Günlük: Warhammer III - Ogre Krallıkları Senaryo Mekanikleri
#1
Ogre-Campaign-mechanics_Banner-1920x432.jpg

Total War tarafından paylaşılan bu yazıda Ogre Krallıklarının senaryo mekanikleri tanıtılıyor.

https://www.totalwar.com/blog/total-war-...mechanics/ :Dünyanın en sağlam yiyicileri, en fanatik Blood Bowl fanları ve hacmen en büyük, en sıkıntılı milleti Total War: WARHAMMER III'e geldi. Early Adopter bonusu olarak verilen bu ırk, haritanın merkezini bol miktarda maneater, irongut ve boğalarla dolduruyor. Ogreler başlı başına bir ırk (eklentiye sahip olmasanız bile senaryo haritasında potansiyel bir düşman veya dost olarak bulunacaklar), kendi efsanevi lordlarına, birimlerine, kahramanlarına, hedeflerine, hayallerine, umutlarına, öğünlerine ve senaryo mekaniklerine sahipler.

Greasus Goldtooth ve Skrag the Slaughterer kendilerine has çeşitli mekaniklere sahip ve onlardan ayrı bir yazıda bahsediyor olacağız. Aşağıdaki mekanikler ise ortak olarak kullandıkları, Ogre ırkının temelini oluşturan, onların etkileşimlerini, savaşlarını ve daha önemlisi yemeklerini belirleyen unsurlar.

Ogre-camps-1024x576.jpg

Kamplar
Ogre toplumunun merkezinde kamplar bulunuyor, bunlar bir kazanın etrafında yer alan binalar (çadır demek daha doğru olur). Ogre Kampları başka ülkelerin yerleşimlerinden belli bir mesafe uzaklıkta kurulabiliyor ve Ogreler için bir yerleşim görevi görüyor. Ele geçirilen veya kolonileştirilen yerleşimler 4 bina bölmesine, maksimum 3 kademe geliştirmeye sahip küçük yerleşim olarak işliyorlar.

Sahip olunabilecek kamp sayısı teknolojiye göre belirleniyor ve aşağıda göreceğiniz üzere ilk kampınızı başlangıç teknolojisiyle açıyorsunuz. Yeni binalar yapabilmeniz için tıpkı hordalar gibi nüfus fazlasına sahip olmanız gerekiyor, garnizonun yenilmesi durumunda kamp da ortadan kaldırılıyor.

Yüksek kademe birimlere ve binalara erişebilmenizi sağlamanın yanı sıra, kampların bazı ek avantajları da var. İlk olarak istediğiniz yerde, topraklarınızdan istediğiniz uzaklıkta kamp kurabiliyorsunuz, tek gereken şey orada bir orduya sahip olmanız. Eğer düşman bölgesine kuruyorsanız, kampın içindeki garnizon otomatik olarak her tur o bölgeyi yağmalıyor olacak, bu da size ek gelir sağlayacak. Bu garnizon ek birlikler veya üretilen birliklerle desteklenerek sahte bir yerleşim içerisinde savunma sahibi bir yağmacı güç edinebileceksiniz. Aynı zamanda geçmekte olan askerler için bir kervansaray görevi görüp, onların geliştirmeleri için kullanılabiliyorlar.

Kamplar aynı zamanda senaryo haritası üzerinde bir nüfuz alanı oluşturuyor ve bu alanın içerisinde yer alan ordular çeşitli bonuslar elde edip, asker üretimi gerçekleştirebiliyor. Kampın içerisine inşa edilebilen farklı binalar, ek takviye sağlamak, ek Et sağlamak gibi çeşitli faydalar sağlayabiliyorlar. Doğal olarak bu durum kampı nereye kurduğunuzu önemli bir husus haline getiriyor, kendi bölgenizin ucunda, daha savunulabilir bir yere kamp kurmak başka, düşman bölgesinin tam ortasına bir kamp kurmak ise bambaşka bir olay. Kampın menzili içerisinde ne kadar muharebe olacaksa o kadar iyi.

Diğer ülkeler için Ogre Kampları, Ogre'lere ulaşabilecekleri bir nokta görevi görüyor. Ogre Kampının yanında olup, onlarla savaşta olmayan ülkeler paralı asker olarak Ogre Bull birliklerini kiralayabiliyorlar.

