23-03-2017, 00:04
Black Ice' ı ilk defa oynamıyorum fakat üçüncü kez oynadığımı söylersem yalan söylememiş olurum. Yinede siz beni hiç oynamamış kabul edebilirsiniz.Bu bölümde ülkeyi nasıl devraldığımızı, nelere sahip olduğumuzu ve biraz da modun ayrıldığı noktalara değineceğiz. Ana hikaye 2. bölüm ile birlikte başlayacak.
İlk olarak kaynaklar ve endüstriye bakalım. Almanya' nın başlangıç olarak hiç rubber kaynağına sahip değil. 6 kadar krom, 6 kadar akaryakıt ve yine 6 kadar tungsten var. Diğer madenler olan Çelik ve Alüminyum ise sırasıyla 600 ve 200 seviyelerinde. Kaynak konusun da Almanya sadece çelik tarafında sıkıntı yaşamıyor. Diğer kaynaklar ki özellikle rubber büyük bir dert! Bunlar ana oyundan çok da farklı değil. Asıl ayrılan nokta ise fabrika sayısı ve fabrikaların işleyişi. Normal oyundan farklı olarak 143 fabrika ile başlıyoruz. BICE' da tüm ülkeler normalden daha fazla fabrika ile başlar. Fakat BICE' da çeşitli atölyeler ve özelleşmiş fabrikalar bulunur. Fakat bunlar üretim yapmak için değil, mevcut ürünlerin daha ucuza imal edilmesi için vardır. Öte taraftan ana oyunda sahip olduğumu sentetik fabrikalara nazaran burada her maddenin yapay üretimi mümkündür. Örneğin bir çelik atölyesi yaparak çelik çıkartabilirsiniz. Bunlar iyi güzel özellikler olsa da toplam endüstri kapasitemiz yine günün sonunda 143 olmakta. Bunun 81 tanesi askeri fabrika olurken, 52 tanesi sivil fabrika. Tersane sayısı ise vanilya oyunda ki gibi yine 10 adet. Hatta vanilya da 11 bile olabilir! Almanya kudretli bir geleceğe sahip olması için gerekli endüstriye sahip!
Az önce bahsettiğim atölyelere örnek göstermek için Hannover eyaletine bakalım. Gördüğünüz gibi burada fabrika olmayan özelleşmiş atölyeler bulunmakta. Bu tarz atölyelerden bolca çeşit var. Genelde bir miktarı aştıklarında örneğin hafif uçak atölyelerinin sayısı 4' ü geçerse uçaklar %2 daha ucuz oluyor vs gibi. Bu kadar çok çeşit atölye olunca vanilya oyunda ki gibi "ilk 2 yıl sivil kalanın da da sürekli askeri basarım" diyerek endüstrinizi planlayamıyorsunuz. Düşünecek çok nokta var!
Orduya geçelim. Öncelikle Kara Ordusu yani Wehrmacht. Wehrmacht oyuna 42 ayrı birim ile başlıyor. Bunlar sırasıyla 23 piyade tümeni, 10 garnizon bölüğü, 3 hafif panzer tümeni, 3 kıyı savunma garnizon bölüğü, 1 yarı motorize tümen ve 1 yarı motorize bölük (2 yazsa da yukarıda ikisi de farklı template) ve son olarak 1 de süvari tugayımız mevcut. Oyunda tümen şablonları çok çeşitli ve normal oyundan daha fazla şekilde özelleşebiliyor ve muazzam miktarda ve çeşitte malzemeye ihtiyaç duyuyorlar. Askerin botlarını bile yetiştirmek gerekiyor. Şimdi sırasıyla tümen şablonlarına bakalım.
