12-11-2023, 21:56
(Son Düzenleme: 12-11-2023, 22:41, Düzenleyen: PCOyun. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta Yıldönümü güncellemesi değişikliklerinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...g.1608302/ :Merhaba Victorialılar ve Victoria 3'ün şimdiye kadar aldığı en büyük ücretsiz güncelleme olan ve özellikle askeri mekaniklere vurgu yapan yüzüncü geliştirici günlüğümüze hoş geldiniz! Bu güncellemenin yanı sıra yeni Bölge Paketimiz Colossus of the South'u da satın alınabilir veya Grand Edition ya da Expansion Pass sahiplerine ücretsiz olarak sunacağız. Colossus of the South hakkında daha fazla bilgiyi önceki geliştirici günlüğümüzde okuyabilirsiniz.
1.5 "Chimarrão" güncellemesi 14 Kasım'da yayınlanacak ve bu aynı zamanda - itiraf etmeliyim ki tamamen tesadüf değil - Victoria serisinin 20. yıldönümü!
Victoria: An Empire Under the Sun 14 Kasım 2003'te piyasaya sürüldü ve ekonomi odaklı, nüfus simülasyonlu Büyük Strateji oyunları çağının başlangıcına sebep oldu. Vicky geliştirici ekibindeki hepimiz, muhteşem oyuncu topluluğumuzun derin, karmaşık, sürükleyici toplum simülatörleri ve (alt-)tarih oynanışı talep etmeye devam ettiğini kanıtlayarak, yirmi yıl sonra mirasını devam ettirebildiğimiz ve yükseltebildiğimiz için alçakgönüllü ve onurluyuz. Victoria 3'ü Yıldönümü Güncellemesi için dönüştürdüğümüz şeyi seveceğinizi umuyoruz ve umarız ki bir yirmi yıl daha birlikte oluruz!
Yukarıda 1.5 "Chimarrão" Güncellemesinin ana özelliklerine çok hızlı bir genel bakış - çok daha fazla ayrıntı istiyorsanız, okumaya devam edin!
İlk olarak Colossus of the South'ta sizi bekleyen maceraları ele alalım.
Sadece DLC sahipleri:Herkes tarafından erişilebilen ek içerik:
- Aşağıdakiler dahil 19 yeni Günlük Girdisi:
- II. Pedro'nun Hükümdarlığı: Brezilya İmparatoru Yüce Pedro'nun köleliğin kaldırılması ve Brezilya ekonomisinin modernleştirilmesi de dahil olmak üzere reformlarını ve hırslarını vurgulayan tarihi eylemler.
- Eski Cumhuriyet: Brezilyalı toprak sahiplerinin gücü ve monarşiye karşı Pozitivist devrimin ortaya çıkışı.
- Popülizm: Brezilya'daki tarım oligarşisine hükümet karşıtı haydutlar ve popülist İntegralist hareketten gelen meydan okumalar.
- Ulusal Farkındalık: Benzersiz ve çeşitli bir Brezilya kültürünün gelişmesinin yanı sıra Paraguay'daki yayılmacı hedefler, Gran Colombia'dan gelen Güney Amerika birleşmesi ve And Dağları Federasyonu ve Rio de la Plata'nın Pan-Ulusal hareketleri.
- Amazon Zenginlikleri: Uluslararası çatışma ve ulusal düzensizlikten kaçınırken Amazon'un zenginliklerini sömürün.
- Ulusal birleşmeler için 20 yeni olay dahil 100'den fazla yeni olay
- Arjantin, Bolivya, Brezilya, Şili, Kolombiya, Ekvador, Paraguay, Peru, Uruguay ve Venezuela'dan 200'den fazla yeni tarihi karakter (yöneticiler, komutanlar, politikacılar ve kışkırtıcılar)
- 11 yeni Güney Amerika Şirketi
- Yeni Gaucho kıyafetleri
- Yeni Brezilya Çıkar Grupları
- 5 yeni Başarı
- Yeni olay illüstrasyonları ve yeni bir eyalet illüstrasyonu, ayrıca 3 yeni olay ses stinger'ı
- Kurtarıcı İsa Anıtı
- Yeni oluşabilir ulus: And Dağları/Amerika Federasyonu
- Yeni yükleme ekranı
- 8 yeni veya yeniden düzenlenmiş Günlük Girdisi
- 48 yeni olay
- 38 yeni tarihi karakter
- Peru ve Bolivya için yeni harita kurulumu
- Yeni biçimlendirilebilir ulus: Rio de la Plata
- Yeni İdeoloji: Despotik Ütopyacı
- Yeni kültürler: Sulista, Nordestino, Paulista, Amazon, Ekvador, Venezuela, Kolombiya, Arjantin, Şili, Uruguay, Paraguay
Aşağıda listelenen her şey ücretsiz 1.5 "Chimarrão" Güncellemesinde tüm Victoria 3 oyuncuları için mevcuttur.
- Askeri Oluşumlar: Ordular ve Filolar artık oluşturulabilir ve dağıtılabilir. Bunlara hem komutanlar hem de belirli tipte birimler atayabilirsiniz. Birim işe alma, yükseltme ve dağıtma (Zorunlu Askerlik taburları dahil) gibi tüm askeri yapılandırma ve kontrol artık binalar (kışlalar gibi) ve bireysel komutanlar yerine Askeri Oluşumlar aracılığıyla yapılıyor. Birimleri dağıtmak klavye değiştiricilerini (shift/ctrl) tanır; araç ipucunun henüz bunu yansıtacak şekilde güncellenmediğini unutmayın.
- Askeri Oluşumlar, Kurtarma Oranı, Saldırı/Savunma ve Moral Kazanımını etkileyen bir Organizasyon puanına ve Moral kurtarmayı etkileyen bir Tedarik puanına sahiptir. Ayrıca bir Askeri Oluşumun görsel kimliğinin özelleştirilmesi için simgeler ve renkler ekledik.
- Seferberlik Seçenekleri: Ordu oluşumlarında bulunan bir sekme, ordularınızın seferber edildiğinde ne kadar ekstra mal tüketmesini istediğinizi yapılandırmanıza olanak tanır ve oluşumdaki tüm birimlere birim başına bir mal maliyeti ile fayda sağlar.
- Seyahat Ağı: Eyalet merkezlerine ve okyanus düğümlerine dayalı bir seyahat ağı oluşturuldu. 3D modellerin oluşumlar için seyahat ağı üzerinde hareket etmesi için işlevsellik eklendi. Formasyon seyahati için grafik oklar eklendi. Askeri Oluşumlar, rotalarındaki bağlantılar değişirse seyahat yolu maliyetlerini/hızlarını güncelleyecekler. Bir Oluşum bir Seyahat Ağı yolu bulamadığında, artık Oluşumu en yakın erişilebilir Karargah/Deniz Düğümünde bilgilendirecek ve konuşlandıracak.
- Cephe ve Savaş Grafikleri: Bir savaş gerçekleşirken cephe boyunca tek bir savaş dioraması yerine, artık kendi ve düşman ordularınızı her zaman cephe boyunca yayılmış olarak görebilirsiniz. Bir eyalette savaş patlak verdiğinde ayrıntılı savaş dioramaları ortaya çıkacak. Birimler hangi ülkeye ait olduklarını gösteren üniformalar giyecek ve türlerine uygun silahlar ve diğer aksesuarları (toplar, atlar vb.) kullanacaklar. Hava gözetimi gibi Seferberlik Seçenekleri de güçlü bir görsel etkiye sahip olabilir.
- Çoklu Eşzamanlı Savaşlar: Bir Cephedeki generallerin her biri artık diğerlerinden bağımsız olarak ilerliyor ve bir Cephede, her eyalet için bir tane olmak üzere, işgal kazanıldıkça eyaletin derinliklerine doğru birden fazla eşzamanlı savaş başlatabiliyor
- Paylaşılan cepheler ve Devlet Tabanlı Savaşlar: Aynı savaşta iki veya daha fazla müttefike bitişik cepheler artık bitişik olacak ve yönetilemez bir oyuna neden olabilecek cephelerin çoğalmasını önleyecek. Ayrıca, cepheler artık yalnızca bir eyaletin tamamını işgal etmek için yeterli sayıda savaş kazanıldığında hareket ederek cephe hareketini çok daha öngörülebilir hale getiriyor.
- Şirketler: Artık her ülkenin teknoloji ve yasalarla artan sayıda şirket yuvası var. Bir şirketin bir dizi ilişkili bina türü vardır ve ülkesindeki bu bina türlerinin verimini ve inşaat hızını artırır. Bir şirketin binaları küresel ortalamaya kıyasla yüksek üretkenliğe sahipse, şirket zaman içinde Refah kazanacak ve özel bir bonus değiştiricinin kilidini açacaktır. Tüm ülkeler için mevcut olan ve ilgili bina türlerini inşa edebilen bir dizi temel şirket ve genellikle temel şirketlerin yükseltilmiş varyantları olan ve kültür veya sahip olduğunuz eyaletler gibi faktörler nedeniyle mevcut olabilen yaklaşık 100 özel aromalı (çoğunlukla tarihi) şirket vardır. Az sayıda ülke oyun başlangıcında önceden tanımlanmış tarihi bir şirketle başlar.
