Günlük: Warhammer III - Ölümsüz İmparatorluklara Bakış
#1
unknown.png
Bu günlükte Warhammer III'e gelen Ölümsüz İmparatorluklar betası konu ediliyor.

https://www.totalwar.com/blog/intro-to-i...l-empires/ :Ölümsüz İmparatorluklar Warhammer III'e gelmesi en çok beklenen oyun modu olmasıyla beraber neredeyse on yıl önce Games Workshop ile anlaşırken bütün Warhammer dünyasını ele alma isteğimizin de en bariz kanıtıydı. Ölümsüz İmparatorluklar ile Warhammer serisinde ele aldığımız bütün ırk, fraksiyon, birim ve efsanevi lordları evleriyle Warhammer III'e getirmiş oluyoruz. Ve yine tahmin edebileceğiniz gibi bu görev belki de şimdiye kadar omzumuza yüklediğimiz en hırslı -ve komplike- işlerden biri. Bu nedenle önümüzdeki haftalarda Ölümsüz İmparatorluklar hakkında sizi bilgilendirirken ne kadar heyecanlı olduğumuzu anlayabilirsiniz.

Ölümsüz İmparatorlukları oynamak isteyen herkese söylemekten mutluluk duyuyoruz ki Ölümsüz İmparatorluklar betasını ağustosta yayınlamayı planlıyoruz. "Beta"dan kastımızın ne olduğunu aşağıda daha detaylı bir şekilde açıklayacağız. Ama ondan önce Warhammer III'e getireceğimiz şeyleri biraz anlatmak istiyoruz.

Ölümsüz İmparatorlukların İçinde Ne Var?

Ölümsüz İmparatorluklar üç oyunun içeriğinin büyük bir haritaya bulamaç halinde atılmış bir oyun modundan çok daha fazlası. Zira yeni oyun modumuz bir sürü yeni özellikle beraber geliyor.
  • Üç Warhammer oyunundan da 86 efsanevi lord.
  • Be’Lakor artık kendi fraksiyonu ile efsanevi bir lord.
  • Hali hazırda oyunlarda bulunan efsanevi lordlar için yeni fraksiyonlar. Bunlardan bazıları: Grombrindal, Helman Ghorst ve Volkmar the Grim
  • Hali hazırda var olan 29 efsanevi lord için yeni başlangıç noktaları. 
  • Hali hazırda var olan efsanevi lordlar için geliştirilmiş kişisel fraksiyon mekanikleri (Volkmar the Grim gibi)
  • Yeni oyun sonu senaryoları. Oyuncunun çok güçlendiği ve düzgün bir engel aradığı oyun ortası - sonu dönemde karşısına çıkacak Yeşil Derili istilası ya da Ölülerin Dirilişi gibi olaylar.
  • Haritanın bir ucundan diğer ucuna gitmek için tasarlanmış "Deniz Kulvarı" mekaniği.
  • Çoğu oyuncu başladıkları kampanyaları bitirmiyor. Oyunculara daha tatmin edici kampanya sonları sunmak ve kampanyayı bitirmek için uygulanması gerekebilecek absürt oynanış stillerinden kaçınmak için kampanya sonu gereksinimlerini basitleştirip daha mantıklı hale getirdik.
  • Oyunculara yozlaşma ile mücadele etme (ya da yayma) için daha fazla yöntem sunduk. Bunun yanında yozlaşma istemeyen fraksiyonların yerleşkelerine için küçük ama temel bir yozlaşma eksisi ekledik.
  • Sekiz kişilik çoklu oyunculu kampanyalar. Bunun yanında bu kampanyayı kuran oyuncunun üç oyuna da ihtiyacı olsa da katılan oyuncuların sadece Warhammer III sahibi olması yeterli olacak. Tabi üç oyuna da sahip olmayanların seçebilecekleri efsanevi lordların sayısının daha az olacağı da bir gerçek.