Sol yukarıdan başlayarak saat yönünde gidelim. İlk olarak Wachtruppe isimli ufak bir motorize birliğimiz var, eğitimleri veteran yani seviye 5 olsa da 3,000 mevcutlu bir grup aslında. Bu muhtemelen Waffen-SS' e evrilecek olan organizasyonun başlangıç askeri birimi. Sağ tarafta ise standart piyade tümeni şablonunu görüyorsunuz. Uçaksavarlar, topçular, istikhamcılar derken hayli ayrıntılı ve çok işlevli bir şablon. Sonradan yapacağımız eklemeler ile muhtemelen tümen başı 20,000 kişi olacak bu şablon. Alttaysa kıyı savunma garnizon bölüğü var. Sadece bir sahra topçusu ve bir garnizon birimine sahip bu birim limanları savunmak için bire bir görünüyor. En son şablon ise Hafif tank tümenimizin. Gördüğüz gibi direk hangi model tank bölüğü koyabileceğimizi seçebiliyoruz. Şimdilik şablonu iyi görünüyor.
Burada ise yukarı da süvari tugayını görüyorsunuz . Sembolik olarak 1 adet sahibiz. Barış dönemin de işlevsiz, savaş da daha da işlevsiz. Fakat iyi bir polis/ jandarma gücü olabilirler. Sağ tarafta ise Garnizon bölüğünün şablonu mevcut, sadece 1 adet garnizon ve askeri polis birimine sahip tamamen jandarma amaçlı bir kuvvet. Sonuncusu ise yarı-motorize tümenimiz. 20,000 kişilik bu tümen hayli fazla ve pahalı malzeme içeriyor. 7 şablonda şimdilik amaçlarımıza hizmet ediyor, Wehrmacht 1 ocak 1936' ya 491,000 personel ile başlıyor. Geçelim donanmaya.
Alman Donanması yani Kriegsmarine oyuna 36 parça olarak başlıyor. Versay antlaşmasının yükümlükleri en çok Kriegsmarine' e darbe indirdi. Binlerce uçağı, binlerce tankı birkaç yılda üretebilirsiniz ama yüzlerce gemiyi birkaç yılda üretemezsiniz. Kriegsmarine bu sebeple daha baştan felçli doğarak ellerimize emanet ediliyor. Toplam 5 filo halinde ki teşkilat yapısını sevdim, dokunmayacağım en azından barış süresince. BICE modu donanma için muhteşem yeni oyuncaklar sunuyor. Bunlara ileride ara ara göstererek değineceğim. Fakat şimdlik gemileri incelemek ile yetinelim. Kriegsmarine 34 parça gemi ile başladığını söyledik. Bunlar 2 adet yaşlı 30 yıllık Pre-Dreadnoght savaş gemisi (1904 ve 1907 suya indirilme), 2 adet ağır kruvazör , 6 adet hafif kruvazör, 12 det destroyer ve 14 adet denizaltı.
İlk olarak sol alttan Type 1923 ile başlayalım. Hayli zayıf bir destroyer, ASW yeteneği düşük. Type 1923' den 6 adet filolarımızda var. Type 1924 ise neredeyse aynı model, bir miktar daha tasarımı revize edilmiş hali. Hafif kruvazör tarafında ise Emden gemisini görüyoruz. Aynı zamanda Emden sınıfı olarak tek gemi olan gemi Almanya' nın Versay sonrası yaptığı ilk savaş gemisi. 1920' de suya indiğinde kimse niye saipariş edilidiini yada ne amaçla donatıldığını bilmiyordu. 1920' lerin sonların Königsberg sınıfı ile Almanya 3 adet hafif kruvazöre onay verdi ve üretti. Bu sınıfta ki gemiler sırasıyla Königsberg, Köln ve Karlshure. Königsberg sınıfı Emden' e kıyasla nispeten daha ucuz ve nispeten daha modern bir yapı. 1930' ların başında ise Leipzig sınıfı ile Almanya 2 adet hafif kruvazör daha olan Leipzig ve Nürnberg' e kavuştu. Leipzig gemiler de Emden ve Königsbergler' den çok daha farklı değiller. Bu üç gemi sınıfı arasında ki en büyük fark şüphesiz uçaksavar yetenekleri. Ağır kruvazörler geçtiğimiz de ise 2 adet Deutchland sınıfı gemi olan Deutchland ve Admiral Sheer bulunmakta. Bunlar 260mm topları ile cep zırhlısı olarak kabul edilebilir. Sınıfının 3. üyesi de an itibari ile Wilhemshaven tersanelerin de inşa halinde. İnşaat halinde ki gemileri birazdan değineceğiz.