- Yerel Fiyatlar: Pazarın bir Eyaletteki malların fiyatını etkileme derecesi artık Pazar Erişimi Fiyat Etkisi değiştiricisi ile sınırlandırılmıştır. Bu, yerel üretim ve tüketimin artık bir eyaletteki bir malın fiyatını belirlerken her zaman önemli olacağı ve yerel sinerjiler ve tedarik zincirleri için fırsat yaratacağı anlamına gelir.
- Şirketleşmemiş Eyaletler -%10 eyalet erişim fiyat etkisine sahiptir.
- Ters Salınımlar: Artık diplomatik bir oyundaki bir katılımcının istediği bir salınım karşılığında iki taraftan birine destek sunması mümkün.
- Ticaret Devletleri: Bir ülkenin bir eyaleti vermesine, başka bir ülkeden bir eyalet talep etmesine veya bir eyaleti başka bir eyaletle takas etmeyi teklif etmesine olanak tanıyan 'Eyalet Ticareti' diplomatik eylemi uygulandı
- Uyarı Ayarları: Artık hangi Uyarı türlerinin Önemli Eylemler topunun içinde / dışında görünmesi gerektiğini özelleştirebilirsiniz. Mesaj Ayarları penceresine Uyarılar ve Önemli Eylemler için bir mesaj ayarları sekmesi eklendi.
- Kirlilik: artık mekanik etkilere sahip ve Devlet ve Bina panellerinde tamamen açık: yüksek kirlilik artık ölüm oranına, yaşam standardına ve göç çekiciliğine bir malus veriyor. Bu olumsuzluk sağlık sigortası kurumu tarafından giderilebilir. Ayrıca kirlilik için bir harita modu eklendi.
- Birim Deneyimi: Birimlere deneyim kazanımı ve veterinerlik seviyeleri eklendi. Deneyim zamanla kazanılır, savaşlar sırasında daha fazla kazanılır ve kayıplar alındıktan sonra takviye edilirken kaybedilir.
- Komutan emirleri: Artık Komutan Emirlerini istediğiniz zaman istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz. Eğer hemen değiştiremezlerse (savaşta oldukları için) ilk fırsatta değiştireceklerdir. Emirler sadeleştirildi ve artık Komutanın nasıl davranması gerektiğini gösteriyor, bu da her türlü hedef konumdan bağımsız. Çoğu belirli Komutan Özelliklerine ve Askeri Formasyon bileşimine sahip olunduğunda açılan birkaç yeni Emir de eklendi. Bir Cephedeki Orduları varsayılan olarak pasif yerine aktif hale getirmek için varsayılan Genel Emir İlerleme olarak değiştirildi.
- Deniz İstilası Planlayıcısı / Paneli: Deniz istilalarınız üzerinde daha iyi kontrol ve içgörü için yeni arayüzler ve mekanikler. Beklemede Kal ve Deniz İstilası komutanı emirleri kaldırıldı. Artık Deniz İstilalarını Askeri Mercek veya Oluşumlar aracılığıyla başlatabilirsiniz.
- Bir Amiral her savaş kaybettiğinde yenilmiş olarak işaretleneceği bir özellik eklendi. Bir filo yalnızca mağlup amirallerden oluşuyorsa, ana karargâhına dönmeye zorlanır. Karargâha ulaşıldığında tüm mağlup bayraklar silinir.
- Filolar artık bir Deniz Düğümünde, o Deniz Düğümündeki Amiral Emirlerinin etkinliğini etkileyen bir Varlığa sahiptir. Varlık, bir Filo her hareket ettiğinde sıfırlanır.
- Bir Deniz Düğümündeki Donanma Emirleri artık düğümü çevreleyen bir amblem üzerinde görselleştiriliyor
- Filolar ve devam eden savaşlar artık Deniz Bölgesi Paneli'nde listeleniyor
- Hem Ordu hem de Filo Savaşı dioramaları için Yenilgi ve Zaferi gösteren animasyonlar eklendi
- Derebeylerinin tebaalarını yasaları değiştirmeye zorlayabilmeleri için bir arayüz ile Tebaaya Yasa Uygula özelliği eklendi
- "Diplomatik Oyun Başlat" etkileşimi "Diplomatik Talepte Bulun" olarak değiştirildi. Bu, bir ülkenin diğerinden tek bir savaş hedefi talep etmesine olanak tanır ve reddedilirse bu savaş hedefi için diplomatik bir oyun başlatır. Talep aşamasını atlamak ve hemen bir diplomatik oyun başlatmak mümkündür (örneğin birden fazla talepte bulunmak istiyorsanız kullanışlıdır).
- Hizmetler, Elektrik ve Ulaşım artık fiyatları tamamen yerel üretim ve tüketime göre belirlenen ve piyasa fiyatının hiçbir rol oynamadığı yerel mallardır
- Yeni Sınır Kolonizasyon Kanunu eklendi
- Birimler zaman içinde, uygun düğmeye basılarak grupları için o anda seçili olan Varsayılan Birim Türüne (piyade, topçu, süvari) yükseltilebilir.
- Birim türleriyle ilgilenen Kışla ve Askerlik Merkezleri PM'leri çoğunlukla kaldırılmıştır. Bunun yerine yeni bir Eğitim kategorisi eklendi.
- Tek bir komutanı hızlı bir şekilde kendi oluşumuna bölmek için bir komutan sağ tıklama seçeneği eklendi ve bir bütün olarak oluşumun genel komuta limitiyle karşılaştırıldığında komuta limitiyle orantılı bir birim kesri ve bileşimi getirdi
- Askeri Oluşumlar arasında birim ve komutan değişimi için çift yönlü transfer açılır penceresi eklendi
- Ordular artık savaşlar sırasında terhis edilebiliyor, bu da en yakın karargaha dönmelerine ve seferberlik tüketimlerini 3 ay boyunca kademeli olarak azaltmalarına yol açıyor
- Çok orantısız savaşların hızla sona ermesini sağlamak için Takip, Panikle Geri Çekilme ve Kontrollü Geri Çekilme savaş koşulları eklendi
- Şirket kurmak ve Formasyon oluşturmak için öğretici dersler eklendi
- "Oyunu Öğren" Hedefi için Önerilen Ülke olarak Şili'nin yerine Yeni Granada getirildi
- Prusya, Amerika Birleşik Devletleri, Meksika, Teksas, Rusya, Osmanlı, Mısır, Avusturya, Brezilya, Fransa, Sih İmparatorluğu, Büyük Britanya, İngiliz Doğu Hindistan Şirketi ve Çin artık Tarihsel Oluşumlar ile başlıyor
- Yeni şekillendirilebilir ülkeler eklendi - Kutsal Roma İmparatorluğu/Avrupa Birleşik Devletleri, Birleşik Hollanda, Rio de la Plata, Ren Konfederasyonu, Mağrip, Pakistan ve Kaplumbağa Adası
- İş Memnuniyeti adında yeni bir pop özelliği eklendi. Pop'lar artık mevcut işlerinden duydukları memnuniyeti değerlendirecek ve bunu istihdam kararlarına dahil edecekler.
- Komutanlar, Birlikler ve Oluşumların devrimci tarafa geçmesini düzgün bir şekilde desteklemek için Devrimler yeniden düzenlendi
- Artık bir öznenin özerkliğini artırmak veya azaltmak için açık Talepler/Oyunlar/Savaş Hedefleri var. Özneler için özerklik ölçeği Himaye -> Hakimiyet -> Kukla, Haraç -> Vasal şeklinde ilerlerken, özerklik artırılır/azaltılırsa bir Kişisel Birlik Kukla/Vasal/Koruyucu/Haraç haline getirilebilir
- Özellikle Avrupa ve Orta Doğu'daki eyaletler için yeni Üzüm Bağları binası ve Şarap yetiştirme potansiyeli eklendi. Çiftliklerden Şarap üretimi kaldırıldı.
- Yeni Patlayıcı Fabrikası binası eklendi
- Silah Endüstrileri iki binaya bölündü, Topçu Dökümhanesi artık sadece Topçu üretiyor
- Radikal poplar artık daha çok muhalif çıkar gruplarına, Sadık poplar ise daha çok hükümet çıkar gruplarına yöneliyor
- Dost kışkırtıcılar için "Ulusal Kışkırtmayı Teşvik Et" karakter etkileşimi eklendi ve ulusların onları yabancı güçlerin sahip olduğu kültürel anavatanlarda kargaşa çıkarmak için kullanmasına izin verdi
- Üretim yöntemleri artık etkinleştirilebilmeleri için belirli mallara erişim gerektirdiklerini belirtebilir
- Potansiyel seyahat bağlantıları olmayan komşu eyaletler artık otomatik olarak oluşturulan 'gelişmemiş' geçiş bağlantılarına sahip olacak
- Yerel Apple Silicon CPU desteği eklendi
- Ordu ve Donanma oluşumları artık rakamlara ve ülke sıfatına dayalı olarak oluşturulmuş bir isim alıyor. Dahası, oyuncu artık her bir oluşumu yeniden adlandırabilir.