Size sunduğumuz devasa içeriğin yanında bir sürü yenilikle de karşınızda olduğumuzu görüyorsunuz. Eski efsanevi lordlar üzerine yaptığımız çalışmalar da dahil olmak üzere bu yeniliklerden önümüzdeki haftalarda bahsetmeye devam edeceğimizi unutmayın.

Neden Beta Diyoruz?

Ağustosta Ölümsüz İmparatorluklar ile oynarken yanında bir Beta işareti olduğunu göreceksiniz. Bu işaret biz gerekli gördüğümüz süre boyunca orada kalacak. Tabi bu durum topluluğumuzda birkaç soru işareti oluşturdu.

Ölümsüz İmparatorluklar bitmemiş bir şekilde mi çıkacak? Zaman geçtikçe ufak eklemeler görecek miyiz? Modu tamamıyla oynayabilmek için daha ne kadar bekleyeceğiz?

Bu soruların hepsi de anlaşılabilir şeyler. Bu nedenle kaygılarınızı gidermek, neden bu kararı aldığımızı belirtmek ve bu Ağustosta Ölümsüz İmparatorluklar çıktığında ne beklemeniz gerektiğini açıklamak için bu yazıyı kaleme alıyoruz.

unknown.png

İlk önce Ölümsüz İmparatorlukların nasıl yapıldığından bahsedelim.

Oyun modunu yapmak için geliştirici ekibimizin ilk önce üç farklı oyunun içerik, mekanik, özellik, sistem ve kodlarını tek bir mega kampanyada birleştirmesi gerekiyordu. Bir oyundan başka bir oyuna çok büyük miktardaki mekanik ve bilgiyi taşıma -tecrübeye dayanarak söyleyebilirim ki- oldukça zorlu bir iş. Bunun yanında üç oyundan eklenen parçaların diğerleriyle beraber düzgün bir şekilde çalıştığından emin olmak da oldukça zaman ve efor isteyen bir iş. Teknik meseleleri geçtikten sonra bile bulunması gereken teknik hatalar, bir ırkın diğerlerinden çok güçlü -ya da zayıf- olmadığını test etmek ve özel mekaniklerin gerektiği gibi çalıştığından emin olmak için yapılması gereken çok sayıda oynanış testi bulunuyor.

Kısacası Ölümsüz İmparatorluklar diğer oyunların içeriğinin Warhammer III'e taşınmasından ibaret değil. Ölümsüz İmparatorluklar olağanüstü sayıdaki mekaniğin uyum içinde çalıştığından emin olunulması gereken hassas bir iş. Bu yazıyı yazılırken bu işi nasıl yaptığımızın birkaç örneği aşağıdaki gibi:
  • Muharebe sahalarındaki ışıklandırma Warhammer III'te diğer iki oyuna nazaran daha ileri. Bu nedenle hali hazırda var olan ortamları şimdiki standarta uydurmak için yeniden dizayn ediyoruz. 
  • UI, karakter modelleri, VFX, ses ve genel oyun dengesi gibi başka elementlerde doğru bir çizgide oturtmak da zaman içinde olacak bir iş.
  • Yozlaşma da büyük bir etki. Warhammer III'te çalışma mekaniğini biraz değiştirmiştik. Ölümsüz İmparatorluklarda da bu sistemi geliştireceğiz. Zira yozlaşma faydalarına ya da zararlarına olsun, her oynanabilir fraksiyonu etkileyen bir sistem. Bu nedenle iyi bir noktaya gelene kadar geliştirilemeye devam edeceğinden de emin olabilirsiniz.