Savaş gemisi denen külüstürler ise 1916 Jutland Savaşı' nın gazileri olan Schlesian ve Schleswig-Holstein gemileri. Vaktiyle Kayzer Almanayasının gururu Deutchland sınfı gemilerin 3. ve 6. üyeleri . 30 yıllık gövdeleri ve kömürle çalışan zavallı motorları ile kesinlikle jilet olmayı hak eden bu hurdaları aktif savaşta kullanmayı düşünmüyorum. Denizaltı tarafında ise 8 adet kısa menzil kıyı denizaltısı TypeIIB ile 6 adet orta menzil TypeIIA modeline sahibiz. Bu denizaltılar da ilk serilerden olduklarından beklenen seviyede değiller. Üretim hattında donanmaya katılmayı bekleyen gemilere geçelim.
Efsanevi Wilhemshaven tersanelerinde 8 adet denizaltı inşa halinde , ve 4 tanesi de sipariş durumunda. 2 adet eski TypeIA saldırı denizaltısının ardından 6 adet TypeVIIB kıyı denizaltıları üretimdeler. Sipariş de ise 4 adet yeni ve efsanevi Type VIIA ' nın orta menzil denizaltıları bulunmakta. BICE modu ile bir gemiye en fazla 4 tersane atayabildiğimizden daha gerçekçi fakat uzun bir gemi üretim sürelerine sahip olduğumuzu da hatırlatmak isterim.
Su üstü gemiler de ise 3.Deutchland sınıfı ağır kruvazörü olan Graf Spee birkaç ay içinde donanmaya katılacak. Onu ise daha modern bir tasarım olan Hipper sınıfı ağır kruvazörlerin ilki olan Hipper takip ediyor. Almanya 2.Dünya Savaşı ve öncesinde gemileri için bir ön takı kullanmadı. Yani HMS Quen Elizabeth, IJN Yamato yada TCG Yavuz gibi ön ekler alman gemilerinde yoktu. O yüzden bizde kullanmayacağız.
Ayrı bir parantez açacağım. BICE modunun gelelim en sevdiğim yanlarından birine. Mesela Hipper sınıfının Deutchland dan daha modern olduğunu resme bakarak anlayabilirsiniz. Evet gerçekte te Hipper daha modern bir tasarımdı. Ama vanilya oyunda her yeni tasarım öncekinden daha güçlü oluyor her yönüyle, fakat BICE' da işler öyle yürümüyor. Mesela Deutchland sınıfı 260mm topa sahipti, fakat Hipper sınıfı ise 210mm topa sahipti. Vanilya oyunda Hipper daha yüksek delme vuruş gücüne sahip iken, BICE modun da gerçekçi bir biçimde Deutchland sınıfı eski olmasına rağmen daha iyi vuruş gücüne sahip. Aynı durum panzer 4' de de var. Mesela panzer 4H serinin en yeni modeli iken en son Panzer4J kasası çıkıyor. J modeli tamamen maliyeti düşürme amaçlı bir modeldi. BICE oyuna bunu da çok güzel aktarmış ve Pz4H ile Pz4J arasında neredeyse hiç fark yok iken H modeli 32 production cost iken. J modeli 28 production cost durumun da. Buda BICE' ın ne kadar tarihi ve gerçekçiliği ön planda tuttuğunun bir kanıtı.
Konuya geri dönersek, 11 adet yeni model type 1934 destroyerlerinin de siparişi verilmiş olarak beklediğini görüyoruz. Bunlar type 1923 ve 1924' e kıyasla kabul edilebilir savaş kapasitelerine sahipler.
Hava kuvvetlerin de ise 1310 uçak ile başlıyoruz. Bunlar çeşitli filolara dağılsa da yeniden hepsini hikayede organize edeceğim.