- Oyuncunun şirketleri yeniden adlandırması artık mümkün
- Diplomatik bir oyunda bir müttefiki (başlatıcı ise İttifak, hedef ise İttifak veya Savunma Paktı) kendi tarafınıza çekmek için kullanılabilen Müttefiki Çağır etkisi eklendi. Bu etki ek bir kabul puanı sağlamaz ancak müttefike de hiçbir şey vaat etmez.
- Diplomatik Oyun desteği karşılığında bir ülkenin Öznesi olmayı teklif etmenize (ve sonuç olarak bir ülkenin sizin Özneniz olmasını teklif etmenize) olanak tanıyan Özne Ol salınımı eklendi
- Diplomatik Oyun desteği karşılığında Deneklerinizden birini transfer etmenize (ve sonuç olarak bir ülkeye Deneklerini size transfer etmesini teklif etmenize) olanak tanıyan Denek Transferi salınımı eklendi
- Diplomatik Oyun desteği karşılığında Eyaletlerinizden birini transfer etmenize (ve dolayısıyla bir ülkeye eyaletini size transfer etmesini teklif etmenize) olanak tanıyan Eyalet Transfer salınımı eklendi
- Diplomatik Oyun desteği karşılığında bir ülkeye Ticaret Anlaşmaları, Gümrük Birlikleri ve Bankrolling gibi belirli Diplomatik Anlaşmalar teklif etmenize olanak tanıyan ve kabul edilmesi halinde 5 yıllık zorunlu bir süreye sahip olan Diplomatik Pakt salınımı eklendi. Bunun sonucunda ortaya çıkan para anlaşmaları, zorunlu süreleri yürürlükte olduğu sürece herhangi bir Yükümlülük oluşturmaz.
- Bir oyuna tarafsız bir düşman öznesine karşı bir savaş hedefi eklemek, artık hedeflenen özneyi oyundaki düşman tarafının bir parçası olmaya zorlar, böylece savaş hedefine uygun şekilde itiraz edilebilir
- Pers devletlerine tütün, boya, demir, kömür, şarap, ipek ve pamuk dahil olmak üzere bir dizi kaynak potansiyeli eklendi. Tüm harika veriler ve fikirler için Samitte'ye çok teşekkürler!
- Ülkenin Arap, Kürt ve Türkmen topluluklarını hesaba katmak için İran eyaletlerine ek anavatanlar eklendi
- Oyuna 28 yeni durum özelliği eklendi ve mevcut olanların bazıları üzerinde yeniden çalışıldı
- Ön panele ve Deniz Düğümü Paneline ilerleme çubukları ve saldırı/savunma istatistikleri eklendi
- Çıkar Grupları artık sadece potansiyel olarak bir siyasi hareket tarafından desteklenebilecek yasalar için Dilekçe başlatacak
- Özgürleştirilecek ülkenin onay açılır penceresindeki bir seçim listesinden seçileceği Ülke Özgürleştir Diplomatik Oyunlarını başlatmak artık mümkün
- Artık sadece bir Kukla veya Vassal'ın ilhakını talep etmek mümkün
- Binalar, artan istihdamı hesaba kattıktan sonra makul bir karlılığı sürdüremedikleri sürece, ilave çalışan istihdam etmek için ücretlerini artırmayacaklardır
- Binalar artık, hedef binaya kıyasla yeterince yüksek üretkenliğe sahip olmadıkları sürece diğer binalardan çalışan 'çalmayacak' ve bu durum iki bina arasında sonu gelmeyen bir ücret yarışına neden olmayacak
- Binalar, ücret ve üretim değişikliklerini hesaba kattıktan sonra kârsız hale gelmelerine neden olacaksa artık çalışan istihdam etmeyecektir
- Savaş hedefleri artık yalnızca bir devlet tamamen işgal edildiğinde tartışmalı olarak kabul ediliyor, kısmi işgal sayılmıyor
- Doğum oranına o eyaletteki işsizlik oranıyla orantılı yeni bir eyalet cezası eklendi
- Doğum oranına, o nüfusun okuryazarlığı ile orantılı yeni bir nüfus cezası eklendi
- Müzik sistemi tüm parçaların "rahat" moda sahip olacağı şekilde güncellendi
- Brezilya'da kömür, demir ve kurşun için kaynak potansiyelleri yeniden dağıtıldı ve Serra dos Carajás değiştiricisi Para'ya taşındı
- Diplomatik oyundaki birincil katılımcılardan birinin hükümdarı artık kapanış aşamasından önce taraf tutabilir. Önceden, ilk aşamanın bitiminden sonra diplomatik oyuna katılamıyorlardı.
- Savaşlar cephe sınırından çıkarıldı ve artık devlet içindeki diğer eyaletlerde de gerçekleşebilir
- Tüm büyük ve küçük deniz güçleri için tarihi deniz kurulumları eklendi
- Tüm Alman ve İtalyan küçükler ve İskandinavya için tarihsel ordu kurulumu eklendi
- Derebeyi diğer tarafı destekliyorsa, tebaanın diplomatik bir oyunda bir tarafı desteklemesi artık engelleniyor. Bir derebeyi olarak diplomatik bir oyunda bir tarafı desteklediğinizde, diğer taraftaki tebaanız artık tarafsız olmaya zorlanacak ve bu süreçte ilişkileriniz zarar görecektir.
- Şiddetli Sıtma Durumu Özelliği simgesi eklendi, Sıtma Durumu Özelliği simgesi değiştirildi
- Askeri harita modu renkleri, Askeri ile ilgili harita işaretlerinin renkleriyle eşleşecek şekilde değiştirildi
- Askeri oluşumlar bağlamında artık geçerli olmadıkları için saha terfileri kaldırıldı
- Artık bir yükümlülüğe çağıran bir salınım teklifini reddetmek mümkündür, ancak bunu yapmak yükümlülüğü ilgili tüm cezalarla birlikte reddedecektir
- Müttefikler artık Diplomatik Oyunlarda otomatik olarak destekçi olarak eklenmiyor, ancak müttefiklerine karşı daha yüksek bir destek puanına sahip oluyorlar
- Gayrimeşru hükümetler artık yasaların yürürlüğe girmesini tamamen engellemek yerine yalnızca bir Siyasi Hareketin desteğini alan yasaları yürürlüğe koyabilir
- Ülkeler, ilave güzergâhların bakımı bürokrasiye mal olmaya başlamadan önce artık belirli sayıda 'serbest' ticaret güzergâhına sahiptir. Ticaret Anlaşmaları nedeniyle ücretsiz olan Ticaret Yolları bu sınıra dahil değildir.
- Diplomatik Oyun/İstek/Savaş Kukla Yap, Himaye Yap olarak değiştirildi, Vasal Yap, Haraç Yap olarak değiştirildi ve Hakimiyet Yap kaldırıldı
- Güç Projeksiyonu artık ordu/donanma birimlerinin toplam ortalama Saldırı ve Savunmasına (insan gücüyle çarpılarak) dayalı olarak hesaplanan bir değerdir ve bir ülkenin veya oluşumun toplam savaş gücünün büyük ölçüde doğru bir ölçüsünü sağlar. Eskiden Güç Projeksiyonunu artıran değiştiriciler artık bunun yerine Ordu/Donanma Güç Projeksiyonundan Prestiji artırıyor.
- Ülke başına maksimum komutan sayısı artık kaldırılmıştır, bunun yerine Oluşum başına maksimum 4 sınırlaması getirilmiştir.
- Komut Limiti artık Formasyon seviyesinde toplanır ve aşılması durumunda yumuşak bir ceza (Organizasyon limiti) uygulanır
- Hükümet İdaresi, Enerji Santralleri, Üniversiteler ve Gökdelenler artık Kalkınma binalarıdır
- Anakronik 1955 orak ve çekiç tasarımı, vakaların büyük çoğunluğunda döneme daha uygun bir tasarımla değiştirildi
- Sağlık Sigortası yasalarının artık daha çeşitli etkileri var (örneğin, farklı tabakalar için daha yüksek yaşam standardı, Küçük Burjuvazinin siyasi gücünün artması)
- Bir yol bulamayan oluşumların her zaman en yakın Karargah veya Deniz Düğümünde konuşlanmaya çalışması için işlevsellik eklendi
- Asker Eklemek için Geliştirilmiş Harita Etkileşimi
- Ordu Kanunları yeni sisteme göre ayarlandı. Köylü Levazımlarının, altlarına alınmasına izin verilen sınırlı sayıda birimi olacak.
- Alman/İtalyan birleşme adayı artık birleşme olay zincirlerinin bir parçası olarak ilhak ettikleri ülkelerin birleşme statüsünü devralıyor (ancak savaş hedefini devralmıyor)
- Özne olmak/talep etmek ve bağımsızlık istemek için diplomatik eylemler kaldırıldı (bunlar artık diplomatik talepler yoluyla yapılıyor)
- YZ artık kaç inşaat sektörünü hedefleyeceğine karar verirken daha fazla faktörü dikkate alıyor. Özellikle büyük yatırım havuzu gelirlerine sahip ülkeler inşaat potansiyellerini genişletmeye daha fazla odaklanacaktır.
