Hearthstone - Ekonomik Wild Secret Mage
#1
kolaj.jpg
Ekonomik Wild Secret Mage

Herkese merhabalar, bu konuda Ağustos 2019 sezonunda Legend olduğum Wild Secret Mage destemi tanıtacağım. Bu desteyi oluşturduktan sonra Stargazer Luna ve Aluneth gibi legendary kartlar içeren farklı varyasyonlarıyla karşılaştım, ancak bu destenin daha ucuz olmasına rağmen daha etkili olduğunu düşünüyorum. Destede zaman içerisinde ufak değişikliklerde bulundum, konuda hem bu değişikliklere hem de destenin türevleriyle olan farklarına dair de bilgi vereceğim.

Deste Kodu :
AAEBAf0ECMABwwGWBb8IiK8Co7YCvqQDv6QDC7sC7AX3DboW17YC67oCh70CwcECj9MC9YkD3akDAA==

kirintor.jpgDeste ve Kart Açıklamaları
# 2x (1) Kabal Lackey (0 mana Secret sinerji)
# 1x (2) Arcane Flakmage (Secret sinerjili board clear)
# 2x (2) Arcanologist (Secret draw) [MULLIGAN]
# 1x (2) Frostbolt (Burst)
# 2x (2) Mad Scientist (Secret draw) [MULLIGAN]
# 2x (2) Medivh's Valet (Secret sinerjili burst)
# 2x (3) Explosive Runes (Secret/burst)
# 1x (3) Flame Ward (Secret/board clear)
# 2x (3) Forgotten Torch (Burst)
# 1x (3) Ice Block (Rakibe hasar verilebilecek 1 tur daha şansı)
# 2x (3) Kirin Tor Mage (0 mana Secret sinerji)
# 2x (3) Masked Contender (Secret draw)
# 1x (3) Mirror Entity (Tempo avantajı)
# 1x (4) Eater of Secrets (Diğer Secret Mage'lere karşı Tech)
# 2x (4) Fireball (Burst)
# 2x (5) Cloud Prince (Secret sinerjili burst)
# 2x (6) Kabal Crystal Runner (Secret sinerjili Tempo)
# 1x (7) Firelands Portal (Burst)
# 1x (10) Pyroblast (Burst)

pricne.jpgDestedeki kartları yukarıda renklendirdiğim biçimde 3 kategoride toplayabiliriz, burada oynanışı önemli olan kartlar kırmızı ve sarıyla belirtilenler. Oyundaki ana stratejiniz oyunun başlangıcında Arcanologist ve Mad Scientist gibi kartlarla desteden Secret çekmek veya oyuna koymak. Böylelikle destede "ölü draw" denebilecek drawlarınız azalacak, bunun yerine Secret sinerjili diğer kartları veya Burst kartlarını çekeceksiniz. Destede sahip olduğunuz kartları iyi analiz ederek sinerjilerine göre oynanış sağlamak mümkün, örneğin:
  • Elinizde 3 mana Kirin Tor Mage varsa, 2 mana'da Arcanologist'i tercih etmelisiniz, böylelikle 3 manada Kirin Tor'un özelliğinden faydalanmayı garantileyebilirsiniz.
  • Elinizde 2 mana Medivh's Valet varsa, sahada Arcanologist yerine Mad Scientist olmasını tercih etmelisiniz, böylelikle Mad Scientist öldüğünde sahaya giren Secret Valet'i aktifleştirebilir.
  • Bu durumun aynısı Masked Contender için de geçerli, 2. tur sahaya Secret gelme şansını yükseltip 3. manada aktifleşmiş Masked ile avantaj elde edebilirsiniz.
  • Bu durumun bir istisnası elinizde Kabal Lackey'in de olması, bu durumda 2. tur Arcanologist ile Secret çekip, 3. tur Lackey + Valet yapabilirsiniz.
  • Crystal Runner'ı secretlerla 2 cost ucuzlatabileceğinizi, secretları da Lackey ve Kirin Tor ile ucuzlatabileceğinizi unutmayın.
  • Rakibin aktif Counterspell'i olduğundan şüpheleniyorsanız feda edeceğiniz Spell Frostbolt veya duruma göre Flame Ward vb. olmalı.
Dolayısıyla dikkatli bakıldığında destenin ince yönünün yanında sarı yazı bulunan kartların oynanışını doğru oturtmaya ve diğer kartlarla etkileşimini sağlamaya baktığı farkedilebilir. Burst kartları hedefini tamamen sizin belirlediğiniz safî hasar vermeye odaklı kartlar. Bu deste ile oynarken çok olağanüstü bir durum olmadıkça kontrol oyunu oynamanıza gerek yok yani rakibin 3/3 minionunu Forgotten Torch ile öldürmenizin bir anlamı yok. Yanında Burst yazan kartların toplam hasar değeri 74. Highroll şanslı girdiğiniz oyunlarda çoğu rakibinizi 6. 7. turda Fireball + Frostbolt atarak yenebileceksiniz. Bu noktada önemli olan bir husus oyundaki Secretları manipule etmek - keza Mad Scientist ve Masked Contender'dan gelen Secretlerı seçme şansımız yok. Bu noktada aktifleşmesinde belli şartları arayacağınız yegane Secret Flame Ward secretidir, burada güzel olan husus bu Secret'in aktifleştirilmesi en zor Secretlardan biri olması. Eğer rakibin sahadaki minion sayısı az ise veya daha sonraki Secret sinerjili kartları aktifleştirmek adına bu Secret'a ihtiyacınız varsa trade yaparak sahadaki minionu size saldıramayacak hale getirebilirsiniz. Bunun yanı sıra destenin felsefesi ilk turdan itibaren rakibe baskı yapmaya dayalı olduğu için, rakibiniz genellikle size face gitmektense sizin minionlarınızı temizleyerek aldığı hasarı azaltma çabası içerisinde olacaktır.