Uçaklara bakcak olursak, 284 kadar avcı uçağına sahibiz. Bunlar 134 adet He-51B ve 150 adet He-51A' dan oluşuyor. He-51 yada Heinkel 51 uçakları sadece 3 yıl önce kurulmuş olan hava kuvvetlerimiz için başlangıçta günü kurtarsa da acilen çift değil tek kanatlı ve hızl bir modern avcı uçağına ihtiyacımız bulunmakta.
Bombardıman kısmında ise ;
165 adet Dornier 23F yada DO-23F orta bombardıman uçağı bulunmakta. Çift motorlu DO-23F' ler kabul edilebilir bir stratejik bombardıman kapasitesine sahipler. 1500 km menzilleri ile göz doldursa da maliyetli, zayıf gövdeli ve yavaşlar.
Luftwaffenin aslan payını ise 581 uçak ile hafif bombardıman uçakları alıyor. Tek motorlu ve çift kanatlı 400 adet He-45C' ler avcı olamayacak kadar kötü performanslarından dolayı hafif bombardıman görevlerine atanmışlar. Fakat menzil, bomba kapasitesi ve nokta bombardıman konularında hayli berbatlar. Aktif savaşta bir fayda sağlayacaklarından şüpheliyim. 182 adet Junkers-52 ayda Ju-52 ise çift motorlu modern bir bombardıman uçağı. Fakat onunda bomba kapasitesi epey sınırlı olduğundan DO-23F' ye nazaran hafif bombardıman olarak isimlendirilmiş.
Yakın hava desteği yani CAS tarafında ise 246 CAS uçağına sahibiz. Bunlarda 156 adet He-46C1 ve 90 He-50A' dan oluşuyor. Bu iki model hayli yavaş olmalarına rağmen (235-250 km/saat) mükemmel isabetliliğe sahipler. Özellikle HE-50A güzel bir nokta bombardıman kapasitesine sahip.
Donanma uçağı olarak ise sadece 30 adet He-59B-2 torpido uçağı Holstein' de bulunmakta. Çift kanatlı, yavaş ve zayıf gövdeli bu uçakların hem sayı hem nitelik olarak aktif savaşta bir rol alabileceğinden şüpheliyim.
Üretim hattın da ise sadece Do-27F ve He-51B uçaklarının kısmi üretimi oyunun başında söz konusu. Genel olarak Lufwaffe sayı olarak idare etse de DO-27F modeli dışında ki diğer tüm modellere revizyon gerekiyor.
Almanya' da ki altyapı ise yüzlerimizi güldürüyor. Henüz fokus ağacındaki 4 adet otoban fokusu olmasa bile sağlam bir yol şebekesine sahibiz. Führer çalışıyor...
Danışmanlar ve danışman firmalar tarafında da BICE' in doknuşları mevcut. Sayı ve çeşitlilikleri hayli fazla.
7 adet araştırma slotuna sahibiz. Fokus ile bunu 8 yapabiliriz. BICE modunda major güçlerin bol araştırma slotu var iken minorların yşne 2-3-4 bandında gezmekte. Böylelikle major güçler teknolojide önde olabiliyorlar. Fakat 8 araştırma slotu bir avantaj değil, çünkü BICE araştırma sayısını neredeyse ikiye katlamış ve çeşitlendirmiş.
Mesela hava araçlarının araştırmaları Almanya' ya özel bir ağaç. Ve vanilya versiyondan çok daha gerçekçi ve ayrıntılı.
Tank kısmında da yüzleri güldüren keyifli bir ağaç mevcut. Tamamen tarihi oynamak mümkün :)
Son olarak askeri fabrikaların ekipman üretimi ise başlangıçta bu seviye de. Burada topları çeken atlardan tutun da üniforma botlara kadar, asker taşıyan Opel Blitz' lerden mühimmat ve top taşıyan Bussing kamyonlarına kadar envayi çeşit üretim var. Ve daha bir bu kadar üretimde olmayan malzeme mevcut ve en basit tümen bile birçok malzemeyi kullanıyor. Araştırmalar ile de yine bir dünya malzeme de üretilebilir ve kullanılabilir oluyor.