- Rejim değişikliği artık Yönetim İlkelerindeki tüm yasaları, iki yasanın ideolojik olarak çok farklı olduğu ve yasa değişikliğinin teknoloji veya değiştirilmeyen diğer yasalar tarafından engellenmediği varsayımıyla, savaş hedefi sahibinin yasasıyla eşleşecek şekilde değiştiriyor
- Mühendis ve Usta Bürokrat karakter özelliklerinin artık ajitatörler için yeni etkileri var
- Kadınların Oy Hakkı artık Anarşi altında mevcut
- Yeni bir binanın ücret oranı artık eyaletteki refah seviyelerini sürdürmek için gereken ortalama ücret ne ise ona göre başlatılır
- Binalar artık kârlı olmadıklarında ücretleri daha sık değerlendiriyor
- Deniz istilaları için halihazırda seferber edilmiş orduları seçmek artık mümkün
- Bir askeri oluşum, varsayılan birimlerden (örneğin piyade) daha fazla birleşik özel birime (örneğin topçu, süvari) sahipse, Organizasyon Sınırı artık cezalandırılır
- Başarısız deniz işgalleri, aynı savaşta işgal edilen devlete karşı aktif bir cephe olmadığı sürece artık o ülke tarafından yapılan tüm işgalleri temizler
- Kitlesel göç hedefleri artık her zaman bir miktar göçmen almaktadır ve bu oran ikincil faktörler tarafından belirlenmektedir
- Geçimlik Çiftliklerden elde edilen gıda miktarı seviye başına 2,5'ten 2'ye düşürüldü
- Rusya'nın Alaska Alımını başlatmasına izin verdi
- Japonya'ya Sınır Kolonizasyonu yasasını verdi
- Bir Diplomatik Oyunda "kararsız" ve "eğilimli" ülkeler için harita üzerindeki renk maviden turuncuya değiştirildi
- Askeri mercek, tüm yakınlaştırma seviyelerinde formasyon/hq işaretlerini gösterecek şekilde güncellendi
- Cephelere/Karargahlara/Deniz Düğümlerine/Takip Edilen Oluşumlara doğru iptal edilen seyahat yolları için bildirimler eklendi
- Zorlu ortamlardan (dağlar, çöller, ormanlar, vb.) gelişmemiş seyahat bağlantıları ekstra yavaş olan 'zorlu gelişmemiş' tipini aldı
- Oyuncu oluşumları için spline ağı üzerindeyken askeri işaretleyici hareketi yumuşatma eklendi
- Dört yeni Pers devlet özelliği, Alborz ve Beluci dağları, Hyrcanian Ormanları ve Bam-Narmashiri Vahası eklendi
- Bir grup anakronik Farsça şehir ve bölge ismi daha uygun olanlarla değiştirildi
- İran'ın ekilebilir arazisinin genel olarak artması
- Bir birimi dağıtmak artık en az deneyimli birimi seçiyor
- Askerlikle ilgili çeşitli eğitim dersleri yeni sisteme göre ayarlandı. Birçok adımda özel düğme vurgulama ve genellikle bekleyebileceğiniz diğer desteklerin henüz bulunmadığını unutmayın.
- Ülkeyi Özgürleştir artık serbest bırakan ülkeye kaybedilen tüm birleşik devletler üzerinde hak iddia etmesini sağlıyor
- Temel Dönüşüm ve Asimilasyon oranı artık popülasyondaki radikallerin oranına göre azaltılır (yani %50 radikal içeren bir popülasyon sadece yarı dönüşüm/asimilasyon alır)
- Donanma Gücü Projeksiyonu artık deniz üslerinden gelen maksimum beyan edilmiş çıkarlar yerine, bir ülkenin maksimum beyan edilmiş çıkarlarına doğrudan katkıda bulunuyor
- Savaş Birimleri artık savaş dışında her zaman Moral kazanıyor, ancak Oluşum Kaynağı'nın üzerindeyse daha yavaş bir oranda
- Artık mobilize haldeyken bile mobilizasyon seçeneklerini açıp kapatabilirsiniz, ancak bazı durumlarda Organizasyon veya Morale bir maliyeti olur
- Artık farklı Seferberlik Seçeneklerine sahip ordular arasında birim aktarırken geçici bir Organizasyon cezasına maruz kalıyorsunuz
- Bir birim oluşturarak boş YZ oluşumları yaratılması engellendi
- Kazan'da artık Sünni devlet dini var
- Seylan eyaletini Doğu Hindistan Şirketi'nden Büyük Britanya'ya devretti
- Çiftliklerden elde edilen gübre artık et üreten PM'lerden ziyade Koyun Çiftliği PM'lerinin bir yan ürünü olarak üretilmektedir ve çiftlik gübresi üretiminin mümkün olması için Yoğun Tarım gerekmektedir
- Bir devlet tarafından her hafta ithal edilen köle miktarı artık ekilebilir arazi ve ihracatçı devletin nüfusu gibi bazı ek faktörlere bağlıdır
- İki oluşum birleştiğinde, ortaya çıkan oluşum tüm özel isimlendirmeleri devralır
- Tüketim Mallarına Erişimi İyileştirme eğitimini tamamlamak için artık gerekli değildir
- Pirinç Çiftlikleri Artık İki Kat İstihdam ve Üretime Sahip
- Plantasyonlar için Devlet İşletmesi Üretim Yöntemi artık Devlet Hissesi veriyor
- Vakum Konserve artık Et Paketleme olarak adlandırılıyor ve sadece balık yerine et ve balık tüketiyor
- Gözyaşı Yolu artık doğrudan etkilenen yerlileri öldürüyor
- Liberya artık oyunun başından beri bir Amerikan himayesi altında
- Kanada kolonileri artık kararla birleştirildiklerinde hak taleplerini birbirlerine devrediyorlar
- Daniel Webster'a Cumhuriyetçi ideolojiyi verdi
- Doğu Hindistan Şirketi ve Doğu Hint Adaları gibi bazı tebaalar artık isimlerinin ilk kısmını derebeylerinden alıyor, böylece farklı bir derebeyinin altına girerlerse 'Alman Doğu Hint Adaları' veya 'Fransız Doğu Hindistan Şirketi' vb.
- Buğday ve Mısır Çiftliklerinden Üzüm Bağı Üretim Yöntemi Kaldırıldı
- Fort Douglas, Sudbury ve Val-d'Or arasında demiryolu bağlantısı eklendi
- Val-d'Or/Chicoutimi ve Quebec/Fredericton arasında toprak yol bağlantısı eklendi
- Bona Şehri'nin konumu Fransa'nın sahip olduğu topraklara taşındı
- İspanya, Komünist Avusturya ve Avusturya-Macaristan için alternatif renkler eklendi
- Komünist Almanya'nın rengi koyu kırmızı olarak değiştirildi
- Yahudiliğin rengini açık mavi olarak değiştirdi
- Amerikan Kırsal Halkına özel yerelleştirme ve ideoloji eklendi
- YZ artık diplomatik bir oyunda bir tarafa destek sunmaya daha yatkındır, eğer zaten o tarafa meyilliyse
- YZ artık diplomatik bir oyunda kararsız bir ülkeyi, eğer o ülke zaten kendi tarafına meyilliyse, etkilemeye çalışacaktır
- YZ şimdi aktif olarak karşı tarafta yer alan ülkeleri taraf değiştirmeye ikna etmeye çalışacak
- YZ'nin, sağladıkları işgücü azaltımına aşırı değer biçmesi nedeniyle uygun limanlar yerine demirleme yerlerini etkinleştirmesine neden olan bir sorunu düzeltin
- YZ'nin altın rezervi ve gelir fazlası hedeflerini bazı harcama türleri için yanlış hesaplamasına neden olan bir sorun düzeltildi
- YZ artık ekonomileri için önemli olan malların ithalatı veya ihracatı için ticaret rotaları oluşturmada daha iyi olmalıdır
- YZ artık kauçuk gibi temel sanayi ürünlerini kendi pazarlarında yoksa ithal etme konusunda daha iyi olmalıdır
- Çin gibi çok yüksek GSYİH'ye sahip YZ ülkeleri artık Gümrük Birliklerine katılmaya çok daha az istekli
- YZ artık savaş halinde filoları farklı deniz düğümlerine gönderiyor
- Çin hala büyük bir güç olduğu sürece Gümrük Birliklerine katılmaya istekli olmayacaktır
- YZ artık diplomatik açıdan ilgili güçlü ülkelere karşı sadece temkinli olsalar bile yükümlülüklerini yerine getirmeye daha fazla değer veriyor
- YZ'nin artık ülkelerinde önemli ölçüde kullanılmayan potansiyele sahip mallar için kısıtlayıcı ihracat tarifeleri kullanma olasılığı daha düşük olacak ve ülkelerinde önemli ölçüde kullanılmayan potansiyele sahip olmayan mallar için kısıtlayıcı ithalat tarifeleri kullanma olasılığı daha düşük olacaktır
- YZ'li Büyük Güçler artık Parya ülkelere karşı "Cut Down Size" diplomatik oyunlarını başlatma ve bunlara katılma konusunda çok daha istekli
- YZ, potansiyel yeni öznelere karşı otoriter olmadıkça, yeni özneler kazanmak için diplomatik oyunlara girmeye artık daha az meyilli
- YZ artık bir oyunda destek için öznelerini vermeye daha az istekli
- YZ'ler artık diplomatik bir oyunda bir tarafa sempati duymaya daha az meyilli çünkü ezici ihtimallerle karşı karşıyalar, bu ezici ihtimaller aynı zamanda sert taleplerle gelmedikçe
- YZ artık bir oyunun hedefine karşı sempatik olup olmayacağına karar verirken başlangıç savaş hedefinin kötü şöhretini daha fazla dikkate alıyor
- YZ'ler artık bir ülkeyi diplomatik bir oyunda desteklemeye daha az meyilli çünkü sırf nispeten yüksek kötü şöhrete sahip bir ülkeyle karşı karşıya (Parya olmayan)
- YZ artık büyüyen kolonileri destekleyen beyan edilmiş çıkarları kaldırma konusunda çok isteksiz
- YZ, yerel fiyat durumu nedeniyle bunu yapmak mantıklı değilse, artık endüstrilerin birkaç eyalette daha az yoğunlaşmasını sağlıyor