Kamplarda yer alan, asker üretimi yapmayan binalar ciddi geliştirmeler sağlayabiliyor. Ganimet Yığını tur başına ciddi miktarda altın sağlarken, farklı binalarla kamptaki birliklerin bakım maliyetini düşürebiliyorsunuz. Bunların yanı sıra yerel asker üretim kapasitesinde, küresel etkilerde ve diğer kazançlı hususlarda faydalar sağlayabilirler.

Contracts-1024x448.jpg

Sözleşmeler
Ogrelerin Total War oyunlarına ilk olarak paralı asker şeklinde girmelerinin bir sebebi var. Karşılaşabileceğiniz en büyük, en dayanıklı ve en vahşi (Yeşilderililer bu iddiaya pek katılmıyor) güç onlarken, neden onların doğal yeteneklerinden faydalanmayasınız? Ogre Krallıkları ile oynadığınızda, sözleşme adı verilen özel görevler etrafınızdaki yapay zeka ülkeler için bir şeyler yapmanızı isteyecek.

Her 10 turda bir önünüze 3 sözleşme seçeneği çıkacak, bu sözleşmelerde şehirlere saldırmak, bir karakteri öldürmek veya bir orduyu ortadan kaldırmak gibi hedeflerle karşılaşacaksınız. Bu sözleşmeler savaşta olmadığınız ülkelerden gelecek ve tamamlamanız durumunda altın kazanacaksınız. Görevi başarıyla yerine getirmeniz durumunda, sözleşmesini tamamladığınız ülke ile ilişkilerinizde ciddi bir artış yaşanacak.

Sözleşmeler, başka bir ülkeyle savaş başlatmak için iyi bir sebep olduğu gibi, yakınınızda bulunan ülkelerle ilişkilerinizi geliştirmek için de önemli bir araçtır. Elbette para, sadakatten çok daha önemlidir ve altınlarını aldıktan sonra bu sefer sözleşmesini tamamladığınız ülkeye saldırmamak için bir sebebiniz olmayacak.

Offer-to-the-Great-Maw.jpg

Et
Vücudunuz nasıl su ve besinle çalışıyor, ekonomimiz işçilerin alın teriyle işliyorsa, Ogre toplumu da et ile çalışıyor. Yaptıkları her şeyin temelinde yemek ve savaşmak bulunur, ya yemek için savaşırlar, ya da savaşmak için yerler. Bu durum muharebe alanında vahşiliklerine de yansır.

Her Ogre ordusu altın ve et bazlı olmak üzere farklı bakım maliyetlerine sahiptir. Birim başına 1 et tüketilir, ordunun tükettiği et miktarı senaryo haritasında ordu bayrağının hemen üstünde görüntülenir. Bu bakim maliyeti, Ogre Kampının yakınlarında olunması durumunda azalır. Daha önce de bahsedildiği üzere et üzerinden faydalar sağlayan çeşitli kamp binaları da vardır. Doğal olarak muharebede yenilgiye uğrayan düşmanlar da, muharebe sonrası seçeneğiyle ete dönüştürülebilirler.

Et basitçe ikincil bir bakım değerinden ibaret değildir. Bir Ogre ordusu muharebeye girdiğinde, muharebe öncesinde ziyafet çekebilir. Bu ziyafetlerde maksimum 5 Et harcanır, harcanan her Et hız, taarruz gücü vb. bonuslar sağlar. Ogreler ne kadar büyüklerse o kadar güçlülerdir.

Buna ek olarak Ogre orduları Büyük Boğaz'a kurban verebilir, bunu yapmaları durumunda çeşitli bonuslar elde etme amacıyla Et harcamış olurlar.
  • Bloody 'n' Raw - Tüm birimlerin yakın dövüş hasarını arttırır.
  • Come 'n' Get It - Bir orduya fazladan hareket menzili sağlar.
  • Fill Yer Bellies - Ordu üretim hızını yükseltir.
  • Give Me Gut Magic - Tur başı Büyü Rüzgarı kazanımını arttırır.
Eş zamanlı olarak bu bonuslardan sadece birisi aktif olabilir, kurban vereceğiniz zamanlarda fazladan Ete sahip olmanız durumunda sürekli bu bonusların birinden faydalanabilirsiniz.

