargaşa yoluyla göstereceklerdir ve endişelerini doğru bir şekilde ele almazsanız, kendinizi bir devrimle karşı karşıya bulabilirsiniz. Kargaşa, "hoşnutsuzluk patlamaları" şeklinde ifade edilen bir parça öfke olacak, devrim ise merkezlerinizde yükselen muhalefet bayraklarına sahip olacak.

Devrim bayrakları yükselsin!
DD50%2029.gif

Binalar
Daha önce de belirtildiği gibi, gökdelenler inşa ettiğinizde gökyüzünü kateden zeplinlere sahip olacaksınız ve bu devasa binalar şehrinizdeki diğer sıradan binalar üzerinde yükselecek olsa da Merkezler hala şehirlerinizin büyüdüğünün daha da güçlü göstergeleri olacak Eyfel Kulesi gibi Anıtlara da sahip olabilecek.

Her kültür seti için farklı gökdelenler
DD50%2030.png

DD50%2031.png

DD50%2032.png

DD50%2033.png

Işıkları yanıp sönüyor!
DD50%2034.gif

Bunlar size dünya haritasının yaşamına dair bir fikir vermeli! Gelecekte daha fazlasını eklemek istediğimiz şeyler de var ancak nasıl ilerleyeceğimize dair fikirleri duymayı seveceğimiz harika bir temel attığımızı hissediyorum.

Önümüzdeki hafta Aron, oyunun öğreticisini tanıtacak, bize katılın!
76561198034761601.png
[+] 11 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Islandım gene.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
[+] 1 üye Zebercet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
On numara bes yildiz.
Ara
Cevapla
#4
Çok güzel gözüküyor.
Üstte gök basmasa, altta yer delinmese Türk milleti; ilini, töreni kim bozabilecek?
Ara
Cevapla
#5
Şehirlerin geliştikçe görsel olarak haritada da yayılması çok hoş. Harita da gayet güzel gözüküyor. Çok hoşuma gitti görüntüler.

Ancak savaş sırasında bir kaleden diğer sığınağa top atışı yapan modeller ve madem ki savaş sistemini değiştirdiler, eski oyunlardaki bir birliği ifade eden koca bir asker yerine, bu oyunda sınır boyunca bir sürü minik asker görmek isterdim. Araştırdığımız teknolojilere göre oyunun bize göstereceği asker modeli, miktarı ve sınırdaki konumu değişerek, başlangıçta formasyon yürüyüşü yapan Napolyonik minik hat askerleri olup, zaman içinde değişerek, oyun sonlarında sınır boyunca kazılmış hendeklerin içinde karşıya hedef alan minik askerler görmek isterdim. Belki de baya fanteziye kaçıyor olabilir istediklerim. Çok fazla farklı kültür ve ülkeye çok fazla birim, silah ve top modellenmesi gerekirdi ve bunlar tarih boyunca değişen varyasyonlar şeklinde olmalıydı ki bu sayıyı çok daha fazla artırırdı.

Neyse, nihayetinde oyunun çıkmasını sabırsızlıkla bekliyorum.
76561198034761601.png
[+] 2 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
yemin ederim gözüm kanadı kaç yıl önceki çıkmış oyunun gemi asker grafikleri şuna bin basar vallahi gözüm yaşarıyor hele şehirler minecraft gibi kare kare şehir mi olur bari gidip rome total war bir bakıp kopya çekseydiniz
[+] 1 üye victoriacı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Çok güzel görünüyor hele şu gökdelenler.Umarım aynı şehirde birden fazla gözüküyordur gökdelenler
Ara
Cevapla
#8
Bu oyuna iyice yükseldim ben
youjo-senki-the-saga-of-tanya-the-evil.gif
Ara
Cevapla
#9
Harita ve şehirler çok iyi ama savaş animasyonları rezalet. Birinde taramalı tüfek gibi sıktıkları diğerinde alev attıkları siper ve sığınak var başka bir şey yok.
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.