- YZ artık bir savaş hedefinin teslimiyet yoluyla elde edilip edilemeyeceğini değerlendirirken hedefin/hedefin üst efendisinin teslim olup olamayacağını düzgün bir şekilde kontrol ediyor
- Rusya şimdi Orta Asya'ya karşı daha agresif olacak
- Durumlara karşı yapılan hatalı is_adjacent kontrolü nedeniyle bazı YZ stratejilerinin doğru çalışmamasına neden olan bir sorun düzeltildi
- YZ, başka bir devrimden kaçınmak için yapmadığı sürece, yasaları yürürlüğe koyarken devrimleri tetiklemeye artık daha az istekli
- YZ artık arkasında devrimci bir hareket veya hükümet dilekçesi olan yasaları daha düşük başarı şansıyla çıkarmaya istekli
- Hükümet dilekçelerindeki tutarsız tetikleyiciler düzeltildi, bu da YZ'nin bunları takip etmesinde sorun yaratıyordu
- YZ, inovasyon sınırına çok yaklaşmadığı sürece artık üniversitelere daha fazla öncelik veriyor
- YZ artık birincil katılımcılardan biriyle ateşkes yaptığında oyunlara dahil olmaya daha az hevesli
- Ülkeyi Özgürleştir artık özgürleştirilen ülke, özgürleştirene karşı dostane bir YZ stratejik arzusuyla ve eski baskıcılarına karşı düşmanca bir arzuyla başlıyor
- YZ'nin para yatırma işlemini başlatıp ardından hemen iptal etmesine neden olan bir hata düzeltildi
- Ekonomik Emperyalizme sahip YZ'lerin saldırgan bir izolasyonist ülkeye karşı Açık Pazar talep etmek yerine bir Antlaşma Limanı alma olasılığı artık daha yüksektir
- Ekonomik Emperyalizm YZ'ler artık sadece en az 5 milyon GSYİH'ye sahip ülkelerin pazarını açmayı önemsiyor
- YZ Avusturya şimdi Krakow'u düzgün bir şekilde ilhak edecek
- Konsey Cumhuriyetleri için özel olarak tasarlanmış üç yeni YZ stratejisi eklendi
- Konsey Cumhuriyetleri artık ilerici yasalar çıkarmaya ve endüstriyel olarak gelişmeye daha meyilli
- YZ Konseyi Cumhuriyetleri artık sömürge kurumlarını feshedebilir
- Yeni Emirlerin eklenmesini dengelemek için bazı Komutan Özellik değerleri ayarlandı
- Yüksek teknoloji seviyesindeki ülkelerin oyun başlangıcında yeni Corporate Charters teknolojisini kazanması sağlandı
- Sömürgeci sömürü yasası artık tüzel kişiliği olmayan eyaletlerdeki üretim hacmini %10 düşürürken, madencilik, plantasyonlar, kauçuk ve tomruk üretimini %20 artırıyor
- Toprak almayı içermeyen Diplomatik Talepler/Playler (özerklik veya yasa değişiklikleri gibi) artık genellikle yüksek ilişkilere sahip olmakla engellenmiyor
- Vulkanizasyon teknolojisi ile açılabilen Takım Atölyelerine İşlenmiş Çelik Takım Üretim Yöntemi eklendi
- Ajitatörler artık taraf olmadıkları yasaların çıkarılmasına müdahale etmiyor
- Oyun başlangıcında kârlı olmayan binaları en aza indirmek için birçok ülkenin başlangıç durumu yeniden dengelendi
- Patates ve Elma Bahçeleri Üretim Yönteminde Kaybedilen Tahıl Miktarı %20'den %15'e Düşürüldü
- Sardunya-Piedmont'un başlangıç ekonomisini güçlendirdi
- Ajitatörler artık sadece altı ayda bir seçime katılabilecek
- Sağlık Sigortası ölüm oranının azaltılması
- Askeri İstatistik teknolojisine yeni bir amaç kazandırdı (Oluşum Organizasyonu kazanç oranını artırır)
- Çamur ve Kayıp Savaş Koşulları, elden geçirilen eyalet ele geçirme yerine hücum, savunma ve moral kaybını etkileyen değiştiricilere sahip olacak şekilde değiştirildi
- Sanayileşmiş devletlerde aşırı Hizmet üretimini azaltmak için ağır sanayiden kaynaklanan kentleşmenin azaltılması
- Sanat Akademileri, diğer kentsel binalardan çok farklı olmayacak şekilde 5 bin işgücüne sahip olacak şekilde değiştirildi
- Trenler için yolcu vagonu PM'leri etkinleştirildiğinde artık altyapıyı azaltmıyor
- Çiftçilik artık Tarımdan tamamen ayrı bir yapı grubu, tıpkı Plantasyonlar gibi
- İran artık ekonomik yasası olarak Müdahalecilik yerine Gelenekselcilik ile başlıyor
- Britanya'nın Aşağı/Yukarı Kanada'yı hemen ilhak etmeye çalışmasını önlemek için Britanya ile Aşağı/Yukarı Kanada arasında başlayan ilişkilerin artırılması
- Köylü Levazımlarının askere alma oranı %2'den %4'e çıkarılmıştır, ancak yine de eyalet başına en fazla 25 askere alınmış Tabur vardır, bu nedenle çok sayıda ancak nispeten seyrek nüfuslu eyaletlere sahip ülkeler için en kullanışlıdır
- Savunma emri artık Savunmayı çok daha az artırırken, İlerleme emri de Saldırıyı biraz artırır
- Tomruk kampları için Odaklanmış Sertağaç Üretimi üretim yöntemi eklendi
- Demiryollarına deneysel trenler PM eklendi
- Prusya, Fransa, Büyük Britanya ve ABD'nin başlangıç binaları, Üretim Yöntemleri ve Ticaret Yolları, Devlet Pazarı Erişim Fiyatı Etkisi değişikliklerinden sonra hemen kârsız olmayacak şekilde dengelendi
- Nüfus ihtiyaçlarının yeniden ayarlanması, böylece daha iyi mallar mevcut olduğunda nüfusun temel malları satın alma olasılığının azalması
- Hayvancılık Çiftlikleri artık temel Üretim Yöntemi olarak Et üretiyor, Kumaş ve Gübre artık ikincil bir Üretim Yöntemi
- Kent Merkezleri İçin Halk Tramvayları ve Halk Motorlu Taşıtları Üretim Yöntemleri Artık Ulaşım Üretiyor
- İşsizliğin yüksek ve Yaşam Standardının düşük olduğu eyaletlerde ekilebilir arazinin artırılması
- Auto Expand Building artık genişlemek için istihdamın %95'in üzerinde olmasını gerektiriyor
- Tüm Güney Amerika ülkeleri artık Ampirizm teknolojisi ile başlıyor
- Seçilmiş Bürokratlar Yasası, ham PB'nin siyasi gücünü artırmak yerine, Bürokratları Küçük Burjuvaziye katılmaya daha eğilimli hale getirmektedir
- Sıfır mal ticareti yapan iki Patlayıcı ticaret rotası Tarih kurulumundan kaldırıldı
- Almanya'yı oluşturmak için gereken eyalet sayısı 23'e çıkarıldı; bu da Prusya'nın çeşitli küçük ülkelere ek olarak Fransa ya da Avusturya'dan bir eyalet alması gerektiği anlamına geliyor
- Demirleme yerleri artık sadece 20 konvoy üretiyor (50'den düştü)
- Kore şimdi Yangho ve Gwanbuk'taki Sülfür yatakları ile başlıyor
- Dönüşüm ve Asimilasyonun temel oranı artık şirketleşmemiş eyaletlerde %90 oranında azaltılmıştır
- Minimum aylık dönüşüm/asimilasyon oranı 10'dan 1'e düşürüldü, böylece daha küçük poplar makul olmayan oranlarda dönüşmez (yine de pop konsolidasyonu oyun kuralı ile asimile olabilirler)
- Toplu Askerlik Zorunlu askerlik oranı %4'ten %3'e düşürüldü
- Temel Malzemeleri Seferber Etme Seçeneği artık askeri malların +%25 tüketimini zorunlu kılıyor
- Bir Oluşum kendi ana karargahındayken artık daha düşük bir Yıpranma oranı uygulanmaktadır
- Yıpratma artık her zaman Ordular Harekete Geçirildiğinde veya Filolar için ülkeler savaş halindeyken uygulanır
- Tomruk Kampı için Yeniden Dengelenmiş Sertağaç Üretim Yöntemi
- Silah Endüstrileri için Yeniden Dengelenmiş Küçük Silah Üretim Yöntemleri
- Buharlı Motorlar artık Çelik Demiryolu Araçları teknolojisi ile açılıyor ve Standartlaştırılmış Trenler olarak yeniden adlandırıldı
- Elektrikli ve Dizel Trenler artık daha yüksek altyapı sağlıyor, ancak aynı zamanda daha yüksek girdi maliyetlerine sahip
- Demiryolları için Kömür ve Motor girdilerinin düşürülmesi
- Geçimlik binaların ürettiği alkol miktarı azaltıldı
- Güney Amerika'da kauçuk plantasyon potansiyelinin artması
- Güney Carolina, Georgia ve Florida'ya boya potansiyelleri eklendi
- Amazonlar, Kongo ve Sibirya'da Artan Tomrukçuluk Potansiyeli
- Çiftlik Hayvanlarının Üretebileceği Kumaş Miktarının Artırılması
- Topçu Dökümhanesine Geri Tepme Mekaniği üretim yöntemi eklendi
- Top Dökümhanesi için Yeniden Dengelenmiş Top Üretim Yöntemleri
- Yunanistan'a İtalya'da bir başlangıç ilgisi verdi
- İlgi Grubu Özellik değiştiricileri düşürüldü, böylece artık o kadar güçlü veya zarar verici değiller
- Komünistlere karşı ek saldırganlık 0,5'ten 5'e çıkarıldı
- Avrupa, Arap, Güney Doğu Asya, Doğu Asya ve Afrika birimleri için Düşük, Orta ve Yüksek Seviye piyade askeri üniformaları eklendi
- Avrupa, Arap, Güney Doğu Asya, Doğu Asya ve Afrika birlikleri için piyade genel üniformaları eklendi
- Tarihi ve tarihi olmayan şirketler için simgeler eklendi
- Diplomatik Salıncaklar için simgeler eklendi
- 7 Yeni Başarı Simgesi Eklendi
- Amerika kıtasından bazı tarihi karakterler artık daha çok beklediğiniz gibi görünüyor. Amerika Karakter DNA modunun yaratıcısı Galactic Cactus'e çalışmanızı sunduğu için teşekkürler!