Bunların yanı sıra destede oynanışına dikkat edilecek 2 kart var bunlardan birincisi Arcane Flakmage, kontrol olmayan destenin yegane kontrol kartı denebilir bu kart için, ancak bunun avantajlarından birisi oynandığında neredeyse her zaman rakip tarafından öldürülmesi ve bu esnada rakibin tempo kaybetmesi. Bir diğer unsur 2. tur Flakmage oynadınız, sıra rakibe geldi o da minionlarını oynadı, 3. tur size geldiğinde Secret oynayıp rakibin minionlarını bedavadan temizleyebilirsiniz. Oynanışına dikkat edilecek 2. kart Ice Block. Rakibin Secret yok eden kartları tarafından yok edilmemesini istediğiniz yegane Secret bu, öte yandan bir ince yanı, aktifleşmesi için 'ölmeniz' gerektiğinden dolayı en zor aktifleştirilen Secret da bu. Dolayısıyla mesele şuna geliyor: Eğer 1. turda masaya Ice Block koyarsanız, oyun boyunca tüm Secretlarla aktifleştirilebilen etkilerden faydalanabilirsiniz.

Bu raddede destede daha önce bulunan veya türevlerinde yer aldığını gördüğüm kartlardan bahsedeceğim, dilerseniz beğenmediğiniz bazı kartları bunlarla değiştirebilirsiniz:
crystal.jpg
  • Ancient Mysteries: 2 manaya bedava oynanabilen Secret çekiyor, bizim desteden 6 tane Secret çekecek kartımız ve destede 7 tane Secretimiz var, gerek görmedim.
  • Counterspell: Destenin önceki versiyonlarında yer verdim, ancak oyunun en kolay boşa çıkartılabilen Secret'i bu, 1 Coin oynamaya bakıyor. Güzel yanı siz bu Secreta sahip değilseniz bile rakibin aklına ilk olarak bu Secret geliyor ve Counter olup olmadığını görmek adına oynanışlarını bozuyorlar.
  • Duplicate: Bu kart özellikle Secret sinerjili Burstlerde ve 0 manaya düşürebildiğimiz Kabal Crystal Runner ile iyi bir sinerjiye sahip, ancak fazla "kontrol/value" kartı kaldığı için çıkarttım.
  • Spellbender: Destenin ilk sürümlerinde Mirror Entity yerine Spellbender bulunuyordu, bu kart açıkçası Counterspell'in daha iyisi denebilir çünkü hem zararlı spell ile hedef alınan kartınızı koruduğu gibi, kendi minionunu bufflamak isteyen rakibin sizin minionunuzu bufflamasını sağlayabiliyor.
  • Ethereal Arcanist: Bu kart destenin ilk sürümlerinde önemli bir yer edinmişti, aktif Secret varken 4. tur oynandığında 5/5'e çıkıyor, ardından eğer tutulamazsa büyük hasar verebiliyor. Fazla kontrolvari bir kart olduğu için kaldırdım.
  • Splitting Image: Bu kart destenin ilk sürümlerinde Ethereal Arcanist ile harikalar yaratabilen bir kart, ancak Ethereal kopyalabileceği gibi 2/1 Kabal Lackey kopyalama şansı da var. Ethereal ile birlikte desteden çıkartmıştım.
  • Secretkeeper: Destenin ilk sürümlerinde yer verdiğim bu kart, rakip de Secret oynuyorsa güzel olabilse de, diğer Secretlerla olan etkileşimi yeterli boyutta değil.
