26-03-2017, 01:39
(Son Düzenleme: 26-03-2017, 01:42, Düzenleyen: napolyon94.)
Luftwaffe
Genişleme Planı
1935' de resmen duyurulması ile 2 yıllık gizlilik ardından resmen kurulan Luftwaffe başlangıçta hayli büyük doğum sancıları çekti. 1922 Rapello antlaşması ile Almanya hava kuvvetlerine sahip olmasa da bir takım pilotlara her daim sahip oldu. İşte bu sebeple pilot yetiştirme programında nispeten zorluk çekilmese de, ülkede 15 yıl tek bir uçak üretilmemiş, dolayısıyla Alman Hava Sanayisi de başlangıçta pek iyi eserler ortaya koyamamışlardır. Yinede Luftwaffe 1350 uçağı ile 1936 yılbaşında Avrupa' da büyük bir güçtü. Ocak 1937 ile birlikte tüm Wehrmacht kuvvetleri gibi Luftwaffe ' de kendi genişleme planını kendi doktrinlerine göre belirler. Bu plan kapsamında;
Luftwaffe bir çok farklı model de fakat belli başlı klasmanlarda uçaklar siparişi edecektir. 1936 yılında 330 avcı uçağı üretilmiş, bunların 73' ünü yeni tek kanat yüksek hızlı BF109A' lar oluşturmaktadır. Üretilen diğer avcı uçağı olan eski He-51B' lerden de 30' u İspanya' ya hibe edilmiştir. Üretimi ancak 1936 sonlarında başlayan BF110' lardan ise sadece 16 adet üretilmiştir. Bu yeni çift motorlu ağır avcı uçağı Hitler' in gözdesidir. Son olarak 80 DO-23-F orta bombardıman uçağı da yine filolarımıza katılmış ve bunun 20 kadarı da yine İspanya' ya hibe edilmiştir. 1937 ve onu takip eden yıllar için pek çok farklı modelde yüksek hacimli sipariş teslimleri beklenmektedir.
İlk olarak yeni BF109' lar İspanya' da test edilemese de 470 km/saat hızları ile pilotların gözlerini kamaştırmaktadır. Fakat sahip olduğu silahlanma sadece 2 adet 7,92mm makinalı tüfekten ibarettir. Luftwaffe planlamacıları bu uçağın inovasyonuna devam edilmesi gerektiğini rapor ederek, silah, hız, menzil ve gövde dayanıklılığı gibi konular da gelişimi üst model yada modeller de beklenmektedir. Özellikle 450km menzili ile Bf109 kafalar da soru işaretlerine bir yenisini daha eklemektedir. 1150 adet BF109A ve geliştirilmiş modellerinden sipariş beklenmektedir. 1938 ile birlikte tamamen He-51' lerin yerini alacaktır.
BF110 ise sahip olduğu çift motor ile hem 455 km/saat hız hem de 1055 km menzil sunmaktadır. Düşük manevra kabiliyetine rağmen dayanıklı gövdesi ve ağır silahlanması ile Hitler' in göz bebeğidir. Hitler onun için adeta bir hava kruvazörü demektedir. Bf110 gövde tasarımı gereği daha fazla gelişime müsait değildir. 2 yıl içerisinde kendisinden 360 kadar sipariş ve teslimi beklenmektedir.
Nokta bombardıman konusunda ise yeni He-123-A-1 uçakları birkaç prototipin ardından bekleneni verememiş ve siparişlerden vazgeçilmiştir. Luftwaffe' nin artık hangarlarına yeni çift kanatlı uçaklar doldurmak gibi bir niyeti yoktur. Bu yüzden yeni bir ihale ile tek kanat, dayanıklı gövdeli ve 20mm topa sahip bir model için duyuru yapılacaktır. Bu yeni kabul edilecek model den de Aralık 1939' a kadar 850 adet sipariş verilecektir.