- Ağır tank cephe hattı varlığı eklendi
- Ana kamp cephe hattı varlığı eklendi
- Cephe dioramalarına uçaklar eklendi
- Kenar çubuğu düğmesine şirketler simgesi eklendi
- Güney Asya Askeri Birim İllüstrasyonları Eklendi
- Top Dökümhanesi binası ve Patlayıcı Fabrikası binası için bina simgeleri eklendi
- Top Dökümhanesi ve Patlayıcı Fabrikası'nın üretim yöntemi renkleri diğer binaların temel üretim yöntemi renkleriyle eşleşecek şekilde değiştirildi
- Asker Taburları için yeni simge eklendi
- Doğu Asya askeri birim illüstrasyonları eklendi
- 'Özerkliği Artır' ve 'Özerkliği Azalt' savaş hedefleri için simgeler eklendi
- Deniz askeri birim illüstrasyonları eklendi
- Deniz İstilası Harita İşaretleyicisi ve Simgesi Eklendi
- Koyun Çiftçiliği için üretim yöntemi simgeleri eklendi
- Arapça askeri birim illüstrasyonları eklendi
- Deniz düğümlerindeki Donanma emirleri için harita görselleri eklendi
- Kışla üretim yöntemi renkleriyle tutarlı olması için Deniz üsleri için üretim yöntemi simge renkleri kırmızı olarak güncellendi
- 'Despotik Ütopik Lider' için Lider ideolojisi simgesi eklendi
- 'İnsancıl Kraliyetçi' için Lider ideolojisi simgesi eklendi
- Afrika askeri birimleri, süvariler, ejderhalar, süvariler ve mızraklılar için süvari simgeleri eklendi
- Hafif tank için ateşleme ve patlama VFX'i eklendi
- Yeni gemi efektleri eklendi
- Kızılderili Düşük Seviye piyade birimi için bir üniforma eklendi
- Afrika askeri piyade birimi simgeleri eklendi
- Bilgi (Wikipedia) bağlantısı olan ve olmayan karakterleri ayırt etmek için güncellenmiş tarihi karakter çerçeveleri eklendi
- Bölgedeki Yaşam Standardını temsil etmek için şehir binasına görseller eklendi
- Şirketlerin ve harita listesi düğmelerinin düzenlenmiş konumu
- Sallanma, ticaret anlaşması ve gümrük birliği simgeleri eklendi
- Devlet tarafından askere alma ve seferberlik için yeni sanat eklendi
- 'Şirket Kurmak' ve 'Şirket Refahını Kaybediyor' için yeni Uyarı simgelerinin yanı sıra 'Şirket' için bir Kavram simgesi eklendi
- 'Diplomatik Talep' için bir teklif simgesi eklendi
- Brezilyalı karakterler ve poplar için özel kıyafetler eklendi
- Mobilizasyon VFX'i artık birimlerin mobilize olduğu şehir merkezlerinde mevcut
- Tüm birim ve kültür türleri için Frontline grafikleri eklendi
- Yeni askere alma ve seferberlik etkileri eklendi
- Monitör, fırkateyn ve denizaltı için boşta köpük VFX eklendi
- Yeni bir kuşatma ateşi ve patlama efekti eklendi
- Askeri donanma gemileri için boşta kalma, ateş etme ve geçici hareket etme efektleri eklendi
- Savaş sonu VFX'inin küçültülmüş yeni bir versiyonu oluşturuldu
- Takip, Panikle Geri Çekilme ve Kontrollü Geri Çekilme için üç yeni Savaş Durumu simgesi
- Şirketlerle ilgili teknolojiler için yeni simgeler: kurumsal yönetim, anonim şirketler, ticari bankalar ve kurumsal sözleşmeler
- Brezilyalı askerler artık yüzyıl ortası üniformaları giyiyor
- Türk karakterler artık daha çeşitli görünümlere sahip
- Piyade Treni arabası 3B sanat varlığı eklendi
- Topçu Kuşatması ve Sahra Topu 3D sanat varlıkları eklendi
- Zırhlı Tren 3D sanat varlığı eklendi
- Mekanize Tank Topu 3D sanat varlığı eklendi
- Denizaltı 3D sanat varlığı eklendi
- Piyade için Silah 3D sanat varlıkları eklendi: Blunderbuss, Brown Bess, Dreyse Needle Gun, Mauser 98, Chauchat, Tommy Gun
- Süvariler için Silah 3D sanat varlıkları eklendi: Mızrak, Kılıç, Kılıç
- Taşıyıcı 3D sanat varlığı eklendi
- Destroyer 3D sanat varlığı eklendi
- Torpido 3D sanat varlığı eklendi
- Yeni dreyse iğne tabancası parçacıkları ve dokuları eklendi
- Yeni bir mouser 98 silah parçacıkları ve dokuları eklendi
- Bir chauchat silah efekti eklendi
- Bir Tommygun silah VFX'i eklendi
- Yeni kanon topçu VFX'i eklendi
- Yeni topçu VFX'i eklendi
- Askeri şarapnel topları için bir ateşleme ve çarpma VFX'i eklendi
- Yeni askeri ağır tank VFX'i eklendi
- Bir torpido sıçraması ve torpido izi VFX'i eklendi
- Cephe hatları ve savaşlar için topçu topu 3D sanat varlığı eklendi
- Cephe hatları ve savaşlar için topçu mobil topu 3D sanat varlığı eklendi
- Cephe hatları ve savaşlar için R17 (hafif tank) 3D sanat varlığı eklendi
- Filo operasyonları için fırkateyn askeri gemi 3D sanat varlığı eklendi
- Filo operasyonları için monitör askeri gemi 3D sanat varlığı eklendi
- Filo operasyonları için dretnot askeri gemi 3D sanat varlığı eklendi
- Filo operasyonları için keşif kruvazörü askeri gemisi 3D sanat varlığı eklendi
- Biri üzüm bağı, diğeri askeri tersane için olmak üzere iki yeni bina simgesi
- Yeni işgal grafikleri eklendi, ülkeler artık kısmen işgal edilmiş eyaletlere işgal bayrakları yerleştirecek
- Osmanlı İmparatorluğu'nun generalleri, amiralleri ve subayları artık tarihi üniformalar giyiyor
- Piyade At arabası 3D sanat varlığı eklendi
- Topçu efektleri güncellendi
- Orduların ve filoların konuşlandırılması ve yerleştirilmesi artık konuşlandırıldıkları yerden hedeflerine giden oluşumu gösteren 3D grafiklere sahip
- Askeri karavanlar artık savaş halindeki ülkelerdeki yollarda seyahat edecek
- Yaşam Standardı için yeni uyarı simgesi eklendi
- Düz haritaya cephe birimlerinin basit görselleştirmesi eklendi
- Şu simgelerdeki Üretim Yöntemi renkleri arıtma malları (mor) olarak değiştirildi: no_public_transport, public_trams, public_motor_carriages
- Kentsel Latin Amerika devlet imajı VFX'i yeni devlet imajına uyacak şekilde yeniden düzenlendi
- Taino heykeli üzerindeki dumanın sıklığı azaltıldı
- Altı yeni savaş dioraması eklendi
- Gemileri deniz düğümü işgalinde ve deniz savaşlarında gösteren çok sayıda yeni filo ve deniz savaşı dioraması eklendi
- Bayrak çözünürlüğü ve bayrak simgeleri için ölçeklendirme iyileştirildi, daha fazla ayrıntı korundu (Grafik seçeneklerinde yapılandırılabilir)
- Daha keskin portre ayrıntıları için portre çözünürlüğü yükseltme ayarı eklendi (Grafik seçeneklerinde yapılandırılabilir)
- Askeri Oluşum Paneli - Seferberlik sekmesinde Seferberlik Seçenek Grupları uygulandı
- Farklı Askeri Harita İşaretleyicilerini size olan bağlılıklarına göre renklendirin (Siz / Müttefik / Düşman / Tarafsız)
- Ön panele 'öne yakınlaştır' düğmesi eklendi