Yukarıdakiler uğraşmak zorunda kaldığımız meselelerin en gözle görülebilir olanları. Yoksa uğraşmak zorunda kaldığımız şeyleri teker teker saysak çok daha uzun bir blog -daha doğrusu dijital bir kitap- okumak zorunda kalırdınız. Ölümsüz İmparatorlukları size sunmaya oldukça kararlıyız. Ama gerçekçi olmamız lazım. Ağustosta oynayacağınız şey "tam anlamıyla olmuş" bir oyun modu olmayacak. Warhammer II çıktığında Ölümlü İmparatorluklar oyunda bulunmuyordu. Ölümsüz İmparatorluklar da üç oyunluk mega bir proje olduğu için belki yıllar süren bir çalışmanın ardından tam anlamıyla bitebilecek bir iş. Bu yüzden oyun modunu "beta" olarak çıkarıyoruz.

Son olarak eklememiz gerekirse bu beta başvurulabilecek türden olmayacak. Oyuncu tabanımızı farklı oyun versiyonları ile bölmek ya da beraber oynamak isteyenlere zorluk çıkarmak istemiyoruz. Bu nedenle beta direkt olarak Warhammer III oyununa eklenecek.

Ölümsüz İmparatorluklar: Gün 1

Yani... Ölümsüz İmparatorluklar ağustosta mı gelecek?

Şimdilik hedefimiz oyun modunun üstte belirttiğimiz yeniliklerin yanından bütün oynanabilir fraksiyonlar, efsanevi lordlar, birimler, özellikler ve coğrafya olarak tam çıkması yönünde. Oyuna (sahip olduğunuz oyunlara bağlı olarak) istediğiniz efsanevi lordla başlayıp istediğiniz gibi haritayı fethedebileceksiniz. Belki yeniden üzerinde çalıştığımız efsanevi lordları da denemek isteyebilirsiniz. (Özellikle Ghorst'u)

Giriştiğimiz işin büyüklüğünü düşünürseniz karşınıza birkaç görsel ve mekaniksel hatanın çıkması kaçınılmaz. Bunun yanında oyun modu çıktığında sorunlu olduğunu bildiğimiz konuların listesini de size sunmuş olacağız. Ama Ölümsüz İmparatorlukların devasa ve oynaması inanılmaz zevkli bir oyun modu olacağından emin olabilirsiniz!

Ölümsüz İmparatorlukların Evrimi

Betanın başlangıcı ile Ölümsüz İmparatorluklar gerçek anlamıyla doğmuş olacak. Zamanla oyun modunu cilalayacak, yeni özellikler ekleyecek, var olanların üstünden yeniden geçecek ve bir sürü yeni içerik ekleyeceğiz.

Bu süreçte sizden neyi sevdiğinizi (ve inanır mısınız) neleri sevmediğinizi öğrenmeyi çok istiyoruz. Fraksiyonlar arasındaki dengeler, oynadığınız kampanyalarda olması gerekenden daha sık gördüğünüz şeyler ya da sadece içinize sinmeyen şeyler hakkındaki düşüncelerinizi öğrenmek için çeşitli platformlarda iletişim kanallarımızı açık tutacağız.

unknown.png

Warhammer II'de olduğu gibi içerik paketlerinin yanında yamalar yayınlamaya devam edeceğimiz gibi paketlerin arasında geçici yamalar da yayınlayacağız. Ölümsüz İmparatorluklarda belirli konular gözümüze takıldığında bunu sizinle paylaşacak ve tepkinize göre o konuda olabildiğince hızlı bir şekilde çalışacağız.

Ölümsüz İmparatorlukların betası çıktığında şimdiye kadar yarattığımız en büyük ve komplike kampanya olacak. Ve zaman geçtikçe kampanyanın daha da iyileşeceğinden emin olabilirsiniz.

Warhammer III'e gelen yenilikleri öğrenmek için takipte kalın!
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bekliyoruz bakalim, su haliyle oyun defalarca WH2' nin hatrina denememe ragmen sarmadi. Sarmasini cok istiyordum halbuki. Belki bu yamayla beraber birseyler degisir.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Büyük bir işe giriştiklerinin herkes farkında. Ama bütün bir yazı boyunca bundan şikayet edip durmaları sinirimi bozdu.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.