Bu bölümde BICE' ı biraz tandık ve biraz da Almanya' nın genel durumunu ortaya koyduk. Sizlere yazarken bende ülkemin kapasitesinden iyi bir şekilde haberdar olmuş oldum. Odak ağacının resmini komple koymasam da oda büyük randa değişimler göstermiş. Fakat aynı noktalarda mevcut.
1,bölümün sonu...
İlk olarak kaynaklar ve endüstriye bakalım. Almanya' nın başlangıç olarak hiç rubber kaynağına sahip değil. 6 kadar krom, 6 kadar akaryakıt ve yine 6 kadar tungsten var. Diğer madenler olan Çelik ve Alüminyum ise sırasıyla 600 ve 200 seviyelerinde. Kaynak konusun da Almanya sadece çelik tarafında sıkıntı yaşamıyor. Diğer kaynaklar ki özellikle rubber büyük bir dert! Bunlar ana oyundan çok da farklı değil. Asıl ayrılan nokta ise fabrika sayısı ve fabrikaların işleyişi. Normal oyundan farklı olarak 143 fabrika ile başlıyoruz. BICE' da tüm ülkeler normalden daha fazla fabrika ile başlar. Fakat BICE' da çeşitli atölyeler ve özelleşmiş fabrikalar bulunur. Fakat bunlar üretim yapmak için değil, mevcut ürünlerin daha ucuza imal edilmesi için vardır. Öte taraftan ana oyunda sahip olduğumu sentetik fabrikalara nazaran burada her maddenin yapay üretimi mümkündür. Örneğin bir çelik atölyesi yaparak çelik çıkartabilirsiniz. Bunlar iyi güzel özellikler olsa da toplam endüstri kapasitemiz yine günün sonunda 143 olmakta. Bunun 81 tanesi askeri fabrika olurken, 52 tanesi sivil fabrika. Tersane sayısı ise vanilya oyunda ki gibi yine 10 adet. Hatta vanilya da 11 bile olabilir! Almanya kudretli bir geleceğe sahip olması için gerekli endüstriye sahip!
Az önce bahsettiğim atölyelere örnek göstermek için Hannover eyaletine bakalım. Gördüğünüz gibi burada fabrika olmayan özelleşmiş atölyeler bulunmakta. Bu tarz atölyelerden bolca çeşit var. Genelde bir miktarı aştıklarında örneğin hafif uçak atölyelerinin sayısı 4' ü geçerse uçaklar %2 daha ucuz oluyor vs gibi. Bu kadar çok çeşit atölye olunca vanilya oyunda ki gibi "ilk 2 yıl sivil kalanın da da sürekli askeri basarım" diyerek endüstrinizi planlayamıyorsunuz. Düşünecek çok nokta var!
Orduya geçelim. Öncelikle Kara Ordusu yani Wehrmacht. Wehrmacht oyuna 42 ayrı birim ile başlıyor. Bunlar sırasıyla 23 piyade tümeni, 10 garnizon bölüğü, 3 hafif panzer tümeni, 3 kıyı savunma garnizon bölüğü, 1 yarı motorize tümen ve 1 yarı motorize bölük (2 yazsa da yukarıda ikisi de farklı template) ve son olarak 1 de süvari tugayımız mevcut. Oyunda tümen şablonları çok çeşitli ve normal oyundan daha fazla şekilde özelleşebiliyor ve muazzam miktarda ve çeşitte malzemeye ihtiyaç duyuyorlar. Askerin botlarını bile yetiştirmek gerekiyor. Şimdi sırasıyla tümen şablonlarına bakalım.
Sol yukarıdan başlayarak saat yönünde gidelim. İlk olarak Wachtruppe isimli ufak bir motorize birliğimiz var, eğitimleri veteran yani seviye 5 olsa da 3,000 mevcutlu bir grup aslında. Bu muhtemelen Waffen-SS' e evrilecek olan organizasyonun başlangıç askeri birimi. Sağ tarafta ise standart piyade tümeni şablonunu görüyorsunuz. Uçaksavarlar, topçular, istikhamcılar derken hayli ayrıntılı ve çok işlevli bir şablon. Sonradan yapacağımız eklemeler ile muhtemelen tümen başı 20,000 kişi olacak bu şablon. Alttaysa kıyı savunma garnizon bölüğü var. Sadece bir sahra topçusu ve bir garnizon birimine sahip bu birim limanları savunmak için bire bir görünüyor. En son şablon ise Hafif tank tümenimizin. Gördüğüz gibi direk hangi model tank bölüğü koyabileceğimizi seçebiliyoruz. Şimdilik şablonu iyi görünüyor.