- Seçili ancak devre dışı bırakılmış temalar için geliştirilmiş kullanıcı deneyimi
- Zorunlu askerlikle ilgili birim numaralarının düzeni daha anlamlı olacak şekilde değiştirildi
- Askerleri Etkinleştir harita etkileşimi harita listesine daha kullanışlı değerler ve sütunlar eklendi
- Deniz İstilası başarısızlık koşulları Deniz İstilası harita işaretleyici araç ipucuna eklendi
- Bir Nakliye Yolu araç ipucu eklendi
- Oyun boyunca Mevcut İşgücü sayıları sadece Köylüleri ve İşsizleri değil, *tüm* İş Arayanları gösterecek şekilde değiştirildi
- Mevcut İşgücü için araç ipucu yalnızca Köylüler, İşsizler ve Nitelikleri içerecek şekilde geliştirildi ve Nüfus Türlerine göre ayrılmış tüm İş Arayanları (ve tüm bireysel Nüfusları listeleyen iç içe araç ipuçlarıyla), İşsiz olanların sayısını ve Nitelikleri gösteren bir araç ipucu haline getirildi
- Mallar panelinin Durum sekmesinde Binaları genişletebilme ve Üretim Yöntemlerini değiştirebilme işlevi eklendi
- Uyarıların artık bir rengi var (yeşil / sarı / kırmızı)
- Günlük Girişlerini kategorilere ayırdı (Ulusal Gündem, Önemli Durumlar, İç/Dış İlişkiler ve Kalkınma)
- Geliştirilmiş askeri oluşum ön etkileşim paneli
- Askeri Formasyon özelleştirme açılır penceresinde artık formasyondaki birimlerin adlarını ülke kültürlerine mi yoksa köken devlet adlarına mı dayandıracaklarını değiştirebilirsiniz
- Formasyon eylemleri Transfer, Yükseltme, İstasyon, Deniz düğümüne konuşlandırma için simgeler eklendi
- Diplomatik Oyun'da hangi ülkenin hangi tarafı desteklemeye eğilimli olacağına dair tahminler artık her zaman doğru olmalıdır (kasıtlı olarak güvenilmez olmak yerine) ve ilk savaş hedefinin ilişkiler üzerindeki etkisini hesaba katar, ancak bir tarafa eğilimli olmak hala o tarafı gerçekten desteklemenin garantisi değildir
- Askeri Formasyon harita işaretçilerinin, başka herhangi bir harita işaretçisiyle aynı konumda olduğunda yığının en üstünde görünmesi sağlandı
- Askeri panele ve Formasyon paneline Asker sayıları eklendi
- Eyalet Paneline Meslek dağılım tablosu eklendi
- Parti Süslü araç ipucuna Seçim bilgileri eklendi
- Uzaklaştırıldığında kullanılmak üzere farklı Askeri Harita İşaretleyicilerinin daha küçük versiyonları yapıldı
- Dağınıklığı azaltmak için bir yakınlaştırma adımı daha Harita İşaretleyicilerinin daha kompakt kalmasını sağladı
- Tek bir tıklamayla tüm olası orduları harekete geçirmek veya terhis etmek için düğmeler eklendi
- Afrika'da özel sömürge ulusları kurmanıza ve genişletmenize olanak tanıyan Sömürge İdaresi Kurma Günlük Girdisi eklendi
- 'Amazon'dan Yararlanma' Günlük Girdisi yeniden düzenlendi ve bununla ilişkili 8 yeni olay eklendi
- Çeşitli ülkelerdeki Çıkar Grupları için benzersiz onayla etkinleştirilen özelliklerle değiştirildi
- Rus askeri liderleri için kıyafetler hazırlandı
- Kore İmparatorluğu'nu ilan etmek için Kore'ye bir karar ekledi
- Romanya'nın birleşmesine odaklanan olaylar, Günlük Girişleri ve kararlar eklendi
- Bir ülke kurulduğunda tetiklenen ülke kurma olayları eklendi. Genellikle sahipsiz/sahipsiz anavatan devletleri üzerinde hak iddia ederler.
- Polonya-Litvanya'nın Ruthenia'ya genişlemesi için Günlük Girdisi eklendi
- Brezilya ve Güney Amerika'nın geri kalanına birkaç yeni devlet özelliği eklendi
- Tüm Güney Amerika ülkelerine daha fazla tarihi karakter eklendi
- Afrika'ya Hücum Günlük Girdisine, başka bir ülkeyle koloni değişimi yapmak için bir koloni değişimi düğmesi eklendi
- Kuzey Amerika'daki yerli ülkeler için bir "Kaplumbağa Adası Ulusları" Günlük Girdisi eklendi
- Peru-Bolivya Konfederasyonu içeriği yeniden düzenlendi ve buna tepki gösteren Arjantin ve Şili için içerik eklendi
- "Sosyalizme Giden Yol" başlıklı günlük girdisi "Dünyaya Musallat Olan Hayalet" olarak yeniden düzenlendi ve yeniden çerçevelendi
- Yeni Şirketler mekaniği ile bağlantılı birkaç Amerikan çıkar grubu lideri eklendi
- Polonya'nın birleşmesi ile ilgili bir Günlük Girdisi ve ilgili olaylar eklendi. Krakow olarak oynamak artık daha uygulanabilir olmalı!
- Bahia serbest bırakılabilir bir ulus olarak eklendi
- Joseon Hanedanlığı için yeni bir bayrak eklendi
- Orta Amerika'nın Yeniden Birleşmesi için küçük bir Günlük Girdisi eklendi. Tamamlama, UCA etiketinin daha az garip bir şekilde geri yüklenmesini sağlar.
- Brezilyalı küçüklerin bağımsızlık savaşlarını kazanmaları için Günlük Girdisi eklendi
- Amerikan İç Savaşı'nın ardından köle ticaretini yeniden başlatmanızı sağlayan CSA/Slaver USA için bir zafer etkinliği eklendi
- Meiji Restorasyonu tamamlandıktan sonra Japon karakterleri ve popları artık daha Avrupai modalara geçiş yapacak
- Rusya için çok sayıda tarihi hükümdar, tahta çıkışları ve varislerinin ölümleriyle ilgili olaylarla birlikte eklendi
- İtalya'nın yeniden birleşmesi
- Ülkenin tarihsel olarak yüksek okuryazarlık oranını temsil etmek üzere Japonya'ya bir günlük girdisi eklendi
- Kraliyetçi ve Hümaniter ideolojilerin birleşimi olan Aydınlanmış Kraliyetçi ideoloji eklendi.
- Endonezya ve Türkistan'da artık daha az devlet kurulması gerekiyor
- Orta Amerika'nın dağılması halinde Los Altos da bağımsızlığını kazanacak
- Oyunun ortalarında Dindarları güçlendirmeye ve değiştirmeye yarayan yeni Korporatizm teknolojisi ve ideolojisi eklendi
- Daha hızlı kolonileşmeyi sağlamak için Çölün Fethi günlük girdisine bir düğme eklendi
- Mısır'ın Kırsal Halk İlgi Grubu'nun adı "Fellahin" olarak değiştirildi
- Şehirdeki bina ağları artık oyun sonu performansını ve şehirlerin görünümünü iyileştirmek için (haritada daha belirgin hale getirmek için) seviye doğrusal ilerleme başına önceki ağın karekökü olarak eklenecek
- Her zaman işe almak isteyen devlet/sübvansiyonlu binaları filtreleyerek ve gereksiz mal ikamesi etkisi tahminlerini kaldırarak bina kazanç/istihdam önbelleklerinin performansı iyileştirildi
- Deniz Bölgesi paneli açıkken oyun çalıştırıldığında performans iyileştirildi
- Pazar paneli Ticaret Rotası sekmesindeki Ticaret Rotaları listesi optimize edildi
- Daha fazla çalışan işe almak isteyen ancak başarılı olamayan binalar artık tekrar denemeden önce 4 hafta bekleyecek. İşe alma bekleme süresindeki bir bina ücretlerini artırırsa, bekleme süresini sıfırlayacaktır.