Ogre-Big-Names-1024x576.jpg

Ogre Unvanları
Ogreler okuma yazma bilmezler, bilmeye de niyetleri yoktur. Savaş sonrası, sadece en şişman olanlar hala yemeğe devam ediyorken anlatılan kamp hikayeleri nesilden nesile aktarılarak belli efsanelerin meydana gelmesine sebep olmuştur. Bu efsaneler Ogre unvanlarının ortaya çıkmasını beraberinde getirir. Her ne kadar Settra'nın unvanı biraz daha uzun olsa da, Ogreler farklı anlamlar taşıyan çeşitli unvanlara sahiptir.

Her Ogre Lordu, erişmeye çalışabileceği 4 Ogre unvanına sahiptir. Bu unvanların her biri farklı koşulların yerine getirilmesiyle açılır. Bu durum Greasus Goldtooth ve Skrag the Slaughterer için de, ordularınıza komutanlık eden Tiranlar ve Kasaplar için de geçerlidir. Efsanevi lordlar biraz önce bahsedilen 4 seçenekten birini seçerken, diğerleri daha geniş bir havuzdan rastgele belirlenir.

Bir unvanı açtığınızda, onu öncelikli unvan olarak belirleyerek etkisinden faydalanabilirsiniz. Bu sistem Lordların pasif özellikleriyle benzerlik gösterse de, planlarınız doğrultusunda özelleştirilebilirler. Bir süre bekledikten sonra tekrar ana unvanı değiştirebilir, stratejinize göre farklı bonusları tercih edebilirsiniz.

Aşağıda Thrugg Brutbane ismindeki rastgele bir Tiranın edindiği unvanları görüyorsunuz:
  • Arsebelcher (nasıl kazanıldığı bir gizem): Yakındaki tüm düşmanlara liderlik dezavantajı sağlar.
  • Campmaker (bu karakterle kamp kurarak kazanılır): bölgede +1 kontrol sağlar.
  • Boommaker (Leadbelcher bulunan birlikle muharebe kazanarak kazanılır): çeşitli menzilli birlikler için %20 atış gücü sağlar.
  • Kineater (düşmandan daha çok adam öldürüldüğü bir muharebenin kaybedilmesiyle kazanılır): Bu lordun canı yarıdan fazlayken Unbreakable kazanmasını sağlar.
Gördüğünüz üzere bu unvanlar orduların kompozisyonunu çok fazla etkileyecek tarzda değil, yine de spesifik lordlar için küçük görev niteliği taşıyabilirler. Efsanevi Lordlar bunların bir tık üstü güce sahip.

Ogre-tech-tree-1024x576.jpg

Teknoloji Ağacı
Yukarıda bahsettiğimiz üzere, yazı, dolayısıyla araştırma veya bilgi edinimi gibi hususlar Ogrelerin pek de ilgisini çekmiyor. Bunun yerine araştırmaları daha çok hırsızlık yoluyla ediniliyor, bu şekilde daha çok yemek, hizmetleri için daha çok altın almak, düşmanlarının beyinlerini daha farklı şekilde kızartmak gibi önemli gelişmelere vakıf olabiliyorlar. Teknoloji ağaçları kamp sayılarını arttırmalarını, kamplarındaki nüfusun artmasını ve yeni binaların daha hızlı bir şekilde inşa edilebilmesini sağlayabiliyor.

Gördüğünüz üzere oldukça büyük bir ağaç (tıpkı araştırmacıları gibi), eğer tamamen araştırmaya odaklanırsanız bir uçtan diğerine ulaşmanız çok fazla zaman almayacaktır. Buna karşın birim odaklı veya ekonomi odaklı teknolojilere yönelmeniz durumunda önünüzde ciddi seçenek olacak. Kamp geliştiren teknolojilerin birçoğu muharebede esir alınanları yemek gibi önemli ordu yeteneklerini açabilmenizi sağlayacak.

Ogreler gördüğünüz gibi, obur, vahşi ve bir o kadar da eğlenceli bir ırk. Daemon ırkları gibi tamamen savaş odaklı olmasalar da, tabiatları neticesinde savaşa çok uzak da değiller. Hele ki birisi bunu yapmaları için ödeme yapıyorsa, neden şehir fethetmesinler veya bir orduyu ortadan kaldırmasınlar? Nihayetinde hepsi et kazandırıyor.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.