Burada ise yukarı da süvari tugayını görüyorsunuz . Sembolik olarak 1 adet sahibiz. Barış dönemin de işlevsiz, savaş da daha da işlevsiz. Fakat iyi bir polis/ jandarma gücü olabilirler. Sağ tarafta ise Garnizon bölüğünün şablonu mevcut, sadece 1 adet garnizon ve askeri polis birimine sahip tamamen jandarma amaçlı bir kuvvet. Sonuncusu ise yarı-motorize tümenimiz. 20,000 kişilik bu tümen hayli fazla ve pahalı malzeme içeriyor. 7 şablonda şimdilik amaçlarımıza hizmet ediyor, Wehrmacht 1 ocak 1936' ya 491,000 personel ile başlıyor. Geçelim donanmaya.
Alman Donanması yani Kriegsmarine oyuna 36 parça olarak başlıyor. Versay antlaşmasının yükümlükleri en çok Kriegsmarine' e darbe indirdi. Binlerce uçağı, binlerce tankı birkaç yılda üretebilirsiniz ama yüzlerce gemiyi birkaç yılda üretemezsiniz. Kriegsmarine bu sebeple daha baştan felçli doğarak ellerimize emanet ediliyor. Toplam 5 filo halinde ki teşkilat yapısını sevdim, dokunmayacağım en azından barış süresince. BICE modu donanma için muhteşem yeni oyuncaklar sunuyor. Bunlara ileride ara ara göstererek değineceğim. Fakat şimdlik gemileri incelemek ile yetinelim. Kriegsmarine 34 parça gemi ile başladığını söyledik. Bunlar 2 adet yaşlı 30 yıllık Pre-Dreadnoght savaş gemisi (1904 ve 1907 suya indirilme), 2 adet ağır kruvazör , 6 adet hafif kruvazör, 12 det destroyer ve 14 adet denizaltı.
İlk olarak sol alttan Type 1923 ile başlayalım. Hayli zayıf bir destroyer, ASW yeteneği düşük. Type 1923' den 6 adet filolarımızda var. Type 1924 ise neredeyse aynı model, bir miktar daha tasarımı revize edilmiş hali. Hafif kruvazör tarafında ise Emden gemisini görüyoruz. Aynı zamanda Emden sınıfı olarak tek gemi olan gemi Almanya' nın Versay sonrası yaptığı ilk savaş gemisi. 1920' de suya indiğinde kimse niye saipariş edilidiini yada ne amaçla donatıldığını bilmiyordu. 1920' lerin sonların Königsberg sınıfı ile Almanya 3 adet hafif kruvazöre onay verdi ve üretti. Bu sınıfta ki gemiler sırasıyla Königsberg, Köln ve Karlshure. Königsberg sınıfı Emden' e kıyasla nispeten daha ucuz ve nispeten daha modern bir yapı. 1930' ların başında ise Leipzig sınıfı ile Almanya 2 adet hafif kruvazör daha olan Leipzig ve Nürnberg' e kavuştu. Leipzig gemiler de Emden ve Königsbergler' den çok daha farklı değiller. Bu üç gemi sınıfı arasında ki en büyük fark şüphesiz uçaksavar yetenekleri. Ağır kruvazörler geçtiğimiz de ise 2 adet Deutchland sınıfı gemi olan Deutchland ve Admiral Sheer bulunmakta. Bunlar 260mm topları ile cep zırhlısı olarak kabul edilebilir. Sınıfının 3. üyesi de an itibari ile Wilhemshaven tersanelerin de inşa halinde. İnşaat halinde ki gemileri birazdan değineceğiz.