- Girdi Malları Kıtlığı güncellemelerinin performansı, kıtlığı olmayan eyaletleri tam güncelleme mantığını çalıştırmaktan hariç tutarak iyileştirildi
- Şehirler üzerindeki zorunlu askerlik VFX'inin süresiz olarak ortaya çıkmasına neden olan bir hata düzeltildi
- Kod performansını ölçmek ve darboğazları bulmak için modculara yönelik bir oyun içi kod profilleyicisi eklendi
- Özel tanımlı ülke türü, kültür, din, katman, renkler ve eyaletlerle yepyeni ülkelerin oluşturulmasına olanak tanıyan create_dynamic_country efekti uygulandı
- Kullanıcı arayüzünde üzerine gelindiğinde metni vurgulamak için genel bir tür eklendi
- Bir durum bölgesine bir durum özelliği ekleyen add_state_trait efekti eklendi
- Devletleri hedeflemek ve seçmek için diplomatik eylemler için destek eklendi. Seçilen devletler, eylemden oluşturulan herhangi bir anlaşmada kalıcıdır. Salınımlarda kullanılan veya konu tipi paktlar olarak işlev gören diplomatik eylemler devlet seçimini içeremez.
- Savaş Tükenmesi artık herhangi bir faktör ve koşulla senaryolaştırılabilen bir senaryo değeridir
- Pop büyüme tanımları artık daha fazla eğri türüne izin verecek şekilde daha esnektir
- Askeri oluşumlar yaratmak için bir efekt eklendi
- savaş birimleri için add_morale etkisi eklendi
- Bazı pop büyüme tanımları yeniden adlandırıldı veya daha net yeni tanımlarla değiştirildi
- Bir ülkenin tüm yasalarını kopyalamak için yeni bir efekt eklendi (copy_laws)
- Formasyonları cephelere konuşlandırmak veya ışınlamak için bir çift yeni efekt eklendi
- Yeni mobilize_army ve fully_mobilize_army efektleri eklendi
- Askeri oluşumları konuşlandırmak için yeni bir tarih adımı eklendi
- Bir eyaletin toplu göç hedef kültürüne kapsam sağlayan mass_migration_culture bağlantısı eklendi
- Bir ülkenin naval_power_projection değerini karşılaştırmak için bir tetikleyici eklendi
- Bir derebeyi tarafından bir özneye dayatılan yasalar için bir yasa türü on_impose etkisi eklendi
- Bir derebeyi tarafından bir özneye dayatılan yasalar için can_impose tetikleyici yasa türü eklendi
- Artık geçici global değişkenler güncellenecek ve diğer tüm kayıtlı değişkenler gibi süreleri dolacaktır
- add_organization efekti artık Askeri Formasyon kapsamında çalıştırılabilir
- Birimler için Formasyon değiştirici desteği eklendi
- Birimler için savaş tarafı birim değiştirici desteği eklendi
- Eğitim Erişimi için mesleğe özel değiştiriciler artık verilebilir
- Bir savaş koşulunun mümkün olan ilk fırsatta değiştirilip değiştirilmeyeceğini belirleyen savaş koşullarına yeni instant_switch tetikleyicisi eklendi
- Artık on_company_created ve on_company_disbanded için on-eylemler var
- Mesh-on-mesh gölgelerinin amaçlanandan daha koyu görünmesi düzeltildi
- Başarılı bir deniz istilasında deniz istilacı ordusunun yeni oluşturulan cepheye taşınması için destek uygulandı
- Birden fazla deniz istilasının aynı devleti hedef almasını önledi
- Yeniden oluşturulan ülkeler için olay çağrısı yapılmasının neden olduğu çökme düzeltildi
- Diplomatik ilişkilerin oluşturulmasındaki bir çökmeyi düzeltin
- Başka bir durumla birleştirilen bir duruma işaret eden yapı elemanlarının neden olduğu çökme düzeltildi
- Barışla sonuçlanan savaşlar artık iki kez bitmeyecek
- Savaş değiştiricileri artık savaş koşulları değiştiğinde anında güncelleniyor
- Paradox hesabında oturum açarken uzun kullanıcı adlarının kullanıcı arayüzünün yerini alması düzeltildi
- Alt başlıktaki Birim İşe Alım metni Birim Ayrıntıları olarak değiştirildi
- Arazi Vergisi ilerlemesini tutarlı olacak şekilde ayarladı
- "Grevi kırma" olay seçeneği b değiştiricisinin yanlış İlgi Grubuna uygulanması düzeltildi
- Süresi Dolan Yükümlülükler artık Brezilya Portekizcesinde süresinin dolmasına kaç gün kaldığını gösterecek
- Destekleyen ve karşı çıkan kışkırtıcıların karıştığı bazı olay yerelleştirmeleri düzeltildi
- Bazı ajitatör hukuk olaylarını, popülist figürler olarak konumlarına daha iyi uyacak şekilde yeniden bağlamsallaştırdı
- Çeşitli sefer lezzet metinlerinde iyileştirmeler
- Kavramlar, Olaylar ve Teknolojiler'deki bazı yazım hataları düzeltildi
- Farklı dillerdeki çoklu yazım hataları düzeltildi
- Felsefe olaylarında yer tutucu loc dizesi değiştirildi
- Kazanç tahmini araç ipuçlarının üretilen/tüketilen tüm malları hesaba katmamasına neden olan ve yanlış kazanç tahminlerine yol açan bir sorun düzeltildi
- Önbelleklerin güncellenmemesinin, genişleyen binalar için kazanç tahmini dökümünün hatalı olmasına neden olan bir sorun düzeltildi
- İkincil katılımcıların teslim olamaması nedeniyle birleşme savaşlarının sona erememesine neden olan bir sorun düzeltildi
- Türkiye'nin bağımsız vasallara değil, sadece doğrudan kendisine bağlı vasallara bağımsızlık vermesi sağlandı
- Artık Amiraller olmadan Filoları taşıyamazsınız veya tüm Filotillalarını da transfer etmeden bir Filodan tüm Amiralleri transfer edemezsiniz
- Seçime bağlı olayların zamanından önce sona ermesi durumu düzeltildi
- Alman Ulusal Kimliği Günlük Girdisi, Schleswig-Holstein Sorunu Günlük Girdisi'nden önce tamamlanmasını ve Almanya'nın Birleşmesi içeriğinin daha fazla ilerlemesini engellemek için artık başlangıçta açılacak
- Uluslar artık çocuk hükümdarların heykellerini dikemeyecek
- Afyon Savaşları Günlük Girdisi artık hedef ülkenin limanlara sahip olmasını gerektiriyor
- Büyük Kıtlık günlük girdisini tamamlamak artık değiştiricileri amaçlandığı gibi temizliyor
- Event expedition_events.120 artık yetim değil
- Devrimci ülkeler şimdi Sendikalar için Sosyalist ideolojiyi miras alıyor
- İtalya'nın birleşmesi için artık Papalık Devletlerinin var olması gerekmiyor
- Ayrımcılık olaylarının bir sonucu olarak ortaya çıkabilecek çeşitli hatalar düzeltildi
- Nüfus panelinde ve Mesaj Ayarları penceresinde çeşitli diller için üst üste binen metinler düzeltildi
- Komut dosyası düğmelerinin araç ipucu, efektleri altta gösterecek şekilde düzeltildi
- Kanunlaştırma şansı (Başarı, İlerleme, Tartışma, Durdurma) dökümü araç ipuçlarını daha iyi yapılandırıldı
- Lobinin müşteriler için her zaman herkese açık görünmesine neden olan bir sorun düzeltildi
- Karıştırıcıların boşlukta kaybolmasına neden olan bir hata düzeltildi
- Bougie, Cezayir artık Fransız kontrolü altında
- Modlar geçersiz kültürlere sahip olduğunda meydana gelen çökme düzeltildi
- Modlarda bir bina türüne atanmış bina modeli olmadığında meydana gelen çökme düzeltildi
- Modlar yükleme ekranında kavramları kullanmaya çalıştığında meydana gelen çökme düzeltildi
- Devrimci karakterleri aktarırken oluşan çökme düzeltildi
- Oyun durumu verilerinin uygun olmayan bir zamanda güncellenmesinden kaynaklanan bir senkronizasyon bozukluğu düzeltildi
- Bir eyalet ilhak edildiğinde, inşaat halindeki bina seviyeleri artık yalnızca bu seviyeler bir miktar ilerleme kaydetmişse yeni sahibine devredilir
- Bir devrim yenildiğinde, orijinal ülke artık Yevmiye Kayıtlarını ve değişkenleri devralmaz, çünkü bu bazı Yevmiye Kayıtlarının kırılmasına neden olabilir. Muzaffer devrimler hala orijinal ülkeden miras alır.
- Orduları erken terhis etmek (hala savaştayken) artık her zaman cezayı uygular ve onları otomatik olarak ana karargâhlarına geri gönderir.
- Çıkar grubu araç ipuçlarının doğru siyasi güç değerini göstermesi düzeltildi
Hepsi bu kadar Viktoryalılar! Pöf! Önümüzdeki hafta çıkıştan sonra, yakın gelecekte ve sonrasında bizden neler bekleyebileceğinize dair daha küçük bir geliştirici günlüğü ile görüşmek üzere. O zamana kadar, Yıldönümü Güncellemesi ile Victoria'nın 20. yılını kutlarken bize katılacağınızı umuyoruz!