Alıntı:Halo Wars 2 Gerçek Zamanlı Strateji Oyunu Severleri Memnun Edebilecek Mi?
İlk Halo Wars oyunu Halo serisinin hayranları için mükemmel bir oyundu. Serisinin evrenine sadık kalması ve Xbox 360 kontrolcüsü ile oyunun rahat oynabilmesi gibi iki temel ve çok önemli unsur yapımcı Ensemble Studios'u başarıya ulaştırmıştı. Fakat oyun Xbox 360 konsoluna özel kalmış ve Halo serisinin hayranları dışında çok büyük kitlelere hitap edememişti. Geliştirici Ensemble Studios oyun çıktıktan bir süre sonra kapatıldı. Şimdi Halo Wars 2, başarılı strateji oyunu serisi Total War'ın yapımcısı olan Creative Assembly ve Bungie'nin Microsoft'tan ayrılmasından sonra Halo serisinin yapımcılığını üstlenen 343 Industries'e emanet. Anlaşılan o ki Creative Assembly oyunun kitlesini genişletmek istiyor.
E3 2016'da yayınlanan demonun ardından oyunun tasarım şefi Alistair Hope "Bu sefer, herkese hitap edecek bir Gerçek Zamanlı Strateji oyunu yapmak istiyoruz. Oyun kesinlikle Halo serisinin severleri için uygun, bunun yanı sıra eğer Gerçek Zamanlı Strateji oyunları oynadıysanız bu oyunu da rahatlıkla oynayabilirsiniz. Oyunda herkes için bir şeyler var." demişti.
Halo Wars 2 için dikkate değer ilk şey, selefinin aksine, Windows 10'a da çıkacak olmasıdır. Mouse ile oyun dünyasını ve birimleri yönetmek ve klavye ile farklı birimleriniz için gruplar oluşturup, aralarında geçiş yapabilmek bir Gerçek Zamanlı Strateji oyunlarının klasiğidir, fakat bu akıcı geçişleri kontrolcülerde yapamazsınız. Yine de oyunu kontrolcü ile oynayabilmek hoş bir alternatif olmuş.
Xbox One'da bile Halo Wars 2'nin kesin bir akacılığı var. Demoda sınırsız kaynağımız vardı ve bütün birimler açılmıştı. Bu yüzden ekonominin ve birimlerin veya binaların açılışının nasıl işleyeceği hakkında pek bir bilgi sahibi olamadım. Demoda daha çok orduların işlevleri görebilme fırsatım oldu. Mjolnir zırhlıları Spartan lazerlerini Covenant Banshees paraşütçülerine ateşlerken, ağır şekilde donatılmış "Pelican"lar uzaylı hatlarına füzeler gönderiyor ve Kodiac tankları uzaktan düşman Wraithlerini yumrukluyordu...
Bahsi geçen araçlar Creative Assembly'nin Halo Wars oynanışına getirmek istediği derinliğin bir belirtisi. Kodiaclar mobil topçu bataryaları olarak işlev görüyorlar--dolayısıyla ateş altında kaldıklarında yapabilecekleri kısıtlı. Bu kuvvetleri tepelerin en üst kısımlarına veya bentlere yerleştirip onlara daha fazla görüş menzili sağlayabilirsiniz. Kodiac'ların özel güçlerini kullanarak, birliklerinizi zemine gömebilir ve daha uzun menzilli atışlar yapabilirsiniz.
CA oyun içerisindeki çarpışmaların akışını değiştirecek sadece birtakım araçlar değil, aynı zamanda oyun modları da oyuna ekliyor
"Gerçek Zamanlı Strateji oyunlarının en keyifli yanı karar vermedir. Size uyan, oyunun içine çekecek ve sizi rahat ettirecek bir taktik bulup, uygulayabilirsiniz. Fakat farklı durumlara ve haritalara da bu taktiklerden vazgeçmeniz de gerecek." demişti Hope.
Demoda Creative Assembly "Stronghold" oyun modunu gösterdi. Bu oyun modu bizi sürekli hareket etmeye ve "Stronghold"ları ele geçirmek, savunma yapmak ve harita boyunca çeşitli önemli noktalara saldırmak için ayarlamalar yapmaya teşvik ediyor. Genelde "turtling" (üst bölgesini korumaya odaklanan, saldırının ikinci planda olduğu oynayış biçimi) yapan bir kişi olarak, "Stronghold" oyun modu beni ordumu çabucak oluşturmaya ve onu sürekli hazır bekletmeye itti. Böylece haritada egemenlik sağlamam için gerekli noktalara korkmadan saldırabildim. Zaman bittiğinde daha çok karakola sahip olan takım kazanıyor, korkak oynamanın gereği yok.
Geriye sadece Halo Wars 2'nin uzun soluklu bir oyunlarda nasıl olabileceği kalıyor. Ekonomi savaşları nasıl besleyebilecek, oyun modları arasında çatışmalar ne gibi değişikler gösterecek ve oyun modları farklı haritalarda nasıl olacak ? Fakat şimdiden anlaşılıyor ki, Halo Wars 2 selefinden çok daha derin bir oynanış vaad ediyor. Halo Wars, Halo serisinin sevenleri için tasarlanmış bir Gerçek Zamanlı Strateji oyunu idi, Halo Wars 2 ise başlı başına bir Gerçek Zamanlı Strateji oyunu.
Sinkaf-ül Tertibat