Hafif bombardıman kısmında ise sayıca çok fazla uçağa sahip olan Luftwaffe temel de bu uçaklardan verim alamamaktadır. 400 adet He-45'i envanterinde bulunduran Luftwaffe bu uçakları bir an önce elden çıkarmalıdır. Hız, menzil, dayanıklılık ve bomba kapasitesi gibi konular da her yönden sınıfta kalan He-45' ler rahmetli General Wever' in Luftwaffe' ye attığı bir kazıktır. Öyle ki Heinkel firmasına olan antipadi bu model ile artacak ve ileri ki ihaleler de belirleyici bir etken olacaktır. Diğer yandan sahip olduğumuz 181 adet Ju-52 üç motor hafif bombardıman uçakları ise nispeten uzun 870km menzilleri ve 200 kg bomba kapasiteleri ile bir müddet daha hangarlarmızın ana hafif bombardıman uçakları olarak kalacaklardır.
1936 sonunda üretime hazır hale gelen ve ihaleyi kazanan Do17E uçakları ise Ju52' lere kıyasla daha hızlı (330 km/sa) ve daha uzun menzillidir (1000km). Yinede Do17E büyük bir fark ortaya koymamaktadır. Bu yüzden Luftwaffe eski Ju52'ler den bir miktar daha sipariş etmeye ve onları serviste kullanmaya devam edecektir. Yine de doktrinimiz gereği hafif bombardıman uçaklarına gereksinim azdır bu yüzden sadece atıl durumda ki He-45' lerin yerini alacak hatta daha alt seviyede bir mikttar olan 310 adet sipariş verilecektir. Luftwaffe' nin pek hafif bombardımanlar ile işi yok.
Orta bombardıman uçaklarında ise Do-23-F' ler Luftwaffe pilotlarını mutlu etmektedir. 1500 km menzilleri ve 1300 kg bomba kapasiteleri etkiyeci olsada , zayıf çift motorları onu ancak 260km /saat hıza ulaştırmaktadır. Bu yüzden Luftwaffe farklı bir model arayışlarını da sürdürmektedir. Yine de Do23F' ler bir süre daha Luftwaffe' nin hacimli siparişlerin de yer alacaktır.
Ağır bombardıman konusun da ise rahmetli General Wever 4 motorlu ve 4,000 ton kapasiteli bir uçağın Luftwaffe filolarında olmasını savunmaktaydı. Fakat Luftwaffe doktrini gereği birincil amacı kara kuvvetlerini desteklemektir. Bu yüzden 4 motorlu uçaklar ikinci plandadır. Bir diğer sebep ise Alman Hava Sanayisi bu tarz uçakalr üretmeye hazır değildir. Son olarak böyle bir uçağın maliyeti ile ufak bir avcı ya da nokta bombardıman filosu kurmak pekala olasıdır. Yinde 1939 yılında Luftwaffe 80 kadar uzun menzil 4 motorlu bombardıman uçağını ihaleye sokacak ve sipariş edecektir.
Torpido uçaklarında ise He-59 B-2 lerden 30 adetine sahibiz. Kriegsmarine subayları uçağın performansının yeterli olduğunu fakat ileride inşa edilecek Graff Zeppeline uçak gemisi için farklı modellere ihtiyaç duyduğunu rapor etmektedir. Luftwaffe 1938 yılında Graf Zeppeline için farklı torpido modeleri sipariş edecektir.
Aralık 1939 itibari ile tüm bu plan gerçekleştiğinde Luftwaffe 3 yıl içinde toplam 3430 yeni uçağa kavuşacaktır. An itibari ile sahip olduğu 1774 uçaktan 949 adetini 3 yıl içerisin de envanterinden çıkaracak ve mevcut filo toplamda 4255 uçak seviyesinde olacaktır. Plan sonunda Luftwaffe modern ve dünyanın en yırtıcı hava filosuna sahip olacaktır.
6.bölümün sonu...