Savaş gemisi denen külüstürler ise 1916 Jutland Savaşı' nın gazileri olan Schlesian ve Schleswig-Holstein gemileri. Vaktiyle Kayzer Almanayasının gururu Deutchland sınfı gemilerin 3. ve 6. üyeleri . 30 yıllık gövdeleri ve kömürle çalışan zavallı motorları ile kesinlikle jilet olmayı hak eden bu hurdaları aktif savaşta kullanmayı düşünmüyorum. Denizaltı tarafında ise 8 adet kısa menzil kıyı denizaltısı TypeIIB ile 6 adet orta menzil TypeIIA modeline sahibiz. Bu denizaltılar da ilk serilerden olduklarından beklenen seviyede değiller. Üretim hattında donanmaya katılmayı bekleyen gemilere geçelim.
Efsanevi Wilhemshaven tersanelerinde 8 adet denizaltı inşa halinde , ve 4 tanesi de sipariş durumunda. 2 adet eski TypeIA saldırı denizaltısının ardından 6 adet TypeVIIB kıyı denizaltıları üretimdeler. Sipariş de ise 4 adet yeni ve efsanevi Type VIIA ' nın orta menzil denizaltıları bulunmakta. BICE modu ile bir gemiye en fazla 4 tersane atayabildiğimizden daha gerçekçi fakat uzun bir gemi üretim sürelerine sahip olduğumuzu da hatırlatmak isterim.
Su üstü gemiler de ise 3.Deutchland sınıfı ağır kruvazörü olan Graf Spee birkaç ay içinde donanmaya katılacak. Onu ise daha modern bir tasarım olan Hipper sınıfı ağır kruvazörlerin ilki olan Hipper takip ediyor. Almanya 2.Dünya Savaşı ve öncesinde gemileri için bir ön takı kullanmadı. Yani HMS Quen Elizabeth, IJN Yamato yada TCG Yavuz gibi ön ekler alman gemilerinde yoktu. O yüzden bizde kullanmayacağız.
Ayrı bir parantez açacağım. BICE modunun gelelim en sevdiğim yanlarından birine. Mesela Hipper sınıfının Deutchland dan daha modern olduğunu resme bakarak anlayabilirsiniz. Evet gerçekte te Hipper daha modern bir tasarımdı. Ama vanilya oyunda her yeni tasarım öncekinden daha güçlü oluyor her yönüyle, fakat BICE' da işler öyle yürümüyor. Mesela Deutchland sınıfı 260mm topa sahipti, fakat Hipper sınıfı ise 210mm topa sahipti. Vanilya oyunda Hipper daha yüksek delme vuruş gücüne sahip iken, BICE modun da gerçekçi bir biçimde Deutchland sınıfı eski olmasına rağmen daha iyi vuruş gücüne sahip. Aynı durum panzer 4' de de var. Mesela panzer 4H serinin en yeni modeli iken en son Panzer4J kasası çıkıyor. J modeli tamamen maliyeti düşürme amaçlı bir modeldi. BICE oyuna bunu da çok güzel aktarmış ve Pz4H ile Pz4J arasında neredeyse hiç fark yok iken H modeli 32 production cost iken. J modeli 28 production cost durumun da. Buda BICE' ın ne kadar tarihi ve gerçekçiliği ön planda tuttuğunun bir kanıtı.
Konuya geri dönersek, 11 adet yeni model type 1934 destroyerlerinin de siparişi verilmiş olarak beklediğini görüyoruz. Bunlar type 1923 ve 1924' e kıyasla kabul edilebilir savaş kapasitelerine sahipler.
Hava kuvvetlerin de ise 1310 uçak ile başlıyoruz. Bunlar çeşitli filolara dağılsa da yeniden hepsini hikayede organize edeceğim.
Uçaklara bakcak olursak, 284 kadar avcı uçağına sahibiz. Bunlar 134 adet He-51B ve 150 adet He-51A' dan oluşuyor. He-51 yada Heinkel 51 uçakları sadece 3 yıl önce kurulmuş olan hava kuvvetlerimiz için başlangıçta günü kurtarsa da acilen çift değil tek kanatlı ve hızl bir modern avcı uçağına ihtiyacımız bulunmakta.