  • Polymorph: Boar: Bazı destelerde ekstra 4 hasar için Polymorph Boar kartının görüldüğünü gördüm, eklenebilecek bir kart gibi görünüyor.
  • Mana Bind: Kontrol secreti, rakip de Secret destesiyse onun Secretini öğrenmek adına fayda sağlar onun dışında önermiyorum.
  • Aluneth: Destenin daha pahalı versiyonlarında Burst potansiyelinden tamamen yararlanabilmek adına Aluneth tercih edilmiş, bende yoktu.
  • Stargazer Luna: Yine desteden kart çekip onları hızlıca oynamaya dayalı bir Legendary, ben pek gerek görmüyorum.
  • Loatheb: Bazı destelerde Loatheb oynandığını gördüm, Burst hasarıyla ölmeyi engellemek adına kullanılıyor tahminim ancak yine 0 mana Secretlarınızı oynuyorsunuz.
Bu kartların yanı sıra benim destemde yer alan Masked Contender kartına diğer hiçbir Secret Mage destesinde denk gelmedim.

İyi ve Kötü Karşılaşmalar
Bu desteyle doğru oynadığınız vakit belli şartları yerine getirmeyi başarmış 1 deste hariç tüm destelere karşı kazanabilirsiniz. Karşısında 'elinizden bir şey gelmeyen' yegane deste şanslı bir oyuncu tarafından oynanan Highlander desteleri, yani destede herhangi bir kopya kart bulunmayan desteler. Bu destenin bizim destemize karşı yarattığı sıkıntılar şu şekilde:
  • Sahada birden fazla Secret varsa ve rakibin canı yüksekse, Zephyrs her zaman Flare veriyor, Secretlarımız güme gidiyor.
  • Sahada Secret yoksa veya rakibin canı düşükse Zephyrs 3 mana 8 heal Healing Touch veriyor.
  • Kazakus ile Boardclear ve Armor kazanımı gibi işlere girebiliyorlar.
  • En önemlisi Reno oynayıp canlarını full geri kazanabiliyorlar. Canını 5'e düşürdüğünüz rakip 6. turda tekrar 30'a çıkarttıktan sonra maçı kazanma ihtimaliniz alan kontrolüne bakıyor.
Wild'da şu anda benim denk geldiğim 3 Highlander sınıfı var: Warlock, Mage ve Hunter. Bunlar arasında bize karşı en güçlüsü Warlock diye düşünüyorum çünkü Explosive Runes Secretinize karşı Voidcaller oynayıp Malganis koyabiliyorlar sahaya orada büyük oranda kilitleniyorsunuz. İkincisi eğer Brann'ı sahada tutabilirse Hunter, eski Brann + yeni Brann combosu yapabiliyor. Bunun yanı sıra canını 5'e düşürdüğünüz rakip Reno oynayıp üstüne o Reno'yu bir şekilde eline geri alıyorsa maçı kazanma ihtimaliniz 0 gibi düşünebilirsiniz.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Güzel bir tanıtım olmuş. Her ne kadar en iyi 1 manalık Mage kartlarından Mana Wyrm'in 2 mana olmasıyla deste güç kaybetmiş olsa da Cloud Prince ve Arcane Flakmage gibi kartlarla eski gücüne tekrar kavuşmuş gibi görünüyor.

Edit: Bu konunun verdiği hevesle ve ufak birkaç değişikle birkaç maç oynadım ve aldığım sonuçlar.

mg42.png

Rank 15'den rank 10'a 1 saatte çıktım. Tahmin ettiğimden de güçlü bir deste haline gelmiş. Mana Wyrm olmadan bu kadar iyi olabileceğini tahmin etmezdim.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.