Bombardıman kısmında ise ;
165 adet Dornier 23F yada DO-23F orta bombardıman uçağı bulunmakta. Çift motorlu DO-23F' ler kabul edilebilir bir stratejik bombardıman kapasitesine sahipler. 1500 km menzilleri ile göz doldursa da maliyetli, zayıf gövdeli ve yavaşlar.
Luftwaffenin aslan payını ise 581 uçak ile hafif bombardıman uçakları alıyor. Tek motorlu ve çift kanatlı 400 adet He-45C' ler avcı olamayacak kadar kötü performanslarından dolayı hafif bombardıman görevlerine atanmışlar. Fakat menzil, bomba kapasitesi ve nokta bombardıman konularında hayli berbatlar. Aktif savaşta bir fayda sağlayacaklarından şüpheliyim. 182 adet Junkers-52 ayda Ju-52 ise çift motorlu modern bir bombardıman uçağı. Fakat onunda bomba kapasitesi epey sınırlı olduğundan DO-23F' ye nazaran hafif bombardıman olarak isimlendirilmiş.
Yakın hava desteği yani CAS tarafında ise 246 CAS uçağına sahibiz. Bunlarda 156 adet He-46C1 ve 90 He-50A' dan oluşuyor. Bu iki model hayli yavaş olmalarına rağmen (235-250 km/saat) mükemmel isabetliliğe sahipler. Özellikle HE-50A güzel bir nokta bombardıman kapasitesine sahip.
Donanma uçağı olarak ise sadece 30 adet He-59B-2 torpido uçağı Holstein' de bulunmakta. Çift kanatlı, yavaş ve zayıf gövdeli bu uçakların hem sayı hem nitelik olarak aktif savaşta bir rol alabileceğinden şüpheliyim.
Üretim hattın da ise sadece Do-27F ve He-51B uçaklarının kısmi üretimi oyunun başında söz konusu. Genel olarak Lufwaffe sayı olarak idare etse de DO-27F modeli dışında ki diğer tüm modellere revizyon gerekiyor.
Almanya' da ki altyapı ise yüzlerimizi güldürüyor. Henüz fokus ağacındaki 4 adet otoban fokusu olmasa bile sağlam bir yol şebekesine sahibiz. Führer çalışıyor...
Danışmanlar ve danışman firmalar tarafında da BICE' in doknuşları mevcut. Sayı ve çeşitlilikleri hayli fazla.
7 adet araştırma slotuna sahibiz. Fokus ile bunu 8 yapabiliriz. BICE modunda major güçlerin bol araştırma slotu var iken minorların yşne 2-3-4 bandında gezmekte. Böylelikle major güçler teknolojide önde olabiliyorlar. Fakat 8 araştırma slotu bir avantaj değil, çünkü BICE araştırma sayısını neredeyse ikiye katlamış ve çeşitlendirmiş.
Mesela hava araçlarının araştırmaları Almanya' ya özel bir ağaç. Ve vanilya versiyondan çok daha gerçekçi ve ayrıntılı.
Tank kısmında da yüzleri güldüren keyifli bir ağaç mevcut. Tamamen tarihi oynamak mümkün :)
Son olarak askeri fabrikaların ekipman üretimi ise başlangıçta bu seviye de. Burada topları çeken atlardan tutun da üniforma botlara kadar, asker taşıyan Opel Blitz' lerden mühimmat ve top taşıyan Bussing kamyonlarına kadar envayi çeşit üretim var. Ve daha bir bu kadar üretimde olmayan malzeme mevcut ve en basit tümen bile birçok malzemeyi kullanıyor. Araştırmalar ile de yine bir dünya malzeme de üretilebilir ve kullanılabilir oluyor.
Bu bölümde BICE' ı biraz tandık ve biraz da Almanya' nın genel durumunu ortaya koyduk. Sizlere yazarken bende ülkemin kapasitesinden iyi bir şekilde haberdar olmuş oldum. Odak ağacının resmini komple koymasam da oda büyük randa değişimler göstermiş. Fakat aynı noktalarda mevcut.
1,bölümün sonu...